Alec Trevelian Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 (edited) Witam. Przyszło zmierzyć mi się z problemem, który w żadnym moim poprzednim aucie problemem nie był. Mianowicie z wymianą żarówki postojowej - prawej przedniej. W instrukcji obsługi przeczytałem, że z tak poważnym tematem muszę skontaktować się z ASO. Trochę niepokornie sam postanowiłem zmierzyć się z tematem, co zakończyło się sromotną klęską. Namierzyłem wtyczkę, jednak dostęp do niej jest bardzo ograniczony Nie mogę zmieścić tam ręki (może posłużę się żoną albo lepiej 3-letnim synem). Próbowałem zdemontować lampę, lecz po odkręceniu tego, co jest widoczne od góry ani drgnęła. Poniżej zdjęcia z nierównej walki. No i moje pytanie: Jak wymienić tą żarówkę? Edited February 27, 2015 by trevelian Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej0811 Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 zadzwon na 502152396 to Ci wytlumacze 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OWOC Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Witam. Przyszło zmierzyć mi się z problemem, który w żadnym moim poprzednim aucie problemem nie był. Mianowicie z wymianą żarówki postojowej - prawej przedniej. W instrukcji obsługi przeczytałem, że z tak poważnym tematem muszę skontaktować się z ASO. Trochę niepokornie sam postanowiłem zmierzyć się z tematem, co zakończyło się sromotną klęską. Namierzyłem wtyczkę, jednak dostęp do niej jest bardzo ograniczony. Próbowałem zdemontować lampę, lecz po odkręceniu tego, co jest widoczne od góry ani drgnęła. Poniżej zdjęcia z nierównej walki. No i moje pytanie: Jak wymienić tą żarówkę? Proszę daj znać po akcji co i jak dla potomnych P.S. Kiedy pochwalisz się autem i opiszesz swojego H6 i wrażenia z jego użytkowania? Jest już nawet odpowiedni dział http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/49-nasze-subaru/ Jestem bardzo ciekaw Twojej opinii Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alec Trevelian Posted February 27, 2015 Author Share Posted February 27, 2015 (edited) Kiedy pochwalisz się autem i opiszesz swojego H6 i wrażenia z jego użytkowania? http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-się-witamy-dział-dla-nowych-forumowiczów/?p=2077513 - tutaj opisałem moje pierwsze wrażenia. Może na wiosnę zbiorę się w sobie i zrobię krótką prezentację. A tak na szybko, po przejechaniu prawie 12 tys. km (poza kwestiami poruszonymi w poście z powyższego linku): Zbyt twardy jak na drogi w naszych miastach. Winne mogą być opony z dość niskim profilem (215x45 R17), w każdym razie poznałem nowe dziury, łaty i studzienki których nie odczuwałem w e46 (na 15-stkach 205x60). Klima żyje swoim życiem, moje nastawy traktuje sobie bardzo umownie. Tu znów e46 wygrywa, pomimo jednostrefowego klimatronica. Poza tym tam jest dodatkowe pokrętło, którym ogólnie ustawiam, czy chcę żeby było ciepło czy zimno. Poza tym w subaru brak przydatnej opcji dual, czyli jednoczesnej zmiany temp. w obu strefach. Nie ma żadnego uchwytu do zamykania klapy bagażnika. Twardy podłokietnik w bezsensownym miejscu. Powinien być bliżej dźwigni zmiany biegów. Zbyt wolna skrzynia, która podobnie jak klima żyje swoim życiem. Czasem trudno mi zrozumieć, czemu akurat w jednym momencie sobie zredukowała a w innym nie. Podpunkty od 1 do 5 tak naprawdę nic nie znaczą, bo uwielbiam jeździć tym autem. Przymykam oko na te przyziemne sprawy, bo Subaru wygrywa tym, co najpiękniejsze w motoryzacji. Uwielbiam dźwięk jego silnika, jego napęd 4x4, pewność prowadzenia w zakrętach, zapas mocy i ten dreszczyk emocji, który sobie czasem funduję w trybie S# ze zmianą biegów łopatkami. Poza tym o jego 'fajności' świadczą jeszcze 2 rzeczy. Moja żona nie chce już jeździć BMW (mamy regularne przepychanki kto dziś bierze Subaru ), po drugie, beemkę planuję zamienić na... Subaru (Forester II). Wracając do żarówki, rozmawiałem z andrzej0811. Jutro może powalczę i dam znać co i jak. Edited February 27, 2015 by trevelian Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Do wymiany postojówki nie trzeba demontować lampy. Wtyczkę o której piszesz przekręcasz w bok i wyjmujesz razem z żarówką. Od strony akumulatora spokojnie sięgniesz bez jego demontażu. Za z drugiej strony demontujesz jedynie dolot powietrza i jest dostęp 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OWOC Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Kiedy pochwalisz się autem i opiszesz swojego H6 i