Jump to content

Stukanie przy duzym skrecie kol


Tomek Niecik
 Share

Recommended Posts

Jak z przodu słychać stuki to przekładnia  kierownicza TTTM niestety.    A.Koper pisał kiedyś na forum ,że jest na to jakaś rada (zestaw naprawczy) ale na jak długo pomaga to nie wiadomo. Co ciekawe na BT wychodzi że luzów jakichkolwiek brak a słychać że stuka.

Link to comment
Share on other sites

Zaobserwowałem to samo u mnie.Tylko podczas skrętu.Mianowicie na gładkiej nawierzchni cisza,a na kostkach czy innych nierównościach taki stuk..jakby coś wyskoczyło i potem wróciło na swoje miejsce.

Link to comment
Share on other sites

Zaobserwowałem to samo u mnie.Tylko podczas skrętu.Mianowicie na gładkiej nawierzchni cisza,a na kostkach czy innych nierównościach taki stuk..jakby coś wyskoczyło i potem wróciło na swoje miejsce.

zerknij na łączniki stabilizatora , i gumy staba. 

 

raczej przy ruszaniu, stukanie slychac przy prawie maksymalnym skreceniu kol , tedimy99 faktycznie te stuki slychac tylko z przodu

sprawdź przeguby zewnętrzne i wewnętrzne czy gumy nie poszły syf się dostaje i mieli przegub.

Link to comment
Share on other sites

To samo mam. Kupiłem obk i wymieniłem wszystko (amory oryginał, tuleje, łączniki, wachacze itp.) Stuki dalej na kostce są, podobno to maglownica sie tłucze choć i ona ma nowe gumy. 

Link to comment
Share on other sites

maglownica też po regeneracji ale coś na łącznikach, większość twierdzi że tak ma być:P po nowym roku wypad do Katowic na ogólny przegląd to i tą kwestię poruszę. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Koledzy, mam podobne objawy..., ale jednak inne...

Pacjent Legacy 2.0 165km, przy maksymalnym skręcie kół coś chrobocze i trzęsie przodem, delikatnie odczuwam wtedy wibracje na kierownicy. Dziwne jest to, że ten objaw występuje tylko na śliskim jak śnieg i lód. Na suchym nie ma żadnych objawów, co sprawdzałem wielokrotnie. Chwilę temu w moim rejonie sypneło śniegiem

Link to comment
Share on other sites

Koledzy, mam podobne objawy..., ale jednak inne...
Pacjent Legacy 2.0 165km, przy maksymalnym skręcie kół coś chrobocze i trzęsie przodem, delikatnie odczuwam wtedy wibracje na kierownicy. Dziwne jest to, że ten objaw występuje tylko na śliskim jak śnieg i lód. Na suchym nie ma żadnych objawów, co sprawdzałem wielokrotnie. Chwilę temu w moim rejonie sypneło śniegiem, a Ja miałem to szczęście, że akurat byłem na niemal pustym parkingu, zrobiłem kilka kułeczek i niestety objaw jak wyżej

Masz A\T czy M\T.

Link to comment
Share on other sites

Jest prawdopodobne ,że wisko w centralnym powoli się kończy. Sprawdź czy im bardziej auto rozgrzane tym objawy bardziej wyczuwalne i czy na zimnym też występuje. Jeżeli na zimnym Ok. to raczej wisko.

Link to comment
Share on other sites

Jest prawdopodobne ,że wisko w centralnym powoli się kończy. Sprawdź czy im bardziej auto rozgrzane tym objawy bardziej wyczuwalne i czy na zimnym też występuje. Jeżeli na zimnym Ok. to raczej wisko.

Sprawdzę jak spadnie trochę śniegu. Dzięki

Przed chwilą ponownie sprawdzałem na suchym(auto rozgrzane) i nic. Czy to znaczy, że te objawy są typowe dla wisko i występują tylko jak koła dostają minimalnego poślizgu?

Link to comment
Share on other sites

 

 

występują tylko jak koła dostają minimalnego poślizgu?
Nie. Występują przy jeździe ze skręconymi kołami wtedy powstaje różnica prędkości pomiędzy przednią osią a tylną i jeżeli wisko w CMR jest zapieczone to powstaje spięcie osi przedniej i tylnej a co za tym idzie naprężenia w napędzie auta  i owe przeskakiwanie , chrobotanie z napędów.
Link to comment
Share on other sites

 

występują tylko jak koła dostają minimalnego poślizgu?

Nie. Występują przy jeździe ze skręconymi kołami wtedy powstaje różnica prędkości pomiędzy przednią osią a tylną i jeżeli wisko w CMR jest zapieczone to powstaje spięcie osi przedniej i tylnej a co za tym idzie naprężenia w napędzie auta i owe przeskakiwanie , chrobotanie z napędów.
No właśnie tu jest problem, że objawy jak napisałem są tylko na bardzo śliskim. Na suchym kompletnie nic się nie dzieje.

Potestuję jeszcze na różnych nawierzchniach, na suchym i śliskim...

Link to comment
Share on other sites

Ludzie,  nie piszcie bzdur o wiskozach i nie wpadajcie w paranoję. Normalny objaw uślizgiwania kół z uwagi na różnicę w przyczepności między kołami przedniej i tylnej osi przy autach 4x4. Nie uświadczysz tego na suchym asfalcie a często występuje to na mokrym /zaśnieżonym podłożu, zapiasczonej kostce brukowej, itp.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ludzie, nie piszcie bzdur o wiskozach i nie wpadajcie w paranoję. Normalny objaw uślizgiwania kół z uwagi na różnicę w przyczepności między kołami przedniej i tylnej osi przy autach 4x4. Nie uświadczysz tego na suchym asfalcie a często występuje to na mokrym /zaśnieżonym podłożu, zapiasczonej kostce brukowej, itp.

Już mi lepiej
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...