Jumpman Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Odnośnie trudności w programowaniu, pierwsze słyszę o asymetryczności rdzeni - możesz coś więcej o tym napisać? Jak juz pisano nie cyferki sa najwazniejsze ,a gry, ale skoro juz pytasz... CPU: PS3 Cell (1 PPC + 7 działających jednostek + 1 niewykorzystany segment) vs X360 CPU (trzy rdzenie PPC) X360 - wady i zalety: - znacznie łatwiejszy w programowaniu są 3 symetryczne procesory niż 7 asymetrycznych - mocny i wydajny pojedynczy wątek, niestety może przeprowadzać ograniczoną ilość operacji - multithreading jest trudny w programowaniu, ale nie aż tak bardzo jak w przypadku architektury Cell`a - Najlepiej opisać CPU Xboxa jako maszyny do wszystkiego Cell - wady i zalety: Cell jest wektorowym procesorem który posiada niesamowite osiągi w pomiarach przy pomocy Flopów, czyli ma zapas mocy w przypadku instalacji odpowiednio szybkich urządzeń wewnętrznych - doskonały do uruchamiania jednocześnie wielorakich zadań (np. silnika gry oraz kodowania i dekodowania strumienia video) - Asymetryczny multhreaded jest trudniej programować niż symetryczny układ wieloprocesorowy. Wymaga to niezwykłych zdolności w kompilowaniu oraz optymalizowaniu oprogramowania znacznie wykraczające poza opanowanie podstaw ujarzmiania architektury X86. - Słabiutka wydajność pojedynczego wątku (tzw. single thread) - Nie została przewidziana żadna dodatkowa gałąź sprzętowa. Bardzo słaby w uruchamianiu skomplikowanych struktur A.I. - Bardzo wyspecjalizowane podejście do procesora; Cell jest przede wszystkim multimedialnym potworkiem który najlepiej się nadaje np. do HDTV a dopiero potem do gier. Bardzo dobry do uruchamiania skomplikowanych silników sprzętowych znacznie gorzej wypada w kodowaniu A.I. GPU X360 wady i zalety: - ATI jako układ graficzny nex-genowej konsoli (R500) ma ma architekturę wyjątkową – posiada ujednolicony układ vertex/shader i pixel pipelines (czyli jednostek generujących pixele). 48 z tych jednostek ma automatycznie przydzielone własne funkcje. - Łatwiejszy w programowaniu (dzięki temu co napisałem w punkcie wyżej) - 10MB framebuffer pozwala na zupełnie swobodny anti-aliasing, ale ograniczony do trybu 720P. Dla wyższych rozdzielczości jest niewystarczający. - Nieznana liczba tranzystorów (oczekujemy rychłego sprecyzowania) PS3 GPU: - oficjalnie podano, że układ będzie posiadał 300 millionów tranzystorów z obsługą fixed pixel oraz vertex pipelines. Jeśli 6600GT posiada 160 milionów tranzystorów, a 6800ultra 222 miliony - to jest bardzo prawdopodobne że PS3 GPU będzie miał 24 pixel pipelines i około 10-12 shader pipelines. - niezależne pipelines są szybsze ale i znacznie cięższe w programowaniu źródło: http://www.xboxonline.pl/artykuly,ps3_k ... ca,58.html Wielokrotnie mozna bylo o tym czytac takze na łamach PSX EXTREME - najwiekszy w kraju miesiecznik o konsolach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 O ile pamiętam, ostatnie dev kity wywarły pozytywne wrażenie na programistach, podobnie jak trzymanie się otwartych standardów API oraz wsparcie dla narzędzi opartych o licencję GPL Microsoft dostarczyl znakomite XNA dla developerów i zdolnych programistow niezaleznych. A czy DVD9 jest za male :?: Polecam: http://www.xboxonline.pl/artykuly,dvd9_ ... 60,72.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Była w Niemczech ale chyba tylko w magazynach, tak się ostatnio dokładnie dowiedziałem bo Sony przesuneło premierę na marzec 2007 (w Szkoplandi ma się rozumieć). