Skocz do zawartości

Wymiana postojówki - Legacy IV


Alec Trevelian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przyszło zmierzyć mi się z problemem, który w żadnym moim poprzednim aucie problemem nie był. Mianowicie z wymianą żarówki postojowej - prawej przedniej. W instrukcji obsługi przeczytałem, że z tak poważnym tematem muszę skontaktować się z ASO. Trochę niepokornie sam postanowiłem zmierzyć się z tematem, co zakończyło się sromotną klęską.

Namierzyłem wtyczkę, jednak dostęp do niej jest bardzo ograniczony Nie mogę zmieścić tam ręki (może posłużę się żoną albo lepiej 3-letnim synem). Próbowałem zdemontować lampę, lecz po odkręceniu tego, co jest widoczne od góry ani drgnęła. Poniżej zdjęcia z nierównej walki. 

No i moje pytanie: Jak wymienić tą żarówkę?

post-16027-0-04221500-1425062930_thumb.jpg

post-16027-0-31646100-1425063215_thumb.jpg

post-16027-0-68428900-1425063228_thumb.jpg

post-16027-0-20197300-1425063233_thumb.jpg

Edytowane przez trevelian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przyszło zmierzyć mi się z problemem, który w żadnym moim poprzednim aucie problemem nie był. Mianowicie z wymianą żarówki postojowej - prawej przedniej. W instrukcji obsługi przeczytałem, że z tak poważnym tematem muszę skontaktować się z ASO. Trochę niepokornie sam postanowiłem zmierzyć się z tematem, co zakończyło się sromotną klęską.

Namierzyłem wtyczkę, jednak dostęp do niej jest bardzo ograniczony. Próbowałem zdemontować lampę, lecz po odkręceniu tego, co jest widoczne od góry ani drgnęła. Poniżej zdjęcia z nierównej walki. 

No i moje pytanie: Jak wymienić tą żarówkę?

Proszę daj znać po akcji co i jak dla potomnych ;)

 

P.S. Kiedy pochwalisz się autem i opiszesz swojego H6 i wrażenia z jego użytkowania?

Jest już nawet odpowiedni dział  :yahoo:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/49-nasze-subaru/

 

 

Jestem bardzo ciekaw Twojej opinii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy pochwalisz się autem i opiszesz swojego H6 i wrażenia z jego użytkowania?

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-się-witamy-dział-dla-nowych-forumowiczów/?p=2077513 - tutaj opisałem moje pierwsze wrażenia. Może na wiosnę zbiorę się w sobie i zrobię krótką prezentację. 
A tak na szybko, po przejechaniu prawie 12 tys. km (poza kwestiami poruszonymi w poście z powyższego linku): 
  1. Zbyt twardy jak na drogi w naszych miastach. Winne mogą być opony z dość niskim profilem (215x45 R17), w każdym razie poznałem nowe dziury, łaty i studzienki których nie odczuwałem w e46 (na 15-stkach 205x60).
  2. Klima żyje swoim życiem, moje nastawy traktuje sobie bardzo umownie. Tu znów e46 wygrywa, pomimo jednostrefowego klimatronica. Poza tym tam jest dodatkowe pokrętło, którym ogólnie ustawiam, czy chcę żeby było ciepło czy zimno. Poza tym w subaru brak przydatnej opcji dual, czyli jednoczesnej zmiany temp. w obu strefach.
  3. Nie ma żadnego uchwytu do zamykania klapy bagażnika.
  4. Twardy podłokietnik w bezsensownym miejscu. Powinien być bliżej dźwigni zmiany biegów.
  5. Zbyt wolna skrzynia, która podobnie jak klima żyje swoim życiem. Czasem trudno mi zrozumieć, czemu akurat w jednym momencie sobie zredukowała a w innym nie.
  6. Podpunkty od 1 do 5 tak naprawdę nic nie znaczą, bo uwielbiam jeździć tym autem. Przymykam oko na te przyziemne sprawy, bo Subaru wygrywa tym, co najpiękniejsze w motoryzacji. Uwielbiam dźwięk jego silnika, jego napęd 4x4, pewność prowadzenia w zakrętach, zapas mocy i ten dreszczyk emocji, który sobie czasem funduję w trybie S# ze zmianą biegów łopatkami. Poza tym o jego 'fajności' świadczą jeszcze 2 rzeczy. Moja żona nie chce już jeździć BMW (mamy regularne przepychanki kto dziś bierze Subaru :) ), po drugie, beemkę planuję zamienić na... Subaru (Forester II).
Wracając do żarówki, rozmawiałem z andrzej0811. Jutro może powalczę i dam znać co i jak.
Edytowane przez trevelian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany postojówki nie trzeba demontować lampy. Wtyczkę o której piszesz przekręcasz w bok i wyjmujesz razem z żarówką.

