Slawskip Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Z okazji zostania ojcem, postanowiłem zrobić sobie prezent i spełnić marzenie posiadania Subaru. Od dziecka marzyłem o GC8 z wiatrakiem w niebieskim kolorze i złotymi felgami. Jak wiadomo rzeczywistość czasem nas nie rozpieszcza i nie można mieć wszystkiego, więc kierując się rozsądkiem kupiłem to: Subaru Legacy 2.0 165KM AT. przesiadłem się z Renault Megane 1.9 dTi 98KM (bardzo fajne auto, zrobiłem nim bezawaryjnie 80kkm). Legacy mam od pół roku i mogę tylko stwierdzić, że jest o wiele przyjemniejszym autem do jazdy od Megi. Megi za to była bardziej łaskawa dla portfela na stacji benzynowej. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ti.koellner Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Gratulacje! geneza podobna - ja również z okazji zostania ojcem kupiłem Legacy MY10 ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Heh ja z kolei z okazji ojcem zostania po raz drugi zakupiłem legacy my05, ale nie, że jakoś marzyłem czy coś tylko po prostu zleciłem ściągnięcie fajnego kombi i mam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) Dzięki i również gratuluje dzieciaków i samochodów zaraz po zakupie Legaś przeszedł mały serwis: Olej silnikowy: Millers 5w30 Olej w skrzyni i napędach: Millers wymiana filtrów (oleju, kabinowy oraz w skrzyni - wewnętrzny i zewnętrzny) czyszczenie wkładki K&N (była już w aucie, a że miałem płyn do mycia i olej K&N to wyczyściłem). wymiana płynu hamulcowego: Millers dot 4 oraz wymiana łączników stabilizatora na poliuretany (z przodu i z tyłu) trzy miesiące po zakupie z nadejściem pierwszych przymrozków padł oryginalny akumulator (Panasonic), więc jego miejsce zajął nowy: BOSCH SILVER S4 024 - 60Ah 540A, ponieważ kończyły się tarcze z przodu to wymieniłem je na nowe Brembo MAX 09.5674.76 które współpracują z klockami FERODO FDB1639. przy okazji udało mi się ukręcić śrubę mocującą jarzmo ze zwrotnicą (więc dałem nowe 4 śruby mocujące jarzmo) :/ ale za to odblokowałem jeden cylinderek który stał w miejscu. teraz przyszedł czas aby zainteresować się rozrządem oraz sprawdzeniem luzów zaworowych (przy okazji likwidowania wycieku spod lewej pokrywy zaworów). Edytowane 17 Lutego 2015 przez Slawskip 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LU78 Opublikowano 23 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 Gratuluję zakupu. Większy apetyt na paliwo rekompensuje radość z jazdy. Mi średnia wychodzi w granicach 11-12 litrów 95Pb, trasa 7,5 (do 100km/h), autostrada przepisowo 10l/100. Pociesza fakt spadku cen paliw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Gratulacje! Podwójna realizacja marzeń w jednym czasie nie zdarza się codzień Śmiało zakładam, że młodzież wkrótce nabierze pozytywnych nawyków po tatusiu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Dzięki WPI, odpisałem na Twoje PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 No to nadszedł czas na letni setup felg i opon. Po długich przemyśleniach czy wybrać koła 16 czy 17 cali, wygrał zdrowy rozsądek i zostały 16. Udało się kupić w dobrej cenie i w sumie niezłym stanie srebrne felgi Borbet FS. Felgi były proste, ale miały kilka zadrapań, więc trafiły do piaskowania i lakierowania na ciemny grafit. W międzyczasie trwał wybór opon. Tutaj w sumie było całkiem łatwo - rozmiar determinowały felgi więc 205/55/16. Po wstępnym rozeznaniu na placu boju były dwie opony, Yokohama Advan Sport v105 i Bridgestone Adrenalin RE002. Jak to zwykle bywa, gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta i ostatecznie wybór padł na Firestone Firehawk SZ90µ. tak się prezentuje ten zestaw z bliska: a tak w szerszej perspektywie: w ciągu ostatnich dwóch tygodni moja małżonka miała trochę gorszych chwil za kierownicą i w efekcie na aucie jest parę