janek_xr Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Witam mam pytanie odnosnie imprezy gd 2.0 gx czy ktos wie czy w at jest wiskoza tak jak w mt?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7178-faq-techniczne-przeczytaj-zanim-zadasz-pytanie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 W at nie ma wiskozy, tu za napęd na cztery koła odpowiada sprzęgło płytkowe, które mocniej lub słabiej dopina tylną oś w zależności od zaistniałych warunków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek_xr Opublikowano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 ok tylko kiedy to sprzeglo sie wlacza a kiedy wylacza ? podczas ruszania na sliskim czasem zamiesza tylne kolo i rusza ostro a czasem przednie kolo i kiepsko rusza tak jakby niedolaczal tylu wiec odczego zalezy jak i kiedy ono sie wlacza (taka ciekawostka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Z tego, co mnie się udało zaobserwować, to głównie od biegu (na 1. spina znacznie agresywniej), obrotów silnika i położenia pedału gazu. Raczej nie jest tak, że ruszasz i raz spina mocniej, a raz słabiej. Chyba, że masz skręcone koła (to może mieć wpływ). I też nie jest tak, że to sprzęgło rozpina tył całkowicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek_xr Opublikowano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 czyli im wiekszy bieg tym mniej napedu na tyl ? i jeszcze znalazlem cos takiego. Hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe Przeniesienie ECU pełni następujące funkcje: ) reguluje ciśnienie wody w zależności od położenia pedału gazu i prędkości pojazdu; zwiększa ciśnienie hydrauliczne, gdy przesunięcie dźwigni zmiany biegów w pozycji "1"; c) zwiększa ciśnienie hydrauliczne, gdy przednie koła zacząć się ślizgać (funkcja ta wyłącza się, gdy prędkość przekracza 60 km / h lub gdy pedał przyspieszenia jest zwolniony); d) zmniejsza się ciśnienie hydrauliczne podczas toczenia pojazdu; e) odcina ciśnienia hydraulicznego, gdy ABS jest aktywowany. Rysunek: 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów (typ MPT) Subaru i hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe transferu (23) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 czyli im wiekszy bieg tym mniej napedu na tyl ? Nie jestem w stanie jednoznacznie odpowiedzieć. Przy odczytywaniu (po SSM) wartości czegoś, co zwie się "transfer duty ratio %" najniższą wartością jaką zaobserwowałem było 30% (niezależnie od prędkości). Jak to się ma na to, co jest na kołach - sam chciał bym wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek_xr Opublikowano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 trzeba by pojezdzic z podlaczonym kompem i sie poslizgac wtedy mozna by cos zaobserwowac ale to dopiero jak bedzie bialo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 trzeba by pojezdzic z podlaczonym kompem i sie poslizgac wtedy mozna by cos zaobserwowac ale to dopiero jak bedzie bialo. Na 1. biegu "transfer duty ratio" dość szybko będzie dobijał do max. wartości. Pytanie, jak to się ma do momentu na kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Z tego co zaobserwowałem na śniegu to tył zapięty chyba cały czas, w każdym razie mało istotne jaki tam procent, ważne że daje rady i frajdy co niemiara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek_xr Opublikowano 11 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Jesli zaciska sprzeglo na max to znaczy ze zapina tylna os calkowicie ale zdolnosc przeniesienia momentu takie sprzeglo ma ograniczne. Kiepska sprawa jest z tym ze rozlacza podczas skretu bo nieidzie go wprowadzic w poslizg (nieszczesna podsterownosc) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 rozlacza podczas skretu bo nieidzie go wprowadzic w poslizg A to dziwne, w forku da się polatać bokami bez problemu i to tylko dodając gazu w zakręcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 A nie jest tak,ze dopina,ale jest staly podzial 45% przod,a 55 % tył?Mnie zawsze tyl zamiata,na co zwracal mi uwage forumowicz Mc ,ze mozna tylkiem pojezdzic za mocno,w at nie ma pol na pol podzialu..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 A nie jest tak,ze dopina,ale jest staly podzial 45% przod,a 55 % tył?Mnie zawsze tyl zamiata,na co zwracal mi uwage forumowicz Mc ,ze mozna tylkiem pojezdzic za mocno,w at nie ma pol na pol podzialu..... W przypadku 4eat i sprzęgła wielopłytkowego bez centralnego dyferencjału, raczej nigdy nie jest tak, że w idealnych warunkach więcej idzie na tył. Ale dzięki temu, że jest to sprzęgło, które jest sterowane może się zdarzyć, że więcej momentu będzie szło na tył niż na przód (jeżeli tył będzie miał więcej przyczepności), ale max moment na tylnej osi pewnie jest sporo mniejszy niż max możliwy do uzyskania na osi przedniej. U mnie też na 1. biegu zimą bardzo łatwo zamieść tyłem, ale wydaje mi się, że ciężko wyciągać na tej podstawie jakieś inne wnioski niż taki, że to spora frajda i w ogóle odnosić to jakoś do wyjściowego podziału momentu na osiach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Aha,moja AT ma VTD,czyli elektroniczna szpera steruje podzialem w zaleznosci od przyczepnosci.Juz wiem,sprawdzilem swoje dylematy po kupnie Legacego 2 lata temu....Czekam z utesknieniem na snieg...kominek,Subaru,plug sniezny,mrozy,ciezkie warunki jezdne...Czekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek_xr Opublikowano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 W skrzyni 4at tak jak na rysunku przednia os jest polonczona na stale a sprzeglo dolacza tylna a w opisie jest ze podczas skrecanie tylna os sie odlacza wiec to ma sens ze niehce sadzic bokiem. A w vdt jest to lepiej rozwiazane lecz i tak w mt jest niebo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Podczas jazdy ze skręconymi kołami sprzęgło nie może być maksymalnie spięte, inaczej byłoby podobnie jak ze zgrzaną wiskozą - po prostu nie dałoby się skręcać. To nie jest problem, jeżeli chodzi o jazdę bokiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Miałem automat w Forku i zimą nie było problemów z ustawieniem auta bokiem. Nie wiem jak to japońce zrobili, ale działało bardzo dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek_xr Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Mozliwe ze to sprzeglo jest wyrobione ? i sie slizga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Z tego co widziałem na oposedforcess to tylko auta z vdc (lub nowsze z kontrolą trakcji) mają czujnik kąta skrętu w kierownicy. Moj automat w OBK raczej nie wie kiedy skrecam kolami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek_xr Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 jakos to dziela ale jak to nawet najstarsi indjanie niewiedza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się