Skocz do zawartości

WRX Vs. STi


J@RO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum i rejestrowalem sie po to zeby zadac to pytanie.

 

Mianowicie,

- jakie sa najwieksze roznice pomiedzy WRX i Sti z 2003 lub 2004 roku?? (nie dotyczy zmian nadwozia)

-czy latwo mozna zawisusowac WRX'a zeby miec te okolo 270KM z tych 225??? Jakie mody zeby osiagnac okolo 300 koni?

-jaka jest mozliwa najszersza fela liczac ze napewno obnize auto? (nie bedzie wiekszych niz 18)

-czy WRX ma ksenony czy halogeny?

-ktore sie lepiej prowadzi? 2002-2003 czy 2004?

-ile WRX pali w miescie i w trasie? (Obecne audi pali okolo 18l w miescie i 14l w trasie, a z 25-30l na wycwice)

-zakladam ze wydam na auto okolo $17,000.

 

Serdecznie dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam.

 

PS: i jeszcze jedno, stoje przed malym dylematem, mianowicie 03' A4 1.8T Quattro (185KM) lub wlasnie 02-04WRX z turbo (225KM)..... prosze o solidne argumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie sa najwieksze roznice pomiedzy WRX i Sti z 2003 lub 2004 roku?? (nie dotyczy zmian nadwozia)

- dużo lepsze hamulce (mówimy tu o wersjach USA? Tam WRX fabrycznie to już w ogóle nie jest wyposażony w hamulce. Jest tylko system łagodnego spowalniania jazdy ;) )

- lepsze zawieszenie (twardsze, lepiej się prowadzące)

- 6-cio biegowa skrzynia biegów, znacznie przy tym solidniejsza

- mocniejsze poszperowanie

- szybsza przekładnia kierownicza

- mocniejszy silnik

 

czy latwo mozna zawisusowac WRX'a zeby miec te okolo 270KM z tych 225??? Jakie mody zeby osiagnac okolo 300 koni?

Pod 270 dość łatwo, otwarty wydech i program. Więcej wg mnie kompletnie bez sensu jeżeli nie poprawi się zawieszenia i hamulców.

 

jaka jest mozliwa najszersza fela liczac ze napewno obnize auto? (nie bedzie wiekszych niz 18)

Nie na sensu dawać szerszych niż 7,5 cala. Na jakiś strasznych walcach pewnie wcale nie będzie się lepiej prowadził.

 

czy WRX ma ksenony czy halogeny?

Nie ma ksenonów

 

ktore sie lepiej prowadzi? 2002-2003 czy 2004?

2004

 

ile WRX pali w miescie i w trasie? (Obecne audi pali okolo 18l w miescie i 14l w trasie, a z 25-30l na wycwice)

W mieście 16 – 20, choć zdania są tu podzielone. W trasie od 12 w górę. Górne limity to okolice 40, ale wtedy trzeba się już trochę postarać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Zalezy w jakim celu chcesz kupic wozek.

Jesli w stanach to chyba po to zeby podjechac fajna bryka pod polski kosciol i troche sie pokazac. Albo zeby sie poscigac z meksami na ulicy w ich dwudziestoletnich hondach ze spoilerami rodem z F1. Bo jezdzic to tu za bardzo nie ma gdzie. Niby policji nie widac a mandaty leca no i rekord rosnie (namierzaja z helikopterow)

Jesli chcesz wozek zabrac do polandu to wybierz Impreze (tylko zrob tutaj na miejscu pare upgrade'ow szczegolnie motor i bloki). Troche oszczedzisz i na kjs-y bedzie czym pojechac. A zima...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Zalezy w jakim celu chcesz kupic wozek.

Jesli w stanach to chyba po to zeby podjechac fajna bryka pod polski kosciol i troche sie pokazac. Albo zeby sie poscigac z meksami na ulicy w ich dwudziestoletnich hondach ze spoilerami rodem z F1. Bo jezdzic to tu za bardzo nie ma gdzie. Niby policji nie widac a mandaty leca no i rekord rosnie (namierzaja z helikopterow)

Jesli chcesz wozek zabrac do polandu to wybierz Impreze (tylko zrob tutaj na miejscu pare upgrade'ow szczegolnie motor i bloki). Troche oszczedzisz i na kjs-y bedzie czym pojechac. A zima...

