Helmut Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 (edited) Jaki dolot zapewni możliwie najniższy spadek osiągów w gorące dni ? Planowałem zrobić pobór powietrza w miejscu zaślepki prawego halogenu ? Do tego stożek, czy grzybek/gruszka czy jeszcze inne rozwiązanie ? Jaki zestaw będzie ok ? Czy może samoróbka z nierdzewki tylko kto to policzy ? Pacjent ma wydech 2,75 cala , Uppipe Perrina, Turbo TD05 16 (chyba), około 342KM na silniku. Z góry dzięki za wszelkie info, opinie, sugestie. Edited March 29, 2015 by Helmut Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 (edited) A ori nie wystarczy?Do tej mocy spokojnie się sprawdzi. Edited March 27, 2015 by abecer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 27, 2015 Author Share Posted March 27, 2015 (edited) Myślę nad tym by nie było spadków w upalne dni. Chyba, że się mylę. Wiem, że seria jest całkiem ok. Ale może można coś poprawić. Edited March 27, 2015 by Helmut Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince_snd Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 Główną bolączką jest IC umieszczony nad silnikiem. Nie poprawisz nic małym kosztem, a dużym niewiele zyskasz. Zostaw jak jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 (edited) Dolot ori sprawdza się do 400 paru koni, kupując inny mija się moim zdaniem z celem skoro nie zamierzasz podnosić mocy. Edited March 27, 2015 by abecer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 27, 2015 Author Share Posted March 27, 2015 (edited) Powyżej 400 na pewno nie. Mam już wyższy kurnik niż seryjny. Czy zmiana dolotu nie poprawi parametrów pracy silnika np. wcześniejsze wstawanie turbo albo lżejsze wkręcanie na obroty ? Edited March 27, 2015 by Helmut Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 Planowałem zrobić pobór powietrza w miejscu zaślepki lewego halogenu ? A skąd w tej chwili jest łapane powietrze? Oryginalnym chwytem może? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Planowałem zrobić pobór powietrza w miejscu zaślepki lewego halogenu ? A skąd w tej chwili jest łapane powietrze? Oryginalnym chwytem może? Cybel pomyłka chodzi mi o prawy halogen. W tej chwili jest OEM pobór powietrza tylko wkładka filtra jest jakaś lepsza podobno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Cybel pomyłka chodzi mi o prawy halogen. Domyśliłem się,ale sytuacja zmieni się niewiele w stosunku do oryginalnego chwytu,który łapie chłodne powietrze pomiędzy maską silnika i reflektorem,dynamiczny nadmuch też swoje robi,podobnie jak w chwycie powietrza za zaślepką w zderzaku.Sytuacja zmieni się niewiele albo wcale,podgrzany przez silnik intercooler nim się schłodzi,to trzeba przejechać kilkaset metrów. Możesz pomyśleć o natrysku wody na intercooler,zarówno automatycznym jak i z ręcznym włącznikiem.Izolacje termiczne na kolektory,upipe i downpipe czy część gorącą turbo,może trochę poprawić sytuację i zmniejszyć trochę podgrzewanie układu dolotu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Mam oemowy ręczny natrysk wody na IC. Działa to jak spryskiwacz do szyb i jeśli pomaga to tylko chwilowo, a tu trzeba by wiadrem lać albo wężem ogrodowym co najmniej. Co masz na myśli pisząc dynamiczny nadmuch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Co masz na myśli pisząc dynamiczny nadmuch? Podczas jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Rozumiem. Bałem się tylko czy nie muszę zainwestować w profesjonalny produkt tjuningowy CHRLDM czyli elektryczny wiatraczek tłoczący powietrze do dolotu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 A masz kierownicę powietrza pod maską silnika i kurnikiem?Też poprawia chłodzenie intercoolera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 możesz też dodatkowo owinąć turbo i dp specjalnym "kocykiem" aby nie podgrzewać IC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Owinę turbo. A kierownicę mam jeśli jest w standardzie, jeśli nie to nie mam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Najlepsze sposoby na obniżenie temperatury pod maską to termoizolatory na kolektor wydechowy, turbo, DP, uszczelki termoizolacyjne pod kolektor ssący, odszczelnienie maski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 30, 2015 Author Share Posted March 30, 2015 Boję się owinąć kolektor bo niby koc/taśma nie palna ale nasiąka olejem/płynem chłodniczym/płynem wspomagania i jak nasiąknie to olej jest już palny, a to może podwyższać