Skocz do zawartości

czy w at jest wiskoza?


janek_xr

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego, co mnie się udało zaobserwować, to głównie od biegu (na 1. spina znacznie agresywniej), obrotów silnika i położenia pedału gazu. Raczej nie jest tak, że ruszasz i raz spina mocniej, a raz słabiej. Chyba, że masz skręcone koła (to może mieć wpływ). I też nie jest tak, że to sprzęgło rozpina tył całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli im wiekszy bieg tym mniej napedu na tyl ?


i jeszcze znalazlem cos takiego.

Hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe Przeniesienie ECU pełni następujące funkcje:

  • ) reguluje ciśnienie wody w zależności od położenia pedału gazu i prędkości pojazdu;
  • B) zwiększa ciśnienie hydrauliczne, gdy przesunięcie dźwigni zmiany biegów w pozycji "1";
  • c) zwiększa ciśnienie hydrauliczne, gdy przednie koła zacząć się ślizgać (funkcja ta wyłącza się, gdy prędkość przekracza 60 km / h lub gdy pedał przyspieszenia jest zwolniony);
  • d) zmniejsza się ciśnienie hydrauliczne podczas toczenia pojazdu;
  • e) odcina ciśnienia hydraulicznego, gdy ABS jest aktywowany.
Rysunek: 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów (typ MPT) Subaru i hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe transferu (23)
subaru-mpt.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czyli im wiekszy bieg tym mniej napedu na tyl ?

 

 

Nie jestem w stanie jednoznacznie odpowiedzieć. Przy odczytywaniu (po SSM) wartości czegoś, co zwie się "transfer duty ratio %" najniższą wartością jaką zaobserwowałem było 30% (niezależnie od prędkości). Jak to się ma na to, co jest na kołach - sam chciał bym wiedzieć. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak,ze dopina,ale jest staly podzial 45% przod,a 55 % tył?Mnie zawsze tyl zamiata,na co zwracal mi uwage forumowicz Mc ,ze mozna tylkiem pojezdzic za mocno,w at nie ma pol na pol podzialu.....

W przypadku 4eat i sprzęgła wielopłytkowego bez centralnego dyferencjału, raczej nigdy nie jest tak, że w idealnych warunkach więcej idzie na tył. Ale dzięki temu, że jest to sprzęgło, które jest sterowane może się zdarzyć, że więcej momentu będzie szło na tył niż na przód (jeżeli tył będzie miał więcej przyczepności), ale max moment na tylnej osi pewnie jest sporo mniejszy niż max możliwy do uzyskania na osi przedniej.

 

U mnie też na 1. biegu zimą bardzo łatwo zamieść tyłem, ale wydaje mi się, że ciężko wyciągać na tej podstawie jakieś inne wnioski niż taki, że to spora frajda :) i w ogóle odnosić to jakoś do wyjściowego podziału momentu na osiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha,moja AT  ma VTD,czyli elektroniczna szpera steruje podzialem w zaleznosci od przyczepnosci.Juz wiem,sprawdzilem swoje dylematy po kupnie Legacego 2 lata temu....Czekam z utesknieniem na snieg...kominek,Subaru,plug sniezny,mrozy,ciezkie warunki jezdne...Czekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...