Skocz do zawartości

Kola obracaja sie nierówno


koszykbb

Rekomendowane odpowiedzi

Przy ruszaniu i jezdzie ze skreconymi kolami cos mi gruchocze w napedzie z tylu i czuje jak bym jechal po dziurach albo kamieniach (Wrażenie podbijania auta albo przeskakiwania kół).

Dzis zrobilem test. Postawiłem auto na prostej drodze. Zrobilem kreski biala kredka idealnie na gorze kazdej z opon.

Po przejechaniu kilkunastu metrow na wprost wyszedłem z samochodu zeby sprawdzic czy kreski sa w tych samych pozycjach na wszystkich kolach. Wszystko mniej-wiecej sie pokrywalo (nie idealnie) oprocz tego ze przednie kola zrobily wiecej obrotow niz tylne.

 

Jakies propozycje oprocz padniętej wiskozy?

 

W samochodzie byla wymieniona wiskoza w skrzyni (na inna ktora z zewnatrz nie wygladala na zagotowana) a po tym gdy to nie pomoglo wymienilem cala skrzynię na inną razem z dyfrem z jednego auta (w niej jest kolejna wiskoza - w sumie trzecia ktora sprawdzam licząc poprzednie wymiany).

Objawy dalej takie same.

 

Czy jest mozliwe ze kola kreca sie z różna predkoscia jesli skrzynia i dyfer sa z jednego auta czy po prostu zostalem oszukany?

 

Czy padnięty przegub tylnej osi moze dawac takie objawy jak przeskakiwanie napedu?

To podbijanie jak by z okolic napedu czuje praktycznie tylko przy lewym tylnym kole. Czasem auto jak by wpadalo w dziure a czasem jak by najezdzalo na jakis kamien.

 

Bede wdzieczny za kazda porade.

Edytowane przez koszykbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfer jest 3.545 a skrzynia TY754VN6AA czyli przelozenie 3.9 a na wyjściu na wał 1.1 co daje dyfer właśnie 3,545

 

Co tu nie gra?:/

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

 

Wedlug tego watku dyfer ma byc 3.54 a mi tylne koła kreca sie wolniej...

http://www.scoobynet.com/drivetrain-11/685998-box-ratios.html

Edytowane przez koszykbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenie przeskakiwania i blokowania kół w zakręcie jest charakterystyczne dla zablokowania centralnego dyfra, natomiast na prostej - różnych obwodów kół lub przełożeń mostów. Jak na kilkunastu metrach jazdy po prostej (rozumiem, że powoli) tylne i przednie koła mogły wykonać różną liczbę obrotów tego nie mogę pojąć (obwód koła to prawie dwa metry - na kilkunastu metrach przekręciły się ok. 10 razy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

przednie kola zrobily wiecej obrotow niz tylne.

Jaka była różnica w ilości obrotów-stawiam,że ułamki obrotu.

 

Jesli kola maja ta sama srednice a przy jezdzie na wprost przednie kreca sie z inna predkoscia jak tylne, to na logike cos jest nie tak z ktoryms z dyfrow

Jeśli koła miały taką samą średnicę, to w opisanym przypadku musiałyby się ślizgać=pisk na asfalcie.

Miałeś po prostu ciśnienia  na tyle różne,że średnice robocze też były różne. Napompuj koła tak ,żeby obracały się równo i spróbuj.

Na placu w kółko jak jeździsz to nic ni e przeskakuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad pol obrotu roznicy. Czy ktos jest mi w stanie odpowiedziec czy do skrzyni TY754VN6AA na 10000% powinien byc dyfer 3.54?

Taki mam zalozony i nie wiem czy on jest dobry...

 

Sprawa nr2: czy po podniesieniu przednich kol (tylne na ziemii) i kreceniu nimi w jedna stronę powinno sie dac obkrecic je o pelny obrot czy wiskoza je zblokuje? U mnie sie blokują po ulamku obrotu ale nie na sztywno tylko tak jakby na gumie jakiejs były zaczepione.

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już byś miał łyse opony. Napędy (wiskoza centralna, szpera tylna) w tym aucie nie są tak "sztywne" aby przezwyciężyć siły tarcia pomiędzy oponami a podłożem.

Masz po prostu różne promienie obrotu kół przednich i tylnych.

To skad sie bierze przekonanie ze przeskakuja kola jak sie posypie wiskoza w centralnym dyfrze? Wydaje mi sie ze właśnie stad ze jest spieta na stale tak mocno ze opony sie slizgaja

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza na 99% jest posypana jesli kola sa wszystkie takie same a kreca sie z roznymi predkosciami bo sprawny dyfer by te predkosci wyrównywal. Prawdopodobnie w samochodzie jest problem z roznymi przelozeniami skrzyni i dyfra którego teoretycznie nie powinno byc.

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiskoze mam wyjeta. Jak sprawdzic czy jest padnieta?

 

Dyfer mam 3,54 (liczyłem zeby pod deklem). Skrzynia TY754VN6AA do ktorej dyfer powinien byc chyba właśnie 3,54 (chyba ze sie myle?

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez koszykbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby mial źle dobrany tylny dyfer... to olej w skrzyni biegów zamiast ładnego koloru "przeźroczystego" miałoby kolor mocno przepracowany.

 

A co do wiskozy... To na pustym (duzym placu) skrecasz kola na maxa wrzucasz 1 i się toczysz kręcąc 8mki. Jak będzie przeskakiwało/stękało/jęczało to masz pewność że wisko jest na wykończeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie... Olej po przejechaniu 200km od wymiany ma kolor zielony ale bardzo ciemny tak jakby jakis pył sie do niego dostał i w ogole nie jest przejrzysty.

Tylko kurde ten dyfer podobno powinien pasowac do skrzyni...

Jak samemu sprawdzic jakie skrzynia ma przelozenie na wale pomijajac dane z internetu?

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza na 99% jest posypana jesli kola sa wszystkie takie same a kreca sie z roznymi predkosciami bo sprawny dyfer by te predkosci wyrównywal. Prawdopodobnie w samochodzie jest problem z roznymi przelozeniami skrzyni i dyfra którego teoretycznie nie powinno byc.

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Mechanizm roznicowy jako tako pewnie jest sprawny :) ale wiskoza przy jezdzie z rozna predkoscia obrotowa przedniej i tylnej osi dostala raczej mocny wycisk :) probuje spiac osie ale nie jest na tyle mocna i przeskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...