Skocz do zawartości

Tempomat i sterowanie radia w Imprezie GH


rosaskc

Rekomendowane odpowiedzi

W dużym skrócie. Czaso, praco i pieniądzo chłonne ;)

O ile z radiem temat dość prosty tak z tempomatem większa zabawa.

 

W autach z DBW tempomat ukryty jest w komputerze silnika. Jako, że na europe nie wychodziły imprezy z tempomatem pozostaje ECU z USA.

Dochodzi dopasowanie instalacji w aucie, programowanie kompa, licznika, immo i nie pamiętam co jeszcze ;)

 

Temat nie jest niemożliwy tylko czy jest to warte pieniędzy które trzeba wydać? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś więcej o radiu ... Bo się zastanawiam nad przełożeniem kierownicy, w którą stronę iść, a właściwie jak najprościej, ktoś modził tak kierownicę z GH pod Alpine do GD ?

Iść w konstruowanie czegoś na Arduino ? Gdzieś się doczytałem że kable są 2 , każdy guzik z inną rezystancją, - więc w takim interfejsie - na wejściu będziemy mierzyć R, na wyjściu ... - gdzieś widziałem kody do alpine.

Jest jakaś inna droga ?

 

O ...

Ktoś mierzył dla poszczególnego guziczka impedancję... post-17219-0-01825600-1417953189.jpg?

 

http://blog.amarkulo.com/arduino-wired-remote-code-scanner-for-alpine/ - i skaner kodów ...

 

Ok... Już wiem że będzie problem z taśmą pod kierownicą - brak wiązek pod sterowanie w imprezie do '07 roku.

 

Dosztukować kable... ? Wtyczka inna zupełnie więc nawet nie ma skąd przekładać - ktoś to przechodził ?

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autach z DBW tempomat ukryty jest w komputerze silnika. Jako, że na europe nie wychodziły imprezy z tempomatem pozostaje ECU z USA.

? a moja EU z tempomatem to skąd? :P przecież w salonie nie podmienili...

 

a co do sterowania: są gotowe produkty do sterowania radiami markowych producentów - wystarczy podać jakiekolwiek rezystancje (niekoniecznie OEM) i zaprogramować co to cudo ma robić - działa wyśmienicie (w mojej konfiguracji bolt on - kierownica OEM i radio pioneera - pisałem już o tym kiedyś) - axxess

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

? a moja EU z tempomatem to skąd? przecież w salonie nie podmienili...
 

 

Masz impreze >2008 a to zmienia postać rzeczy. Wtedy już montowali na EU tempomaty.

 

 

 

A coś więcej o radiu ... Bo się zastanawiam nad przełożeniem kierownicy, w którą stronę iść, a właściwie jak najprościej, ktoś modził tak kierownicę z GH pod Alpine do GD ? Iść w konstruowanie czegoś na Arduino ? Gdzieś się doczytałem że kable są 2 , każdy guzik z inną rezystancją, - więc w takim interfejsie - na wejściu będziemy mierzyć R, na wyjściu ... - gdzieś widziałem kody do alpine. Jest jakaś inna droga ?

 

Nie chodzi o pomiar rezystancji przycisków bo to komplikuje.

Układ podaje napięcie i bada jego spadek na poszczególnych rezystancjach.

 

Ja mam stację multimedialną która się uczy (sterowanie analogowe) więc nie potrzebowałem żadnych dodatkowych układów. 

Dla stacji ze sterowaniem cyfrowym są na alledrogo układy (ok 200zł)  które sie podpina. Przetwarzają sygnał analogowy na cyfrowy i są programowalne dla różnych producentów (Alpine, Pionieer itd)

 

CO do taśmy w kierownicy... Albo kombinacja z taśmą z innego modelu i później cyrki z wtyczkami poduszek i kij wie co jeszcze, albo dołożenie przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz impreze >2008 a to zmienia postać rzeczy. Wtedy już montowali na EU tempomaty.

A tu jest 2007 i ma tempomat: http://otomoto.pl/subaru-impreza-gh-2-0-boxer-awd-faktura-vat-C35688633.html

Ulep z częściami ze stanów? Czy może jednak wszystkie lanosy od początku produkcji miały ECU przystosowane do tempomatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Odgrzewam, bo nadal nie ma odpowiedzi na moje pytanie: Jak dużo zachodu potrzeba, by w lanosie zamienić gołą kierownicę na taką z działającym tempomatem i sterowaniem radiem?

 

A co mi szkodzi. Zrobię UP!, to może ktoś tu zajrzy i mi odpowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tak tylko dla tych, którzy na kreskę nie zaglądają:

Wszystko jest Plug&Play. Wystarczy wymienić kierownicę na taką z przyciskami i już wszystkie ich funkcje są dostępne  :lol:  Bez grzebania w kompie :yahoo: Za jakieś dwie stówki i kwadrans wolnego czasu mamy kierownicę w skórze, plus tempomat, plus sterowanie radiem.

Można zamykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tinuviel, potwierdzam - zero dłubania w kompie ;)

 

Akcja wygląda tak:

1. Odpinamy akumulator.

2. Odkręcamy dwa torxy po bokach kierownicy.

3. Zdejmujemy poduchę. Ostrożnie, żeby kabelka nie wyrwać!

4. Odkręcamy nakrętkę kierownicy - uwaga na taśmę! Po zdjęciu koła najlepiej będzie jeśli pozostałą w kolumnie obracającą się część przykleić taśmą klejącą, żeby nie zmieniła pozycji. Dlaczego? W środku rozwija się i zwija przewód do poduszki. Jeśli źle poskładamy te części to przy najbliższym maksymalnym skręcie kierownicy zerwiemy taśmę od poduszki i nawet nie będziemy świadomi, że poduszka nie zadziała, kiedy powinna zadziałać.

5. Wymieniamy wiązkę. W przypadku gołej kierownicy ma ona jeden przewód do kostki, nowa wiele przewodów - należy o tym pamiętać przy zakupie kierownicy z przyciskami, wiązkę dostałem w zestawie od sprzedającego.

6. Viola! Po złożeniu wszystkiego w kolejności odwrotnej mamy w pełni funkcjonalną kierownicę.

 

P.S. Wiem, że zły dział, ale mam gołą kierownicę bez przycisków do sprzedania :P:biglol:

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...