Bartek1983r. Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Witam szanowne grono użytkowników forum Subaru.Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Legacy 98r. 2.5 GX 180000km w automacie.W aucie jest problem typu że od czasu do czasu lubi się dławić, po pierwszym tankowaniu doprowadzało to nawet do zatrzymania pracy silnika ale po ponownym uruchomieniu problem znikł (auto przed zakupem stało ponad 4 miesiące nie używane)Obecnie po przejechaniu 500km objawy się uspokoiły się, tylko czasem przy redukcji potrafi się zadławić, jest dosyć nie przyjemne gdy wykonuje się moment wyprzedzania.Auto po diagnozie komputerowej u partnera Subaru, przy okazji olej z filtrem.W komputerze zachował się kod 23.Prawdopodobnie chodzi o przepływomierz.Czy to się da jakoś regenerować, czy wymieniać? Mają państwo może podobne doświadczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 (edytowane) Witaj.. 23 jak dobrze kojarzę to czujnik spalania stukowego. Znajduje się pod przepustnicą z prawej jej strony przykręcony do bloku z podłączonym jednym kabelkiem. Odkręć go , przeczyść i dokręć nie za mocno. Objawy wskazują na niego. Zatankuj 98 i sprawdź czy na 98 jest to samo. Edytowane 2 Października 2014 przez tedimy99 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslawhornet Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 (edytowane) Przerabiałem ten problem ostatnio. 23 z tego co pamiętam to błąd przepływomierza. musiałem dziada wymienić i problem z dławieniem się silnika, prychaniem, kichaniem ustał. kontrolka check engine zgasła, autko zaczęło pracować poprawnie. może przeczyszczenie go coś pomoże. u mnie nie pomogło.... tylko wymiana powodzenia i jeszcze jedno, może pomocny będzie poniższy link (kody błędów SUBARU): http://www.troublecodes.net/subaru/ Edytowane 2 Października 2014 przez czeslawhornet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1983r. Opublikowano 3 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Serdeczne dzięki za porady. Spróbuje wykręcić ten czujnik i go wyczyścić, ale jak? papierm go traktować, czy jakąś benzynką? A ten przepłwomierz to te urządzonko koło filtra powietrza? jak by można go reanimować? A jaki koszt takiego nowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslawhornet Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 przepływomierz jest za filtrem powietrza (dochodzi do niego wiązka kabli) są tam takie dwie blaszki, które w przypadku zabrudzenia dają złe odczyty. od czyszczenia są specjalne płyny, ewentualnie można to zrobić sprayem do czyszczenia gaźników. Potem przedmuchać powietrzem z kompresora. dotykanie blaszek nie jest zalecane (podobno) ustrojstwo zwane przepływomierzem to nie tylko te blaszki i kabelki, ale sporo elektroniki, więc jak blaszki są czyste i styki ok to znaczy, że pewnie trzeba wymienić - chociaż może są jacyś "magicy" od reanimacji.... koszt nowego to pewnie kilkaset PLN, używki też bywają w przyzwoitym stanie powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1983r. Opublikowano 3 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Dzięki za radę. Ogólnie to pod tą maską to innaczej niż dotychczasowych rzędówkach. Boxer sobie leży jakoś innaczej To jutro operacja na otwartym sercu, mam nadzieję żebym tylko bardziej nie popsuł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 WItaj Rozumiem, że jeżdzisz tylko na PB problem nastąpił po 1 tankowaniu od 4 miechów gdzie autko stało? (jeśli tak to wymień filtr paliwa) Sprawdź kable przy przepływomierzu , kostke potraktuj spray " kontaktorem " resetnij kompa (odłącz klemy ) pośmigaj potem i zobaczy czy wymruga Ci ten sam błąd na forum masz jak się odczytuje kody po podpięciu czarnych złączek. dla prawie 100"% pewności znajdź kogoś z okolicy aby podmienić przepływkę. z moich obserwacji i doświadczeniu czyszczenie tego ustrojstwa w tak starych autkach to niepotrzebne nerwy lepiej poszukać używki sprawnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1983r. Opublikowano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Po operacji jak na razie objawy ustały. Nie pokoji mnie fakt że przy pełnym skręcie, przy ciasnych nawrotach, że auto tak jak by przechodził coś w rodzaju reznonansu. To typowe dla 4WD czy coś się dzieję z napędem? I coś przegryzło mi izolacje na wiżace kablów z sinika i teraz musze coś zadziłać bo pewnie wróci i zje do końca i auto bedzie stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się