Jump to content

Tempomat i sterowanie radia w Imprezie GH


rosaskc
 Share

Recommended Posts

Pacjent to Impreza GH 2008 z "gołą" kierownicą (bez przycisków). Mod to doposażenie auta w tempomat i sterowanie radiem (oba poprzez przyciski na kierownicy).

Możliwe? Pracochłonne? Drogie?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dużym skrócie. Czaso, praco i pieniądzo chłonne ;)

O ile z radiem temat dość prosty tak z tempomatem większa zabawa.

 

W autach z DBW tempomat ukryty jest w komputerze silnika. Jako, że na europe nie wychodziły imprezy z tempomatem pozostaje ECU z USA.

Dochodzi dopasowanie instalacji w aucie, programowanie kompa, licznika, immo i nie pamiętam co jeszcze ;)

 

Temat nie jest niemożliwy tylko czy jest to warte pieniędzy które trzeba wydać? :)

Link to comment
Share on other sites

A coś więcej o radiu ... Bo się zastanawiam nad przełożeniem kierownicy, w którą stronę iść, a właściwie jak najprościej, ktoś modził tak kierownicę z GH pod Alpine do GD ?

Iść w konstruowanie czegoś na Arduino ? Gdzieś się doczytałem że kable są 2 , każdy guzik z inną rezystancją, - więc w takim interfejsie - na wejściu będziemy mierzyć R, na wyjściu ... - gdzieś widziałem kody do alpine.

Jest jakaś inna droga ?

 

O ...

Ktoś mierzył dla poszczególnego guziczka impedancję... post-17219-0-01825600-1417953189.jpg?

 

http://blog.amarkulo.com/arduino-wired-remote-code-scanner-for-alpine/ - i skaner kodów ...

 

Ok... Już wiem że będzie problem z taśmą pod kierownicą - brak wiązek pod sterowanie w imprezie do '07 roku.

 

Dosztukować kable... ? Wtyczka inna zupełnie więc nawet nie ma skąd przekładać - ktoś to przechodził ?

Edited by gucio1200
Link to comment
Share on other sites

W autach z DBW tempomat ukryty jest w komputerze silnika. Jako, że na europe nie wychodziły imprezy z tempomatem pozostaje ECU z USA.

? a moja EU z tempomatem to skąd? :P przecież w salonie nie podmienili...

 

a co do sterowania: są gotowe produkty do sterowania radiami markowych producentów - wystarczy podać jakiekolwiek rezystancje (niekoniecznie OEM) i zaprogramować co to cudo ma robić - działa wyśmienicie (w mojej konfiguracji bolt on - kierownica OEM i radio pioneera - pisałem już o tym kiedyś) - axxess

Link to comment
Share on other sites

 

 

? a moja EU z tempomatem to skąd? przecież w salonie nie podmienili...
 

 

Masz impreze >2008 a to zmienia postać rzeczy. Wtedy już montowali na EU tempomaty.

 

 

 

A coś więcej o radiu ... Bo się zastanawiam nad przełożeniem kierownicy, w którą stronę iść, a właściwie jak najprościej, ktoś modził tak kierownicę z GH pod Alpine do GD ? Iść w konstruowanie czegoś na Arduino ? Gdzieś się doczytałem że kable są 2 , każdy guzik z inną rezystancją, - więc w takim interfejsie - na wejściu będziemy mierzyć R, na wyjściu ... - gdzieś widziałem kody do alpine. Jest jakaś inna droga ?

 

Nie chodzi o pomiar rezystancji przycisków bo to komplikuje.

Układ podaje napięcie i bada jego spadek na poszczególnych rezystancjach.

 

Ja mam stację multimedialną która się uczy (sterowanie analogowe) więc nie potrzebowałem żadnych dodatkowych układów. 

Dla stacji ze sterowaniem cyfrowym są na alledrogo układy (ok 200zł)  które sie podpina. Przetwarzają sygnał analogowy na cyfrowy i są programowalne dla różnych producentów (Alpine, Pionieer itd)

 

CO do taśmy w kierownicy... Albo kombinacja z taśmą z innego modelu i później cyrki z wtyczkami poduszek i kij wie co jeszcze, albo dołożenie przewodów.

Link to comment
Share on other sites

Masz impreze >2008 a to zmienia postać rzeczy. Wtedy już montowali na EU tempomaty.

A tu jest 2007 i ma tempomat: http://otomoto.pl/subaru-impreza-gh-2-0-boxer-awd-faktura-vat-C35688633.html

Ulep z częściami ze stanów? Czy może jednak wszystkie lanosy od początku produkcji miały ECU przystosowane do tempomatu?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Odgrzewam, bo nadal nie ma odpowiedzi na moje pytanie: Jak dużo zachodu potrzeba, by w lanosie zamienić gołą kierownicę na taką z działającym tempomatem i sterowaniem radiem?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Odgrzewam, bo nadal nie ma odpowiedzi na moje pytanie: Jak dużo zachodu potrzeba, by w lanosie zamienić gołą kierownicę na taką z działającym tempomatem i sterowaniem radiem?

 

A co mi szkodzi. Zrobię UP!, to może ktoś tu zajrzy i mi odpowie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tak tylko dla tych, którzy na kreskę nie zaglądają:

Wszystko jest Plug&Play. Wystarczy wymienić kierownicę na taką z przyciskami i już wszystkie ich funkcje są dostępne  :lol:  Bez grzebania w kompie :yahoo: Za jakieś dwie stówki i kwadrans wolnego czasu mamy kierownicę w skórze, plus tempomat, plus sterowanie radiem.

Można zamykać.

Link to comment
Share on other sites

Tinuviel, potwierdzam - zero dłubania w kompie ;)

 

Akcja wygląda tak:

1. Odpinamy akumulator.

2. Odkręcamy dwa torxy po bokach kierownicy.

3. Zdejmujemy poduchę. Ostrożnie, żeby kabelka nie wyrwać!

4. Odkręcamy nakrętkę kierownicy - uwaga na taśmę! Po zdjęciu koła najlepiej będzie jeśli pozostałą w kolumnie obracającą się część przykleić taśmą klejącą, żeby nie zmieniła pozycji. Dlaczego? W środku rozwija się i zwija przewód do poduszki. Jeśli źle poskładamy te części to przy najbliższym maksymalnym skręcie kierownicy zerwiemy taśmę od poduszki i nawet nie będziemy świadomi, że poduszka nie zadziała, kiedy powinna zadziałać.

5. Wymieniamy wiązkę. W przypadku gołej kierownicy ma ona jeden przewód do kostki, nowa wiele przewodów - należy o tym pamiętać przy zakupie kierownicy z przyciskami, wiązkę dostałem w zestawie od sprzedającego.

6. Viola! Po złożeniu wszystkiego w kolejności odwrotnej mamy w pełni funkcjonalną kierownicę.

 

P.S. Wiem, że zły dział, ale mam gołą kierownicę bez przycisków do sprzedania :P:biglol:

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...