Darek Dudek Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Witajcie!! Mam pytanie, może ktoś miał podobny problem ze swoim dislem... Mianowicie przy niskich obrotach 8000-9000tys.słychać dziwny klekot z silnika, wymieniłem napinacz, pasek pasek,koło pasoew,pasoewe ale to nie pomogło...nadal To ustrostwo klekocze, mechanik stwierdził że pasek dostaje wibracji..Ok. Ale nie do tego stopnia że klekot w kabinie słychać.. Twierdzi ze można z tym jeździć, ale kto by chciał mieć nie do końca sprawne auto.. Może ktoś z kolegów miał takie obiawy i może pomóc radą, bo szwedzki autoryzowany warsztat subaru wysiada. Dziękuję z góry Pozdrawiam Serdecznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Mianowicie przy niskich obrotach 8000-9000tys.słychać dziwny klekot z silnika To co w takim razie słychać na wysokich obrotach?! Dziwny klekot to raczej zbyt mało danych,żeby coś rozsądnego w temacie napisać.Diesle lubią "klekotać". A te odgłosy to na zimnym silniku i ciepłym też?W każdym zakresie obrotów słyszalny "dziwny klekot"?Z której części silnika klekot jest najbardziej słyszalny? Może jakieś nagranie odgłosów? Ale jeśli szwedzkie ASO sobie nie radzi,to nie wróżę sukcesów diagnostycznych prze sieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Klekot... to szerokie pojęcie Klekot niemetaliczny jest w dieslu normalny. Gorzej, gdy pojawia się 'wściekłe napieprzanie' - ale ono zwykle towarzyszy przyśpieszaniu a nie pracy poniżej 1000rpm (rozumiem, że na biegu jałowym???) Tak czy owak, można próbować zawalczyć dodatkami do paliwa, które czyszczą i smarują układ paliwowy. Te odpowiedniej jakości na pewno nie zaszkodzą. A może i klekot ograniczą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qfl Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 Hej, jak stuka tylko na zimnym nie przejmuj się ten typ tak ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Dudek Posted March 19, 2015 Author Share Posted March 19, 2015 Witajcie dziękuję za odpowiedź ten klekot jest na niskich obrotach pomyliłem się wczoraj..,są słyszalne poniżej 1000 obrotów, jest słyszalne w kabinie jak by pasek dostawał wibracj. Kiedy dodaje trtrochę gazu wystarczy podnieść obroty do 1000 i się uspokaja.. Wymieniłem pasek, napinacz,koło pasowe i dalej klekocze. Nie ma ruznicy czy silnik jest ciepły czy zimny.. Chodź wcześniej tylko na rozgrzanym zaczynał.. W servisie też mówili że to pasek wibruje ale co jest przyczyną sami chyba nie wiedzą. Wapominali że przyczyną może być turbo... Ale podejrzewam że to domysły Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 sprzęgiełko jednokierunkowe w rolce alternatora........niedrogie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Dudek Posted March 19, 2015 Author Share Posted March 19, 2015 Witajcie dziękuję za odpowiedź ten klekot jest na niskich obrotach pomyliłem się wczoraj..,są słyszalne poniżej 1000 obrotów, jest słyszalne w kabinie jak by pasek dostawał wibracj. Kiedy dodaje trtrochę gazu wystarczy podnieść obroty do 1000 i się uspokaja.. Wymieniłem pasek, napinacz,koło pasowe i dalej klekocze. Nie ma ruznicy czy silnik jest ciepły czy zimny.. Chodź wcześniej tylko na rozgrzanym zaczynał.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 Wymieniłem pasek, napinacz,koło pasowe i dalej klekocze. sprzęgiełko jednokierunkowe w rolce alternatora........niedrogie... i to też.... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Dudek Posted March 21, 2015 Author Share Posted March 21, 2015 Niestety się nazbierało... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 @@Darek Dudek[/b pytanie czy wymieniałeś właśnie to sprzęgiełko jednokierunkowe w rolce alternatora Bo @@Andrzej Koper wskazuje to jako możliwą przyczynę Twoich problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 wskazuje to jako możliwą przyczynę Twoich problemów. i chyba jedyną... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojt_O Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 Też tak uważam kiedyś miałem podobny problem, co prawda w A4 TDi, na wolnych obrotach tłukło i piszczało niemiłosiernie, wymieniłem pasek, napinacz, łożyska w alternatorze, pompę wspomagania wraz z kołem pasowym i pomogło tylko na chwilę. Jak się potem okazało przyczyną hałasu był brak sprzęgła na alternatorze (było to A4 z początku produkcji i wtedy fabrycznie nie montowali wolnego koła i to mnie zmyliło) Po założeniu sprzęgiełka jak ręką odjął słychać było tylko "subtelny" klekot TDI-ny. Alternator ma dużą bezwładność i takie sprzęgło może znacząco ulżyć napędowi paska osprzętu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grendalf Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 Też mam Legacy SBD z 2010r z przebiegiem 90000 i też coś stuka i na pewno nie jest to z alternatora który jest po lewej stronie patrząc od przodu, tylko tak jakby z drugiej strony silnika, z prawej. Jakieś pomysły sugestie co sprawdzać? i Dodatkowo zauważyłem że silnik się trzęsie. Zamieszczam filmik z moim silnikiem https://youtu.be/mieH6Ivkpxo na szczęście sam silnik nie drżał , więć może po dłuższej jeździe, będę to musiał poobserwować. No ale sam dźwięk, mam nadzieje że coś usłyszycie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 @@grendalf na zimnym też występuje ten "cykot"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grendalf Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 raczej tak ale zawsze na dogrzanym, ciepłym (nadmienie że klimatyzacja i dmuchawa były wyłączone) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 Spróbuj ściągnąć przewód gumowy idący od serwa do pompy powietrza i zobacz czy "cykot" ustanie,można też nacisnąć kilka razy pedał hamulca. Ale ten "cykot" nie występuje na zimnym silniku,tylko na ciepłym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grendalf Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 A który to dokładnie ten idący od serwa? to Jutro bym sprawdził. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 Masz zaznaczoną pompę powietrza i przewód gumowy,który powinien łączyć się z serwem hamulcowym.Obojętne gdzie go odłączysz,czy od pompy czy od serwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grendalf Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 Dzięki wielki. Jutro będę sprawdzał! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now