wrażenia z jego użytkowania? http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-się-witamy-dział-dla-nowych-forumowiczów/?p=2077513 - tutaj opisałem moje pierwsze wrażenia. Może na wiosnę zbiorę się w sobie i zrobię krótką prezentację. A tak na szybko, po przejechaniu prawie 12 tys. km (poza kwestiami poruszonymi w poście z powyższego linku): Zbyt twardy jak na drogi w naszych miastach. Winne mogą być opony z dość niskim profilem (215x45 R17), w każdym razie poznałem nowe dziury, łaty i studzienki których nie odczuwałem w e46 (na 15-stkach 205x60). Klima żyje swoim życiem, moje nastawy traktuje sobie bardzo umownie. Tu znów e46 wygrywa, pomimo jednostrefowego klimatronica. Poza tym tam jest dodatkowe pokrętło, którym ogólnie ustawiam, czy chcę żeby było ciepło czy zimno. Poza tym w subaru brak przydatnej opcji dual, czyli jednoczesnej zmiany temp. w obu strefach. Nie ma żadnego uchwytu do zamykania klapy bagażnika. Twardy podłokietnik w bezsensownym miejscu. Powinien być bliżej dźwigni zmiany biegów. Zbyt wolna skrzynia, która podobnie jak klima żyje swoim życiem. Czasem trudno mi zrozumieć, czemu akurat w jednym momencie sobie zredukowała a w innym nie. Podpunkty od 1 do 5 tak naprawdę nic nie znaczą, bo uwielbiam jeździć tym autem. Przymykam oko na te przyziemne sprawy, bo Subaru wygrywa tym, co najpiękniejsze w motoryzacji. Uwielbiam dźwięk jego silnika, jego napęd 4x4, pewność prowadzenia w zakrętach, zapas mocy i ten dreszczyk emocji, który sobie czasem funduję w trybie S# ze zmianą biegów łopatkami. Poza tym o jego 'fajności' świadczą jeszcze 2 rzeczy. Moja żona nie chce już jeździć BMW (mamy regularne przepychanki kto dziś bierze Subaru ), po drugie, beemkę planuję zamienić na... Subaru (Forester II). Wracając do żarówki, rozmawiałem z andrzej0811. Jutro może powalczę i dam znać co i jak. Super opis, z niecierpliwością czekam na Twój wątek ze zdjęciami i więcej tego typu opinii, bo są bardzo przydatne A co do postoju wek to jak już zmieniasz to pomyśl o Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 @@valdiiaga, denks - na pewno się kiedyś przyda Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Do wymiany postojówki nie trzeba demontować lampy. Wtyczkę o której piszesz przekręcasz w bok i wyjmujesz razem z żarówką. Od strony akumulatora spokojnie sięgniesz bez jego demontażu. Za z drugiej strony demontujesz jedynie dolot powietrza i jest dostęp Wracasz mi wiarę w logikę konstruktorów Subaru. Osobiście wymieniałem te żarówki w modelu przed liftem i nie stanowiło to dla mnie jakiegoś problemu. Jak przeczytałem ten watek, to zacząłem myśleć, że w polifcie "udoskonalono" wymianę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alec Trevelian Posted March 2, 2015 Author Share Posted March 2, 2015 (edited) No dobra, udało się. Dziękuję 'andrzej0811' i 'valdiiaga'. Wracasz mi wiarę w logikę konstruktorów Subaru Wg mnie troszkę tej logiki jednak zabrakło. Rozwiązanie może odpowiednie dla małych japońskich rączek. Nie mam jakiejś przesadnie wielkiej graby, mimo tego nie byłem w stanie przekręcić normalnie wtyczki żeby wyjąć żarówkę. Można jedynie wsadzić dłoń "na płasko" bez jakiejkolwiek możliwości manewru. Jakieś 3 cm luzu więcej załatwiłyby sprawę (może w 'nie H6' jest więcej miejsca). W moim przypadku jednym palcem podparłem lewą część wtyczki (patrząc od góry) a długim śrubokrętem nacisnąłem prawą stronę w celu obrócenia jej o jakieś 30-40 stopni. Po wymianie podobna operacja w celu wpięcia wtyczki. Zresztą na etapie pisania instrukcji zorientowali się, że nie jest to do końca logiczne (patrz foto). Sprawa wyjaśniona, myślę, że temat można zamknąć. Edited March 2, 2015 by trevelian 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted September 2, 2016 Share Posted September 2, 2016 (edited) Efekt wymiany postojówek - tradycyjna contra Philips White Vision: Edited September 2, 2016 by Kambol 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted September 3, 2016 Share Posted September 3, 2016 @@Kambol, coś Ty najlepszego narobił ? przeglądając zdjęcia można zobaczyć że w przypadku "zwykłych" żaróweczek miałeś piękne, błękitne a może granatowe, podświetlony znaczek na grillu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 (edited) Chyba lampka od AF podświetliła znaczek, ale rzeczywiście ładnie wyglądał - może założę stare żarówki i efekt wróci Edited September 4, 2016 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now