temperaturę pod maską Widziałem nie palny i nie nasiąkliwy koc Perrina do owinięcia turbo. Czy taki koc zakładamy na turbo i na to osłonę(blaszkę) czy zamiast osłony, czy może na osłonę co wydaje mi się najmniej prawdopodobne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Proszę wybaczyć za bezpośrednie słowa ale jeśli ktoś ma taki syf pod maską, że mu się leją olej, płyn chłodniczy, wspomagania ze wszystkich szczelin to faktycznie nie ma się co przejmować temperaturą. Poza tym termoizolatory są różne, niekoniecznie z worka jutowego, mogą być też bariery metalowe lub ze specjalnych niewsiąkliwych tworzyw, możliwości są spore i temat przerabiany. Powinienem mieć gdzieś fotki osłon termicznych u mnie to wkleję jak znajdę. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 30, 2015 Author Share Posted March 30, 2015 Ja mam sucho jak pieprz i dbam o to by tak było. Miałem na myśli profilaktykę, kiedyś rzygnęła mi pompa wspomagania i to jedyny wyciek.pocenie jaki miałem przez 6 lat. Pompa wymieniona na nową. Nie planuję wycieków chodzi mi o dmuchanie na zimne Czy koc zakładamy na turbo i na to osłonę(blaszkę) czy zamiast osłony, czy może na osłonę co wydaje mi się najmniej prawdopodobne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Rozumiem, słyszałem kiedyś o pojedynczych przypadkach pożarów tego typu ale nie wiem ile w tym prawdy...teoretycznie możliwe, dlatego tam gdzie moze kapac dajesz oslony twarde, a tam gdzie raczej moze byc koc. Koc na cześć gorąca turbiny zakładasz zamiast blaszanej osłony. Koce dobrych firm nie chłona płynu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 30, 2015 Author Share Posted March 30, 2015 Znalazłem taki koc Perrina "śliski" nie chłonący płynu. Pytanie czy będzie pasował do mojej hybrydy HTA68 TD05 Kinugawa z actuatorem 16. W wiatrakach jest napisane, że do WRX/STI ale zadzwonię i zapytam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 ja miałem "koc" na turbinie założony pod seryjną blachą ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 30, 2015 Author Share Posted March 30, 2015 Jeśli wejdzie pod blachę to tak zrobię. Czekam na info z wiatraków czy koc obejmie moje turbo. Dam znać jak mi odpowiedzą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 (edited) Popołdniu pokaże Ci co stało się z kinugawą po założeniu kocyka... tak wygląda kinugawa po jednym wyjezdzie na tor z "kocykiem" wykrzywiło ją jak paragraf, rozszczeliniła się na łączeniu z downpipem i zaciął się zawór, został w pozycji zamkniętej, więc teraz przeładowuje. Napisałem list pochwalny do producenta tego chinskiego g..... Edited March 31, 2015 by Pawlo20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 31, 2015 Author Share Posted March 31, 2015 (edited) Popołdniu pokaże Ci co stało się z kinugawą po założeniu kocyka... tak wygląda kinugawa po jednym wyjezdzie na tor z "kocykiem" wykrzywiło ją jak paragraf, rozszczeliniła się na łączeniu z downpipem i zaciął się zawór, został w pozycji zamkniętej, więc teraz przeładowuje. Napisałem list pochwalny do producenta tego chinskiego g..... Myślałem, że jak coś sprzedają w Poznaniu (wiadomo gdzie) to jest to produkt co najmniej ok. Kupiłem nówkę i mam naszieję, że jest na to jakaś gwarancja. BTW mi to wygląda jakby to uppipe się skrzywił. Czy sugerujesz by dla bezpieczeństwa nie owijać kocem turbiny, nie chciałbym wymieniać nowego turbo kosztem niewielkiej poprawy jaką oferuje koc na turbo ? Zastanawia mnie to czy skrzywienie powstało z powodu przegrzania czy zbyt szybkiego chłodzenia np. przy wpadnięciu w kałużę. Mało to prawdopodobne ale jednak teoretycznie mozliwe. Na szczęście mam jeszcze IHI VF 35 (bo takie chyb bylo seryjnie w bugu STI) w bardzo dobrym stanie. Miałem sprzedać ale na wszelki wypadek chyba sobie zostawię, skoro wymieniłem je na taki wypas Ja bym chciał owinąć samą turbinę bez uppipu, DP, kolektora itd. Może u Ciebie Pawlo20 rozszczelnienia spowodowało owinięcie DP i UP oraz kolektora co uniemożliwiło oddawanie i odprowadzanie ciepła. a to było przyczyną nadmiernej rozszerzalności cieplnej (naprężeń) doprowadzając do rozszczelnienia. Może przy owinięciu samego turbo da się tego uniknąć, co myślicie na ten temat? I jeszcze jedno pytanie czy w bugu STI seryjnie w kurniku jest kierownica powietrza na IC ? Jeśli nie ma to jaką polecacie? Widziałem ciekawą CUSCO. Edited March 31, 2015 by Helmut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now