 

Tak sie jakos sklada ze mam mala stycznosc z Polakami z wyboru... Do kosciola niechodze. Nie jestem tym typem czlowieka za jakiego mnie uwarzasz..... Mieszkam w USA na stale, przez nastepne 15 lat niezamierzam wracac do Polski na wiecej niz 3 miesiace, swoja przyszlosc wiaze z Ameryka. Nie jestem szpanerem - wyznaje zasade " Jaki facet dba o auto tak dba o siebie ". Temat jest dlogi jak rzeka, wiec nie kontunuje wypowiedzi.

 

Lubie jezdzic szybko dobrymi samochodami i ich nie rozbijac, lubie poszalec od czasu do czasu, miec przyjemnosc z jazdy (Dlatego mam teraz Audi A6 z 2.8 i quattro).... Auto dla ludzi z gustem a nie dla szpanerow lub/i dziadkow jak mietki i bumy....

 

Zreszta, niema sensu pisac. Mam swoje gusta i ich nie zmienie....

 

A Ty dlaczego kupiles WRX? Szczerze?

 

 

PS: Jarmaj Dzieki stary! Masz u mnie Lecha Mocnego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy WRX ma ksenony czy halogeny?

Nie ma ksenonów

 

 

STI US-spec miały HIDy, WRXy to nie wiem.

 

 

 

 

A co do pytania w temacie - różnica między STI a WRX jest tak duża że WRX się kompletnie nie opłaca jeżeli chce się w aucie coś zmieniać albo lubi się szybko pojeździć. Dodatkowo jeszcze STI US-spec mają od poczatku DCCD-A (aktywny centralny dyfer).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak sie nie oplaca....

Chce kupic auto za okolo 17 klockow z mniej niz 50k Mil przebiegu. Prawie nowka....

Zalorze wydech 2.5" - 3" = 800 dolcow

Chip do tego to okolo - 1500

Do tego zawieszka = opuszczenie = 300

no i nowe tarcze nawiercane i klocki ebc lub pagida to to koszt okolo 700 dolcow na przod i tyl.

 

W sumie auto ktore powinno miec 270 koni i bardzo dobrze sie prowadzic za okolo 20 klockow a STI z tego roku mozna dostac za minimum 24 klocki z przebiegiem 70K mil...

 

To auto ma slurzyc do codziennej jazdy i poszalenia od czasu do czasu na torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J@RO: i nadal będziesz miał 270konnego WRXa który do STI ma się jak pięść do nosa.

 

STI ma inne, wahacze, dyfry (wszystkie 3 w tym przedni zeszperowany a nie otwarty i centralny aktywny), kolumny, zwrotnice, półosie, kompletnyuład hamulcowy z innym systemem ABS (jak jeździsz z ABS to jest to ogromna przepaśc, ABS w WRX nie nadaje się do dynamicznej jazdy), ma inny doł i gorę silnika, inne turbo, kompletnie inną skrzynię nowocześniejszą o lata świetlne.... i tak dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J@RO: i nadal będziesz miał 270konnego WRXa który do STI ma się jak pięść do nosa.

 

STI ma inne, wahacze, dyfry (wszystkie 3 w tym przedni zeszperowany a nie otwarty i centralny aktywny), kolumny, zwrotnice, półosie, kompletnyuład hamulcowy z innym systemem ABS (jak jeździsz z ABS to jest to ogromna przepaśc, ABS w WRX nie nadaje się do dynamicznej jazdy), ma inny doł i gorę silnika, inne turbo, kompletnie inną skrzynię nowocześniejszą o lata świetlne.... i tak dalej...

 

Ale ma 270 kucy o 5 więcej od STi(uśmiech)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu i z takim funduszem jaki masz to bralbym tylko WRX'a. W eksploatacji bedzie tanszy, ubezpieczenie nizsze, latwiej znalezc niezajezdzona sztuke. Jak kupisz STi to tez za jakis czas zaczniesz myslec o tuningu i wydasz jeszcze wiecej kasy. WRX, wcale nie jest taki zly, szczegolnie po przesiadce z A4.

 

Zalorze wydech 2.5" - 3" = 800 dolcow

Mozesz szukac uzywanych wydechow, te z nierdzewki sie nie psuja, bedziesz potrzebowal tylko nowe uszczelki.

