Jump to content

Jaki dolot polecacie do STI BUGA 02 ?


Recommended Posts

Jaki dolot zapewni możliwie najniższy spadek osiągów w gorące dni ? Planowałem zrobić pobór powietrza w miejscu zaślepki prawego halogenu ? Do tego stożek, czy grzybek/gruszka czy jeszcze inne rozwiązanie ? Jaki zestaw będzie ok ? Czy może samoróbka z nierdzewki tylko kto to policzy ?

Pacjent ma wydech 2,75 cala , Uppipe Perrina, Turbo TD05 16 (chyba), około 342KM na silniku.   

Z góry dzięki za wszelkie info, opinie, sugestie.

Edited by Helmut
Link to post
Share on other sites

A ori nie wystarczy?Do tej mocy spokojnie się sprawdzi.

Edited by abecer
Link to post
Share on other sites

Myślę nad tym by nie było spadków w upalne dni. Chyba, że się mylę.  Wiem, że seria jest całkiem ok. Ale może można coś poprawić.

Edited by Helmut
Link to post
Share on other sites

Dolot ori sprawdza się do 400 paru koni, kupując inny mija się moim zdaniem z celem skoro nie zamierzasz podnosić mocy.

Edited by abecer
Link to post
Share on other sites

Powyżej 400 na pewno nie.

Mam już wyższy kurnik niż seryjny. 

Czy zmiana dolotu nie poprawi parametrów pracy silnika np. wcześniejsze wstawanie turbo albo lżejsze wkręcanie na obroty ? 

Edited by Helmut
Link to post
Share on other sites

 

 

Planowałem zrobić pobór powietrza w miejscu zaślepki lewego halogenu ?

A skąd w tej chwili jest łapane powietrze?

Oryginalnym chwytem może? 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

 

Planowałem zrobić pobór powietrza w miejscu zaślepki lewego halogenu ?

A skąd w tej chwili jest łapane powietrze?

Oryginalnym chwytem może? 

 

Cybel pomyłka chodzi mi o prawy halogen. W tej chwili jest OEM pobór powietrza tylko wkładka filtra jest jakaś lepsza podobno.

Link to post
Share on other sites

 

 

Cybel pomyłka chodzi mi o prawy halogen.

Domyśliłem się,ale sytuacja zmieni się niewiele w stosunku do oryginalnego chwytu,który łapie chłodne powietrze pomiędzy maską silnika i reflektorem,dynamiczny nadmuch też swoje robi,podobnie jak w chwycie powietrza za zaślepką w zderzaku.Sytuacja zmieni się niewiele albo wcale,podgrzany przez silnik intercooler nim się schłodzi,to trzeba przejechać kilkaset metrów.

Możesz pomyśleć o natrysku wody na intercooler,zarówno automatycznym jak i z ręcznym włącznikiem.Izolacje termiczne na kolektory,upipe i downpipe czy część gorącą turbo,może trochę poprawić sytuację i zmniejszyć trochę podgrzewanie układu dolotu. ;)

Link to post
Share on other sites

Mam oemowy ręczny natrysk wody na IC. Działa to jak spryskiwacz do szyb i jeśli pomaga to tylko chwilowo, a tu trzeba by wiadrem lać albo wężem ogrodowym co najmniej. Co masz na myśli pisząc dynamiczny nadmuch?

Link to post
Share on other sites

Rozumiem.  :D  Bałem się tylko czy nie muszę zainwestować w profesjonalny produkt tjuningowy CHRLDM czyli elektryczny wiatraczek tłoczący powietrze do dolotu. 

Link to post
Share on other sites

Najlepsze sposoby na obniżenie temperatury pod maską to termoizolatory na kolektor wydechowy, turbo, DP, uszczelki termoizolacyjne pod kolektor ssący, odszczelnienie maski. 

Link to post
Share on other sites

Boję się owinąć kolektor bo niby koc/taśma nie palna ale nasiąka olejem/płynem chłodniczym/płynem wspomagania i jak nasiąknie to olej jest już palny, a to może podwyższać temperaturę pod maską  :D Widziałem nie palny i nie nasiąkliwy koc Perrina do owinięcia turbo. Czy taki koc zakładamy na turbo i na to osłonę(blaszkę) czy zamiast osłony, czy może na osłonę co wydaje mi się najmniej prawdopodobne ?  

