Simon WRC Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Grup więcej niż aut startujących w rajdzie Dzięki temu wszyscy kończą na pudle w klasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 to ze nie zadalem pytania wczesniej nie znaczy ze mnie nie bylo przez ostatnie 10 lat albo ze sie tym nie interesowalem, ja mam swoje zdanie na ten temat i chcialem zobaczyc co wy macie do powiedzenia. wydaje mi sie, ze teraz jezdza lzejszymi samochodami z ta sama moca czyli mniejszy samochod ta sama ilosc koni= szybszy samochod, mniejszy bardziej zwrotny i mogacy latac wiekszymi bokami.... wikipedia mowi nam tez o kwestii...: "W dniu 16 grudnia 2008 roku ogłoszono, że Subaru nie będą już konkurować w Rajdowych Mistrzostwach. [ 102 ], decyzja została podjęta przez spółkę dominującą Subaru, Fuji Heavy Industries (FHI), częściowo w wyniku spowolnienia gospodarczego, ale także ponieważ uznano Subaru osiągnął swoje cele sportowe i marketingowe. Ikuo Mori zaprzeczyć, że zmiany w przepisach technicznych WRC w 2010 roku lub podobno pogorszenia stosunków roboczych z Prodrive miał wpływ na decyzję. Powiedział też, że możliwość Subaru samochód z powrotem w górę kategorii WRC w przyszłości nie jest zero, ale na ten moment nie może być założenie comeback" pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 No z tego piszesz to raczej przespałeś ostatnie 10 lat . Klasa WRC bardzo się zmieniła co zapoczątkował Peugeot 206. Od tamtej pory auta są mniejsze i już nie ma jeżdżenia bokami, tylko na około. Mają całkiem inne zawieszenia, silniki, system zmiany biegow itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 No z tego piszesz to raczej przespałeś ostatnie 10 lat . Klasa WRC bardzo się zmieniła co zapoczątkował Peugeot 206. Od tamtej pory auta są mniejsze i już nie ma jeżdżenia bokami, tylko na około. Mają całkiem inne zawieszenia, silniki, system zmiany biegow itd. Auta są mniejsze od 2011 roku, a nie od czasów 206 wrc. W czasach Peugeota 206 jezdzily jeszcze imprezy w sedanie,xsary, cordoby czy hyundaie. Jesli sie nie mylę, to min długość auta wynosiła 4 metry i inżynierowie PSA kombinowali ze spojlerami żeby 206 spełnił wymagania. Odnośnie latania bokami, to rozmiar auta nie ma kompletnie żadnego znaczenia,tylko ustawienia dyfrow i wola kierowcy. To nie jest drift, żeby tu każdy bokiem szedł każdy zakręt. Poza tym jest zawieszenie które trzyma i opona..i kupa elektroniki ktora nie pozwala za bardzo sie ślizgać.. To ze dzisiejsze wrc są mniejsze od poprzedników, tez nie znaczy ze będą szybsze bo lżejsze.. Są lżejsze tylko o 30 kg,silnik z pojemności 1.6 ma podobna moc co 2.0, ale zwężka na turbo jest 33 a nie 34. Z założenia miał być troche wolniejsze i tańsze,ale ciągle udoskonalane zawieszenia i opony niwelują roznice w szybkości auta.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 .i kupa elektroniki ktora nie pozwala za bardzo sie ślizgać.. raczej nie. To ze dzisiejsze wrc są mniejsze od poprzedników, tez nie znaczy ze będą szybsze bo lżejsze.. mysle ze to wlasnie znaczy do tego trakcja zupelnie inna i tor jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 .i kupa elektroniki ktora nie pozwala za bardzo sie ślizgać.. raczej nie. To ze dzisiejsze wrc są mniejsze od poprzedników, tez nie znaczy ze będą szybsze bo lżejsze.. mysle ze to wlasnie znaczy do tego trakcja zupelnie inna i tor jazdy. Czyli twoim zdaniem nie ma elektroniki..ok. Wczesniej pisałeś, ze skoro są mniejsze to są lżejsze a tym samym szybsze. Wiec napisałem ze nie, bo maja inny silnik i inna zwezke. Co to znaczy "trakcja zupełnie inna"? Tor jazdy? Samochód nie ma toru jazdy, to kierowca jedzie i to on decyduje o torze jazdy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Czyli twoim zdaniem nie ma elektroniki..ok. 