Od strony akumulatora spokojnie sięgniesz bez jego demontażu. Za z drugiej strony demontujesz jedynie dolot powietrza i jest dostęp :)

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kiedy pochwalisz się autem i opiszesz swojego H6 i wrażenia z jego użytkowania?

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-się-witamy-dział-dla-nowych-forumowiczów/?p=2077513 - tutaj opisałem moje pierwsze wrażenia. Może na wiosnę zbiorę się w sobie i zrobię krótką prezentację. 
A tak na szybko, po przejechaniu prawie 12 tys. km (poza kwestiami poruszonymi w poście z powyższego linku): 
  1. Zbyt twardy jak na drogi w naszych miastach. Winne mogą być opony z dość niskim profilem (215x45 R17), w każdym razie poznałem nowe dziury, łaty i studzienki których nie odczuwałem w e46 (na 15-stkach 205x60).
  2. Klima żyje swoim życiem, moje nastawy traktuje sobie bardzo umownie. Tu znów e46 wygrywa, pomimo jednostrefowego klimatronica. Poza tym tam jest dodatkowe pokrętło, którym ogólnie ustawiam, czy chcę żeby było ciepło czy zimno. Poza tym w subaru brak przydatnej opcji dual, czyli jednoczesnej zmiany temp. w obu strefach.
  3. Nie ma żadnego uchwytu do zamykania klapy bagażnika.
  4. Twardy podłokietnik w bezsensownym miejscu. Powinien być bliżej dźwigni zmiany biegów.
  5. Zbyt wolna skrzynia, która podobnie jak klima żyje swoim życiem. Czasem trudno mi zrozumieć, czemu akurat w jednym momencie sobie zredukowała a w innym nie.
  6. Podpunkty od 1 do 5 tak naprawdę nic nie znaczą, bo uwielbiam jeździć tym autem. Przymykam oko na te przyziemne sprawy, bo Subaru wygrywa tym, co najpiękniejsze w motoryzacji. Uwielbiam dźwięk jego silnika, jego napęd 4x4, pewność prowadzenia w zakrętach, zapas mocy i ten dreszczyk emocji, który sobie czasem funduję w trybie S# ze zmianą biegów łopatkami. Poza tym o jego 'fajności' świadczą jeszcze 2 rzeczy. Moja żona nie chce już jeździć BMW (mamy regularne przepychanki kto dziś bierze Subaru :) ), po drugie, beemkę planuję zamienić na... Subaru (Forester II).
Wracając do żarówki, rozmawiałem z andrzej0811. Jutro może powalczę i dam znać co i jak.

 

Super opis, z niecierpliwością czekam na Twój wątek ze zdjęciami i więcej tego typu opinii, bo są bardzo przydatne :)

 

A co do postoju wek to jak już zmieniasz to pomyśl o

Philips-WhiteVision-W5W-Sidelight-Bulb-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany postojówki nie trzeba demontować lampy. Wtyczkę o której piszesz przekręcasz w bok i wyjmujesz razem z żarówką.

Od strony akumulatora spokojnie sięgniesz bez jego demontażu. Za z drugiej strony demontujesz jedynie dolot powietrza i jest dostęp :)

Wracasz mi wiarę w logikę konstruktorów Subaru. Osobiście wymieniałem te żarówki w modelu przed liftem i nie stanowiło to dla mnie jakiegoś problemu.

Jak przeczytałem ten watek, to zacząłem myśleć, że w polifcie "udoskonalono" wymianę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, udało się. Dziękuję 'andrzej0811' i 'valdiiaga'.

 

Wracasz mi wiarę w logikę konstruktorów Subaru

 

Wg mnie troszkę tej logiki jednak zabrakło. Rozwiązanie może odpowiednie dla małych japońskich rączek. Nie mam jakiejś przesadnie wielkiej graby, mimo tego nie byłem w stanie przekręcić normalnie wtyczki żeby wyjąć żarówkę. Można jedynie wsadzić dłoń "na płasko" bez jakiejkolwiek możliwości manewru. Jakieś 3 cm luzu więcej załatwiłyby sprawę (może w 'nie H6' jest więcej miejsca).

W moim przypadku jednym palcem podparłem lewą część wtyczki (patrząc od góry) a długim śrubokrętem nacisnąłem prawą stronę w celu obrócenia jej o jakieś 30-40 stopni. Po wymianie podobna operacja w celu wpięcia wtyczki.

Zresztą na etapie pisania instrukcji zorientowali się, że nie jest to do końca logiczne (patrz foto).

Sprawa wyjaśniona, myślę, że temat można zamknąć.

post-16027-0-16156500-1425299950_thumb.jpg

Edytowane przez trevelian
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...