Jump to content

kontrolka DPF miga i znika


Recommended Posts

Witam, 

 

mam dość nietypowy objaw w OUTBACKu dieslu - wciąż podejmuje próby wypalenia filtra i rozrzedza mi olej już po 2,5 tys kilometrów. W serwisie sprawdzono filtr DPF i wyszło że jest czysty. To  po co go ciągle wypala?

 

Co ciekawe teraz w trasie (polska - francja) po 2000 tys kilometrów nie zapaliła się kontrolka, tyko od razu zaczęła migać, żeby po 10 km zgasnąć? Na szczęście byłem już na miejscu, ale nie wiem czy muszę gnać do serwisu, czy jak zgasło to OK? 

A czy w ogóle migająca kontrolka może gasnąć sama (z instrukcji wynika, że może zgasnąć tylko taka, która pali się bez przerwy, a migająca oznacza wizytę w serwisie)

 

Może macie pomysł, co się dzieje, bo mi powiedzieli, że nie do końca wiedzą, skoro filtr czysty... 

 

Dzięki za wszelkie informacje, 

 

Pozdrawiam ,

 

Paweł 

Link to comment
Share on other sites

U mnie ASO się poddało z takim problemem, występował na starym i na nowym DPF-e.

Sam filtr czysty ale prawie regularnie co dłuższa autostradową trasa to migajaca kontrolka DPF wskazująca na rozrzedzenie oleju.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

kalix74 powiedział: Może macie pomysł, co się dzieje, bo mi powiedzieli, że nie do końca wiedzą, skoro filtr czysty...

 

niestety ale nie mają o tym pojęcia

 

prawdopodobną przyczyną jest niemożność zbicia estymowanego poziomu zapełnienia DPF poniżej 30% który to poziom jest wymagany aby sterownik silnika uznał procedurę za zakończoną i nie wykonywał ponownych aktywnych wypalań DPF co chwila

 

staraj się jeździć w trasie zdecydowanie powyżej 2500 obr/min (autostrada, droga ekspresowa)

lub poniżej 1800 obr/min

w zakresie 1800-2500 obr/min wystarczy rozgrzany silnik trzymać 10 minut żeby ECU rozpoczął procedurę

 

warunki w jakich Subaru Diesel Euro 5 może wypalać aktywnie DPF to:

- rozgrzany silnik

- prędkość powyżej 60 km/h

- zakres obrotów 1800-2500 obr/min

- nieprzerwany czas aktywnego wypalania nie może być krótszy jak 15 minut (z moich doświadczeń wynika, że nie jest dłuższy jak 30 minut)

- żeby procedura została uznana za pozytywnie zakończoną estymowane zapełnienie DPF musi zostać zbite do poziomu poniżej 30%

 

DPF nie musi być zapchany sadzą żeby sterownik wymuszał procedurę aktywnego wypalania, musi ją testowo odpalić co jakiś interwał kilometrów (powiedzmy raz na pełen bak paliwa) jeśli z jakiś powodów jej nie może ukończyć odpala ją na okrągło

kalix74, o 26 Jul 2015 - 00:37, powiedział:

 

Ło matko, nie pocieszasz :(

I jaki finał, ciągle zmieniasz olej?

z problemem zostałem sam, gwarant uznał, że to moja wina ( DPF nie podlega gwarancji, mimo to raz dostałem nowy DPF ale po 20 k km sytuacja się powtórzyła ponownie)

 

niestety olej zmieniałem co każdy wyjazd autostradą dłuższy jak 2000-2500 km, jak wspomniałem sposobem jest pokonanie trasy z prędkością obrotową znacznie powyżej 2500 obr/min

czyli zamiast 140 km/h na 6 to jedziesz na 5 wtedy nie ma żadnych problemów z wypalaniem aktywnym czyli zero problemów z rozrzedzeniem oleju (oczywiście sam DPF cały czas czysty)

 

o finał lepiej nie pytać ;)

auto stoi w garażu od ponad miesiąca ja jeżdżę innym

z ciekawości staram się opanować problem ale chwilę mi to jeszcze zajmie, jest nadzieja, że za tydzień czy dwa będę wiedział odrobinę więcej

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

MASAKRA! A może lepiej to (DPF) wychetać (bo to trochę bez sensu, spalanie strasznie skoczy)?  

 

Co mnie dziwi to fakt, że podobno mój filtr ma 0 proc. zapełnienia, powiedzieli, że czyściutki.

 

Kiedyś uwielbiałem tą markę, ale jeśli jest tak jak u Ciebie to będzie moje ostatnie SUBARU. Jakaś padaka - żeby diesel nie działał dobrze na trasach?! 

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś uwielbiałem tą markę, ale jeśli jest tak jak u Ciebie to będzie moje ostatnie SUBARU. Jakaś padaka - żeby diesel nie działał dobrze na trasach?!

 

niestety ;-)

 

u mnie wystarczyło pojechać w trasę autostradą lub ekspresówką z przepisowymi prędkościami

 

MASAKRA! A może lepiej to (DPF) wychetać (bo to trochę bez sensu, spalanie strasznie skoczy)?

