Jump to content

wycieraczki Denso hybrydowe


vonda
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś sie orientuje czy na wycieraczkę f. Denso - wersja hybrydowa (DUR-048L + DUR-055L) pasuje firmowa (oemowa) owiewka/dociskacz ?

Czy może te wycieraczki mają taki kształt, ze nie potrzebują dodatkowego docisku ? Ktoś ma, ktoś używał ?

Link to comment
Share on other sites

dzięki za odpowiedź- w takim razie spróbuję ...

 

ps właśnie dojechałem do domu i sprawdziłem w aucie, że spoiler jest montowany na stałe do ramienia  - więc tak czy siak 0 niezależnie od tego jakie wycieraczki zamontuję i tak zostanie ...(Zakładam, że Denso hybrydowe nie są na tyle szerokie żeby miały kolidować z tym spoilerem.

 

ps 2 / off top - jak Ci się jeździ tak innym autem jakim jest dieslowski OBK w porównaniu z Forkiem XT którego miałeś ? same plusy czy czegoś Ci brak ? 

Edited by vonda
Link to comment
Share on other sites

Wycieraczki hybrydowe raczej nie różnią się zbytnio wielkością od klasycznych. Powinno być ok.

 

Jakby tu porównać nieporównywalne ;). Najbardziej brakuje mi w OBK bulgotu oraz zwinności i lekkości prowadzenia jaką miał Forek. Po części, wynika to z różnic w wielkości ale też z bardziej sportowych genów Forestera. To był idealny samochód na krótkie lokalne codzienne podróże, na dłuższych trasach męczył aerodynamiką kiosku ruchu i wyjątkowo krótkim przełożeniem najwyższego biegu. Tu zdecydowanie wygrywa OBK, który jak na swoją moc i wielkość naprawdę dobrze przyspiesza, zwłaszcza przy większych prędkościach. Oczywiście nie można porównywać osiągów z Foresterem, który jeździł wspaniale, ale czasami irytował, gdy sytuacja drogowa zmuszała do muskania gazu. Nie lubił delikatnej jazdy. Nowoczesnymi turbo benzynami pod tym względem jeździ się zdecydowanie przyjemniej. Bardzo miło go jednak wspominam. Doskonale radził sobie w terenie a na asfalcie zawstydził niejednego kierownika w nowoczesnej furze. Szkoda, że silnik 2.5 nie należy do trwałych.

No i Forka na pewno nie można nazwać rodzinnym autem. Jak trzeba,dawał radę ale OBK pod tym względem, to conajmniej 2 klasy różncy.

 

Chyba się starzeję, bo coraz większą uwagę zwracam na szeroko pojęty komfort, jaki daje OBK i dobrze mi z tym ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

dzięki za tak obszerną wypowiedź ... bardzo interesujące (przynajmniej dla mnie) obserwacje - zwłaszcza, że w przeważającej większości (w części dot. Forka XT) pokrywają się z moimi doświadczeniami ... To pozwala wnioskować, że i przypadku OBK miałbym podobne ... póki co rzadko mam okazję wybrać się gdzieś dalej ale faktycznie jazda autostradą na 5 biegu to nie jest to co chciałbym robić na codzień. Jak kiedyś będę musiał częściej dalej jeździć będę pamiętał Twoją rekomendację - dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam kolego z kolei dokładnie na odwrót, tj. z OTB Diesel Manual na Forka XT CVT i powiem zupełnie szczerze, jeżeli chcesz kompromis między tymi dwoma autami to zawsze jest Honda CRV :) i piszę to zupełnie poważnie.

Natomiast Forek XT to auto dla "fanu" a OTB dla rodziny. Jeden i drugi jest super, ale to jednak zupełnie różne auta.

Link to comment
Share on other sites

Vonda, w OBK brakuje mi jeszcze dwóch rzeczy z Forka:

 

1) precyzji skrzyni biegów - ta w OBK działa, jakby była przeniesiona z Peugeota.

2) Dźwięku klaksona. Zarówno w Forku, jak i w Legacy MY 2009 klaksony brzmiały super. Na ich tle tego w OBK wstyd używać ;).

Link to comment
Share on other sites

Vonda, w OBK brakuje mi jeszcze dwóch rzeczy z Forka:

 

1) precyzji skrzyni biegów - ta w OBK działa, jakby była przeniesiona z Peugeota.

