kubabb Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 zapomniałem dodać fotki proszę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 (edytowane) Zdaje się na kresce jest podobny wątek na ten temat, coś w stylu "halogeny na dach", dokładnie nie pamiętam. widziałem kilka dni temu na ulicy forka z zabudowanymi światłami na dachu. Wyglądało jak zestaw dedykowany 4x okrągły halogen, niestety widziany w ruchu więc nie wiem co i jak. Wyglądało mniej więcej tak http://ebay.to/1JPab1l Edytowane 23 Grudnia 2014 przez ozarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_r Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 zapomniałem dodać fotki proszę 20140324_162623.jpg Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xdavidx Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Takie dachowe są na znanym portalu aukcyjnym. Podstawowym problemem jest brak homologacji (przynajmniej nie widać takowej na zdjęciach, ani w opisach), za którą 'leci' DR przy pierwszej lepszej kontroli (o ile światła nie byłyby zasłaniane na drogach publicznych). Jeśli już ktoś się upiera na montaż dachowy, nie tracąc DR przy tym, ekonomiczną wersją byłby montaż - na bagażniku dachowym - świateł z oznaczeniem HR i homologacją E, pamiętając przy tym o odpowiednim połączeniu i o nie przekraczaniu łącznej liczby cechowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 PANOWIE, jak się kalibruje/ ustawia halogeny by Nieoslepialy? Założyłem w miejsce ori zamienniki wesem, ale odnoszę dziwne wrażenie że na jezdni nie świecą za dobrze za to jakby lataly gdzies na boki. Bylem na stacji diagnostycznej, przyturlane urzadzenie do ustawien drogowych/mijania przy halogenach p.mglowych nie wykazywalo zadnej kreski granicyswiatlo/cień. Na ścianie zaś jest krecha na wys. jakies 35-40cm od posadzki 20cm wyżej mijania... Jak to okiełznać by nie oslepiac i miec swiatlo. Przyznam iz to wesem oparty na fi 90 na zarowce H11. Pacjent moj forek XT DIT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 z tyłu jest śruba do regulacji http://bit.ly/1taIEwA popatrz na drugie zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 OZAREK, dzięki śrubę odnotowałem bo sam montowalem halogeny.Problem polega na tym ze urządzenie na stacji nie wykazuje na tym diagramie w pudełku granicy światło/cień. Widać ja i to słabo na ścianie. Zatem doprecyzuje jak zkalibrowac światła p.mgielne a nie którą śruba? Pomożesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 światła ppmgielne nie mają ostrej granicy światło-cień, ustawianie ich na urządzeniu SKP jest IMHO niemożliwe. Ustawione powinny być tak żeby pkt mocno oświetlonej nawierzchni zaczynał się kilka metrów przed autem (trzebaby zerknąć w jakieś przepisy czy jest to jakoś określone). Co do wysokości plamy świetlnej to nigdy tego nie sprawdzałem, grunt żeby reflektor świecił symetrycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xdavidx Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 trzebaby zerknąć w jakieś przepisy czy jest to jakoś określone W Zał. nr 1 do Rozporządzenia "w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach" zapisano, że usterką skutkującą uznaniem stanu technicznego za niezadowalający (dot świateł p.mgłowych) jest: "Wartość ustawienia światła przeciwmgłowego przedniego w płaszczyźnie pionowej różni się od wartości nominalnej więcej niż 5 cm/10 m w górę lub w dół." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Ile zatem wynosi wartość nominalna? Swoją droga na dl.10m to snop swietlny już jest nieczytelny, a dotego 5cm czy to w ogóle zmierzalne? Reasumując wyglada że moje 35-40cm mierzone 3m od ściany chyba nie jest zadarte za wysoko? Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Wartość ustawienia światła przeciwmgłowego przedniego w płaszczyźnie pionowej różni się od wartości nominalnej więcej niż 5 cm/10 m w górę lub w dół no to znam, tylko nigdzie nie przypominam sobie definicji tej ''wartości nominalnej''. Reasumując wyglada że moje 35-40cm mierzone 3m od ściany chyba nie jest zadarte za wysoko? stań przed autem na jakimś dużym parkingu i oceń czy razi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_r Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 kubabb jaki to model lamp i jaką mają średnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 no ja mam takie http://allegro.pl/super-mocne-lampy-halogeny-dalekosiezne-wesem-ho3-i4903362268.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ja mam zdaje się takie same, tylko z niebieskim szkłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xdavidx Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 no to znam, tylko nigdzie nie przypominam sobie definicji tej ''wartości nominalnej''. przyznaję, nie wiem/nie mogę wyszukać teraz. ale ludzie na SKP powinni wytłumaczyć i ogarnąć temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ja mam zdaje się takie same, tylko z niebieskim szkłem. Tak też są z niebieskim szkłem No dają rade te halogeny ja dużo w trasy jeżdżę zwierzyny w lasach od groma wiec prawy zawsze bardziej skierowany na pobocze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_r Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ja mam zdaje się takie same, tylko z niebieskim szkłem. Ty masz chyba te: http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_340_hos2_pl.pdf z ringiem i są większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Aaa, faktycznie o ringach zapomniałem Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Witam. Myślę o halogenach o których pisze jaro_r - wesem z ringiem, ale są dla dwóch żarówek 12v i 24v. Już zgłupiałem, czy jest jakaś znacząca różnica w jasności świecenia i czy w wiązce elektrycznej trzeba mocno ingerować. Rozumiem że ringi świecą gdy jedziemy na światłach mijania (jest możliwość wyłączenia), a halogeny zapalją się w momencie zapalenia drogowych, dobrze prawię. pozdr sebxyz Ps. Już znalazłem w innym temacie. sebxyz Edytowane 5 Stycznia 2015 przez sebxyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 a halogeny zapalją się w momencie zapalenia drogowych, dobrze prawię. To stoi w niezgodzie z przepisami. Jeśli już,to na oddzielnym włączniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xdavidx Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Rozumiem że ringi świecą gdy jedziemy na światłach mijania (jest możliwość wyłączenia), a halogeny zapalją się w momencie zapalenia drogowych, dobrze prawię. Jeśli ringi są traktowane jako światła pozycyjne, to z przodu mogą być tylko 2. Natomiast to o czym piszesz jako o halogenach, są to dodatkowe światła drogowe ("przednie światła drogowe wyposażone w żarówki halogenowe"). Światła drogowe mobą być włączone 2 lub 4, lecz przy włączonych drogowych nie mogą być włączone światła mijania. Więc teoretycznie: oddzielny włącznik, jak pisze kolega @@cybel (zgadzam się z oddzielnym włącznikiem, a nie z pierwszą częścią wypowiedzi), którym możesz jedynie dołączyć dodatkową parę drogowych. Tyle teorii Edytowane 6 Stycznia 2015 przez xdavidx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Witam. Ok, to już chyba sobie wszystko poukładałem. Dziękuję cybel i xdavidx. pozdr sebxyz Edytowane 6 Stycznia 2015 przez sebxyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xdavidx Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 @@sebxyz, jesli będziesz montował, to podłącz przez przekaźnik, dodając bezpiecznik i na w miarę grubych przewodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się