Paweł951 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) Cześć. Pytanie jak w temacie. Drażni mnie to, że dłużej (moim zdaniem dużo dłużej) kręci zanim odpali (tylko na zimnym silniku) kiedy temp. na zewnątrz oscyluje wokół kilku stopni powyżej 0oC. Jak odpali to jest ok., mogę go zaraz zgasić (po dokładnie kilku sekundach) i ponownie już pali od razu. Zauważyłem, że jak mialem wg termometru na klimatroniku 0 lub jak dziś -2 zapalil od strzała dosłownie (spawdzę jeszcze jutro, zapowiada się przymrozek, choć auto garażowane). Chciałbym sprawdzić czujnik temperatury ale nie znam wartości (omów) przy temp. zimnego silnika. Kiedyś miałem dostęp do Auto Daty ale obecnie niestety nie. Mam wrażenie, że tak jakby mu paliwa brakowało na początku. Pompę słychać przez chwilę po włączeniu stacyjki, jak wytworzy ciśnienie to się zatrzymuje (a może nie na podstawie ciśnienia a tylko zadanego stałego czasu pracy). Widziałem lekko zapocone połączenie metal - guma pod kolektorem ssącym nad prawą głowicą. No nie wiem gdzie zacząć szukać. Jak już zapali, albo jak ciepły, albo jak zimny ale w lecie pali bez zastrzeżeń. Myslałem nad filtrem przy pompie w zbiorniku no ale jak odpali to jeździ na PB normalnie. Nie mam filtra paliwa w komorze silnika tylko dwa jakby zaworki zwrotne czy membranki jakieś. Może cofa się paliwo? Ktoś tu kiedyś pisał, że miał takie problemy i wymienił czujnik płynu chłodzącego podający sygnał do ECU. Ktoś mi pomoże znaleźć tamten post i użytkownika?. Wypytam go. Podpowiedzcie coś koleżanki/koledzy. Edytowane 1 Grudnia 2014 przez Paweł951 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zawory regulowane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Tak. Regulowane. To raczj nie zawory, bo jak pisałem jak odpali i zaraz go zgaszę (tzn od razu) to odpala juz normalnie. Zawory miały by znaczenie jakby choć chwilę popracowal i się rozgrzał. Jak odpali to nawet jak jest bardzo zimno i wrzucę D lub R i czuć obciążenie silnika to nie szarpie i nigdy nawet nie przygasł czy zgasł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Czujnik temperatury i przepływu powietrza na kolektorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) Mowisz o jednym dwufunkcyjnym czy masz na myśli ten od płynu i drugi taki czarny plastikowy przykręcony niedaleko przepstnicy? Ten? Jak go sprawdzić/pomierzyć? Edytowane 1 Grudnia 2014 przez Paweł951 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 przepływu powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Kiedyś zdarzyło się tak, że załapał dosłownie z pół obrotu aby za chwilę pokręcić dłużej drażniąc mnie okrutnie... No ale zapalił i już działał normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Spróbuj zakręcić silnikiem ale nie pozwól mu zaskoczyć , następnie wyłącz zapłon i zapal jeszcze raz . Myślę ,że zaskoczy od dotknięcia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Przekrec kluczyk ale nie zapalaj od razu. W pozycji "wlaczone" pompa paliwowa nabija cisnienie w ukladzie, po 10-15 sek zapali od razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 OK. dzięki za sugestie. Spróbuję. Choć zawsze czekałem aż pompa ucichnie zanim włączęłm rozrusznik to nie czekałem jednak nigdy "tak długo". Pompę słychac około 2sec. na co jest przeznaczona reszta czasu? Na unormowanie ciśnienia w układzie? Kiedyś tak spróbowałem, że włączyłem zapłon pompa ruszyła i się zatrzymała, uruchomiłem rozrusznik ale zaraz cofnąłem kluczyk. Po ponownym włączeniu zapłonu czasem dobiła ponownie a czesem nie. Kiedy dobiła ponownie to pomogło, kiedy nie dobiła "zachechłał" dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 trochę dziwne objawy są aby w 100% stwierdzić że to czujnik temperatury układu chłodzenia bardziej bym obstawiał na pompę paliwa że za małe ciśnienie daje. A kody błedu się pojawiają jakieś ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 przepływu powietrza Jest taki. Montowany jest na kolektorze ssącym . W ASO kosztuje chyba 1200zł a ja płaciłem 200zł Miałem takie same objawy. Mam gdzieś numer tego czujnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Kody błęów nie wiem. Nic nie mruga. Nie sprawdzałem w nim jeszcze kodów błędów. Nie wiem czy da sie je wymrugać w tym modelu. mam złącze OBD II, kupiłem sobie kiedyś skaner Bluetooth ale nie połączył mi sie z telefonem czy z autem, nie wiem. Próbuję odczekać dłużej niż tylko do wyłączenia się pompy i chyba jest ciut lepiej. @lojszczyk czy faktycznie (oczywiście na tyle ile je tu opisujemy) można utożsamiać objawy w moim aucie z Twoim? U Ciebie był jakiś Check engine czy coś? Co się zmieniło po wymianie tego czujnika, czy to jest ten, który zaznaczyłem wyżej w kółeczku? Ja również myślę, że przegląd układu paliwowego nie zaszkodzi? Co to "są" takie dwa czarne grzybki na przewodach paliwowych przy kielichu amortyzatora? Zaworki zwrotne czy coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 @lojszczyk czy faktycznie (oczywiście na tyle ile je tu opisujemy) można utożsamiać objawy w moim aucie z Twoim? U Ciebie był jakiś Check engine czy coś? Co się zmieniło po wymianie tego czujnika, czy to jest ten, który zaznaczyłem wyżej w kółeczku? Chodzi mi o ten czujnik w kółeczku. Padł w imprezie żony, ale u ciebie jest taki sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Nic na razie nie robię. Pali raz od "strzała" innym razem zakręci dłużej. Generalnie oprócz tego nic tu się raczej nie dzieje, następne odpalenia są juz normalne, nawet jak postoi kilka godzin. Zimono jest, trochę nie chce mi sie w garażu siedzieć i szukać. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 (edytowane) Wiecie co. Ostatnio testuję z powodzeniem nową metodę odpalania. Włączam rozrusznik jak tylko usłyszę pracę pompy. Odpala szybciej tak, że nie mam uwag. Zobaczę w dłuższym okresie czasu. Dam Wam znać. Edytowane 17 Grudnia 2014 przez Paweł951 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się