Jump to content

Outback H6 2005 jakie hamulce?


kriskristoffers

Recommended Posts

Co możecie doradzić w kwestii wyboru tarcz i klocków? Myślałem o Brembo ale słyszałem np. przy dobrze rozgrzanych kiedy nale zmienia sie temperatura np. po wjechaniu do kałuży odkształcają się. Nie wiem na ile to prawda, myślałem również o ATE.

 

proszę o pomoc i dobrą radę

Edited by KrisKristoffers
Link to comment
Share on other sites

 

 

Myślałem o Brembo ale słyszałem np. przy dobrze rozgrzanych kiedy nale zmienia sie temperatura np. po wjechaniu do kałuży odkształcają się.
 

Tym sposobem można załatwić większość tarcz hamulcowych,nie jest to przypadłość tylko Brembo. ;)

 

 

myślałem również o ATE.

Mogą być i Ate,też porządna firma.

Ten zestaw ma poprawić hamowanie czy raczej seryjne parametry są wystarczające?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poprawić hamowanie. Nie chodzi żeby z 200 km/h shamować auto na 30m, ale żeby było skuteczne np. w nagłych sytuacjach :) . Panowie z [...] doradzili TRW i sam już teraz nie wiem.

Edited by tzd
Link to comment
Share on other sites

Poprawić hamowanie. Nie chodzi żeby z 200 km/h shamować auto na 30m, ale żeby było skuteczne np. w nagłych sytuacjach :) . Panowie z [...] doradzili TRW i sam już teraz nie wiem.

używam TRW i jakoś się zatrzymuje  :)

Edited by tzd
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Możesz założyć tarcze ATE i klocki np:Ferodo DS Performance.

Można też załozyc tarcze TRW i klocek jak wyżej albo coś z oferty Hawka.

Kombinacje można mnożyć,klocków TRW nie stosowałem i nie znam ich skuteczności.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Co byś nie założył w tej wielkości i tak będzie hamowało słabo :(, fizyki nie oszukasz. Możesz jedynie kombinować, aby opóźnić efekt wichrowania tarcz. Jak kupiłem swojego H6 to miał TRW .. zwichrowane, mój serwis też polecał te tarcze, niby więcej wytrzymują. W moim aucie się nie sprawdziły, po kilka kkm wszytsko telepało przy hamowaniu.

 

Jak chcesz poprawić hamowanie to tylko zmiana tarcz i zacisków na większe. Jest nt temat niejeden wątek.

Link to comment
Share on other sites

TRW broń boże, najgorszy syf, tarcze brembo zimmerman, ate, ale też nie oczekuj cudów, temat przerabiałem na swoim obk, tarcze są za małe do masy własnej auta, jeżeli jeździsz na 17' felgach możesz zrobić przeszczep ze SpecB (tarcze 293 na 316)

klocki DS Performance (2x droższe od premier) testowałem i d..y nie urywa jak dla mnie szkoda przepłacać 

standardowe tarcze 293 praktycznie jedno awaryjne hamowanie tarcze się przegrzeją i masz znowu do wymiany

tak jak piszą koledzy fizyki nie oszukasz 

możesz jeszcze wymienić przewody na takie w oplocie stalowym, nie mają one efektu puchnięcia jak gumowe i odrobinę będzie hamulec lepiej wyczuwalny, czy silniejszy? pewnie minimalnie

Edited by sebek
Link to comment
Share on other sites

jeżeli jeździsz na 17' felgach możesz zrobić przeszczep ze SpecB (tarcze 293 na 316)

Tak jeżdże na 17. Dzisiaj byłem na hamowni Tune-up z V40 i panowie doradzili ATE. Czy większe tarcze to jedyna rzecz którą wziąć pod uwagę przy zmianie z 294 czy wtedy zaciski i klocki też do kompletu?

Link to comment
Share on other sites

Tak komplecik na allegro znajdziesz, jak już będziesz robił update hamulców warto pomyślęć o zaciskach stałych-4tłoczkowych i przewodach w oplocie stalowym (nie puchną)

szybki search na allegro i widze za 450 zaciski specB tylko potwierdź że tarcze są 316mm

oraz komplet na wypasie ale 5tys pln sti ale bedziesz miał hample jak nowe

http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=s0-mt-0113&order=pd&string=zaciski+subaru

Edited by sebek
Link to comment
Share on other sites

 

 

TRW broń boże, najgorszy syf

też kiedyś kupiłem klocki TRW ... nigdy więcej nie popełnię tego błędu ;)

 

 

 

klocki DS Performance (2x droższe od premier) testowałem i d..y nie urywa jak dla mnie szkoda przepłacać

OMP R&S - mieszanka podobno ta sama co w DSPerformance, za to taniej, do miasta są wystarczające.

