Malkontent Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Witam, Mam dwa akumulatory, 1 z którym kupiłem auto, jest używany, brudny i nie wiem jak stary, 70Ah i 340A, a drugi mam z innego auta, kupiłem nowy mniej niż pół roku temu, 53Ah i 540A. Który proponujecie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 mam u siebie 50Ah też przekładny po zakupie w podobnej sytuacji jak Twoja (kupiony chwile wcześniej) z tym, że u mnie po zakupie siedziała też 50Ah. Przez 3. lata nie zauważyłem problemów z aku, auto potrafiło zimową porą stać przeszło tydzień i odpala zawsze bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybek Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Witam, Mam dwa akumulatory, 1 z którym kupiłem auto, jest używany, brudny i nie wiem jak stary, 70Ah i 340A, a drugi mam z innego auta, kupiłem nowy mniej niż pół roku temu, 53Ah i 540A. Który proponujecie ? Jakbyś napisał do jakiego auta, to może i by Ci ktoś doradził. Ogólnie komu chcesz dać ten aku? Co mamy Ci zaproponować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malkontent Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 @rybek, z całym szacunkiem czytaj i ogarniaj całą stronę proszę. Poprzednik od razu wiedział o co chodzi. Auto w profilu, bo po to chyba jest profil. Aku nikomu oddać nie chcę, tylko w aucie zamontować i o tym też napisałem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybek Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 @rybek, z całym szacunkiem czytaj i ogarniaj całą stronę proszę. Poprzednik od razu wiedział o co chodzi. Auto w profilu, bo po to chyba jest profil. Aku nikomu oddać nie chcę, tylko w aucie zamontować i o tym też napisałem. Pozdrawiam spoko luzik... jak dla mnie w profilu masz więcej niż jeden pojazd co do forka to spoko 53Ah Ci wystarczy i przynajmniej masz pewną baterię jeszcze na gwarancji. Zwróć uwagę tylko na to, aby dobrze zamocować aku bo to ma znaczący wpływ na żywotność baterii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malkontent Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Zamocowałem pierwsza klasa bo mój diagnosta ma hopla na punkcie mocowania i stanu akumulatora No i też mam nadzieję, że lepszy nowy o mniejszej pojemności niż duży i nie wiadomo w jakim stanie. A ten akumulator kupiłem w sumie do 2-litrowej megane mojej żony, zanim zerwał się pasek rozrządu, więc myślę że w 2-litrowym forku da radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sqx Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/21031-s-turbo-my99-akumulator/page-2#entry2211902 Sqx, o 27 Feb 2015 - 10:23, powiedział: Witam, w mojej instrukcji do S-turbo '99 zalecany 45Ah 12V opcja 60Ah 12V w instrukcji do N/A i S-turbo '01 jest podane: Type and capacity (5HR) For Europe 5MT: 12 V — 48AH lub 4AT 12 V — 52AH For Australia 12 V — 40AH Others 12 V — 40AH instrukcja str. 14 http://subaru-car.ru/for1/for_01_gen.pdf Jeżeli chodzi o prąd rozruchu w silnikach benzynowych ma on mniejsze znaczenie niż w dieslach, pośrednio ma na to wpływ stopień sprężania silnika w wersji N/A 10 w Turbo 8, a więc 4-krotnie mniej niż w dieslach. A co za tym idzie potrzeba mniejszej siły aby obrócić wałem, nie mniej im większy prąd rozruchu tym lepiej. Osobiście używam Boscha S3 45Ah i jak dotąd bez najmniejszego problemu nawet przy -25°C Napięcie naładowanego akumulatora to 6x 2,105=12,63V Napięcie znamionowe pojedynczego ogniwa 2,105 V Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 10,8 V Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V Po pełnym naładowaniu napięcie szybko spada do 13,2 V a później powoli do 12,6 V Napięcie akumulatora powinno być mierzone 12 godzin po ładowaniu aby zapewnić dokładny pomiar Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,4 V W przypadku rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem do napięcia nawet 16,5 V Typowy prąd ładowania = 1/10 pojemności akumulatora Współczynnik samorozładowania 3–20%/miesiąc Wytrzymałość 500–800 cykli http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_kwasowo-o%C5%82owiowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malkontent Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 @Spx ta odpowiedź przekonała mnie do pozostawienia mojej bateryjki 53Ah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się