 

spalanie drastycznie rośnie w trakcie aktywnego wypalania, usunięcie filtra w całości ten problem rozwiązuje ale od strony sterownika musi to robić ktoś kto ma duże doświadczenie z dieslem Subaru (pomijam kwestię legalności)

 

przed XV diesel zrobiłem prawie 100 k km innym dieslem ( TDI ) także z Euro5 i nie miałem wręcz żadnych problemów z DPF-em a kontrolki nie widziałem na oczy

 

 

Co mnie dziwi to fakt, że podobno mój filtr ma 0 proc. zapełnienia, powiedzieli, że czyściutki.
 

 

mój cały czas powtarzał ten sam scenariusz i zatrzymywał się na lekko powyżej 30%

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

Słabo.

 

No nic, podjade w poniedzialek do serwisu na wymianę oleju, a po powrocie do domu zacznę działać.

 

Dzięki wielkie Ketivv za odzew, obyś nie miał racji ;)

 

Jak dowiesz się czegoś więcej daj proszę znać. 

 

Pozdrowienia i szerokości!

 

P.

Link to comment
Share on other sites

A jaki masz przebieg? Bo jeśli objaw nie występuje od "nowości" to może po prostu jest jakaś usterka, której serwis nie potrafi zdiagnozować, jak w przypadku ketivv'a.

 

Jakoś jeździ trochę tych aut, i nikt więcej na to się nie uskarża.

Link to comment
Share on other sites

Przejechane 80k km i zero problemów z dpf ale używam wysokich przedziału obrotomierza

 

Lubię odgłos tego silnika i dlatego trzymam go specjalnie na wyższych obrotach

To moja rada na SBD

iPhone

Edited by polak900
Link to comment
Share on other sites

Przebieg mam 110 tys.więc stało się w pewnym momencie... Kupiłem go z przebiegiem 90 tys. jeszcze na gwarancji i w serwisie powiedzieli, że wszystko jest OK.  Zrobiłem ponad 15 tys. większość - tak z 2/3 - w mieście i nie bylo problemów

 

Jedz do serwisu Pana Andrzeja, on twierdzi, że DPF w SBD jest tak świetny, że nie trzeba się nim przejmować, tylko jeździć i jeździć...

 

A gdzie ten serwis?

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem ponad 15 tys. większość - tak z 2/3 - w mieście i nie było problemów

 

w mieście nie było problemów bo warunki nie sprzyjają na wykonanie procedury aktywnego wypalania, takowe jest możliwe tylko w trasie

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

U mnie też pacjent OBK 2010, 120tys przebiegu, zapalona kontrolka, silnik szarpie, dymi na czarno... po czyszczeniu filtra tak samo. Używane w 90% na trasach...

Auto trafiło teraz do Carfita, zobaczymy ...

Link to comment
Share on other sites

 

 

U mnie też pacjent OBK 2010, 120tys przebiegu, zapalona kontrolka, silnik szarpie, dymi na czarno... po czyszczeniu filtra tak samo. Używane w 90% na trasach...

 

to jakby inna usterka

 

kontrolka DPF mruga czy pali się światłem ciągłym ?

 

dymi na czarno przy całkowicie zamkniętym DPF-ie ? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

U mnie też pacjent OBK 2010, 120tys przebiegu, zapalona kontrolka, silnik szarpie, dymi na czarno... po czyszczeniu filtra tak samo. Używane w 90% na trasach... Auto trafiło teraz do Carfita, zobaczymy ...

to w dobrych rękach jesteś - będzie pan zadowolony, każdy jest   :D  :puchar:


 

 

prawdopodobną przyczyną jest niemożność zbicia estymowanego poziomu zapełnienia DPF poniżej 30% który to poziom jest wymagany aby sterownik silnika uznał procedurę za zakończoną i nie wykonywał ponownych aktywnych wypalań DPF co chwila

mówiąc delikatnie - nie jest to prawdą. Logika pracy DPFa jest inna  


 

 

DPF nie musi być zapchany sadzą żeby sterownik wymuszał procedurę aktywnego wypalania, musi ją testowo odpalić co jakiś interwał kilometrów (powiedzmy raz na pełen bak paliwa) jeśli z jakiś powodów jej nie może ukończyć odpala ją na okrągło

Nie jest to prawda. :wacko:  

Link to comment
Share on other sites

 

 

 prawdopodobną przyczyną jest niemożność zbicia estymowanego poziomu zapełnienia DPF poniżej 30% który to poziom jest wymagany aby sterownik silnika uznał procedurę za zakończoną i nie wykonywał ponownych aktywnych wypalań DPF co chwila

mówiąc delikatnie - nie jest to prawdą. Logika pracy DPFa jest inna

 

Screenshot%2525202015-07-27%252520at%252

 

minimalny czas trwania to 12 minut (maksymalny 30 minut)

jeśli w czasie 12 minut nie zbije do poziomu niższego jak 30% procedura aktywnego wypalania DPF-u będzie cały czas aktywna do momentu osiągnięcia poziomu 30% wtedy ECU zakończy procedurę uznając ja za zakończoną pozytywnie

 

jeśli w czasie 30 minut nie uda się osiągnąć wymaganych 30% ECU zanotuje to jako nieudaną próbę wypalania aktywnego (tak samo jak przerwanie cyklu 12 minutowego itp.)