znaków. po spotkaniu z murkiem: i po spotkaniu z hakiem z Golfa sąsiada (na szczęście tylko zderzak i ramka tablicy rejestracyjnej ucierpiały): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazi_piotrek Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Bardzo fajne felgi Też mam u siebie Borbety i jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekP Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Gratuluję zakupu i pierwszych poprawek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Subaru wczoraj przeszło serwis eksploatacyjny Wymieniony kompletny rozrząd z pompą wody, paski osprzętu, płyn chłodniczy oraz olej (Motul X-Max 0W40) z filtrem oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Gratuluje, że Ty już po Mnie właśnie czeka rozrząd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 wczoraj mój Legaś miał mały jubileusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suselek17 Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Jak się sprawuje? ☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Dawno nic nie pisałem, a trochę się działo Auto generalnie sprawuje się bardzo dobrze. Przy około 207 000 km została zamontowana instalacja LPG (sterownik TECH-224, wtryski barracuda 130, reduktor ACR01 250, butla Boromech 650/250 67l, faro fi8, strojenie z wykorzystaniem AFR). Zrobiłem już na LPG ponad 17 000 km i po tym czasie już instalacja się zwróciła. Auto jeździ tak samo na LPG jak i na benzynie. Do auta kupiłem zimówki - Michelin Alpin 5 - sprawują się bardzo dobrze i jestem z nich zadowolony. Przeżyły nawet pierwszy stopień SJS. Wymieniłem mechanizm wycieraczek (miałem luz na całym mechanizmie, a nie tylko na cięgnach). Wymieniłem sworznie i tuleje wahacza z przodu (komplet OEM), oraz łączniki stabilizatora (FEBEST). przy około 216 000 km wydech zaczął mi dzwonić i okazało się że jest do wymiany - wymieniłem na PolmOstrów (środek i dwa tłumiki) oraz założyłem inne końcówki wydechu - całość sam wymieniałem. przy około 220 000 km zabrałem się za wymianę tarcz i klocków hamulcowych z tyłu - wymiana na tarcze Brembo 08.A605.10 i klocki REMSA 1136.01 - przy okazji odświeżyłem zaciski i pomalowałem je na niebiesko (przód też). Szkoda tylko, że Brembo nie ma tych tarcz z powłoką zapobiegającą rdzewieniu, bo już cały bęben jest w rudym nalocie, a tarcze z przodu gdzie mam taką powłokę wyglądają jak nowe. Generalnie większość z tych wymian, to wymiany czysto eksploatacyjne wynikające z przebiegu samochodu. Generalnie autem zrobiłem już około 37 000 km i jestem z samochodu zadowolony. Czasem chciałbym aby pod maską pracowało trochę więcej koni (H6), jednak nie żałuję tego wyboru i gdybym miał kupować jeszcze raz to też bym kupił 2.0 DOHC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawulon83 Opublikowano 24 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2016 Przydałby się szklany dach i xenon I tak autko wygląda super, bezawaryjnego użytkowania życzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suselek17 Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Czy jest trochę niżej od serii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 8 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 nie, zawias seryjny, ale wygląda na oryginalny, a w papierach nie ma nic o jego zmianie, więc prawdopodobnie ma przelotu ponad 200 kkm to może trochę niżej siedzieć. w przyszłym roku najprawdopodobniej będę musiał się tym zająć i wymienić zawias na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suselek17 Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 2 końcówki wydechu to seria? Tzn wszystkie Legacy mają 2 rurki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Wszystkie z wyjątkiem najsłabszego 2.0 137 KM (ale to przedliftowe tylko). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się