sebachon Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Dzisiaj byłem świadkiem "przedzakupowego" przeglądu Outbacka H6 2006 o przebiegu 220 tys. km i stwierdzono w nim spory wyciek oleju z okolic kanału olejowego (gołym okiem widać wszędzie świeżo rozlany olej). Werdykt ASO - leje się z UPG. Czy aby na pewno? Czy ktoś już spotkał się z taką sytuacją w tych silnikach? Co może być tego przyczyną? Nie znam tych aut, a o pomoc prosił mnie przy przeglądzie forumowicz Kambol, który jest zainteresowany tym autem. Dodatkowo stwierdzono też luzy na półosiach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Dzisiaj byłem świadkiem "przedzakupowego" przeglądu Outbacka H6 2006 o przebiegu 220 tys. km i stwierdzono w nim spory wyciek oleju z okolic kanału olejowego (gołym okiem widać wszędzie świeżo rozlany olej). Werdykt ASO - leje się z UPG. Czy aby na pewno? Czy ktoś już spotkał się z taką sytuacją w tych silnikach? Co może być tego przyczyną? Nie znam tych aut, a o pomoc prosił mnie przy przeglądzie forumowicz Kambol, który jest zainteresowany tym autem. Dodatkowo stwierdzono też luzy na półosiach. sebachon , ale tak szczerze , kto Ci tu jest w stanie pomóc, odpisać , zaspokoic Twoją ciekawosć….. ? Nikt oprocz Ciebie , klienta , mechanika , tego nie widział to co my tu mamy wywróżyć ? Chyba że kolejny raz wyliczankę że może stąd , a może z tamtąd , a moze to olej ze skrzyni …. itd. itd. Wyciek jak wyciek , trzeba wymyc silnik i obserwować skąd jest i to naprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) kto Ci tu jest w stanie pomóc, odpisać , zaspokoic Twoją ciekawosć… No w sumie na wiele nie liczę, ale może ktoś coś... To raczej desperacka chęć pomocy koledze Forumowiczowi... Edytowane 13 Listopada 2014 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Mechanik ASO po umyciu silnika i ponownych oględzinach po przejechaniu paru kilometrów stwierdził jednoznacznie, że to wyciek oleju spod głowicy i do zrobienia UPG. Pytanie brzmi, czy to może być coś gorszego niż "tylko" uszkodzona uszczelka. Oczywiście nie chodzi mi o wróżenie, ale o Wasze doświadczenia, czy w tym silniku zdarzają się jeszcze jakieś typowe uszkodzenia, które dawałyby podobne objawy. Seba - może wrzuć zdjęcia, trochę rozjaśnią temat. Przy okazji jeszcze raz ogromne podziękowania dla Ciebie za pomoc i przyjazd o barbarzyńskiej porze. Edytowane 13 Listopada 2014 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Oto zdjęcie tego wycieku: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Pytanie brzmi, czy to może być coś gorszego niż "tylko" uszkodzona uszczelka. To się dopiero okaże, gdy rozebrany zostanie silnik. Kluczowy może być stan głowic. Wyciek oleju przy UPG raczej im nie pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 A no właśnie, więc bez rozebrania silnika, to jednak wróżenie... Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Na zdjęciu widać bardziej osłonę łańcucha rozrządu, możliwe, że leci z UPG, chyba, że leci spod pokrywy rozrządu i cieknie jakiś uszczelniacz, ale z tego zdjęcia niewiele widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 To się dopiero okaże, gdy rozebrany zostanie silnik. To samo stwierdził Piotrek Duch. Skoro silnik bierze około litr oleju na 3 tys. km, to może oznaczać konieczność na przykład wymiany pierścieni lub też należałoby sprawdzić zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aretzky Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Ja wstawiłem do lokalnego warsztatu outbacka w celu sprawdzenia luzu zaworowego i wymianę rozrządu oraz oringów, brał 2 litry na 10 kkm. Po ich robocie brał już 5 litrów:p Ciekło z dekli zaworów, osłony rozrządu i wszystkiego czego sie ruszyli:p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się