2) Dźwięku klaksona. Zarówno w Forku, jak i w Legacy MY 2009 klaksony brzmiały super. Na ich tle tego w OBK wstyd używać ;).

dzięki - pocieszasz mnie ;-))

 

BTW wycieraczki Denso hybrydowe założone .. jeszcze nie miałem okazji używać ale weszły bez problemów ... przy okazji na zdejmowanych oryginalnych było pewne 3 literowe oznakowanie (NWB) - na ramce ... na Denso - (na piórze, na gumie) ma te same 3 literki, pisane tą sama czcionką ... czyżby  Denso kupowało samo pióro od NWB czy może całe wycieraczki ? Bo jak rozumiem Subaru jako OEM stosuje właśnie wycieraczki tej firmy - NWB - Nippon Wiper Blade Co, Ltd ?

Link to comment
Share on other sites

BTW wycieraczki Denso hybrydowe założone .. jeszcze nie miałem okazji używać ale weszły bez problemów ... przy okazji na zdejmowanych oryginalnych było pewne 3 literowe oznakowanie (NWB) - na ramce ... na Denso - (na piórze, na gumie) ma te same 3 literki, pisane tą sama czcionką ... czyżby  Denso kupowało samo pióro od NWB czy może całe wycieraczki ? Bo jak rozumiem Subaru jako OEM stosuje właśnie wycieraczki tej firmy - NWB - Nippon Wiper Blade Co, Ltd ?

 

 

Denso tylko branduje wycieraczki (widziałem już u nich SWF i NWB właśnie). Ale chyba nie masz powodu do zmartwień, NWB to wg mnie najsolidniejsze wycieraczki na rynku.

Edited by Knurek
Link to comment
Share on other sites

 

A ja właśnie dziś zakupiłem oryginalne wycieraczki z ASO do mojego forestera 2011r. Uważam że są najlepsze - tzn najdłużej mi działają i super zbierają - różnica tkwi w szczegółach;)

 

a kto je wyprodukował ?

Nie ma nigdzie nazwy. Chodzi o docisk, sposób mocowania oraz taki opływowy jakby pancerz. Gumki są mniej ważne - myśle ze Denso lub Nwb ale głowy nie daje;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

A ja właśnie dziś zakupiłem oryginalne wycieraczki z ASO do mojego forestera 2011r. Uważam że są najlepsze - tzn najdłużej mi działają i super zbierają - różnica tkwi w szczegółach;)

a kto je wyprodukował ?

Nie ma nigdzie nazwy. Chodzi o docisk, sposób mocowania oraz taki opływowy jakby pancerz. Gumki są mniej ważne - myśle ze Denso lub Nwb ale głowy nie daje;)

 

zobacz czy na gumce nie ma literek NWB ... 

Opływowy pancerz ? To może taki jak w Denso hybrid ? ;-)

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

A ja właśnie dziś zakupiłem oryginalne wycieraczki z ASO do mojego forestera 2011r. Uważam że są najlepsze - tzn najdłużej mi działają i super zbierają - różnica tkwi w szczegółach;)

 

a kto je wyprodukował ?

Nie ma nigdzie nazwy. Chodzi o docisk, sposób mocowania oraz taki opływowy jakby pancerz. Gumki są mniej ważne - myśle ze Denso lub Nwb ale głowy nie daje;)

zobacz czy na gumce nie ma literek NWB ... 

Opływowy pancerz ? To może taki jak w Denso hybrid ? ;-)

Podobne. Ja już nie skusze sie na inne niż oryginalne z Aso. Są dla mojego Forka najlepsze. Oryginalne pióra wytrzymały z przodu 38 tys km a tył 50 tys km. Nieoryginalne markowe za 130 zł wytrzymały przód - 20 tys km a i tak nie zbierały tak dobrze jak te z Aso.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Oryginalne pióra wytrzymały z przodu 38 tys km a tył 50 tys km. Nieoryginalne markowe za 130 zł wytrzymały przód - 20 tys km a i tak nie zbierały tak dobrze jak te z Aso.

Bardziej ma znaczenie jak ich używasz (lód, praca na sucho) i dbanie o ich czystość.  Wtedy posłużą długo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...