Jump to content

Koszt naprawy klimatyzacji - forek 1 gen.


pajac_am
 Share

Recommended Posts

Forka jeszcze nie mam, ale intensywnie poszukuje.

Zalezy mi, zeby mial klimatyzacje i tylko takich szukam, ale z pośród kilku, ktore chcialbym obejrzec - w dwoch klima jest tylko nie dziala :(

Pytanie ile, w najgorszym przypadku, moze kosztowac mnie kompleksowa naprawa, ewentualnie przeszczep klimy z imprezy, bo tam mi nie potrzebna :P?

Chcialbym wiedziec ile utargowac, zeby pozniej uruchomienie klimy mnie nie zrujnowalo.

Edited by pajac_am
Link to comment
Share on other sites

Ja mialem okazje naprawiac w WRX. Byla chlodnica do wymiany i jeden z przewodow puszczal. Calosc zamknela sie w ok 1000 złotych. Robilem w ASO, z tym ze chlodnica jest zamiennikiem.

Link to comment
Share on other sites

Ja mialem okazje naprawiac w WRX. Byla chlodnica do wymiany i jeden z przewodow puszczal. Calosc zamknela sie w ok 1000 złotych. Robilem w ASO, z tym ze chlodnica jest zamiennikiem.

Zobacz ile kosztują używane elementy zestawu AC. Uszkodzeniu najczęściej ulegają właśnie chłodnice, aluminiowe przewody, gumowe oringi na łączeniach lub same sprężarki. Oczywiście nie można wykluczyć jakiegoś czujnika. 1000 zł to spora przesada, jak za samą chłodnicę (zamiennik) i spawanie przewodu Al.

Link to comment
Share on other sites

najgorszy przypadek to taki gdy sprężarka sie zatarła  ;)  to trzeba wymienić skraplacz ,sprężarke ,zawór rozpręzny osuszacz i wypłukac układ co daje koszt ok 2,5 tys  :D  ale najczęście uszkodzony jest skraplacz i brak czynnika  ;) więc koszt mniejszy 

Edited by Bodzlo
Link to comment
Share on other sites

No 2,5 k zl to raczej nie ubije, bo to bedzie znaczny % wartosci samochodu jaki mam zamiar kupic, ale tez nie chce utopic morza pieniedzy w sama klime, na ktorej w forku jednak mocno mi zalezy.

Ktos po mnie zalozyl temat o klimie w wrx, ze na poszukiwania nieszczelnosci wydal juz prawie 2k zl, to tez mnie delikatnie zniecheca :(

A, jeden ze sprzedajacych mowi, ze klima przestala dzialac po wymianie silnika. Moze to cos komus mowi, czy problem nadal moze byc wszedzie? ;)


DODATKOWE PYTANKO:

 

Z racji tego, ze Forek to podniesiona Impreza w innej budzie, to mniej wiecej wiem na co zwrocic uwage przu zakupie, ale jest pewnie tez pare roznic.

Jakby ktos byl uprzejmy wymienic mi problematyczne elementy rozniace Forka 1 od Imprezy 1, to bylbym wdzieczny.

Dzieki

Link to comment
Share on other sites

Do forka nowa chlodnica klimy to 300zl (przerabiam teraz u siebie) a to element ktory najbardziej narazony jest na wyciek, uzywana sprezarka to 150zl - nie trzeba wymieniac zadnego osuszacza ani zaworu rozpreznego - to brednie. Nabicie klimy to 100zl. Nie wiem co trzeba robic i jakiego miec pecha zeby do wymiany byl parownik (element pod deska rozdzielcza). Poza tym w nim panuje mniejsze cisnienie i dlatego ta obawa jest mniejsza. Moze jeszcze poleciec presostat, to tez w uzywce mala kwota. Tyle.

Wszyscy pisza wyssane z palca kwoty, albo jezdza do serwisu i placa chore pieniadze - gdzie mozna to zrobic za ulamek kwoty. 

Link to comment
Share on other sites

Do forka nowa chlodnica klimy to 300zl (przerabiam teraz u siebie) a to element ktory najbardziej narazony jest na wyciek, uzywana sprezarka to 150zl - nie trzeba wymieniac zadnego osuszacza ani zaworu rozpreznego - to brednie. Nabicie klimy to 100zl. Nie wiem co trzeba robic i jakiego miec pecha zeby do wymiany byl parownik (element pod deska rozdzielcza). Poza tym w nim panuje mniejsze cisnienie i dlatego ta obawa jest mniejsza. Moze jeszcze poleciec presostat, to tez w uzywce mala kwota. Tyle.

Wszyscy pisza wyssane z palca kwoty, albo jezdza do serwisu i placa chore pieniadze - gdzie mozna to zrobic za ulamek kwoty. 