'jest elektronika ale moim zdaniem nie odpowieda za to zeby samochod sie mniej slizgal. Wczesniej pisałeś, ze skoro są mniejsze to są lżejsze a tym samym szybsze. Wiec napisałem ze nie, bo maja inny silnik i inna zwezke Co to znaczy "trakcja zupełnie inna"? Tor jazdy? Samochód nie ma toru jazdy, to kierowca jedzie i to on decyduje o torze jazdy... wszystko maja inne! mi chodzi o to ze jak do budy ktora jest lzejsza, krotsza i mniejsza wlozymy ten sam silnik co do budy ciezszej to samochod lzejszy jest szybszy. mamy dwa samochody z dwoma roznymi trakcjami. wiec i tor jazdy tymi dwoma samochodami prawdopodobnie sie zmieni nawet jezeli bedzie jezdzila ta sama osoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac_Williams Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 'jest elektronika ale moim zdaniem nie odpowieda za to zeby samochod sie mniej slizgal.Mylisz sie. W starych wurcach dyfry byly aktywne co ulatwialo jazde na okretke. W nowych sa pasywne a to powoduje, ze bardziej zamiataja tylem. mi chodzi o to ze jak do budy ktora jest lzejsza, krotsza i mniejsza wlozymy ten sam silnik co do budy ciezszej to samochochod jest szybszyTo chyba logiczne, jednak w starych i nowych wurcach silniki sa inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) http://www.wrcrally.pl/artykuly.php?id=68 To chyba logiczne, jednak w starych i nowych wurcach silniki sa inne. dzieki za info Edytowane 11 Stycznia 2015 przez l3wy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 No z tego piszesz to raczej przespałeś ostatnie 10 lat . Klasa WRC bardzo się zmieniła co zapoczątkował Peugeot 206. Od tamtej pory auta są mniejsze i już nie ma jeżdżenia bokami, tylko na około. Mają całkiem inne zawieszenia, silniki, system zmiany biegow itd. Auta są mniejsze od 2011 roku, a nie od czasów 206 wrc. W czasach Peugeota 206 jezdzily jeszcze imprezy w sedanie,xsary, cordoby czy hyundaie. Jesli sie nie mylę, to min długość auta wynosiła 4 metry i inżynierowie PSA kombinowali ze spojlerami żeby 206 spełnił wymagania. Odnośnie latania bokami, to rozmiar auta nie ma kompletnie żadnego znaczenia,tylko ustawienia dyfrow i wola kierowcy. To nie jest drift, żeby tu każdy bokiem szedł każdy zakręt. Poza tym jest zawieszenie które trzyma i opona..i kupa elektroniki ktora nie pozwala za bardzo sie ślizgać.. Nie liczy się długość auta, ale rozstaw osi przy prowadzeniu a 206 miała wtedy wyraźnie mniej niż pozostałe. Zderzaki pompowali, bo były wymagane minimalne wartości. Rozstaw osi i długość auta ma duże znaczenie jak się auto w zakręcie prowadzi i jak należy go przejechać. Rozstawy osi: Xsara: 2540 Impreza: 2525 Octavia: 2512 206: 2442 DS3: 2452 Fiesta: 2489 Jak widać 206 pozostaje nadal pod tym względem liderem . Twoim tokiem rozumowania kiedyś nie jeździło się na czas tylko driftem, bo przecież wszystkie auta na asfalcie latały bokami... . Mi się wydaje, że wszyscy jechali szybko, tylko auta były inne. Oczywiście bierze się to z wielu aspektów: wielkości, nastaw dyfrów, zawieszenia itd. Generalnie w ciągu kilku lat auta bardzo się zmieniły i najlepiej potwierdzają to starzy kierowcy, którzy po kilku latach do nich wsiadają . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac_Williams Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Generalnie w ciągu kilku lat auta bardzo się zmieniły i najlepiej potwierdzają to starzy kierowcy, którzy po kilku latach do nich wsiadają . Dodalbym do tego jeszcze opony. Te dzisiejsze tak kleja, ze nawet w tych "starych" autkach czasem ciezko "pojsc bokiem". