Skocz do zawartości

Regeneracja DPF SBD


slavok

Rekomendowane odpowiedzi

Panie/Panowie jak wygląda regeneracja DPFa od strony, że tak powiem wizualnej?

Mam SBD z 2011 roku czyli to z zamkniętym dpf (cokolwiek to oznacza)

 

Jechałem dzisiaj samochodem, dojeżdżając do miejsca docelowego wysiadłem i zostawiłem samochód zapalony bo grzałem ze 120 więc nie chciałem gasić tak bezpośrednio po jeździe, gadałem ze znajomym z 5 min po czym wsiadam do samochodu wrzucam wsteczny w gaz a tu za mną zasłona siwego dymu, kilka strzałów w gaz i parowóz normalnie, przeraziłem się zgasiłem samochód, odpaliłem raz jeszcze, coś tam podymiło i przestało... czy to regeneracja dpfa czy coś się rozlatuje? Samochód ogólnie jeździ normalnie, na desce nic się nie zaświeciło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jechałem dzisiaj samochodem, dojeżdżając do miejsca docelowego wysiadłem i zostawiłem samochód zapalony bo grzałem ze 120 więc nie chciałem gasić tak bezpośrednio po jeździe, gadałem ze znajomym z 5 min po czym wsiadam do samochodu wrzucam wsteczny w gaz a tu za mną zasłona siwego dymu, kilka strzałów w gaz i parowóz normalnie, przeraziłem się zgasiłem samochód, odpaliłem raz jeszcze, coś tam podymiło i przestało... czy to regeneracja dpfa czy coś się rozlatuje? Samochód ogólnie jeździ normalnie, na desce nic się nie zaświeciło...

para wodna skroplila sie  w wydechu i tyle. A to ze potrafi zakopcic- kolego obudz sie masz diesla :biglol:

nie swieci Ci sie check engine, auto jezdzi normalnie, pynu chłodniczego nie ubywa wiec nie ma co szukac problemu tam gdzie go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym , pytałem czy u ciebie jest zima?☺

Jak problem się pojawi to sprawdź ten dym! Dym jest bardziej gęsty niż para!

Edytowane przez abecer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A to ze potrafi zakopcic- kolego obudz sie masz diesla
 

 

w swoim XV parę razy byłem świadkiem wypalania serwisowego każde trwało 30 minut (maksymalny czas)

spaliny są tak gorące że dosłownie parzą, aż dziwne że się zderzak nie topił 

nic ale to nic nie było za autem widać to co wydostawało się w z wydechu było całkowicie bezbarwnym gazem dla ludzkiego oka

 

faktem jest, że moje DPF-y nie były zabite sadzą ale mimo wszytko nie było tam żadnych śladów widocznego jakiegokolwiek dymu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byl dym panowie... Kurna moze wtrysk leje bo cos stuka czasami w okolicy 2k przy przyspieszaniu jak jest zimny, ale zwracalem na to uwage w aso i jakos olali temat... Co do plynu to jest tak jak zawsze jak cieply to lekko powyzej full jak zimny to poziom spada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzam tylko na zimnym, jak wiadomo płyn ciepły się rozszerza!

Wtryski?

Masz spadek mocy? Problem z odpalaniem na zimnym silniku?

Spadek mocy czasami jak się samochod nagrzeje, alw nie wiem czy to nie wynika z procesu regen. DPF, problem z odpalaniem... Hmmm czasami po odpaleniu silnik nierowno pracuje czuc takie uskoki, w poprzednim dieslu miałem taki objaw jak spalila sie swieca zarowa, tutaj podobno sa dobre, macher w aso cos tam mierzyl miernikiem.

Chyba będę zmuszony odstawic samochod do freya... Tylko jak sobie znow pomysle o tym ze za sam wjazd biora tam 250zl to mi sie cieplo robi hehe

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...