Napisze więcej. Znam pewną firmę, która jest podwykonawcą różnych ASO w tej dziedzinie... :)

Link to comment
Share on other sites

Do forka nowa chlodnica klimy to 300zl (przerabiam teraz u siebie) a to element ktory najbardziej narazony jest na wyciek, uzywana sprezarka to 150zl - nie trzeba wymieniac zadnego osuszacza ani zaworu rozpreznego - to brednie. Nabicie klimy to 100zl. Nie wiem co trzeba robic i jakiego miec pecha zeby do wymiany byl parownik (element pod deska rozdzielcza). Poza tym w nim panuje mniejsze cisnienie i dlatego ta obawa jest mniejsza. Moze jeszcze poleciec presostat, to tez w uzywce mala kwota. Tyle.

Wszyscy pisza wyssane z palca kwoty, albo jezdza do serwisu i placa chore pieniadze - gdzie mozna to zrobic za ulamek kwoty. 

 

 

ja rozumiem ze innych filtrów w aucie nie wymieniasz bo to tez brednie  :D 100zl za nabicie klimy to i tak dużo płacisz jak dla mnie  :biglol: skoro już tak bardzo sie czepiasz 

Link to comment
Share on other sites

Ale o jakich filtrach piszesz? Przecież forek SF nie ma filtra przeciwpyłkowego, a jeśli masz na myśli oleju, czy powietrza- to chyba się czepiasz :) 100zł za nabicie klimy to standardowa cena. 

Link to comment
Share on other sites

Panowie, moze ustalmy jedno - standardowa cena za nabicie klimy zalezy od regionu w ktorym mieszkamy. Walczylem z klima w dwoch poprzednich hondach i ANI RAZU nie udalo sie zejsc do poziomu 100pln, mimo ze robilem to w serwisach zarowno w Warszawie jak i u nabijaczy w podwarszawskich wsiach. Co do wymiany osuszacza to jesli po prostu mamy nieszczelnosc np. po zimie to nie trzeba go wymieniac ale jezeli kupuje sie auto z opisem "klima sprawna, do nabicia" to jest to obowiazek. Co do zaworu rozpreznego to nie jest to czesc eksloatacyjna i wymienia sie ja np. kiedy zatrze nam sie sprezarka i w ukladzie sa opilki metalu ktore skutecznie blokuja lub zasklepiaja srednice kapilary zaworu rozpreznego powodujac jego zablokowanie, lub zmiane warunkow jego dzialania. Istotne podczas rozlaczania klimy jest wymiana oringow i przesmarowania ich odpowiednim olejem (najlepiej tym ze sprezarki) bo niestety, wyciek gazu najczesciej spowodowany jest wlasnie albo uszkodzeniem skraplacza (chlodnica), albo wlasnie puszczaniem na oringach. Jesli jeszcze mamy kontrast UV i dobre podejscie do calego ukladu rurek i ich polaczen to pol biedy, ale jesli strzeli np. oring przy parowniku w kabinie to juz czeka nas powazniejsza rozbiorka.

 

Powodzenia w naprawie!

Link to comment
Share on other sites

chyba oboje nie macie pojęcia czym i jakie zadanie ma osuszacz w układzie :-) to nic innego jak filtr i takie w gównie ma zadazie :-)

 

klime naprawiam od ponad 10 lat więc prosze nie piszcze że nie potrzeba wymieniać osuszacza bo to sa dopiero brednie :-)

nigdzie tez nie było napisane o eksploatacyjnej wymianie zaworu rozprężnego :-)

Link to comment
Share on other sites

chyba oboje nie macie pojęcia czym i jakie zadanie ma osuszacz w układzie :-) to nic innego jak filtr i takie w gównie ma zadazie :-)

 

klime naprawiam od ponad 10 lat więc prosze nie piszcze że nie potrzeba wymieniać osuszacza bo to sa dopiero brednie :-)

nigdzie tez nie było napisane o eksploatacyjnej wymianie zaworu rozprężnego :-)

Przy szczelnej instalacji nie trzeba! Przy rozszczelnionej, gdzie istnieje duże prawdopodobieństwo dostania się wilgoci do układu, jest to niemalże obowiązkowe. Osuszacz zbudowany jest z żelu silikonowego, którego pory mają za zadanie wyłapywać cząsteczki wody. To jest jego główne zadanie, a nie filtrowanie czynnika. :)

Link to comment
Share on other sites

zgadza sie jego głównym zadaniem jest wyłapywanie wilgoci z układu a czy to przypadkiem nie jest właśnie filtrowanie ??

Poczytaj dokładnie jakie ma zadanie nie tylko te głowne ,proponuje też rozciąć sobie osuszacz który siedzi w układzie 5 lat i zobaczyć co w nim jest .

 

zobacz też jak zachowuje sie osuszacz przy wytwarzanej prózni w kilku letnim aucie i zastanów sie dla czego zamarza od spodu i czy faktycznie nie wymienia się go co jakis czas :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mała aktualizacja tematu. A mianowicie:

Ile muszę liczyć na zamontowanie kompletnej klimy do Forka 1 gen. który nigdy klimy nie miał?

Orientacyjnie części + robota?

Ewentualnie czy można przełożyć klimę z mojej imprezy, bo tam praktycznie z niej nie korzystam ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...