Jump to content

Jaki dać akumulator ?


Malkontent
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Mam dwa akumulatory, 1 z którym kupiłem auto, jest używany, brudny i nie wiem jak stary, 70Ah i 340A, a drugi mam z innego auta, kupiłem nowy mniej niż pół roku temu, 53Ah i 540A. Który proponujecie ?

Link to comment
Share on other sites

mam u siebie 50Ah też przekładny po zakupie w podobnej sytuacji jak Twoja (kupiony chwile wcześniej) z tym, że u mnie po zakupie siedziała też 50Ah.

Przez 3. lata nie zauważyłem problemów z aku, auto potrafiło zimową porą stać przeszło tydzień i odpala zawsze bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Mam dwa akumulatory, 1 z którym kupiłem auto, jest używany, brudny i nie wiem jak stary, 70Ah i 340A, a drugi mam z innego auta, kupiłem nowy mniej niż pół roku temu, 53Ah i 540A. Który proponujecie ?

Jakbyś napisał do jakiego auta, to może i by Ci ktoś doradził. Ogólnie komu chcesz dać ten aku? Co mamy Ci zaproponować?

Link to comment
Share on other sites

@rybek, z całym szacunkiem czytaj i ogarniaj całą stronę proszę. Poprzednik od razu wiedział o co chodzi. Auto w profilu, bo po to chyba jest profil. Aku nikomu oddać nie chcę, tylko w aucie zamontować i o tym też napisałem. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

@rybek, z całym szacunkiem czytaj i ogarniaj całą stronę proszę. Poprzednik od razu wiedział o co chodzi. Auto w profilu, bo po to chyba jest profil. Aku nikomu oddać nie chcę, tylko w aucie zamontować i o tym też napisałem. Pozdrawiam

spoko luzik... jak dla mnie w profilu masz więcej niż jeden pojazd :P

 

co do forka to spoko 53Ah Ci wystarczy i przynajmniej masz pewną baterię jeszcze na gwarancji. Zwróć uwagę tylko na to, aby dobrze zamocować aku bo to ma znaczący wpływ na żywotność baterii.

Link to comment
Share on other sites

Zamocowałem pierwsza klasa bo mój diagnosta ma hopla na punkcie mocowania i stanu akumulatora  :D  No i też mam nadzieję, że lepszy nowy o mniejszej pojemności niż duży i nie wiadomo w jakim stanie. A ten akumulator kupiłem w sumie do 2-litrowej megane mojej żony, zanim zerwał się pasek rozrządu, więc myślę że w 2-litrowym forku da radę.

:bowdown:

Link to comment
Share on other sites


 

Sqx, o 27 Feb 2015 - 10:23, powiedział:

 

Witam,

w mojej instrukcji do S-turbo '99 zalecany 45Ah 12V opcja 60Ah 12V

 

w instrukcji do N/A i S-turbo '01 jest podane:

Type and capacity (5HR)

For Europe 5MT: 12 V — 48AH lub 4AT 12 V — 52AH

For Australia 12 V — 40AH

Others 12 V — 40AH

 

instrukcja str. 14


 

Jeżeli chodzi o prąd rozruchu w silnikach benzynowych ma on mniejsze znaczenie niż w dieslach, pośrednio ma na to wpływ stopień sprężania silnika w wersji N/A 10 w Turbo 8, a więc 4-krotnie mniej niż w dieslach. A co za tym idzie potrzeba mniejszej siły aby obrócić wałem, nie mniej im większy prąd rozruchu tym lepiej.

 

Osobiście używam Boscha S3 45Ah i jak dotąd bez najmniejszego problemu nawet przy -25°C

 

Napięcie naładowanego akumulatora to 6x 2,105=12,63V

Napięcie znamionowe pojedynczego ogniwa 2,105 V

Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 10,8 V

Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V

Po pełnym naładowaniu napięcie szybko spada do 13,2 V a później powoli do 12,6 V

Napięcie akumulatora powinno być mierzone 12 godzin po ładowaniu aby zapewnić dokładny pomiar

Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,4 V

W przypadku rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem do napięcia nawet 16,5 V

Typowy prąd ładowania = 1/10 pojemności akumulatora

Współczynnik samorozładowania 3–20%/miesiąc

Wytrzymałość 500–800 cykli


 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...