Link to post
Share on other sites

Proszę wybaczyć za bezpośrednie słowa ale jeśli ktoś ma taki syf pod maską, że mu się leją olej, płyn chłodniczy, wspomagania ze wszystkich szczelin to faktycznie nie ma się co przejmować temperaturą. Poza tym termoizolatory są różne, niekoniecznie z worka jutowego, mogą być też bariery metalowe lub ze specjalnych niewsiąkliwych tworzyw, możliwości są spore i temat przerabiany. Powinienem mieć gdzieś fotki osłon termicznych u mnie to wkleję jak znajdę.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ja mam sucho jak pieprz i dbam o to by tak było. Miałem na myśli profilaktykę, kiedyś rzygnęła mi pompa wspomagania i to jedyny wyciek.pocenie jaki miałem przez 6 lat. Pompa wymieniona na nową. Nie planuję wycieków chodzi mi o dmuchanie na zimne ;)

 

Czy koc zakładamy na turbo i na to osłonę(blaszkę) czy zamiast osłony, czy może na osłonę co wydaje mi się najmniej prawdopodobne ? 

Link to post
Share on other sites

Rozumiem, słyszałem kiedyś o pojedynczych przypadkach pożarów tego typu ale nie wiem ile w tym prawdy...teoretycznie możliwe, dlatego tam gdzie moze kapac dajesz oslony twarde, a tam gdzie raczej moze byc koc. Koc na cześć gorąca turbiny zakładasz zamiast blaszanej osłony. Koce dobrych firm nie chłona płynu.

Link to post
Share on other sites

Znalazłem taki koc Perrina "śliski" nie chłonący płynu. Pytanie czy będzie pasował do mojej hybrydy HTA68 TD05 Kinugawa z actuatorem 16. W wiatrakach jest napisane, że do WRX/STI ale zadzwonię i zapytam. 

Link to post
Share on other sites

Popołdniu pokaże Ci co stało się z kinugawą po założeniu kocyka... ;)

tak wygląda kinugawa po jednym wyjezdzie na tor z "kocykiem"  wykrzywiło ją jak paragraf, rozszczeliniła się na łączeniu z downpipem i zaciął się zawór, został w pozycji zamkniętej, więc teraz przeładowuje. Napisałem list pochwalny do producenta tego chinskiego g.....

post-7233-0-16303300-1427820127_thumb.jpg

Edited by Pawlo20
Link to post
Share on other sites

Popołdniu pokaże Ci co stało się z kinugawą po założeniu kocyka... ;)

tak wygląda kinugawa po jednym wyjezdzie na tor z "kocykiem"  wykrzywiło ją jak paragraf, rozszczeliniła się na łączeniu z downpipem i zaciął się zawór, został w pozycji zamkniętej, więc teraz przeładowuje. Napisałem list pochwalny do producenta tego chinskiego g.....

Myślałem, że jak coś sprzedają w Poznaniu (wiadomo gdzie) to jest to produkt co najmniej ok. Kupiłem nówkę i mam naszieję, że jest na to jakaś gwarancja. BTW mi to wygląda jakby to uppipe się skrzywił.

Czy sugerujesz by dla bezpieczeństwa nie owijać kocem turbiny, nie chciałbym wymieniać nowego turbo kosztem niewielkiej poprawy jaką oferuje koc na turbo ?  

Zastanawia mnie to czy skrzywienie powstało z powodu przegrzania czy zbyt szybkiego chłodzenia np. przy wpadnięciu w kałużę. Mało to prawdopodobne ale jednak teoretycznie mozliwe. Na szczęście mam jeszcze IHI VF 35 (bo takie chyb bylo seryjnie w bugu STI) w bardzo dobrym stanie. Miałem sprzedać ale na wszelki wypadek chyba sobie zostawię, skoro wymieniłem je na taki wypas :D Ja bym chciał owinąć samą turbinę bez uppipu, DP, kolektora itd. Może u Ciebie Pawlo20 rozszczelnienia spowodowało owinięcie DP i UP oraz kolektora co uniemożliwiło oddawanie i odprowadzanie ciepła. a to było przyczyną nadmiernej rozszerzalności cieplnej (naprężeń) doprowadzając do rozszczelnienia. Może przy owinięciu samego turbo da się tego uniknąć, co myślicie na ten temat?  

I jeszcze jedno pytanie czy w bugu STI seryjnie w kurniku jest kierownica powietrza na IC ? Jeśli nie ma to jaką polecacie? Widziałem ciekawą CUSCO. 

Edited by Helmut
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...