Skocz do zawartości

regulator cisnienia paliwa


adamusmax

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jeżeli nie robisz tego z konkretnego powodu. Na pewno nie w seryjnym samochodzie.

 

chodzilo mi o to po co takie cos jest, bo zakldajac takie cos przy seryjnych mapach to nic nie da, a jezeli robisz ECUteka to i tak tego nie potrzebujesz - chyba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwyle instalują to zeby przyoszczędzić na większych wtrryskach co nie jest za dobrą taktyką.

 

jak to wogole dziala? czy montuje sie to omijajac seryjny regulator ?

 

i jak mozna to zamontowac zeby przyoszczedzic na wtryskach jak i tak jezeli wtrysk ma powiedzmy 330 ccm to nie poda wiecej niz te 330 ccm ?

 

jeden z bohaterow kreskowek, niejaki Obelix mial takie powiedzonko "ale glupi ci Rzymianie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator ciśnienia paliwa zamontowany jest za listwą paliwową i steruje ciśnieniem poprzez upuszczanie nadmiaru paliwa do układu powrotnego. Taki regulator zastępuje seryjny.

Wydajność wtryskiwaczy jest określana dla zadanego ciśnienia, a wraz ze wzrostem ciśnienia rośnie wydajność (to jest logiczne zresztą). Więc Twoje drugie zdanie nie jest prawdziwe, w przeciwieństwie do trzeciego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator ciśnienia paliwa zamontowany jest za listwą paliwową i steruje ciśnieniem poprzez upuszczanie nadmiaru paliwa do układu powrotnego. Taki regulator zastępuje seryjny.

Wydajność wtryskiwaczy jest określana dla zadanego ciśnienia, a wraz ze wzrostem ciśnienia rośnie wydajność (to jest logiczne zresztą). Więc Twoje drugie zdanie nie jest prawdziwe, w przeciwieństwie do trzeciego ;)

 

czyli co bez sensu kupowac wtryski za zylion dolarow jak mozna kupic taki regulator za $ 70? :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator ciśnienia paliwa zamontowany jest za listwą paliwową i steruje ciśnieniem poprzez upuszczanie nadmiaru paliwa do układu powrotnego. Taki regulator zastępuje seryjny.

Wydajność wtryskiwaczy jest określana dla zadanego ciśnienia, a wraz ze wzrostem ciśnienia rośnie wydajność (to jest logiczne zresztą). Więc Twoje drugie zdanie nie jest prawdziwe, w przeciwieństwie do trzeciego ;)

 

czyli co bez sensu kupowac wtryski za zylion dolarow jak mozna kupic taki regulator za $ 70? :???:

 

nie do konca.Wtryski maja okreslona wydajnosc, przy mocnej pompie mozna podniesc ich wydajnosc jeszcze o jakies 20ccm, ale jak bedzie za ubogo po pomiarze AFR to trzeba ladowac wieksze wtryski.Seryjnie u Ciebie siedza chyba 380-ki o ile dobrze pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto Ci cos takiego powiedzial?

Z punktu widzenia elektrycznego, wtrysk jest dla sterownika cewka o jakiejs tam rezystancji (wtrysk to w uproszczeniu zawor z elektromagnesem). Sa wtryski o niskiej rezystancji (najczesciej te bardzo duze) i o wysokiej. Niektore kompy (glownie OEM) nie maja takiej wydajnosci pradowej aby obsluzyc wtryski o niskiej rezystancji i wtedy stosuje sie dodatkowe oporniki.

Takie sprawy jak przeplyw i latency ustawia sie dla konkretnych wtryskow w kompie. Seryjny komp Subaru ma takie mozliwosci i Autronic nie dalby rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niektóre mają lepsze lub gorsze "injector drivers". Wiem ze wymieniano jako przewagę kompów Magneti Marelli że obsługują dowolne wtryskiwacze a najprostrzy autronik nie. Być może to nie tylko kwestia wydajności prądowej, nie znam się szczerze mówiąc. Wiem że np. Motec sam rozpoznaje jakie ma wtryski podpięte i wszystko mu jedno co mu podepniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektore kompy (glownie OEM) nie maja takiej wydajnosci pradowej aby obsluzyc wtryski o niskiej rezystancji i wtedy stosuje sie dodatkowe oporniki.

 

A jak na taki dzielnik napięcia reagują same wtryski, jak zmienia się wtedy ich wydajność względem nominału?

Wydajnosc nie zmienia sie wogole. Wtrysk ma tylko dwie pozycje, wlaczony i wylaczony. Sygnal dla wtrysku ma ksztalt prostokatny, czyli jest napiecie i go nie ma na zmiane. Ilosc wtryskiwanego paliwa zalezy od dlugosci otwarcia wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnal dla wtrysku ma ksztalt prostokatny, czyli jest napiecie i go nie ma na zmiane. Ilosc wtryskiwanego paliwa zalezy od dlugosci otwarcia wtrysku.

 

Znowu namieszam. :mrgreen:

 

Również od napięcia. Bo wtryskiwacze mają określony czas reakcji i ilość wytryśniętogo paliwa nie pokrywa się idealnie z sygnałem elektrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...