rosaskc Posted January 23, 2015 Share Posted January 23, 2015 Pacjent to Impreza GH 2008 z "gołą" kierownicą (bez przycisków). Mod to doposażenie auta w tempomat i sterowanie radiem (oba poprzez przyciski na kierownicy). Możliwe? Pracochłonne? Drogie? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayu Posted January 23, 2015 Share Posted January 23, 2015 Możliwe - polecam kontakt z użytkownikiem Piaskos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted January 23, 2015 Author Share Posted January 23, 2015 To może lepiej, jeśli kolega @Piaskos wypowie się tutaj. Będzie dla potomnych informacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piaskos Posted January 23, 2015 Share Posted January 23, 2015 W dużym skrócie. Czaso, praco i pieniądzo chłonne O ile z radiem temat dość prosty tak z tempomatem większa zabawa. W autach z DBW tempomat ukryty jest w komputerze silnika. Jako, że na europe nie wychodziły imprezy z tempomatem pozostaje ECU z USA. Dochodzi dopasowanie instalacji w aucie, programowanie kompa, licznika, immo i nie pamiętam co jeszcze Temat nie jest niemożliwy tylko czy jest to warte pieniędzy które trzeba wydać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayu Posted January 23, 2015 Share Posted January 23, 2015 A myślałem, że nie napiszesz.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gucio1200 Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 (edited) A coś więcej o radiu ... Bo się zastanawiam nad przełożeniem kierownicy, w którą stronę iść, a właściwie jak najprościej, ktoś modził tak kierownicę z GH pod Alpine do GD ? Iść w konstruowanie czegoś na Arduino ? Gdzieś się doczytałem że kable są 2 , każdy guzik z inną rezystancją, - więc w takim interfejsie - na wejściu będziemy mierzyć R, na wyjściu ... - gdzieś widziałem kody do alpine. Jest jakaś inna droga ? O ... Ktoś mierzył dla poszczególnego guziczka impedancję... ? http://blog.amarkulo.com/arduino-wired-remote-code-scanner-for-alpine/ - i skaner kodów ... Ok... Już wiem że będzie problem z taśmą pod kierownicą - brak wiązek pod sterowanie w imprezie do '07 roku. Dosztukować kable... ? Wtyczka inna zupełnie więc nawet nie ma skąd przekładać - ktoś to przechodził ? Edited January 25, 2015 by gucio1200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 W autach z DBW tempomat ukryty jest w komputerze silnika. Jako, że na europe nie wychodziły imprezy z tempomatem pozostaje ECU z USA. ? a moja EU z tempomatem to skąd? przecież w salonie nie podmienili... a co do sterowania: są gotowe produkty do sterowania radiami markowych producentów - wystarczy podać jakiekolwiek rezystancje (niekoniecznie OEM) i zaprogramować co to cudo ma robić - działa wyśmienicie (w mojej konfiguracji bolt on - kierownica OEM i radio pioneera - pisałem już o tym kiedyś) - axxess Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piaskos Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 ? a moja EU z tempomatem to skąd? przecież w salonie nie podmienili... Masz impreze >2008 a to zmienia postać rzeczy. Wtedy już montowali na EU tempomaty. A coś więcej o radiu ... Bo się zastanawiam nad przełożeniem kierownicy, w którą stronę iść, a właściwie jak najprościej, ktoś modził tak kierownicę z GH pod Alpine do GD ? Iść w konstruowanie czegoś na Arduino ? Gdzieś się doczytałem że kable są 2 , każdy guzik z inną rezystancją, - więc w takim interfejsie - na wejściu będziemy mierzyć R, na wyjściu ... - gdzieś widziałem kody do alpine. Jest jakaś inna droga ? Nie chodzi o pomiar rezystancji przycisków bo to komplikuje. Układ podaje napięcie i bada jego spadek na poszczególnych rezystancjach. Ja mam stację multimedialną która się uczy (sterowanie analogowe) więc nie potrzebowałem żadnych dodatkowych układów. Dla stacji ze sterowaniem cyfrowym są na alledrogo układy (ok 200zł) które sie podpina. Przetwarzają sygnał analogowy na cyfrowy i są programowalne dla różnych producentów (Alpine, Pionieer itd) CO do taśmy w kierownicy... Albo kombinacja z taśmą z innego modelu i później cyrki z wtyczkami poduszek i kij wie co jeszcze, albo dołożenie przewodów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted January 26, 2015 Author Share Posted January 26, 2015 Masz impreze >2008 a to zmienia postać rzeczy. Wtedy już montowali na EU tempomaty. A tu jest 2007 i ma tempomat: http://otomoto.pl/subaru-impreza-gh-2-0-boxer-awd-faktura-vat-C35688633.html Ulep z częściami ze stanów? Czy może jednak wszystkie lanosy od początku produkcji miały ECU przystosowane do tempomatu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piaskos Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 No tak. To jest 2007 ale MY2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted January 26, 2015 Author Share Posted January 26, 2015 A, jak chodziło o rok modelowy, to ok W takim razie co taki Lanos by potrzebował? Nową kierownicę z przyciskami + zaprogramowanie kompa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piaskos Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 A tego to już Ci nie powiem bo z Lanosem nie miałem do czynienia. Może być kwestia odblokowania opcji w ECU a może zupełnie inny komputer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted March 9, 2015 Author Share Posted March 9, 2015 Odgrzewam, bo nadal nie ma odpowiedzi na moje pytanie: Jak dużo zachodu potrzeba, by w lanosie zamienić gołą kierownicę na taką z działającym tempomatem i sterowaniem radiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted April 20, 2015 Author Share Posted April 20, 2015 Odgrzewam, bo nadal nie ma odpowiedzi na moje pytanie: Jak dużo zachodu potrzeba, by w lanosie zamienić gołą kierownicę na taką z działającym tempomatem i sterowaniem radiem? A co mi szkodzi. Zrobię UP!, to może ktoś tu zajrzy i mi odpowie Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted July 14, 2015 Author Share Posted July 14, 2015 Tak tylko dla tych, którzy na kreskę nie zaglądają: Wszystko jest Plug&Play. Wystarczy wymienić kierownicę na taką z przyciskami i już wszystkie ich funkcje są dostępne Bez grzebania w kompie Za jakieś dwie stówki i kwadrans wolnego czasu mamy kierownicę w skórze, plus tempomat, plus sterowanie radiem.Można zamykać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinuviel Posted July 14, 2015 Share Posted July 14, 2015 rosaskc tempomat śmiga bez absolutnie żadnego dłubania w kompie? Dobrze wiedzieć, cenna (nie dla mnie ale jednak) informacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted July 14, 2015 Author Share Posted July 14, 2015 Tinuviel, potwierdzam - zero dłubania w kompie Akcja wygląda tak: 1. Odpinamy akumulator. 2. Odkręcamy dwa torxy po bokach kierownicy. 3. Zdejmujemy poduchę. Ostrożnie, żeby kabelka nie wyrwać! 4. Odkręcamy nakrętkę kierownicy - uwaga na taśmę! Po zdjęciu koła najlepiej będzie jeśli pozostałą w kolumnie obracającą się część przykleić taśmą klejącą, żeby nie zmieniła pozycji. Dlaczego? W środku rozwija się i zwija przewód do poduszki. Jeśli źle poskładamy te części to przy najbliższym maksymalnym skręcie kierownicy zerwiemy taśmę od poduszki i nawet nie będziemy świadomi, że poduszka nie zadziała, kiedy powinna zadziałać. 5. Wymieniamy wiązkę. W przypadku gołej kierownicy ma ona jeden przewód do kostki, nowa wiele przewodów - należy o tym pamiętać przy zakupie kierownicy z przyciskami, wiązkę dostałem w zestawie od sprzedającego. 6. Viola! Po złożeniu wszystkiego w kolejności odwrotnej mamy w pełni funkcjonalną kierownicę. P.S. Wiem, że zły dział, ale mam gołą kierownicę bez przycisków do sprzedania 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now