Pawlo20 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Tu nie chodzi o technikę owijania: jak i co owijac, a czego nie. Powód jest bardzo prozaiczny, wykonanie i użyty materiał jest do du... Normalna turbina spokojnie wytrzymuje 800-900 EGT. Jeśli moge Cie pocieszyć, to jesli nie upalasz auta nie powinno sie nic takiego stać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Od prawie 3 sezonów upalam na TD05 16G od Bloucha zakupioną w Poznaniu,osłony termiczne na upipie,downpipe,kolektory z osłonami oryginalnymi.Kocyków na turbinie nie mam tylko fabryczną osłonę blaszaną,nigdy nie miałem problemów z turbiną czy nieszczelnościami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Poprawnie i sensownie to powinno być tak, że część gorąca turbiny chłodzona wodą i odizolowana np. kocem odprowadza nadmiar ciepła do układu chłodzenia, a jeżeli układ chłodzenia nie daje rady to żeby nie zagotować auta przy upalaniu dobrze żeby turbina miała osobny obieg chłodzenia z odrębną chłodniczką...i wtedy całość działa i ma sens. Bo jak mamy turbinę chłodzoną powietrzem w gorącym otoczeniu pod maską i owiniemy ją jeszcze kocem to działać nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el mo Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 A tak się w sumie kiedyś zastanawiałem, czy nie byłoby dobrze "odgrodzić" turbo od IC np. za pomocą przegrody z blachy aluminiowej sięgającej tak wysoko jak się da - aż do maski. Nie wiem czy to by dużo dało, ale może zawsze coś? Wtedy jak ktoś ma wóz "nie do wyglądania" to można zrobić nawet jakieś otwory w masce nad turbo i część ciepła powinna wyjść na zewnątrz zamiast krążyć bez sensu po komorze silnika. Pamiętam też, że treningowa STi Kajta miała założone dystanse pod tylną część maski unoszące ją do góry - chyba też z powodu ciepła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Tez mam uniesiony tył maski i zdjęte uszczelki i sporo to daje ALE niestety daje też upał spod maski do środka co latem robi różnicę i zapachy spod maski tez idą do środka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Wracając do sedna tematu, dolot radziłbym Ci też zostawic seryjny, jeśli nie planujesz 350+ polecam tylko wywalic tłumik szmerów zastępując go kolankiem i zamiast papierowego filtra załozyć nienasączany żadnym olejem filtr coswortha. Miałem założony stożek Apexi wpuszczony w nadkole, często myty i nawilaży przeznaczonym do tego olejem, to co zobaczyłem po zdjeciu rury dolotu do turbiny przeszło moje wszelkie wyobrazenia... Łopatki turbiny wygladają jak po piaskowaniu... a ostrza łopatek są postrzępine jak kosa po klepaniu. Nie mam zdjęcia, bo nie zdązyłem jeszcze wyjąć turbiny, ale mam zdjęcie rury dolotowej, widac na niej jak piasek, kurz i inne drobinki ja pięknie szlifowały i wyrobiły bruzdy. Temat przepływki pominę... Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez Pawlo20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Poprawnie i sensownie to powinno być tak, że część gorąca turbiny chłodzona wodą i odizolowana np. kocem odprowadza nadmiar ciepła do układu chłodzenia, a jeżeli układ chłodzenia nie daje rady to żeby nie zagotować auta przy upalaniu dobrze żeby turbina miała osobny obieg chłodzenia z odrębną chłodniczką...i wtedy całość działa i ma sens. Bo jak mamy turbinę chłodzoną powietrzem w gorącym otoczeniu pod maską i owiniemy ją jeszcze kocem to działać nie będzie. Chociaż u mnie EGT żadko przekracza 900 stopni to przekonuje mnie to co napisał Kruk. Odpuszczę owijanie samej turbiny. Moim zdaniem to gra nie warta świeczki, za duże ryzyko. Rozejrzę się za kierownicą powietrza do IC. Też mnie nie przekonują te zestawy stożki, a tym bardziej grzybki. Zmienię samą wkładkę. Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez Helmut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Popołdniu pokaże Ci co stało się z kinugawą po założeniu kocyka... tak wygląda kinugawa po jednym wyjezdzie na tor z "kocykiem" wykrzywiło ją jak paragraf, rozszczeliniła się na łączeniu z downpipem i zaciął się zawór, został w pozycji zamkniętej, więc teraz przeładowuje. Napisałem list pochwalny do producenta tego chinskiego g.....to będę drugi do sprawdzenia tego setupu. U mnie jeszcze goręcej, kocyk perrina szczelnie owinięty dookoła gorącej części kinugawy TD06SL2... Pocieszające jest to, że turbina kosztuje połowę tego, co inne Pawlo - którą kinugawę tak pogiąłeś? Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez aki001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Pogięła się TD05H 18G Ogólnie nie narzekałem do tego momentu na tą turbine, grama oleju nie wzięła, a dostawała mocno wciry po torach. Niemniej jednak uważam, że na takie "jaja" żadna firma nie powinna sobie pozwolić. Wszystkie parametry pracy były w normie jak EGT, każdorazowe chłodzenie przed zgaszeniem silnika. Dodatkowo założona chłodnica oleju i wydajny układ chłodzenia silnika. Zobaczymy co odpowie producent, poprosiłem tylko o wymianę muszli(część gorąca) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Popołdniu pokaże Ci co stało się z kinugawą po założeniu kocyka... tak wygląda kinugawa po jednym wyjezdzie na tor z "kocykiem" wykrzywiło ją jak paragraf, rozszczeliniła się na łączeniu z downpipem i zaciął się zawór, został w pozycji zamkniętej, więc teraz przeładowuje. Napisałem list pochwalny do producenta tego chinskiego g.....to będę drugi do sprawdzenia tego setupu. U mnie jeszcze goręcej, kocyk perrina szczelnie owinięty dookoła gorącej części kinugawy TD06SL2... Pocieszające jest to, że turbina kosztuje połowę tego, co inne Pawlo - którą kinugawę tak pogiąłeś? Aki001 jej cena pewnie też z czegoś wynika... http://www.mtuning.pl/Turbinka-dolotu-Simota-70mm,p,3200 może to uleczy wszystkie problemy Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez Helmut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Aki001 jej cena pewnie też z czegoś wynika... nie mówię, że nie! Zobaczymy ile pożyje... u mnie lekko nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się