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 So What!, Ty mi sie cos dzisiaj narazasz! WRC fan, ma to do rzeczy, ze mozna spokojnie postawic teze, ze bardziej realistyczne jest GT4 jesli chodzi o prowadzenie etc, a lepsze czasy wynikaja z braku bariery psych. i innych czynnikow, zas Forza jest po prostu nierealistycznie trudna i nie ma odniesienia / badz ma mniejsze odniesienie / do rzeczywistosci. Oczywiscie takie sa tylko moje przemyslenia - zreszta, trudno to sprawdzic i/lub udowodnic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk4y Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 wlasnie ogladnolem sobie ( w zwiazku z odswierzeniem tematu) kolejny raz intro do FFVII stare i nowe niby to samo ale JAAAAAAAAAAAAAAAAka roznica a juz informacja ze gra mabyc jeszcze wieksza itd itp i poprostu wypas powoduje ze mam ochote powiedziec pier#@$ nie robie i zaszyc sie w jakiejs jaskini do marca jak niedzwiadek he he poprostu ja moj PC ( bo nie ma takiej konsoli ktora mi moje sweet PC zastapi World Of Warcraft player powner and abuser ) i siedziec tak lapiac promieniowanie przechwytujac od dwoch monitorkow caaaaaala zime spedzic ahhh ale bylo by fajnie tylko cena ...,ktos w koncu wie jaka bedzie last cena wersji PAL ?><? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 So What!, Ty mi sie cos dzisiaj narazasz! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Była w Niemczech ale chyba tylko w magazynach, tak się ostatnio dokładnie dowiedziałem bo Sony przesuneło premierę na marzec 2007 (w Szkoplandi ma się rozumieć). raczej nie jest to mozliwe - w polowie sieprnia Sony przyznalo sie ze konsola nie jest jeszcze nawet produkowana...a sony do teraz ma problemy z niebieskimi diodami ktos w koncu wie jaka bedzie last cena wersji PAL ? cena, zależna od konfiguracji kupowanego sprzętu, sięga 499 dolarów (wg sony 1 Euro = 1 $ wiec u nas bedzie to 499Euro) w modelu z dyskiem twardym o pojemności 20 GB lub 599 dolarów za system z dyskiem o pojemności 60 GB. Różnic jest wiecej niz wspomniana pojemnosc dysku twardego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 raczej nie jest to mozliwe - miesiac temu Sony przyznalo sie ze konsola nie jest jeszcze nawet produkowana, wiec niemozliwe jest bys ja widzial za zachodnią granicą. Nie nie widziałem jej tylko pytałem się sprzedawcy, mówi, że miała być ale wycofali a poza tym w błąd chyba wprowadziły mnie plakaty, na których była cena podana, napaliłem się, że można już kupić a tu kicha. Sorrki za zamęt. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 - znacznie łatwiejszy w programowaniu są 3 symetryczne procesory niż 7 asymetrycznych Konkrety proszę. Dalej brak informacji na czym owa asymetryczność ma polegać. - mocny i wydajny pojedynczy wątek, niestety może przeprowadzać ograniczoną ilość operacji Kolejny ogólnik. To chyba normalne, że ilość operacji jest ograniczona. - multithreading jest trudny w programowaniu, ale nie aż tak bardzo jak w przypadku architektury Cell`a Na czym owa trudność polega? Programowanie wielowątkowe jest proste o ile pojmie się zasady synchronizacji wątków. To czy będzie się to odbywało na 7 rdzeniach czy na 3 nie ma znaczenia. - Najlepiej opisać CPU Xboxa jako maszyny do wszystkiego ROTFL, bardzo konkretne. - doskonały do uruchamiania jednocześnie wielorakich zadań (np. silnika gry oraz kodowania i dekodowania strumienia video) Tak jakby X360 też tego nie mógł na swoich 3 rdzeniach robić. - Asymetryczny multhreaded jest trudniej programować niż symetryczny układ wieloprocesorowy. Wymaga to niezwykłych zdolności w kompilowaniu oraz optymalizowaniu oprogramowania znacznie wykraczające poza opanowanie podstaw ujarzmiania architektury X86. Jakże mądry i prawie naukowy tekst, szkoda, że dalej nic nie wyjaśnia. Na czym polega symetryczność 3 rdzeni procesora Xenon w X360? - Słabiutka wydajność pojedynczego wątku (tzw. single thread) Jakieś wyniki pomiarów? - Nie została przewidziana żadna dodatkowa gałąź sprzętowa. Bardzo słaby w uruchamianiu skomplikowanych struktur A.I. Gałąź do czego? Konkrety odnośnie słabości "uruchamiania skomplikuowanych struktur A.I."