Skocz do zawartości

Przeciwmgielne-oryginalne,czy wesem ?


zimowy

Rekomendowane odpowiedzi

Zdaje się na kresce jest podobny wątek na ten temat, coś w stylu "halogeny na dach", dokładnie nie pamiętam.

 

widziałem kilka dni temu na ulicy forka z zabudowanymi światłami na dachu. Wyglądało jak zestaw dedykowany 4x okrągły halogen, niestety widziany w ruchu więc nie wiem co i jak.

 

Wyglądało mniej więcej tak http://ebay.to/1JPab1l

Edytowane przez ozarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie dachowe są na znanym portalu aukcyjnym. Podstawowym problemem jest brak homologacji (przynajmniej nie widać takowej na zdjęciach, ani w opisach), za którą 'leci' DR przy pierwszej lepszej kontroli (o ile światła nie byłyby zasłaniane na drogach publicznych).

Jeśli już ktoś się upiera na montaż dachowy, nie tracąc DR przy tym, ekonomiczną wersją byłby montaż - na bagażniku dachowym - świateł z oznaczeniem HR i homologacją E, pamiętając przy tym o odpowiednim połączeniu i o nie przekraczaniu łącznej liczby cechowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE,

 

jak się kalibruje/ ustawia halogeny by Nieoslepialy?

Założyłem w miejsce ori zamienniki wesem, ale odnoszę dziwne wrażenie że na jezdni nie świecą za dobrze za to jakby lataly gdzies na boki. Bylem na stacji diagnostycznej, przyturlane urzadzenie do ustawien drogowych/mijania przy halogenach p.mglowych nie wykazywalo zadnej kreski granicyswiatlo/cień. Na ścianie zaś jest krecha na wys. jakies 35-40cm od posadzki 20cm wyżej mijania...

Jak to okiełznać by nie oslepiac i miec swiatlo. Przyznam iz to wesem oparty na fi 90 na zarowce H11.

Pacjent moj forek XT DIT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZAREK,

 

dzięki śrubę odnotowałem bo sam montowalem halogeny.Problem polega na tym ze urządzenie na stacji nie wykazuje na tym diagramie w pudełku granicy światło/cień.

Widać ja i to słabo na ścianie.

Zatem doprecyzuje jak zkalibrowac światła p.mgielne a nie którą śruba?

Pomożesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światła ppmgielne nie mają ostrej granicy światło-cień, ustawianie ich na urządzeniu SKP jest IMHO niemożliwe.

Ustawione powinny być tak żeby pkt mocno oświetlonej nawierzchni zaczynał się kilka metrów przed autem (trzebaby zerknąć w jakieś przepisy czy jest to jakoś określone). Co do wysokości plamy świetlnej to nigdy tego nie sprawdzałem, grunt żeby reflektor świecił symetrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzebaby zerknąć w jakieś przepisy czy jest to jakoś określone

W Zał. nr 1 do Rozporządzenia "w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach" zapisano, że usterką skutkującą uznaniem stanu technicznego za niezadowalający (dot świateł p.mgłowych) jest: "Wartość ustawienia światła przeciwmgłowego przedniego w płaszczyźnie pionowej różni się od wartości nominalnej więcej niż 5 cm/10 m w górę lub w dół."

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile zatem wynosi wartość nominalna?

Swoją droga na dl.10m to snop swietlny już jest nieczytelny, a dotego 5cm czy to w ogóle zmierzalne?

Reasumując wyglada że moje 35-40cm mierzone 3m od ściany chyba nie jest zadarte za wysoko?

 

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wartość ustawienia światła przeciwmgłowego przedniego w płaszczyźnie pionowej różni się od wartości nominalnej więcej niż 5 cm/10 m w górę lub w dół

 

no to znam, tylko nigdzie nie przypominam sobie definicji tej ''wartości nominalnej''.

 

 

 

Reasumując wyglada że moje 35-40cm mierzone 3m od ściany chyba nie jest zadarte za wysoko?

 

stań przed autem na jakimś dużym parkingu i oceń czy razi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Myślę o halogenach o których pisze jaro_r - wesem z ringiem, ale są dla dwóch żarówek 12v i 24v. Już zgłupiałem, czy jest jakaś znacząca różnica w jasności świecenia i czy w wiązce elektrycznej trzeba mocno ingerować. Rozumiem że ringi świecą gdy jedziemy na światłach mijania (jest możliwość wyłączenia), a halogeny zapalją się w momencie zapalenia drogowych, dobrze prawię.

pozdr

sebxyz

Ps. Już znalazłem w innym temacie.

sebxyz

Edytowane przez sebxyz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że ringi świecą gdy jedziemy na światłach mijania (jest możliwość wyłączenia), a halogeny zapalją się w momencie zapalenia drogowych, dobrze prawię.

Jeśli ringi są traktowane jako światła pozycyjne, to z przodu mogą być tylko 2.

Natomiast to o czym piszesz jako o halogenach, są to dodatkowe światła drogowe ("przednie światła drogowe wyposażone w żarówki halogenowe"). Światła drogowe mobą być włączone 2 lub 4, lecz przy włączonych drogowych nie mogą być włączone światła mijania. Więc teoretycznie: oddzielny włącznik, jak pisze kolega @@cybel (zgadzam się z oddzielnym włącznikiem, a nie z pierwszą częścią wypowiedzi), którym możesz jedynie dołączyć dodatkową parę drogowych. 

 

Tyle teorii :)

Edytowane przez xdavidx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...