koszykbb Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 (edytowane) Przy ruszaniu i jezdzie ze skreconymi kolami cos mi gruchocze w napedzie z tylu i czuje jak bym jechal po dziurach albo kamieniach (Wrażenie podbijania auta albo przeskakiwania kół). Dzis zrobilem test. Postawiłem auto na prostej drodze. Zrobilem kreski biala kredka idealnie na gorze kazdej z opon. Po przejechaniu kilkunastu metrow na wprost wyszedłem z samochodu zeby sprawdzic czy kreski sa w tych samych pozycjach na wszystkich kolach. Wszystko mniej-wiecej sie pokrywalo (nie idealnie) oprocz tego ze przednie kola zrobily wiecej obrotow niz tylne. Jakies propozycje oprocz padniętej wiskozy? W samochodzie byla wymieniona wiskoza w skrzyni (na inna ktora z zewnatrz nie wygladala na zagotowana) a po tym gdy to nie pomoglo wymienilem cala skrzynię na inną razem z dyfrem z jednego auta (w niej jest kolejna wiskoza - w sumie trzecia ktora sprawdzam licząc poprzednie wymiany). Objawy dalej takie same. Czy jest mozliwe ze kola kreca sie z różna predkoscia jesli skrzynia i dyfer sa z jednego auta czy po prostu zostalem oszukany? Czy padnięty przegub tylnej osi moze dawac takie objawy jak przeskakiwanie napedu? To podbijanie jak by z okolic napedu czuje praktycznie tylko przy lewym tylnym kole. Czasem auto jak by wpadalo w dziure a czasem jak by najezdzalo na jakis kamien. Bede wdzieczny za kazda porade. Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez koszykbb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Jakies propozycje oprocz padniętej wiskozy? Różne średnice opon, albo zakrzywienie czasoprzestrzeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opony te same. Czyli to jednak technologia NASA? Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 oprocz tego ze przednie kola zrobily wiecej obrotow niz tylne. Aż mi się nie chce wierzyć ale masz dyfer o innym przełożeniu niż skrzynia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 2 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 (edytowane) Dyfer jest 3.545 a skrzynia TY754VN6AA czyli przelozenie 3.9 a na wyjściu na wał 1.1 co daje dyfer właśnie 3,545 Co tu nie gra?:/ Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Wedlug tego watku dyfer ma byc 3.54 a mi tylne koła kreca sie wolniej... http://www.scoobynet.com/drivetrain-11/685998-box-ratios.html Edytowane 2 Września 2015 przez koszykbb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerhorse Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Jesli kola maja ta sama srednice a przy jezdzie na wprost przednie kreca sie z inna predkoscia jak tylne, to na logike cos jest nie tak z ktoryms z dyfrow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Wrażenie przeskakiwania i blokowania kół w zakręcie jest charakterystyczne dla zablokowania centralnego dyfra, natomiast na prostej - różnych obwodów kół lub przełożeń mostów. Jak na kilkunastu metrach jazdy po prostej (rozumiem, że powoli) tylne i przednie koła mogły wykonać różną liczbę obrotów tego nie mogę pojąć (obwód koła to prawie dwa metry - na kilkunastu metrach przekręciły się ok. 10 razy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 przednie kola zrobily wiecej obrotow niz tylne. Jaka była różnica w ilości obrotów-stawiam,że ułamki obrotu. Jesli kola maja ta sama srednice a przy jezdzie na wprost przednie kreca sie z inna predkoscia jak tylne, to na logike cos jest nie tak z ktoryms z dyfrow Jeśli koła miały taką samą średnicę, to w opisanym przypadku musiałyby się ślizgać=pisk na asfalcie. Miałeś po prostu ciśnienia na tyle różne,że średnice robocze też były różne. Napompuj koła tak ,żeby obracały się równo i spróbuj. Na placu w kółko jak jeździsz to nic ni e przeskakuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Ponad pol obrotu roznicy. Czy ktos jest mi w stanie odpowiedziec czy do skrzyni TY754VN6AA na 10000% powinien byc dyfer 3.54? Taki mam zalozony i nie wiem czy on jest dobry... Sprawa nr2: czy po podniesieniu przednich kol (tylne na ziemii) i kreceniu nimi w jedna stronę powinno sie dac obkrecic je o pelny obrot czy wiskoza je zblokuje? U mnie sie blokują po ulamku obrotu ale nie na sztywno tylko tak jakby na gumie jakiejs były zaczepione. