ketivv Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Jeśli nowy DPF kosztowałby tyle co filtr oleju czy powietrza, to nikt nie widziałby problemu z jego wymianą co paręnaście tysięcy kilometrów. oczywiscie to żart ale jak jest mniej więcej ok. z czujnikami ,, zaworem i pękajaca rurą to 180/200 nie ma problemu. Ostatnio dwa wkłady zmieniałem , był problem czyscil sie do 30 % dalej ciezko mu szło. Okazało sie , ze jakas sekcja sie juz poddopiła ...czy jakos tak. Podobnie z uderzonymi nawet minimalnie jest problem.....Pozdr. Co jest powodem topnienia sekcji (wkładu ceramicznego) ? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Co jest powodem topnienia sekcji (wkładu ceramicznego) ? nie byłem przy rozcinaniu i wymianie wkładu ....wydaqje mi się , że chodziło o częściowe stopienie i np. 30 % filtra juz nie działa tzn. mimo prób sie nie oczyści , Powodem może być ale nie musi np. lejący wtrysk lub błędna praca któregos czujnika temp. lub b. duża ilośc prób oczyszczenia dpf co wystepuje przy jeżdzie na krótkich dystansach , oczywiście mówię o przebiegach....1mln km. , no dobrze 200 tyś..i wtedy wymiana . Teraz mam takie auto ale byc może , co ciekawe! , przyczyna jest zła praca zaworu sprężarki......Jutro może bedę wiedział...ale jutro musze skupic sie na ecu i jakims sensorze od stukania........ I generalnie nie powinno sie jeżdzić w takie upaly....lekarz tak powiedział! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalix74 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 WItajcie, mały update zrobię, może ktoś coś podpowie Wymieniłem olej we Francji i wróciłem do Polski (z tym, że cała trasę gnałem, żeby nie było warunków do wypalania - na kolejną wymianę oleju za 333 euro nie miałem ochoty). Zrobiłem 2400 od wymiany i pojechałem do ASO w Wawie. Stwierdzili, że wszystko jest OK, nie ma żadnych błędów, ani z wtrysków, ani z EGR, anie z filtra (przed wyjazdem na wakacje sprawdzili zapchanie i wyszło, że całkowicie czysty, a po 2000 na autostradzie zaczęło migać - po co wypalał, jak był czysty?) No więc tym samochodem bez żadnych błędów i z niezapchanym filtrem zrobiłem może 150 km i wczoraj dziwna rzecz: jadąc poza miastem zapala się kontrolka DPF. Nie miga, tylko się pali - czyli zapchany filtr. Nie mogłem jechać bez przerwy w zakresie 1800 - 2500 więc jechałem specjalnie nie przekraczając 1500 obrotów, żeby nie rozcieńczył oleju. I to dla mnie zagadka - po 5, 7 minutach kontrolka zgasła. Czy filtr wypala się też poza wspomnianym zakresem obrotów? Dlaczego wypala filtr, który w serwisie pokazuje, że jest czysty? Dlaczego przy prawidłowych odczytach na kompie zapycha się w ciągu kilkuset kilometrów? Czy znacie może jakiś speców, którzy regenerują DPF do Subaru? Nie wiem, czy jest taka potrzeba, bo w serwisie mówią, że filtr jest OK. Skoro tak to nie widzi mi sie kupowanie nowego tylko po to żeby sprawdzić, czy będzie lepiej A może wiecie, gdzie można profesjonalnie pozbyć się tego gówna? Z góry DZIĘKI za jakiekolwiek podpowiedzi! Pozdr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Zrobiłem 2400 od wymiany i pojechałem do ASO w Wawie. Stwierdzili, że wszystko jest OK, nie ma żadnych błędów, ani z wtrysków, ani z EGR, anie z filtra (przed wyjazdem na wakacje sprawdzili zapchanie i wyszło, że całkowicie czysty, a po 2000 na autostradzie zaczęło migać - po co wypalał, jak był czysty?) u mnie tak się działo cały czas każda trasa w przedziale obrotów silnika 1800-2500 i po 2-2,5 k km migająca kontrolka DPF i wymiana oleju sam filtr DPF był czysty, błędów w ECU brak, ASO bezradne czyszczenie chemiczne filtra nie przynosiło żadnych rezultatów (zresztą DPF był czysty) No więc tym samochodem bez żadnych błędów i z niezapchanym filtrem zrobiłem może 150 km i wczoraj dziwna rzecz: jadąc poza miastem zapala się kontrolka DPF. Nie miga, tylko się pali - czyli zapchany filtr. Nie mogłem jechać bez przerwy w zakresie 1800 - 2500 więc jechałem