Skocz do zawartości

Forester 2.5 173 KM - co i jak słów kilka


maniek26

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od jakiegoś czasu poszukuję nowego auta. Właściwie nie mam konkretnego modelu ani marki na oku. Interesuje mnie auto z silnikiem benzynowym, względnie proste w obsłudze i lubiące LPG.

W mojej okolicy jest do sprzedania ww. Forester.

Wspomnę, że przeglądnąłem ten dział do 10 strony - na 122 nie starczyło mi psychiki, korzystałem również z opcji szukaj i natrafiłem na wątek porównujący wersję 173KM do silnika 2.0.

Chciałbym Was prosić o pomoc ponieważ nigdy subaru nie posiadałem i nie wiem z jakimi problemami boryka się ten model. (Jakieś rady przy oględzinach?)

Auto jest sprowadzone, chyba z USA ma mały przebieg i MT. 

Co sądzicie o takim aucie w kwestii instalacji LPG?

Gdzie szukać wycieków? - napęd 4x4

Jak jest z częściami do wersji USA - czy są spore różnice

Za wszystkie informacje bardzo dziękuję

Pozdrawiam

Piotr

Edytowane przez maniek26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym VIN auta na carFax.com - cała prawda całą dobę o autach z US. Wypadki, powodzie, kradzeże,miep. Silnik 2.5 i LPG polecam. Oba forestera sprawują się dzielnie do dziś: 4 i 5 lat. Wycieków nie powinno być: ani z motoru ani z dyfrów.

Co do części - w dużej mierze EU = US

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to mniej więcej tak ;

 

- wywala piston slap dość często przy około 130tys km (da się z tym żyć)

- daj najpierw vin do sprawdzenia

- szukaj wersji XS , Premium XS lub LL Bean - są to często wersje równe najlepszym w Europie lub lepsze.

Za to biedna wersja X jest tak biedna że szkoda gadać. Dodatkowo w wyższych wersjach były fajne pakiety dodatkowe.

Ale to już mogę zweryfikować przy konkretnej sztuce.

- do gazu najlepszy silnik.

- co do napędy faktycznie jest początkowo 90:10 do uślizgu. W praktyce chyba zawsze jest więcej z tyłu.

Naprawdę super napęd pomimo braku 50:50 , mam porównanie z CRV , X-Trailem. Ten zestaw bardzo dobrze

sprawuje się w terenie.

- co do odpinania chyba pierwsze słyszę , chyba że chodzi o bezpiecznik ale u mnie nawet tak się nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upsss mój błąd , przeoczyłem... Jeśli manual to rodzynek , prędzej były na Kanadę z HH.

Do liftu miał 165 km potem było już 173 km i niby mniejsze spalanie...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine#EJ251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automaty nie są może cudowne - tylko cztery biegi - ale, jak mówią, dość trwałe. Nie jest to wcale takie złe rozwiązanie... Ani w jednym ani w drugim forku nie zawiodły, także w kontekście przenoszenia napędu przód - tył. 

 

Co ważne, regulacja zaworów, która dotyczy (co 30-45 kkm) aut gazowych jest znacznie tańsza w wersji 2.5, bo nie wyciągają całego silnika jak w 2.0. Redukuje to koszty o połowę albo więcej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Dziękuję za szybką i obfitą odpowiedź. Nie na każdym forum można spotkać się z taką reakcją na nowego użytkownika.

numer vin: JF1SG63678G710352

na allegro jak ktos chce ogladnac to forester II i wpisać miasto krosno, kolor czarny

Wczoraj go oglądaliśmy. Ma wyciek z silnika chyba od tyłu (stojąc frontem do silnika) od lewej, poza tym był po stłuczce z USA o czym właściciel informuje. Jednak podłużnice nie wyglądają za ciekawie i to przesądziło że daję sobie spokój. Niemniej auto fajnie zadbane, i ciekawe w prowadzeniu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to mniej więcej tak ;

 

- wywala piston slap dość często przy około 130tys km (da się z tym żyć)

- daj najpierw vin do sprawdzenia

- szukaj wersji XS , Premium XS lub LL Bean - są to często wersje równe najlepszym w Europie lub lepsze.

Za to biedna wersja X jest tak biedna że szkoda gadać. Dodatkowo w wyższych wersjach były fajne pakiety dodatkowe.

Ale to już mogę zweryfikować przy konkretnej sztuce.

- do gazu najlepszy silnik.

- co do napędy faktycznie jest początkowo 90:10 do uślizgu. W praktyce chyba zawsze jest więcej z tyłu.

Naprawdę super napęd pomimo braku 50:50 , mam porównanie z CRV , X-Trailem. Ten zestaw bardzo dobrze

sprawuje się w terenie.

- co do odpinania chyba pierwsze słyszę , chyba że chodzi o bezpiecznik ale u mnie nawet tak się nie dało.

 

co do piston slap to nie dotyczy on silnikow 2.5 n/a po lifcie

 

co do napedu i 9i0:10 to totalna bzdura i bylo to walkowan na forum xxxxxxxx razy

 

akurat w tym modelu jest inicjalnie 60:40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piston slap spotyka wszystkie 2.5 litra... jest 90:10 przy ustawieniu D. Widocznie niedokładnie czytałeś.

60:40 jest dopiero w Forku SH.

 

http://www.subaru.com.cz/download/Forester_ActiveAWD.pdf

Edytowane przez Vilmark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem, Ty masz kwit dotyczący przed liftu

 

A inicjalna i skrajna dystrybucje napędu można doradzić np przez ssm...

poczytaj to:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/59028-ciekawe-spotrzezenia-dot-4eat/page-1

 

i  zobacz na załacznmik (10. str.)

 

 

Forester2008 4EAT 60_401.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal masz problem ze zrozumieniem , powołujesz się na ulotkę US 2008 w AT.

Ta wersja nie istniała już w Europie bo był już Forek SH z właśnie rozłożeniem 60/40 o czym pisałem wyżej.

Poza tym model 2008 miał już VDC i rozłożenie było inne. Więc czemu twierdzisz że wszystkie pojazdy z lat 2003-2008

miały 60/40 skoro od 2003 do 2007 miały 90/10?

Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytaj ze zrozumieniem

 

1. VDC miala TYLKO werscja XT z inicjalnym podzialem 45:55

2. Odnosze sie tylko do wersji po lifcie czyli 2005-2008

 

Przeczytaj takze wyniki podzialu napedu podgladniete w SSM ktore tylko potwierdzaja to na jest w ulotce

 

 

P.S. skat sie bierze 90:10 skoro w przytoczonej ulote przez Ciebie (dotyczy modelu z przed liftu) jest podana wartosc 95:5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...