Chip do tego to okolo - 1500

Chipy, czyli programy, do nowych Subaru turbo beda Cie kosztowaly $90 lub nic jesli znajdziesz kogos z odpowiednim kablem.

Do tego zawieszka = opuszczenie = 300

Sprezyny sobie daruj od razu, pieniadze, ktore zaoszczedzilem Ci na chipie wydaj na coilovers (zaczynaja sie od ~$800), bedziesz mial regolacje wysokosci. Przydaje sie na zime i na lato, pozatym Impreza nie lubi jak sie ja obniza za bardzo. Opony powinny sie zmiescic spokojnie 235 albo 245 jak wezmiesz kola z dobrym offsetem (ET).

no i nowe tarcze nawiercane i klocki ebc lub pagida to to koszt okolo 700 dolcow na przod i tyl.

Zamiast tego, kup przednie hamulce od nowego Legacy GT turbo i na tyl tarcze od Legacy H6 razem z mocowaniem zacisku, wszystkie czesci wyjda Cie okolo $900 nowe od dealera.

 

WRX'ow szukaj tych od polowy 2003 czyli po zmianie swiatel, maja mocniejsza skrzynie.

 

Jak chcesz jeszcze troche wiecej mocy to mozesz kupic turbo od STi za $300 (lub cos duzo lepszego za $600), ebay TMIC $200, upgrade systemu paliwowego za $300 i na tym koniec.

 

Wiadomo ze WRX nigdy nie bedzie STi, ale malo kto potrafi wykorzystac to co oferuje STi, trzeba byc naprawde dobrym kierowca. Nie raz widzialem ludzi, ktorzy w lekko zmodyfikowanych WRX'ach jezdzili lepiej niz kierowcy STi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Wszystkim:)

 

Kuba wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo!!! Dzieki jeszcze raz serdecznie i teraz bede myslal jak i za ile mniej wiecej kasiorke skombinuje. Tak czy siak napewno zostane z 4x4 a w jakiej formie to sie jeszcze okaze...

 

Pozdrawiam, Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

To widze Jaro ze wyznajesz taka zasade jak jak, czyli jaknajdalej od "poloni". A ja dlaczego kupilem Impreze? Bylem kiedys zwiazany z automobilklubem w Polsce, bylem sedzia, instruktorem sportow samochodowych i kierowca z licencja RII. W Polsce moglem tylko pomarzyc o takim aucie a tutaj to jest kwestia pol roku pracy (zona tez pracuje). Ciezko bylo mi ja namowic na to auto ale ja przkonalem. W czerwcu wracam do Polski i chce miec frajde z jazdy przynajmniej zima. Tez nie jestem typem kata ktory kawalek prostej miedzy swiatlami traktuje jako OS. Auta potrzebuje do codziennej jazdy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie.... Chce miec auto co sie odpycha podobnie do Sti i jest lzejsze niz S4 ale nie kosztuje 25 klockow.... czyli wlasnie WRX turbo.

 

Pozatym u Nas niemozna zabardzo pojezdzic ze wzgledu na jakosc drog jak i "militaryzacje" kraju.... Ameryka jest bardziej policyjna niz jakiekolwiek panstwo europejskie po 2 wojnie swiatowej....

 

pozatym juz prawie raz mi zabrali prawko za to ze jechalem 70 w 35 i bylo to o 2 w nocy to tylko pogadalem z pala i tyle a chcial mi dac 6 punktow i 800 dolcow mandatu...wiec na drogi dzien kupilem wykrywacz radarow:D:D:D

 

PS: rallymaniak74 - sliczny furak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policja ma pare STi - z zalerznosci od stanu jest to przewarznie auto na drogi expresowe....

 

Colorado STI

csp15127167c2oi1.jpg

sticop022728363tm1.jpg

 

 

Oznakowani smigaja Cadillacami, Chevroletami, Acurami, Hondami, Mitsubishi itd itp ale jeszcze w ameryce Audi policyjnego nie widzialem :mrgreen:

 

Z ciekawszych co widzialem to:

Cadillac XLR-V z Bloomfield

Mustang 2005 szeryfa Passaic

Hummer H2

 

Oficialnie policja ma urzywac aut amerykanskich ale chyba jak ktos im cos poraduje(zdarzaja sie takie przypadki) to smigaja brykami za 50-70 tysiecy zielonych....wrr jaki ten swiat lokrutny jest... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...