Jump to content

wyciek oleju z silnika H6


sebachon
 Share

Recommended Posts

Dzisiaj byłem świadkiem "przedzakupowego" przeglądu Outbacka H6 2006 o przebiegu 220 tys. km i stwierdzono w nim spory wyciek oleju z okolic kanału olejowego (gołym okiem widać wszędzie świeżo rozlany olej). Werdykt ASO - leje się z UPG. Czy aby na pewno? Czy ktoś już spotkał się z taką sytuacją w tych silnikach? Co może być tego przyczyną? Nie znam tych aut, a o pomoc prosił mnie przy przeglądzie forumowicz Kambol, który jest zainteresowany tym autem. Dodatkowo stwierdzono też luzy na półosiach.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj byłem świadkiem "przedzakupowego" przeglądu Outbacka H6 2006 o przebiegu 220 tys. km i stwierdzono w nim spory wyciek oleju z okolic kanału olejowego (gołym okiem widać wszędzie świeżo rozlany olej). Werdykt ASO - leje się z UPG. Czy aby na pewno? Czy ktoś już spotkał się z taką sytuacją w tych silnikach? Co może być tego przyczyną? Nie znam tych aut, a o pomoc prosił mnie przy przeglądzie forumowicz Kambol, który jest zainteresowany tym autem. Dodatkowo stwierdzono też luzy na półosiach.

 

sebachon , ale tak szczerze , kto Ci tu jest w stanie pomóc, odpisać , zaspokoic Twoją ciekawosć…..  -_- ?

Nikt oprocz Ciebie , klienta , mechanika , tego nie widział to co my tu mamy wywróżyć ? Chyba że kolejny raz wyliczankę że może stąd , a może z tamtąd , a moze to olej ze skrzyni …. itd. itd. 

Wyciek jak wyciek , trzeba wymyc silnik i obserwować skąd jest i to naprawić  :)

Link to comment
Share on other sites

kto Ci tu jest w stanie pomóc, odpisać , zaspokoic Twoją ciekawosć…

:D No w sumie na wiele nie liczę, ale może ktoś coś... ;)  To raczej desperacka chęć pomocy koledze Forumowiczowi...

Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

Mechanik ASO po umyciu silnika i ponownych oględzinach po przejechaniu paru kilometrów stwierdził jednoznacznie, że to wyciek oleju spod głowicy i do zrobienia UPG.

Pytanie brzmi, czy to może być coś gorszego niż "tylko" uszkodzona uszczelka. Oczywiście nie chodzi mi o wróżenie, ale o Wasze doświadczenia, czy w tym silniku zdarzają się jeszcze jakieś typowe uszkodzenia, które dawałyby podobne objawy. Seba - może wrzuć zdjęcia, trochę rozjaśnią temat.

Przy okazji jeszcze raz ogromne podziękowania dla Ciebie za pomoc i przyjazd o barbarzyńskiej porze. ;)

Edited by Kambol
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pytanie brzmi, czy to może być coś gorszego niż "tylko" uszkodzona uszczelka.

To się dopiero okaże, gdy rozebrany zostanie silnik. Kluczowy może być stan głowic. Wyciek oleju przy UPG raczej im nie pomaga. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

To się dopiero okaże, gdy rozebrany zostanie silnik.
To samo stwierdził Piotrek Duch. Skoro silnik bierze około litr oleju na 3 tys. km, to może oznaczać konieczność na przykład wymiany pierścieni lub też należałoby sprawdzić zawory.
Link to comment
Share on other sites

Ja wstawiłem do lokalnego warsztatu outbacka w celu sprawdzenia luzu zaworowego i wymianę rozrządu oraz oringów, brał 2 litry na 10 kkm. Po ich robocie brał już 5 litrów:p Ciekło z dekli zaworów, osłony rozrządu i wszystkiego czego sie ruszyli:p

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...