? - Bardzo wyspecjalizowane podejście do procesora; Cell jest przede wszystkim multimedialnym potworkiem który najlepiej się nadaje np. do HDTV a dopiero potem do gier. Bardzo dobry do uruchamiania skomplikowanych silników sprzętowych znacznie gorzej wypada w kodowaniu A.I. Autor tych wypowiedzi, które cytujesz ma chyba 15 lat i dopiero uczy się działania i budowy CPU. Na pewno stara się zaimponować słownictwem, ale wypada mało przekonywająco. - Nieznana liczba tranzystorów (oczekujemy rychłego sprecyzowania) To jest wada czy zaleta i jakie to ma w ogóle znaczenie dla programisty albo gracza? źródło: http://www.xboxonline.pl/artykuly,ps3_k ... ca,58.html Wielokrotnie mozna bylo o tym czytac takze na łamach PSX EXTREME - najwiekszy w kraju miesiecznik o konsolach Normalnie sami guru Lubią sypać liczbami, ale tak naprawdę nikt z nich nie rozumie podstaw działania procesora. Ciekawe czy ktokolwiek z nich miał do czynienia z programowaniem systemów równoległych czasu rzeczywistego, czy tylko powtarzają zasłyszane jakieś ogólniki. Microsoft dostarczyl znakomite XNA dla developerów i zdolnych programistow niezaleznych. Ja nie napisałem, że nie dostarczył, napisałem, że wbrew obiegowej opinii, Sony również dostarczyło bogaty zestaw dla developerów nie taki trudny jak większość wcześniej twierdziła. A czy DVD9 jest za male :?: Polecam: http://www.xboxonline.pl/...boxa360,72.html Też nie pisałem, że jest za małe, tylko wysnułem przypuszczenie, a co jeżeli jednak? W końcu nikt nie zna szalonych pomysłów producentów gier. CD też miało kiedyś pojemność 650MB i wydawało się nośnikiem o nieogarniętej pojemności (dyski miewały wtedy 40-80MB). Swoją drogą po kiego grzyba pisać DVD9, skoro DVD samo w sobie zawierało możliwość czytania płyt dwuwarstwowych, a określenie DVD9 wymyślono tylko na potrzeby nagrywarek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 wiekszosc informacji zawartych w tym artykule pochodzi od Sony i Microsoftu czyli najlepszego źródła, polecam zagłębić się w lektórę PSX EXTREME oraz oficjalnych informacji Sony i M$ oraz programistow pracujacych z devkitami Ubi Soft juz swoje zdanie na temat trudnosci programowania PS3 wypowiedział... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Też nie pisałem, że jest za małe, tylko wysnułem przypuszczenie, a co jeżeli jednak? W końcu nikt nie zna szalonych pomysłów producentów gier. hehe, Square Enix z nowym Finalem pewnie i tak nie zmiesci sie na Blu-Ray Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 wiekszosc informacji zawartych w tym artykule pochodzi od Sony i Microsoftu czyli najlepszego źródła, polecam zagłębić się w lektórę PSX EXTREME oraz oficjalnych informacji Sony i M$ oraz programistow pracujacych z devkitami Ubi Soft juz swoje zdanie na temat trudnosci programowania PS3 wypowiedział... Faktycznie informacje z połowy ubiegłego roku wydają się być bardzo świeże Oficjalny bełkot przedstawiany przez MS albo Sony nie zawsze jest zgodny z rzeczywistością (doskonale znam to na przykładzie AMD i Intela). Wypowiedzi przedstawicieli firm programistycznych to zazwyczaj zwykła szopka za kasę sponsora, co ciekawe zupełnie inaczej wypowiada się jakiś szef działu albo jakiś marketingowiec, a zupełnie co innego mówi programista - to znam z kolei z doświadczeń z Microsoftem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heller Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 aflinta : no to jak chłop chłopu Na co zagłosowałeś w ankiecie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 WRC fan, ma to do rzeczy, ze mozna spokojnie postawic teze, ze bardziej realistyczne jest GT4 jesli chodzi o prowadzenie etc, a lepsze czasy wynikaja z braku bariery psych. i innych czynnikow, zas Forza jest po prostu nierealistycznie trudna i nie ma odniesienia / badz ma mniejsze odniesienie / do rzeczywistosci. IMHO pleciesz jakieś głupoty ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Heller, na PS3, bo na niego jest GT i kilka innych tytułów do których mam sentyment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 IMHO pleciesz jakieś głupoty Jakze rzeczowa argumentacja! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heller Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 A jaka jest różnica w możliwościach pomiędzy PSP a PS2 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Olbrzymia! Coprawda PSP robi kolosalne wrazenie, ale to i tak nie to co ps2 - poza tym gry kosztuja 160 zl w gore :| Dlatego nie kupuje narazie. Co do roznich technicznych to nie mam pojecia. Ale skoro juz mowa o PSP - czy ktos wie, ile trzeba miec pojemnosci na karcie dla samych savegame'ow? bo memory stick duo to kolejna rzecz, ktora kosztuje krocie :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Myślę, że Kojin będzie miał coś do powiedzenia na ten temat. Zrzuce mu linka ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heller Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Ceny nie są wcale takie mrożące gotówkę w portfelu : http://www.ceneo.pl/132864 i używki : http://www.allegro.pl/item136309875_psp ... atisy.html http://allegro.pl/item136540992_psp_3gry_od_1zl.html Gry używane też są 50% tańsze niż sklepowe (wiem wiem... Przemeq musi mieć dziewice z folią). Rano w Empiku gimnazjaliści dopuścili mnie do jednej sztuki na ktorej włączona był FIFA06, no i ... normalnie PlejGameBoyStation :) Pierwsze wrazenie - bardzo nice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 No w Saturnie "golas" bez karty i zadnych dodatkow kosztuje 699 - ale dla mnie to i tak duzo :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kojin Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Olbrzymia! Coprawda PSP robi kolosalne wrazenie, ale to i tak nie to co ps2 - poza tym gry kosztuja 160 zl w gore :| Dlatego nie kupuje narazie. Co do roznich technicznych to nie mam pojecia. Ale skoro juz mowa o PSP - czy ktos wie, ile trzeba miec pojemnosci na karcie dla samych savegame'ow? bo memory stick duo to kolejna rzecz, ktora kosztuje krocie :? Zaskoczyłeś mnie tym postem. Piszesz że różnica jest olbrzymia, a po chwili dodajesz że nie wiesz jak to wygląda od strony technicznej. Nie wiem na jakiej podstawie stwierdzasz że różnica między możliwościami PSP a PS2 jest olbrzymia ale jako osoba posiadająca obie te konsolki powiem krótko - nie masz racji. Oczywiście PSP technicznie jest nieco słabsze od PS2, ale mimo to możliwości ma bardzo podobne. Zarówno w kwestii gier jak i innych szmerów bajerów (filmy, muzyka, internet). Zresztą co tu dużo mówić, wystarczy popatrzeć na gry wychodzące na PSP. W większości wypadków są to dokładnie te same tytuły co na konsolach stacjonarnych, żeby przytoczyć choćby GTA czy Tekkena (niestety Gran Turismo wciąż w drodze). A że gry drogie... nie... gry nie są drogie, tylko takie mamy w Polsce gówniane zarobki. Odsyłam na allegro gdzie starsze tytuły można kupić już od 50zł. A co do pytania o savegame'y - te z reguły zajmują niewiele, dlatego nawet najmniejsza (32MB) karta w zupełności wystarcza. I Memory Sticki wcale nie kosztują tak dużo. Karta 1GB to wydatek ok 100-120zł. A na 1GB zmieszcisz film, save'y z gier i jeszcze kilka mp3 upchniesz.[/i] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Kojin, no coz, faktycznie PSP robi wrazenie i jestem zajawiony, ale nie ukrywajmy, ze sie nie umywa do PS2 (przeciez widzialem! ) -swoje robi dobra jakosc na malym ekranie... karty 1gb za 100zl???!! gdzie?! :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Than_Junior, z tym umywaniem się nie przesadzajmy, PSP jest sprzętem do grania w drodze gdzieś lub na jakimś odludziu jak kogoś przyroda nie kręci, na PS2 tego nie zrobisz bez zabierania pokaźnej ilości sprzętu dodatkowego. Do samolotu z tyloma gratami Cię nie wpuszczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 karty 1gb za 100zl???!! gdzie?! :shock: 2 GB za 140zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się