specjalnie nie przekraczając 1500 obrotów, żeby nie rozcieńczył oleju. I to dla mnie zagadka - po 5, 7 minutach kontrolka zgasła. Czy filtr wypala się też poza wspomnianym zakresem obrotów? filtr DPF w przedziale obrotów silnika 1800-2500 oraz prędkości auta wyższej jak 60 km/h wypala się w trybie wymuszonym natomiast jeśli zaostnieją odpowiednie warunki: - temperatura chyba w okolicy 400 st C+ tlenki azotu - temperatura ok 550 st C + tlen także będzie się wypalał, bez względu na obroty silnika, takie wypalanie nie będzie miało wpływu ani na pracę silnika ani na rozcieńczanie oleju silnikowego (to występuje tylko w trybie "wymuszonym" gdy sterownik silnika sztucznie musi osiągnąć żądaną temperaturę układu katalizator-DPF wykonując tzw. "postwtrysk" u siebie kontrolki świecącej się światłem ciągłym nigdy nie widziałem o ile się orientuję ECU musi odebrać sygnał, że estymowane zapełnienie DPF osiągnęło 85% Dlaczego wypala filtr, który w serwisie pokazuje, że jest czysty? Dlaczego przy prawidłowych odczytach na kompie zapycha się w ciągu kilkuset kilometrów? mógł się częściowo stopić, może blokują go jakieś pyły i jego sprawność spadła, możliwe tez jest, że nie może oczyścić się do estymowanych 30% które są istotne o tyle że jest to granica udanego wypalania aktywnego a takowe co jakiś czas ECU musi przeprowadzić jeśli z jakiś powodów tego nie może zrobić odpala uparcie procedurę na okrągło powodem też może być drobna usterka oprzyrządowania silnika, które nie wyjdzie na sprzęcie ASO a ASO jak pokazał mój przykład inaczej diagnozować nie potrafi Czy znacie może jakiś speców, którzy regenerują DPF do Subaru? Nie wiem, czy jest taka potrzeba, bo w serwisie mówią, że filtr jest OK. Skoro tak to nie widzi mi sie kupowanie nowego tylko po to żeby sprawdzić, czy będzie lepiej z racji, że moje auto było w trakcie gwarancji w ramach "dobrej woli" w listopadzie 2014 roku dostałem nowy DPF od SIP, nic to nie dało, po 18-20 k km z nowym DPF pojawił się dokładnie taki sam problem (stąd moje przypuszczenie, że u mnie DPF może się topić, porcelana na ceramice, co nie jest winą użytkownika) tym razem ASO i SIP się na mnie wypieli zasłaniając się wyłączeniem filtra DPF w warunkach gwarancji A może wiecie, gdzie można profesjonalnie pozbyć się tego gówna? sugeruję kontakt z użytkownikiem Carfit natomiast przydałaby się dobra diagnostyka, żeby znaleźć prawdziwą przyczynę problemu w linku przykład http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/58620-subaru-xv-diesel/?p=2298571 ja niestety do usunięcia DPF-u zostałem zmuszony sytuacją i szczerze powiedziawszy nie za bardzo wiem co z tym autem dalej zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 W moim SBD, tak mi się wydaje, główną przyczyną zapychania DPF, była nie działająca poprawnie turbina. Zaczynała ładować dopiero w okolicy 2700rpm. Poprzedni właściciel, który był kilka razy w ASO zgłaszał problem z DPF, został odesłany z kwitkiem, bo nie mogli znaleźć przyczyny ciągłego problemu z DPF. Pojechał do "specjalistów " od usuwania i oni oczywiście nie szukali przyczyny tylko usunęli chwasta. Po tej operacji auto kopciło, tak, że w lusterku nic nie było widać poza czarną chmurą Obecnie turbina jest w regeneracji, następnie wymienię wtryski i zrobię remap, może w końcu to auto zacznie normalnie funkcjonować. Kalix74 w którym ASO w Warszawie byłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalix74 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 (edytowane) U mnie turbina działa raczej normalnie (tak sądzę). Serwisuje u Dukiewicza na Pradze. Może macie sugestie gdzie pojechać - kto się zna na tych dieslach i poszuka problemu z determinacją (może jest jak w wspomnianym przez Ketivva przypadku: http://www.forum.sub...esel/?p=2298571)? Nie mam ciśnienia na ASO, jak widać potrzebuje fachowca/cudotwórcy Edytowane 16 Sierpnia 2015 przez kalix74 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się