Skocz do zawartości

silnik disel 2.0


Darek Dudek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!!

Mam pytanie, może ktoś miał podobny problem ze swoim dislem...

Mianowicie przy niskich obrotach 8000-9000tys.słychać dziwny klekot z silnika, wymieniłem napinacz, pasek pasek,koło pasoew,pasoewe ale to nie pomogło...nadal To ustrostwo klekocze, mechanik stwierdził że pasek dostaje wibracji..Ok. Ale nie do tego stopnia że klekot w kabinie słychać.. Twierdzi ze można z tym jeździć, ale kto by chciał mieć nie do końca sprawne auto.. Może ktoś z kolegów miał takie obiawy i może pomóc radą, bo szwedzki autoryzowany warsztat subaru wysiada. Dziękuję z góry Pozdrawiam Serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mianowicie przy niskich obrotach 8000-9000tys.słychać dziwny klekot z silnika
 

To co w takim razie słychać na wysokich obrotach?! :huh:  :P  ;)

Dziwny klekot to raczej zbyt mało danych,żeby coś rozsądnego w temacie napisać.Diesle lubią "klekotać". :mrgreen:

A te odgłosy to na zimnym silniku i ciepłym też?W każdym zakresie obrotów słyszalny "dziwny klekot"?Z której części silnika klekot jest najbardziej słyszalny? ;)

Może jakieś nagranie odgłosów?

Ale jeśli szwedzkie ASO sobie nie radzi,to nie wróżę sukcesów diagnostycznych prze sieć. ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klekot... to szerokie pojęcie ;)

 

Klekot niemetaliczny jest w dieslu normalny. Gorzej, gdy pojawia się 'wściekłe napieprzanie' - ale ono zwykle towarzyszy przyśpieszaniu a nie pracy poniżej 1000rpm (rozumiem, że na biegu jałowym???)

 

Tak czy owak, można próbować zawalczyć dodatkami do paliwa, które czyszczą i smarują układ paliwowy. Te odpowiedniej jakości na pewno nie zaszkodzą. A może i klekot ograniczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie dziękuję za odpowiedź ten klekot jest na niskich obrotach pomyliłem się wczoraj..,są słyszalne poniżej 1000 obrotów, jest słyszalne w kabinie jak by pasek dostawał wibracj.

Kiedy dodaje trtrochę gazu wystarczy podnieść obroty do 1000 i się uspokaja.. Wymieniłem pasek, napinacz,koło pasowe i dalej klekocze. Nie ma ruznicy czy silnik jest ciepły czy zimny.. Chodź wcześniej tylko na rozgrzanym zaczynał..

W servisie też mówili że to pasek wibruje ale co jest przyczyną sami chyba nie wiedzą. Wapominali że przyczyną może być turbo... Ale podejrzewam że to domysły

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie dziękuję za odpowiedź ten klekot jest na niskich obrotach pomyliłem się wczoraj..,są słyszalne poniżej 1000 obrotów, jest słyszalne w kabinie jak by pasek dostawał wibracj.

Kiedy dodaje trtrochę gazu wystarczy podnieść obroty do 1000 i się uspokaja.. Wymieniłem pasek, napinacz,koło pasowe i dalej klekocze. Nie ma ruznicy czy silnik jest ciepły czy zimny.. Chodź wcześniej tylko na rozgrzanym zaczynał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak uważam :) kiedyś miałem podobny problem, co prawda w A4 TDi, na wolnych obrotach tłukło i piszczało niemiłosiernie, wymieniłem pasek, napinacz, łożyska w alternatorze, pompę wspomagania wraz z kołem pasowym i pomogło tylko na chwilę. Jak się potem okazało przyczyną hałasu był brak sprzęgła na alternatorze (było to A4 z początku produkcji i wtedy fabrycznie nie montowali wolnego koła i to mnie zmyliło) Po założeniu sprzęgiełka jak ręką odjął :) słychać było tylko "subtelny" klekot TDI-ny. Alternator ma dużą bezwładność i takie sprzęgło może znacząco ulżyć napędowi paska osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam Legacy SBD z 2010r z przebiegiem 90000 i też coś stuka i na pewno nie jest to z alternatora który jest po lewej stronie patrząc od przodu, tylko tak jakby z drugiej strony silnika, z prawej. Jakieś pomysły sugestie co sprawdzać? i Dodatkowo zauważyłem że silnik się trzęsie.


Zamieszczam filmik z moim silnikiem

 

https://youtu.be/mieH6Ivkpxo

 

na szczęście sam silnik nie drżał , więć może po dłuższej jeździe, będę to musiał poobserwować.

No ale sam dźwięk, mam nadzieje że coś usłyszycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj ściągnąć przewód gumowy idący od serwa do pompy powietrza i zobacz czy "cykot" ustanie,można też nacisnąć kilka razy pedał hamulca.

Ale ten "cykot" nie występuje na zimnym silniku,tylko na ciepłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...