Skocz do zawartości

Subaru Legacy MY07 2.0 AT


Slawskip

Rekomendowane odpowiedzi

Z okazji zostania ojcem, postanowiłem zrobić sobie prezent i spełnić marzenie posiadania Subaru. 

Od dziecka marzyłem o GC8 z wiatrakiem w niebieskim kolorze i złotymi felgami. 

Jak wiadomo rzeczywistość czasem nas nie rozpieszcza i nie można mieć wszystkiego, więc kierując się rozsądkiem kupiłem to:

 

med_gallery_12176_464_878028.jpg

med_gallery_12176_464_110178.jpg

 

Subaru Legacy 2.0 165KM AT.

przesiadłem się z Renault Megane 1.9 dTi 98KM (bardzo fajne auto, zrobiłem nim bezawaryjnie 80kkm).

 

Legacy mam od pół roku i mogę tylko stwierdzić, że jest o wiele przyjemniejszym autem do jazdy od Megi. 

Megi za to była bardziej łaskawa dla portfela na stacji benzynowej.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dzięki i również gratuluje dzieciaków i samochodów :)
 
zaraz po zakupie Legaś przeszedł mały serwis:
Olej silnikowy: Millers 5w30
Olej w skrzyni i napędach: Millers
wymiana filtrów (oleju, kabinowy oraz w skrzyni - wewnętrzny i zewnętrzny)
czyszczenie wkładki K&N (była już w aucie, a że miałem płyn do mycia i olej K&N to wyczyściłem).
wymiana płynu hamulcowego: Millers dot 4
oraz wymiana łączników stabilizatora na poliuretany (z przodu i z tyłu)
 
trzy miesiące po zakupie z nadejściem pierwszych przymrozków padł oryginalny akumulator (Panasonic), więc jego miejsce zajął nowy: BOSCH SILVER S4 024 - 60Ah 540A,
 
ponieważ kończyły się tarcze z przodu to wymieniłem je na nowe Brembo MAX 09.5674.76 które współpracują z klockami FERODO FDB1639. 
med_gallery_12176_464_1574501.jpg

przy okazji udało mi się ukręcić śrubę mocującą jarzmo ze zwrotnicą (więc dałem nowe 4 śruby mocujące jarzmo) :/ ale za to odblokowałem jeden cylinderek który stał w miejscu.
 
teraz przyszedł czas aby zainteresować się rozrządem oraz sprawdzeniem luzów zaworowych (przy okazji likwidowania wycieku spod lewej pokrywy zaworów).
 
Edytowane przez Slawskip
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu. Większy apetyt na paliwo rekompensuje radość z jazdy. Mi średnia wychodzi w granicach 11-12 litrów 95Pb, trasa 7,5 (do 100km/h), autostrada przepisowo 10l/100. Pociesza fakt spadku cen paliw ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to nadszedł czas na letni setup felg i opon.

Po długich przemyśleniach czy wybrać koła 16 czy 17 cali, wygrał zdrowy rozsądek i zostały 16. Udało się kupić w dobrej cenie i w sumie niezłym stanie srebrne felgi Borbet FS. Felgi były proste, ale miały kilka zadrapań, więc trafiły do piaskowania i lakierowania na ciemny grafit.

W międzyczasie trwał wybór opon. Tutaj w sumie było całkiem łatwo - rozmiar determinowały felgi więc 205/55/16. Po wstępnym rozeznaniu na placu boju były dwie opony, Yokohama Advan Sport v105 i Bridgestone Adrenalin RE002. Jak to zwykle bywa, gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta i ostatecznie wybór padł na Firestone Firehawk SZ90µ.

 

tak się prezentuje ten zestaw z bliska:

gallery_12176_464_3063785.jpg

 

a tak w szerszej perspektywie:

gallery_12176_464_2541429.jpg

 

gallery_12176_464_411342.jpg

 

gallery_12176_464_1609996.jpg

 

w ciągu ostatnich dwóch tygodni moja małżonka miała trochę gorszych chwil za kierownicą i w efekcie na aucie jest parę znaków.

po spotkaniu z murkiem:

gallery_12176_464_813828.jpg

 

i po spotkaniu z hakiem z Golfa sąsiada (na szczęście tylko zderzak i ramka tablicy rejestracyjnej ucierpiały):

gallery_12176_464_822497.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dawno nic nie pisałem, a trochę się działo :)

 

Auto generalnie sprawuje się bardzo dobrze.

Przy około 207 000 km została zamontowana instalacja LPG (sterownik TECH-224, wtryski barracuda 130, reduktor ACR01 250, butla Boromech 650/250 67l, faro fi8, strojenie z wykorzystaniem AFR).

Zrobiłem już na LPG ponad 17 000 km i po tym czasie już instalacja się zwróciła. Auto jeździ tak samo na LPG jak i na benzynie.

 

Do auta kupiłem zimówki - Michelin Alpin 5 - sprawują się bardzo dobrze i jestem z nich zadowolony. Przeżyły nawet pierwszy stopień SJS.

 

Wymieniłem mechanizm wycieraczek (miałem luz na całym mechanizmie, a nie tylko na cięgnach).

 

Wymieniłem sworznie i tuleje wahacza z przodu (komplet OEM), oraz łączniki stabilizatora (FEBEST).

 

przy około 216 000 km wydech zaczął mi dzwonić i okazało się że jest do wymiany - wymieniłem na PolmOstrów (środek i dwa tłumiki) oraz założyłem inne końcówki wydechu - całość sam wymieniałem.

 

przy około 220 000 km zabrałem się za wymianę tarcz i klocków hamulcowych z tyłu - wymiana na tarcze Brembo 08.A605.10 i klocki REMSA 1136.01 - przy okazji odświeżyłem zaciski i pomalowałem je na niebiesko (przód też). Szkoda tylko, że Brembo nie ma tych tarcz z powłoką zapobiegającą rdzewieniu, bo już cały bęben jest w rudym nalocie, a tarcze z przodu gdzie mam taką powłokę wyglądają jak nowe.

 

Generalnie większość z tych wymian, to wymiany czysto eksploatacyjne wynikające z przebiegu samochodu. Generalnie autem zrobiłem już około 37 000 km i jestem z samochodu zadowolony. Czasem chciałbym aby pod maską pracowało trochę więcej koni (H6), jednak nie żałuję tego wyboru i gdybym miał kupować jeszcze raz to też bym kupił 2.0 DOHC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie, zawias seryjny, ale wygląda na oryginalny, a w papierach nie ma nic o jego zmianie, więc prawdopodobnie ma przelotu ponad 200 kkm to może trochę niżej siedzieć. w przyszłym roku najprawdopodobniej będę musiał się tym zająć i wymienić zawias na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...