Skocz do zawartości

Wolnossak Hawkeye 2007 - jaki tłumik końcowy?


dr.elich

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzenuję pomocy w doborze tłumika końcowego - obecny jest dość mocno skorodowany i pora zacząć się rozglądać. Z grubsza zgłębiłem temat, poczytałem co kto wkładał, ale wciąż mam wątpliwości.

Priorytety:

- kultura pracy zbliżona do seryjnego, ew. niewiele głośniejszy

- mógłby być nieco bardziej charakterny (ale nie jakieś wiadro)

- cena - bez szaleństw

- i najważniejsze - ma nie wpłynąć negatywnie na osiągi (wolnossak!)

- budżet - okolice 500 pln?

 

Co rozważam (kolejność nieprzypadkowa):

- tłumik z WRX/STI

- Prodrive

- OEM nowy

- Cobb (ale cena odstrasza), repliki się obawiam

- Coś z nierdzewki - tu kompletnie nie wiem. W Eltecu koledze zaproponowali cenę dość wysoką, co tłumaczą trudniejszym wykonaniem tłumika do wolnossaka właśnie z racji utrzymania odpowiednich parametrów wydechu

 

 

Będę wdzięczny za porady. Ogólnie auto ma jeździć tak samo dobrze (na lepiej nie liczę), zyskać na wyglądzie i brzmieniu. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że na bulgot nie ma co liczyć.

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem H&S 2,5" i szybko wróciłem do starego seryjnego, nie żeby było za głośno tylko parametry się sypią, szczególnie krzywa momentu się wali i auto przestało jechać.... też rozważam wymianę bo mój zaczyna już gwizdać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  MG Motorsport w pakiecie warsztatowym

Możesz rozwinąć?

 

 

Jeden z forumowiczów zaproponował mi tłumik MADAC z kwasówki, o którym zbyt wiele nie wiem - ktoś coś podpowie?

 

 

Kusi mnie by pójść o krok dalej, tzn. zmienić kolektor na różnoodległościowy, ale nie rzeźba z WRXa, ale Borla lub coś custom by zminimalizować ryzyko utraty osiągów. Szukam potwierdzonego źródła jak to się zachowuje, bo deklaracje producenta o wzrostach mocy jakoś mnie nie przekonują.

 

 

Co do H&S - byłem przekonany, że to opcja w przypadku wolnossaka bezpieczna i bacbox jest zbliżony do Prodrive? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz na priv dam ci numer tel do mnie to ci powiem bo to duzo pisania by bylo,ja sam zamowilem catbacka do GX w MG Motorsport(od 4km do 6km +) ale czas oczekiwania dlugi,na roznoodleglosciowym bedzie bulgot ale stracisz troche na mocy.

Potem mozna jeszcze podciagnac na hamowni te 5% mocy wiecej bo wiadomo tu nie ma czym dmuchac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rozwiązałem problem, zaryzykowałem i kupiłem tłumik firmy o pseudonimie artystycznym wspomnianym w powyższym poście, podałem parametry silnika i zażyczyłem sobie końcówkę o średnicy 90 mm. Po kilku dniach przyszła paczka i muszę przyznać, że wykonanie naprawdę na wysokim poziomie zdecydowanie lepiej wygląda na żywo niż na zdjęciach, w komplecie gumowe wieszaki. Z montażem nie miałem najmniejszych problemów, spasowanie ok. Jeśli chodzi o doznania akustyczne - istnieje subtelna różnica między oem, ciut głośniej warczy w całym zakresie obr. przy przyspieszaniu, przy V const. nie słyszę różnicy. Jeśli chodzi o wrażenia wizualne , no to jest o niebo lepiej, tłumik się chowa a końcówka jest bliżej zderzaka (postaram się zamieścić foto.). Dla mnie najważniejsze było abym nie utracił charakterystyki momentu obr. (tak jak to było po założeniu przelotu H&S) - bo 2,5 ładnie ciągnie od dołu.

Generalnie dla tych którzy szukają nowego, komorowca - za te pieniądze super! Dodam, że MG motorsport kosztuje cztery razy więcej i do n/a chyba średni ma to sens.

Edytowane przez Mamooth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey, jestem teraz w Siofoku (Węgry) i musze powiedzieć że w trasie też sie sprawdza, przy autostradowych prędkościach nie przeszkadza, a na tylnej kanapie dwoje brzdąców (4 lata i 11 m-cy) też sie nie skarży, żona wogóle się nie zorientowała że coś się zmieniło :D

Koszt 240 zł (z przesyłką), foto i ew. nagranie wrzucę jak wrócę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Wczoraj założony Prodrive z okrągłą końcówką. Nie jest to niestety komorowiec (chyba), stąd jest lekko głośniej, ale zupełnie akceptowalnie. Auto zyskało fajny, basowy pomruk.

Nie jestem w stanie się wypowiedzieć odnośnie zmiany charakterystyki silnika - auto zbiera się porównywalnie na podstawie 1 dnia obserwacji.

 

Konieczna była rzeźba z racji różnicy średnicy rur (2,25 vs 2,5). Centralny tłumik dostał więc flanszę kompatybilną z Prodrivem.

 

 

Wielkie dzięki dla użytkownika Yaro który mi ów tłumik w stanie b. dobrym sprzedał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...