Link to comment
Share on other sites

Jak w sobotę przesiadłem się na moje już byłe Volvo V40 z zestawem tarcze i klocki ATE to hamulce brzytwa ;) Pomyślałem że teraz założę normalnie właśnie wszystko od ATE i zobaczę jak to długo wytrzyma i jak się będzie sprawować. Po świętach serwis olejów silnik, AT i dyfry także mam jeszcze trochę czasu na decyzję co do hamulców, a no i tuleje tył i przód też ale na oryginałach bo najlepiej się sprawują podobno. Dziękuję wszystkim za pomoc i dobre rady.

Link to comment
Share on other sites

Tarcze TRW - jakość i odporność na bicie - średnia.

Klocki TRW - słabe na przód - często to one powodują bicie (po rozgrzaniu). W Subaru nadają się na tylną oś spokojnie, ale na przód - tylko dla wybitnie spokojnych kierowców.

Tarcze ATE - niezłe.

Klocki ATE - dobre dla normalnych kierowców - czuły pedał i za szybko nie puchną. W OBK-u H6 niestety mogą nie wyrabiać przy dynamiczniejszej jeździe.

 

Jak mam coś względnie tanio polecić - to spróbuj tarcze Speedmax (tanie jak barszcz, ale raczej wytrzymają jeden zestaw klocków), klocki Ferodo DS Performance, mogą też być Hawk HPS.

Ewentualnie jak jeździsz spokojnie, to Speedmax + klocki ATE.

Link to comment
Share on other sites

Ja kupowałem swój zestaw tutaj http://hamulce.net/

zadzwoń, gość ma niezwykłą wiedze na temat hamulców wszystko mi wytłumaczył co i jak dlaczego słabo hamuje

na ceny też nie narzekałem (ale reklmana :P)

Pomyśl raczej o update na 316, jak pisałem jedno awaryjne hamowanie i czy brembo cz ate bedzie wszystko do wymiany

Link to comment
Share on other sites

Zanim wydasz pieniądze na nowy zestaw tarcz i klocków na przód i tył, zerknij czy nikt nie sprzedaje zestawu zacisków ze specB (przód i tył). Mając H6 powinieneś zrobić ten upgrade;) Różnica w działaniu jest spora a ceny klocków i tarcz bardzo podobne. Ja bym się nawet chwili nie zastanawiał. W swoim OBK to zrobiłem i nie żałuję.

Edited by MikeZorro
Link to comment
Share on other sites

Dzięki - przekonałeś mnie. Tylko skąd będę wiedział co dokładnie kupić? Czy wystarczy zestaw spec B czy jakieś inne parametry też mam znać? Pomoże ktoś? 

 

Jeszcze taka myśl żeby nie kombinować to nie większe tylko lepsze tarcze, żeby nie przerabiać niczego?


A co powiecie na zestaw tarcze Zimmermann i klocki Galfer Sport? 

Edited by KrisKristoffers
Link to comment
Share on other sites

Dzięki - przekonałeś mnie. Tylko skąd będę wiedział co dokładnie kupić? Czy wystarczy zestaw spec B czy jakieś inne parametry też mam znać? Pomoże ktoś? 

 

Jeszcze taka myśl żeby nie kombinować to nie większe tylko lepsze tarcze, żeby nie przerabiać niczego?

A co powiecie na zestaw tarcze Zimmermann i klocki Galfer Sport? 

 

 

Powiemy, że kombinacji można mnożyć wiele ale co z tego jak nic one nie wnoszą. Może Ci na dłużej starczą, może będa inaczej piszczeć, może trochę póżniej Ci sie zwichrują. Jeżeli Ci o to chodzi to kup jeden z podanych zestawów i nie kombinuj.

Jeżeli chcesz poprawić skuteczność hamulców, to kilka osób napisało co masz zrobić: kupić kompletny zaciski pod większe tarcze (316mm). Takie tarcze miały Legacy 2.0GT, 3.0R, SpecB (nie wiem czy to nei to samo co 3.0R). Podobnie miały większe tarcze z tyłu (254). Warunek to 17" felgi, chociaż może na niektóre 16" też się da.

Nawet jak kupisz komplet z oem tarczami, jak ja kupiłem to odczujesz różnicę :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...