Skocz do zawartości

głupiejący automat


niebieskiultras

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze skrzynią automatyczną


mianowicie czuć czasem uderzenie przy zmianie z 1 na 2 w każdym z trybów 2,3,D problem czasami znika w szczególności po dłuższym postoju

moje pytania: 
1. co może być zepsute ?
2. jaki byłby koszt naprawy ?
3. może wymienić na używkę ?

skrzynia TZ102ZR5AA-GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w zeszłym roku . Pewności nie mam ale popytam poprzedniego właściciela . Oleju w skrzyni jest nawet za dużo i ma jasno różową barwę tylko jest tak jakby bardzo wodnisty - takie mam wrażenie - nie jest tak gesty jak olej do silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na pracującym silniku jest około 0,5cm-0,7cm ponad stan na gorącym


Zauważyłem również ze szarpniecie występuje przy szybkim ruszaniu wtedy gdy obroty sa przy 3-4k rpm i przerzuca z 1na 2 natomiast jak ruszam przy gazie wciśniętym normalnie do płynnego ruszania to szarpnięcia nie ma i skrzynia chodzi elegancko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Olej odsysam stopniowo - aż zacznie działać normalnie . Poprawa jest ale stopniowa . Jednak mam obawę ze odessę za dużo (zle odczytam stan z bagnetu ). Jaki jest koszt wymiany oleju w skrzyni ? I gdzie zrobią to najlepiej na śląsku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady. Automat jest wrażliwy na ilość oleju, ale na dużo niżej niż na bagnecie, a większa ilość może zaszkodzić TYLKO dla uszczelniaczy, na które jest wywierane ciśnienie słupa - ciężar. Nie wiem ile oleju musiałoby być w skrzyni żeby nie pracowała - chyba pod wierzch trzeba by było ją zalać. To efekt placebo. 

Nie znam Twojej skrzyni, jak nie chcesz płacić za wymianę oleju dynamicznie, to zrób samodzielnie 3 wymiany i będziesz miał praktycznie ten sam efekt. 

Oczywiście 3 wymiany na nowy olej za każdym razem :) Pamiętaj żeby przed każdą wymianą pozwolić skrzyni trochę popracować (rozgrzał się olej), oraz powajchować żeby pozycjoner zaliczył wszystkie pozycje po kilkanaście sekund - pozwoli to na  otwarcie elektrozaworów i przepłukanie płyty nowym olejem.

 

Oczywiście sprawdzasz stan oleju na pracującym silniku, mam nadzieję? 

Edytowane przez Daroot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzam za każdym razem na pracującym silniku a na wyłączonym odssysam . Po odessaniu odpalam i znowu pomiar . W chwili obecnej nie stać mnie na 3-4 wymiany oleju pod rząd .jestem tylko studentem :).

 

 

A na jaka ilość oleju sie przygotować ? Gdzie dostane filtr oleju bo w katalogu IC(spokojnie mam zniżki) nie widzę go .

Jaki olej polecacie ? I czy nie wiedząc co było wczesniej wlane mogę wlać olej innego producenta ?

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba spojrzeć w serwisówkę, przeważnie jest to ilość około 8 -10 litrów oleju. Olej TYLKO dedykowany przez producenta, każdy inny powoduje objawy typu szarpania, uczucie ślizgania się a i tak wszystko prowadzi do uśmiercenia skrzyni. 

Co do filtra oleju, spójrz na strony midpartsa czy samko. Często jest tak że aby wymienić filtr trzeba skrzynię wyjąć i rozpołowić, nie znam skrzyni w subaru więc tego nie wiem. Najpierw sprawdź, serwisówka dużo tutaj powie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. płyta sterująca, zapchany filtr

2. kompleksowy remont 5-7 tys pln

3. taniej, w wersji lux skrzynię trzeba znaleźć w jeżdżącym samochodzie. Kupowanie ze szrotu pod chmurką to licha inwestycja, bo dwukrotny montaż, demontaż zbliża się niebezpiecznie do pkt 2.

 

Zacznij od spuszczenia oleju i wymiany filtra. Filtr z serwisu chyba 103 zł montowany zewnętrznie. Spuszczasz korkiem 4-4,5 l, albo odkręcasz przewody chłodnicy, jeden ssie, drugi pcha, podłączasz dwie bańki i masz "dynamiczną". Olej kup markowy, z tym dedykowanym nie demonizowałbym*. Instrukcja polska mówi tylko o DIII. Każdy nowy olej ma silne właściwości myjące i może wypłukać płytę (może też wypłukać i zatkać w innym miejscu)

Za niski stan może zatrzeć tarczki, samochód przymula. Na za wysokim pali tylko więcej, raczej nie wybuchnie, bo oleje już się tak nie pienią.

 

*Kupiłem kilkuletni samochód z przebiegiem 40tkm niecałe. Od emeryta, co 70 nie przekraczał. Na płycie IV bieg przytkany, szarpał na org oleju. Zalałem inny i wypłukało. Znaczy się ten inny lepszy? Tak się mity rodzą. Jak ktoś zajeździ dedykowany olej do stadium wędzonki to każdy nowy olej ruszy takie ilości złogów, że zawał murowany. Potem płacz, że na oryginale to jechało, a na nowym nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu na bagnecie pisze dII ? Czy mając dostęp do wysysarki podciśnieniowej mogę odessać olej przez bagnet ?(czy w takim przypadku odesse więcej niż przy spuszczaniu grawitacyjnym ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

olej w zeszłym roku był wymieniany 2 razy ( przepłukanie skrzyni ) jestem tego pewny bo auto kupiłem od Chrzestnego . druga sprawa jak sprawdzić czy dołącza się tył bo mam wrażenie ,że nie działa . 
natomiast skrzynia ma dziwne zachowania:
- na D jedzie czasem ok a zaczyna coraz częściej jechać tak 1 do 5-6 k RPM szarpnięcie i wrzuca 2 lub jedzie na 1 ciągnie do 5-6k RPM i bez szarpnięcia wrzuca 3 pomijając 2 .
oraz  jadąc na 2 rozpędzając się przed wrzuceniem na 3 (normalna jazda) wrzuca na chwilę 1 i po chwili przeskok na 3 z pominięciem 2 .
  - natomiast jak wrzucam 2 i jadę to wszystko chodzi git  jak przerzucę na 3 to znów chodzi raz dobrze raz źle . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...