Jump to content

Problemy z pracą silnika. kod z komputera 23.


Bartek1983r.

Recommended Posts

 Witam szanowne grono użytkowników forum Subaru.
Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Legacy 98r. 2.5 GX 180000km w automacie.
W aucie jest problem typu że od czasu do czasu lubi się dławić, po pierwszym tankowaniu doprowadzało to nawet do zatrzymania pracy silnika ale po ponownym uruchomieniu problem znikł (auto przed zakupem  stało ponad 4 miesiące nie używane)
Obecnie po przejechaniu 500km objawy się uspokoiły się, tylko czasem przy redukcji potrafi się zadławić, jest dosyć nie przyjemne gdy wykonuje się moment wyprzedzania.
Auto po diagnozie komputerowej u partnera Subaru, przy okazji olej z filtrem.
W komputerze zachował się kod 23.
Prawdopodobnie chodzi o przepływomierz.
Czy to się da jakoś regenerować, czy wymieniać? Mają państwo może podobne doświadczenia?

Link to comment
Share on other sites

Witaj.. 23 jak dobrze kojarzę to czujnik spalania stukowego. Znajduje się pod przepustnicą z prawej jej strony przykręcony do bloku z podłączonym jednym kabelkiem. Odkręć go , przeczyść i  dokręć nie za mocno. Objawy wskazują na niego. Zatankuj 98 i sprawdź czy na 98 jest to samo.

Edited by tedimy99
Link to comment
Share on other sites

Przerabiałem ten problem ostatnio. 23  z tego co pamiętam to błąd przepływomierza. 

musiałem dziada wymienić i problem z dławieniem się silnika, prychaniem, kichaniem ustał. kontrolka check engine zgasła, autko zaczęło pracować poprawnie. 

może przeczyszczenie go coś pomoże.

u mnie nie pomogło.... tylko wymiana

 

powodzenia


i jeszcze jedno, może pomocny będzie poniższy link (kody błędów SUBARU):

http://www.troublecodes.net/subaru/

Edited by czeslawhornet
Link to comment
Share on other sites

Serdeczne dzięki za porady.

Spróbuje wykręcić ten czujnik i go wyczyścić, ale jak? papierm go traktować, czy jakąś benzynką?

A ten przepłwomierz to te urządzonko koło filtra powietrza? jak by można go reanimować?

A jaki koszt takiego nowego?

Link to comment
Share on other sites

przepływomierz jest za filtrem powietrza (dochodzi do niego wiązka kabli)

są tam takie dwie blaszki, które w przypadku zabrudzenia dają złe odczyty.

od czyszczenia są specjalne płyny, ewentualnie można to zrobić sprayem do czyszczenia gaźników. Potem przedmuchać powietrzem z kompresora.

dotykanie blaszek nie jest zalecane (podobno)

 

ustrojstwo zwane przepływomierzem to nie tylko te blaszki i kabelki, ale sporo elektroniki, więc jak blaszki są czyste i styki ok to znaczy, że pewnie trzeba wymienić - chociaż może są jacyś "magicy" od reanimacji.... 

 

koszt nowego to pewnie kilkaset PLN, używki też bywają w przyzwoitym stanie

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

WItaj 

Rozumiem, że jeżdzisz tylko na PB  problem nastąpił po 1 tankowaniu od 4 miechów gdzie autko stało? (jeśli tak to wymień filtr paliwa) Sprawdź kable przy przepływomierzu , kostke potraktuj spray " kontaktorem "  resetnij kompa (odłącz klemy ) pośmigaj potem i zobaczy czy wymruga Ci ten sam błąd na forum masz jak się odczytuje kody po podpięciu czarnych złączek. 

 

dla prawie 100"% pewności znajdź kogoś z okolicy aby podmienić przepływkę.

 

z moich obserwacji i doświadczeniu czyszczenie tego ustrojstwa w tak starych autkach to niepotrzebne nerwy lepiej poszukać używki sprawnej. 

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Po operacji jak na razie objawy ustały.

Nie pokoji mnie fakt że przy pełnym skręcie, przy ciasnych nawrotach, że auto tak jak by przechodził coś w rodzaju reznonansu.

To typowe  dla 4WD czy coś się dzieję z napędem?

I coś przegryzło mi izolacje na wiżace kablów z sinika i teraz musze coś zadziłać bo pewnie wróci i zje do końca i auto bedzie stało.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...