dr.elich Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 (edytowane) Potrzenuję pomocy w doborze tłumika końcowego - obecny jest dość mocno skorodowany i pora zacząć się rozglądać. Z grubsza zgłębiłem temat, poczytałem co kto wkładał, ale wciąż mam wątpliwości. Priorytety: - kultura pracy zbliżona do seryjnego, ew. niewiele głośniejszy - mógłby być nieco bardziej charakterny (ale nie jakieś wiadro) - cena - bez szaleństw - i najważniejsze - ma nie wpłynąć negatywnie na osiągi (wolnossak!) - budżet - okolice 500 pln? Co rozważam (kolejność nieprzypadkowa): - tłumik z WRX/STI - Prodrive - OEM nowy - Cobb (ale cena odstrasza), repliki się obawiam - Coś z nierdzewki - tu kompletnie nie wiem. W Eltecu koledze zaproponowali cenę dość wysoką, co tłumaczą trudniejszym wykonaniem tłumika do wolnossaka właśnie z racji utrzymania odpowiednich parametrów wydechu Będę wdzięczny za porady. Ogólnie auto ma jeździć tak samo dobrze (na lepiej nie liczę), zyskać na wyglądzie i brzmieniu. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że na bulgot nie ma co liczyć. Edytowane 21 Maja 2015 przez dr.elich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Przy założonych priorytetach proponuje poniższe. tłumik z WRX/STI - Prodrive Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max1987 Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Prodrive Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartol Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Supersprint też fajnie bulgocze a nie jest głośny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zelazny Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Miałem Prodrive'a, ciuchutki, ładnie bulgoczał, idealny żeby nie robić wiochy. Tylko nie wiem jak w wolnossaku, ja miałem w WRXie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 22 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 W wolnossaku bulgotał nie będzie z racji równoodległościowego kolektora. Jest realna szansa dorwać Prodrive w dobrym stanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mamooth Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Ja miałem H&S 2,5" i szybko wróciłem do starego seryjnego, nie żeby było za głośno tylko parametry się sypią, szczególnie krzywa momentu się wali i auto przestało jechać.... też rozważam wymianę bo mój zaczyna już gwizdać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekGX Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 MG Motorsport w pakiecie warsztatowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 MG Motorsport w pakiecie warsztatowym Możesz rozwinąć? Jeden z forumowiczów zaproponował mi tłumik MADAC z kwasówki, o którym zbyt wiele nie wiem - ktoś coś podpowie? Kusi mnie by pójść o krok dalej, tzn. zmienić kolektor na różnoodległościowy, ale nie rzeźba z WRXa, ale Borla lub coś custom by zminimalizować ryzyko utraty osiągów. Szukam potwierdzonego źródła jak to się zachowuje, bo deklaracje producenta o wzrostach mocy jakoś mnie nie przekonują. Co do H&S - byłem przekonany, że to opcja w przypadku wolnossaka bezpieczna i bacbox jest zbliżony do Prodrive? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekGX Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Napisz na priv dam ci numer tel do mnie to ci powiem bo to duzo pisania by bylo,ja sam zamowilem catbacka do GX w MG Motorsport(od 4km do 6km +) ale czas oczekiwania dlugi,na roznoodleglosciowym bedzie bulgot ale stracisz troche na mocy. Potem mozna jeszcze podciagnac na hamowni te 5% mocy wiecej bo wiadomo tu nie ma czym dmuchac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mamooth Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 pseudonim artystyczny "peśla", można obejrzeć na alledrogo, co to to to jest warte? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mamooth Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 (edytowane) Rozwiązałem problem, zaryzykowałem i kupiłem tłumik firmy o pseudonimie artystycznym wspomnianym w powyższym poście, podałem parametry silnika i zażyczyłem sobie końcówkę o średnicy 90 mm. Po kilku dniach przyszła paczka i muszę przyznać, że wykonanie naprawdę na wysokim poziomie zdecydowanie lepiej wygląda na żywo niż na zdjęciach, w komplecie gumowe wieszaki. Z montażem nie miałem najmniejszych problemów, spasowanie ok. Jeśli chodzi o doznania akustyczne - istnieje subtelna różnica między oem, ciut głośniej warczy w całym zakresie obr. przy przyspieszaniu, przy V const. nie słyszę różnicy. Jeśli chodzi o wrażenia wizualne , no to jest o niebo lepiej, tłumik się chowa a końcówka jest bliżej zderzaka (postaram się zamieścić foto.). Dla mnie najważniejsze było abym nie utracił charakterystyki momentu obr. (tak jak to było po założeniu przelotu H&S) - bo 2,5 ładnie ciągnie od dołu. Generalnie dla tych którzy szukają nowego, komorowca - za te pieniądze super! Dodam, że MG motorsport kosztuje cztery razy więcej i do n/a chyba średni ma to sens. Edytowane 19 Czerwca 2015 przez Mamooth Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 Nagraj filmik jak to chodzi teraz! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matt1992 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 To ile Cie wyniosło to wszystko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 Czekamy na fotografie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mamooth Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Hey, jestem teraz w Siofoku (Węgry) i musze powiedzieć że w trasie też sie sprawdza, przy autostradowych prędkościach nie przeszkadza, a na tylnej kanapie dwoje brzdąców (4 lata i 11 m-cy) też sie nie skarży, żona wogóle się nie zorientowała że coś się zmieniło Koszt 240 zł (z przesyłką), foto i ew. nagranie wrzucę jak wrócę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 7 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Ostatecznie udało mi się namierzyć Prodrive komorowego w dobrej cenie. Czy będzie pasował bez przeróbek? Czy nie będzie problemem, jeśliśrednica rur okaże się nieco większa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbd Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 mam takie cos na zbyciu http://allegro.pl/tlumik-uklad-wydechowy-subaru-2-5xt-el-tec-el-tec-i5804975560.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aero84 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Rownież polecam prodrive. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Wczoraj założony Prodrive z okrągłą końcówką. Nie jest to niestety komorowiec (chyba), stąd jest lekko głośniej, ale zupełnie akceptowalnie. Auto zyskało fajny, basowy pomruk. Nie jestem w stanie się wypowiedzieć odnośnie zmiany charakterystyki silnika - auto zbiera się porównywalnie na podstawie 1 dnia obserwacji. Konieczna była rzeźba z racji różnicy średnicy rur (2,25 vs 2,5). Centralny tłumik dostał więc flanszę kompatybilną z Prodrivem. Wielkie dzięki dla użytkownika Yaro który mi ów tłumik w stanie b. dobrym sprzedał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się