dr.elich Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 (edited) Potrzenuję pomocy w doborze tłumika końcowego - obecny jest dość mocno skorodowany i pora zacząć się rozglądać. Z grubsza zgłębiłem temat, poczytałem co kto wkładał, ale wciąż mam wątpliwości. Priorytety: - kultura pracy zbliżona do seryjnego, ew. niewiele głośniejszy - mógłby być nieco bardziej charakterny (ale nie jakieś wiadro) - cena - bez szaleństw - i najważniejsze - ma nie wpłynąć negatywnie na osiągi (wolnossak!) - budżet - okolice 500 pln? Co rozważam (kolejność nieprzypadkowa): - tłumik z WRX/STI - Prodrive - OEM nowy - Cobb (ale cena odstrasza), repliki się obawiam - Coś z nierdzewki - tu kompletnie nie wiem. W Eltecu koledze zaproponowali cenę dość wysoką, co tłumaczą trudniejszym wykonaniem tłumika do wolnossaka właśnie z racji utrzymania odpowiednich parametrów wydechu Będę wdzięczny za porady. Ogólnie auto ma jeździć tak samo dobrze (na lepiej nie liczę), zyskać na wyglądzie i brzmieniu. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że na bulgot nie ma co liczyć. Edited May 21, 2015 by dr.elich Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Przy założonych priorytetach proponuje poniższe. tłumik z WRX/STI - Prodrive Link to comment Share on other sites More sharing options...
max1987 Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Prodrive Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartol Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Supersprint też fajnie bulgocze a nie jest głośny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zelazny Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Miałem Prodrive'a, ciuchutki, ładnie bulgoczał, idealny żeby nie robić wiochy. Tylko nie wiem jak w wolnossaku, ja miałem w WRXie Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted May 22, 2015 Author Share Posted May 22, 2015 W wolnossaku bulgotał nie będzie z racji równoodległościowego kolektora. Jest realna szansa dorwać Prodrive w dobrym stanie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamooth Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Ja miałem H&S 2,5" i szybko wróciłem do starego seryjnego, nie żeby było za głośno tylko parametry się sypią, szczególnie krzywa momentu się wali i auto przestało jechać.... też rozważam wymianę bo mój zaczyna już gwizdać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaciekGX Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 MG Motorsport w pakiecie warsztatowym Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted May 24, 2015 Author Share Posted May 24, 2015 MG Motorsport w pakiecie warsztatowym Możesz rozwinąć? Jeden z forumowiczów zaproponował mi tłumik MADAC z kwasówki, o którym zbyt wiele nie wiem - ktoś coś podpowie? Kusi mnie by pójść o krok dalej, tzn. zmienić kolektor na różnoodległościowy, ale nie rzeźba z WRXa, ale Borla lub coś custom by zminimalizować ryzyko utraty osiągów. Szukam potwierdzonego źródła jak to się zachowuje, bo deklaracje producenta o wzrostach mocy jakoś mnie nie przekonują. Co do H&S - byłem przekonany, że to opcja w przypadku wolnossaka bezpieczna i bacbox jest zbliżony do Prodrive? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaciekGX Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Napisz na priv dam ci numer tel do mnie to ci powiem bo to duzo pisania by bylo,ja sam zamowilem catbacka do GX w MG Motorsport(od 4km do 6km +) ale czas oczekiwania dlugi,na roznoodleglosciowym bedzie bulgot ale stracisz troche na mocy. Potem mozna jeszcze podciagnac na hamowni te 5% mocy wiecej bo wiadomo tu nie ma czym dmuchac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamooth Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 pseudonim artystyczny "peśla", można obejrzeć na alledrogo, co to to to jest warte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamooth Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 (edited) Rozwiązałem problem, zaryzykowałem i kupiłem tłumik firmy o pseudonimie artystycznym wspomnianym w powyższym poście, podałem parametry silnika i zażyczyłem sobie końcówkę o średnicy 90 mm. Po kilku dniach przyszła paczka i muszę przyznać, że wykonanie naprawdę na wysokim poziomie zdecydowanie lepiej wygląda na żywo niż na zdjęciach, w komplecie gumowe wieszaki. Z montażem nie miałem najmniejszych problemów, spasowanie ok. Jeśli chodzi o doznania akustyczne - istnieje subtelna różnica między oem, ciut głośniej warczy w całym zakresie obr. przy przyspieszaniu, przy V const. nie słyszę różnicy. Jeśli chodzi o wrażenia wizualne , no to jest o niebo lepiej, tłumik się chowa a końcówka jest bliżej zderzaka (postaram się zamieścić foto.). Dla mnie najważniejsze było abym nie utracił charakterystyki momentu obr. (tak jak to było po założeniu przelotu H&S) - bo 2,5 ładnie ciągnie od dołu. Generalnie dla tych którzy szukają nowego, komorowca - za te pieniądze super! Dodam, że MG motorsport kosztuje cztery razy więcej i do n/a chyba średni ma to sens. Edited June 19, 2015 by Mamooth Link to comment Share on other sites More sharing options...
mRoZiOo Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Nagraj filmik jak to chodzi teraz! Link to comment Share on other sites More sharing options...
matt1992 Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 To ile Cie wyniosło to wszystko? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WPI Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Czekamy na fotografie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamooth Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Hey, jestem teraz w Siofoku (Węgry) i musze powiedzieć że w trasie też sie sprawdza, przy autostradowych prędkościach nie przeszkadza, a na tylnej kanapie dwoje brzdąców (4 lata i 11 m-cy) też sie nie skarży, żona wogóle się nie zorientowała że coś się zmieniło Koszt 240 zł (z przesyłką), foto i ew. nagranie wrzucę jak wrócę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted November 7, 2015 Author Share Posted November 7, 2015 Ostatecznie udało mi się namierzyć Prodrive komorowego w dobrej cenie. Czy będzie pasował bez przeróbek? Czy nie będzie problemem, jeśliśrednica rur okaże się nieco większa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pbd Posted November 20, 2015 Share Posted November 20, 2015 mam takie cos na zbyciu http://allegro.pl/tlumik-uklad-wydechowy-subaru-2-5xt-el-tec-el-tec-i5804975560.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
aero84 Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 Rownież polecam prodrive. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted December 15, 2015 Author Share Posted December 15, 2015 Wczoraj założony Prodrive z okrągłą końcówką. Nie jest to niestety komorowiec (chyba), stąd jest lekko głośniej, ale zupełnie akceptowalnie. Auto zyskało fajny, basowy pomruk. Nie jestem w stanie się wypowiedzieć odnośnie zmiany charakterystyki silnika - auto zbiera się porównywalnie na podstawie 1 dnia obserwacji. Konieczna była rzeźba z racji różnicy średnicy rur (2,25 vs 2,5). Centralny tłumik dostał więc flanszę kompatybilną z Prodrivem. Wielkie dzięki dla użytkownika Yaro który mi ów tłumik w stanie b. dobrym sprzedał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now