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 @Matsil: To jest jasne i oczywiste, ze auta byly inne. Mój wcześniejszy post odnioslem do twojego, w ktorym napisałeś, ze erę malych wrc zapoczątkował 206 wrc i od tej pory nie ma jazdy bokami tylko jazda naokoło. A to nie tak, bo rozmiar auta nie ma żadnego znaczenia w tym względzie. Ma znaczenie zawias, opony,dyfry,elektronika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 elektronika. Jaka elektronika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Twoim tokiem rozumowania kiedyś nie jeździło się na czas tylko driftem, bo przecież wszystkie auta na asfalcie latały bokami... . Mi się wydaje, że wszyscy jechali szybko, tylko auta były inne. Oczywiście bierze się to z wielu aspektów: wielkości, nastaw dyfrów, zawieszenia itd. Generalnie w ciągu kilku lat auta bardzo się zmieniły Nie!, Ja wiem co moim jest tokiem rozumowania!(bo chyba wrozka nie jestes) wiec to normalne ze chce sie jezdzic szybciej czyli jak najmniej bokiem tylko czasami samochody nie pozwalaly na to co teraz pozwalaja wiec zgadzam sie z Toba ze samochody byly inne z tad ta roznica! bo rozmiar auta nie ma żadnego znaczenia w tym względzie. Ma znaczenie zawias, opony,dyfry,elektronika. wedlug ma znaczenie podobne do pozostalych rzeczy ktore wymieniles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 elektronika. Jaka elektronika? Aktywny dyfer jest sterowany komputerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 "Przed rokiem 2006 przednie i tylne dyferencjały były znane jako "aktywne", ponieważ kontrolowane przez program komputerowy.... ....Od sezonu 2006 przednie i tylne dyfry zamieniono na tzw "pasywne", czyli mechaniczne. Wykonują tę samą pracę jak wcześniej, jednak używają wewnętrznego systemu przełożeń i zacisków, aby kontrolować moc zamiast elektronicznych systemów i hydraulicznych tłoków." zrodlo: http://www.wrcrally.pl/artykuly.php?id=68 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 "Przed rokiem 2006 przednie i tylne dyferencjały były znane jako "aktywne", ponieważ kontrolowane przez program komputerowy.... ....Od sezonu 2006 przednie i tylne dyfry zamieniono na tzw "pasywne", czyli mechaniczne. Wykonują tę samą pracę jak wcześniej, jednak używają wewnętrznego systemu przełożeń i zacisków, aby kontrolować moc zamiast elektronicznych systemów i hydraulicznych tłoków." zrodlo: http://www.wrcrally.pl/artykuly.php?id=68 No i ? Nie doczytales chyba, ze centralny pozostał aktywny.. Zmienilo sie to dopiero od 2011 roku. A jazda wurcem wygląda inaczej juz od ponad dekady.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Nie!, Ja wiem co moim jest tokiem rozumowania!(bo chyba wrozka nie jestes) wiec to normalne ze chce sie jezdzic szybciej czyli jak najmniej bokiem tylko czasami samochody nie pozwalaly na to co teraz pozwalaja wiec zgadzam sie z Toba ze samochody byly inne z tad ta roznica! Czytaj ze zrozumieniem, nie Ciebie cytowałem i nie do Ciebie był ten post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 w takim razie sry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 elektronika.Jaka elektronika? Aktywny dyfer jest sterowany komputerem. Obecne wurce nic takiego nie mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 elektronika.Jaka elektronika? Aktywny dyfer jest sterowany komputerem. Obecne wurce nic takiego nie mają. I to napisałem powyżej, że zmieniło się to od 2011. Wurce nie są tak widowiskowe jak stara A-grupa i to nie jest kwestia ostatnich 3 lat, kiedy nie ma aktywnego dyfra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 12 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 widowiskowe jest wszystko ale nie tak jak stara B-grupa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się