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Sprawdź ciśnienia w oponach. Promień obrotu (od osi koła do podłoża) w każdym kole powinien być (prawie) taki sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Cisnienia takie same. Jest mozliwosc ze ktos podmienil walek w skrzyni z 1.1 na 1.0 i przez to dyfer bedzie 3.9 zamiast 3.54? Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 To już byś miał łyse opony. Napędy (wiskoza centralna, szpera tylna) w tym aucie nie są tak "sztywne" aby przezwyciężyć siły tarcia pomiędzy oponami a podłożem. Masz po prostu różne promienie obrotu kół przednich i tylnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Cisnienia takie same To źle. Napompuj koła tak ,żeby obracały się równo Czyli zgodnie z instrukcją-przód więcej,niż tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 To już byś miał łyse opony. Napędy (wiskoza centralna, szpera tylna) w tym aucie nie są tak "sztywne" aby przezwyciężyć siły tarcia pomiędzy oponami a podłożem. Masz po prostu różne promienie obrotu kół przednich i tylnych. To skad sie bierze przekonanie ze przeskakuja kola jak sie posypie wiskoza w centralnym dyfrze? Wydaje mi sie ze właśnie stad ze jest spieta na stale tak mocno ze opony sie slizgaja Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 A czy w rzeczonym aucie wiskoza się posypała? Mowa (chyba) o sprawnej? Przynajmniej tak zrozumiałem i do takiego stanu napędu się odniosłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Wiskoza na 99% jest posypana jesli kola sa wszystkie takie same a kreca sie z roznymi predkosciami bo sprawny dyfer by te predkosci wyrównywal. Prawdopodobnie w samochodzie jest problem z roznymi przelozeniami skrzyni i dyfra którego teoretycznie nie powinno byc. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Jakby Ci się kręciły koła różnymi prędkościami, a miały ten sam promień obrotu, to przynajmniej jedno miałbyś już łyse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 4 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Łyse nie są ale obydwie osie coś szybko się ostatnio zużywały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Chyba nie ma inne opcji jak centralny dyfer na stół i sprawdzenie. Wszystko wskazuje na to, że masz padniętą wiskozę, albo źle dobrany tylny dyfer... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 4 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) Wiskoze mam wyjeta. Jak sprawdzic czy jest padnieta? Dyfer mam 3,54 (liczyłem zeby pod deklem). Skrzynia TY754VN6AA do ktorej dyfer powinien byc chyba właśnie 3,54 (chyba ze sie myle? Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Września 2015 przez koszykbb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Jakby mial źle dobrany tylny dyfer... to olej w skrzyni biegów zamiast ładnego koloru "przeźroczystego" miałoby kolor mocno przepracowany. A co do wiskozy... To na pustym (duzym placu) skrecasz kola na maxa wrzucasz 1 i się toczysz kręcąc 8mki. Jak będzie przeskakiwało/stękało/jęczało to masz pewność że wisko jest na wykończeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 4 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 No wlasnie... Olej po przejechaniu 200km od wymiany ma kolor zielony ale bardzo ciemny tak jakby jakis pył sie do niego dostał i w ogole nie jest przejrzysty. Tylko kurde ten dyfer podobno powinien pasowac do skrzyni... Jak samemu sprawdzic jakie skrzynia ma przelozenie na wale pomijajac dane z internetu? Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerhorse Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Wiskoza na 99% jest posypana jesli kola sa wszystkie takie same a kreca sie z roznymi predkosciami bo sprawny dyfer by te predkosci wyrównywal. Prawdopodobnie w samochodzie jest problem z roznymi przelozeniami skrzyni i dyfra którego teoretycznie nie powinno byc. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Mechanizm roznicowy jako tako pewnie jest sprawny ale wiskoza przy jezdzie z rozna predkoscia obrotowa przedniej i tylnej osi dostala raczej mocny wycisk probuje spiac osie ale nie jest na tyle mocna i przeskakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się