 

 

dla przypomnienia kontrolka DPF świecąca się światłem ciągłym (wezwanie do wykonania jazdy w trasie) zapala się przy zapełnienie 85% gaśnie przy zbiciu do 56% (co nie oznacza zakończenia procedury aktywnego wypalania) jeśli w tym czasie ją zakończymy też zapisze się jako próba zakończona niepowodzeniem pomimo, że zgasła kontrolka

 

wypalanie aktywne w wyniku przepełnienia DPF-u sadzą następuję po przekroczeniu poziomu 65% (o tym kierowca nie jest informowany żadną kontrolką) - u mnie takiego poziomu nie odnotowano nigdy w trakcie odczytów - tu podobnie jak we wcześniejszym przypadku jeśli system zbije DPF do powiedzmy 60% także zanotuje to wypalanie jako próbę zakończoną niepowodzeniem

 

stąd magiczna bariera 30% która jest wymagana przez ECU żeby potwierdzić sprawność systemu filtra DPF

 

takie zapełnienia zdarzają się rzadko dlatego co pewien interwał kilometrów sterownik uruchamia procedurę aktywnego wypalania DPF tylko po to żeby potwierdzić sprawność działania systemu:

- nie której jak 12 minut ciągłej pracy

- musi osiągnąć poziom minimum 30%

 

tylko wtedy uzna procedurę za ukończoną

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

 

 

minimalny czas trwania to 12 minut (maksymalny 30 minut) jeśli w czasie 12 minut nie zbije do poziomu niższego jak 30% procedura aktywnego wypalania DPF-u będzie cały czas aktywna do momentu osiągnięcia poziomu 30% wtedy ECU zakończy procedurę uznając ja za zakończoną pozytywnie jeśli w czasie 30 minut nie uda się osiągnąć wymaganych 30% ECU zanotuje to jako nieudaną próbę wypalania aktywnego (tak samo jak przerwanie cyklu 12 minutowego itp.) dla przypomnienia kontrolka DPF świecąca się światłem ciągłym (wezwanie do wykonania jazdy w trasie) zapala się przy zapełnienie 85% gaśnie przy zbiciu do 56% (co nie oznacza zakończenia procedury aktywnego wypalania) jeśli w tym czasie ją zakończymy też zapisze się jako próba zakończona niepowodzeniem pomimo, że zgasła kontrolka wypalanie aktywne w wyniku przepełnienia DPF-u sadzą następuję po przekroczeniu poziomu 65% (o tym kierowca nie jest informowany żadną kontrolką) - u mnie takiego poziomu nie odnotowano nigdy w trakcie odczytów - tu podobnie jak we wcześniejszym przypadku jeśli system zbije DPF do powiedzmy 60% także zanotuje to wypalanie jako próbę zakończoną niepowodzeniem

Nie sposób się nie zgodzić z powyższym, ;)

Zawsze trzeba przedstawiać całościowy obraz sytuacji, nie tylko jej fragment. :mellow:


 

 

takie zapełnienia zdarzają się rzadko dlatego co pewien interwał kilometrów sterownik uruchamia procedurę aktywnego wypalania DPF tylko po to żeby potwierdzić sprawność działania systemu:

Z tym to się nie zgadzam. :faja:

System nie ma potrzeby aby wykonywać takie manewry. DPF w układzie zamkniętym jest stale monitorowany pod względem temperatur, różnic ciśnień. B)    

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

 

DPF w SBD jest tak świetny, że nie trzeba się nim przejmować, tylko jeździć i jeździć...

 

a ile km by sobie na tym filtrze panowie chcieli przejechać........ :) ..tak pytam bo inne filtry jednak od czasu do czasu się.....wymienia na nowe lub jakieś inne podróbki.... :) 

 

mówiąc o dpf-ie w SBD sądziłem , że rozmawiamy o jakiś , powiedzmy , sporych przebiegach ...mln/km będzie dobrze...... :biglol:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeśli nowy DPF kosztowałby tyle co filtr oleju czy powietrza, to nikt nie widziałby problemu z jego wymianą co paręnaście tysięcy kilometrów.

 

oczywiscie to żart ale jak jest mniej więcej ok. z czujnikami ,, zaworem i pękajaca rurą to 180/200 nie ma problemu. Ostatnio dwa wkłady zmieniałem , był problem czyscil sie do 30 % dalej ciezko mu szło. Okazało sie , ze jakas sekcja sie juz poddopiła ...czy jakos tak. Podobnie z uderzonymi nawet minimalnie jest problem.....Pozdr. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...