Lolaśny Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Witam Po pierwsze chciałem się przywitać Po drugie mam problem na, który liczę znaleść odpowiedź u szanownych forumowiczów. Mam Subaru Forestera 2010r z silnikiem diesla. Od paru dni odczuwam duży spade mocy samochodu. Samochód zachowuje się jakby miał połowę koni. Wiem raczej na 100% ,że to nie turbina bo jak obroty dochodzą do około 3 tys to dostaje kopa - lecz także nie takiego jak wcześniej. Kiedys odczuwałem spadek mocy jak np. zaświeciła mi się kontrolka filtra cząstek stałych. Lecz "przepalanie" pomagało i było OK. Teraz nie świeci mi się nic. Żaden tryb awaryjny - dosłownie nic. Jakieś 2 miesiące temu miałem w ASO wymieniany skraplacz klimatyzacji,ale po tym było wszystko OK. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją ? Czy może macie jakieś rady ? Paliwo leję głównie na Orlenach - zawsze diesel lepszy. Znowu Aso i kosmiczne wydatki ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Nieszczelność na rurze od turbo albo na przewodach od sterowania turbiną? Ewentualnie zapieczona zmienna geometria łopatek turbo. Przyczyn może być sporo,uszkodzenie jakiegoś czujnika również,choć tu powinien wywalić check. Dobry warsztat i diagnostyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Wał lub blok silnika jeszcze cały? :-) Sprzęgło działa? :-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maver Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 mam podobnie, ale tylko przy zmianie biegów. Czasem nie ciągnie od dołu tak dobrze jak zwykle. Nie bolało mnie to na tyle, żeby coś z tym robić Pojedź do ASO i opisz co jest grane, może pomogą. @Wiatrak: u mnie ok. a Ciebie nie boli coś w środku jak wsiadasz do zagazowanego boxera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Szczerze, oczywiście, że boli. Że żyjemy w takim kraju, gdzie tak trzeba kombinować... Oszczędności biorą górę :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Wał lub blok silnika jeszcze cały? :-) Sprzęgło działa? :-) Bardzo pomocny wpis i z jaką klasą i wyczuciem tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Przepraszam za sarkazm, ale starsze diesle Subaru takie są :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 ale starsze diesle Subaru takie są :-( Pewnie masz olbrzymie doświadczenie ze "starszymi dieslami Subaru"?Iloma jeździłeś?Ile razy pękł Ci blok czy wał?A może zajmujesz się ich naprawą? Podziel się z nami doświadczeniami,ale takimi praktycznymi,chętnie poczytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Trzeba jeździć by to wiedzieć? Po co jest grupa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 @Wiatrak: u mnie ok. a Ciebie nie boli coś w środku jak wsiadasz do zagazowanego boxera a Ciebie nie boli jak wsiadasz do boksera na paliwo do traktorów ??? Panowie LPG, diesel, etanol itp to tak samo dobre paliwo jak benzyna. Kompletnie nie rozumiem wpisów tego typu. Zresztą najwieksi przeciwnicy LPG to tacy którzy nigdy w swoim życiu na takim paliwie nie jeździli - podobnie jak z SBD... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Przepraszam za sarkazm, ale starsze diesle Subaru takie są :-( To zdecydowanie nie sarkazm. Sarkazm jest inteligentną formą ironii . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Wiem raczej na 100% ,że to nie turbina bo jak obroty dochodzą do około 3 tys to dostaje kopa - lecz także nie takiego jak wcześniej. Wg mnie turbina włącza się znacznie wcześniej. Prędzej pasuje 2 tys. obrotów. Ale do sedna: miałem taki problem w innym aucie (jak narazie moje SBD śmiga wzorowo). Wtedy okazało się, że to brudny EGR. Po wyczyszczeniu EGRa auto odzyskało moc w dolnych obrotach. I co ciekawe też nie palił się CheckEngine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Chyba trochę wróżymy z fusów. Przyczyn może być multum. W Mercedesie bardzo podobne objawy dawał mi zabrudzony przepływomierz. Po oczyszczeniu chwilę było dobrze, ale w krótkim czasie umarł zupełnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 (edytowane) Trzeba jeździć by to wiedzieć? Po co jest grupa? Ależ gdzie tam jeździć,naprawiać czy mieć rzetelną wiedzę w konkretnym temacie.Wszystkiego można dowiedzieć się w necie,grupie itp. Proponuję jakąś "grupę" medyczną czy prawniczą albo chociaż "grupę mechaników" i otworzyć praktykę. A w temacie,to EGR może być dobrym tropem. Edytowane 1 Września 2015 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolaśny Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Bardzo dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Co do obrotów to właśnie około 2800 odzyskuje prawie moc bo do pierwotnej to jeszcze niestety trochę brakuje. EGR to duże koszty ? Umówiłem sie w ASO na diagnostykę. Dziś zapieliśmy z kolegą EBD i niestety nie pokazał żadnych dosłownie błędów. Wszystko na ideał , A auto jak muliło na potęge tak muli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 http://www.subaru.pl/catalogsearch/result/?q=egr+diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 U mnie było to samo, turbo wstawalo dopiero przy 2800, ręczne rozruszanie cięgna trochę poprawiło sytuacje. Dopiero po pełnej regeneracjai turbo i ustawieniu zmiennej geometrii wróciło wszystko do normy (prawie, bo jeszcze wtryskiwacze muszę zmienić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolaśny Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Powiem jeszcze ,że mam przejechane 58000km . Nie za wcześnie na takie rzeczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Wpadniesz do ASO to otworzysz puszkę Pandory. Zaraz będzie 1000 pomysłów itp. Oczywiście, że przy takim przebiegu za szybko jak na turbo. Myślę, że to jakaś pierdoła. A może brudne wtryski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Wpadniesz do ASO to otworzysz puszkę Pandory... Oczywiście. Mechanik Janusz z garażu obok prędzej ogarnie temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Powiem jeszcze ,że mam przejechane 58000km . Nie za wcześnie na takie rzeczy ? Przy takim przebiegu, zapieczona zmienna geometria turbiny jest bardzo możliwa. Jeśli turbo nie daje odpowiedniej ilości powietrza, a paliwo jest podawane normalnie, to szybko pojawi się problem z DPF. U mnie go już nie było i przy maksymalnym obciążeniu, dopóki turbo nie zaczęło pompować z rur szła prawdziwa zasłona dymna. Stary Star, albo Jelcz to mały pikuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolaśny Opublikowano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) Dałem dziś do ASO. Bardzo zdziwieni sytuacją ,że nie ma żadnego checka. Poinformuje Was co powiedzieli . Z góry na tą chwilę dziękuje edit : No i po wizycie. Okazało się , że po dpf-ie były pozostawione sporo ilości sadzy, które powodowały to. Wyczyszczone plus regulacja zaworów i rzeczywiście na tą chwilę chodzi lepiej. Mam inne pytanie do forumowiczów. Czy usunięcie DPF-u i założenie chipa (pewnie dodatkowe około 20-25 KM) jest dobrym krokiem ? Jakie są plusy i minusy ? Proszę o pomoc - może ktoś zdecydował się na taki krok lub nie ,a myślał nad tym - to proszę o info czemu. Pozdrawiam Edytowane 3 Września 2015 przez Lolaśny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78877-chip-tuning-sbd/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolaśny Opublikowano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 niestety nie mam hasła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz111222 Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Uwaga podaję hasło: TAK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się