Jump to content

Forester 2.5 173 KM - co i jak słów kilka


maniek26

Recommended Posts

Witajcie,

Od jakiegoś czasu poszukuję nowego auta. Właściwie nie mam konkretnego modelu ani marki na oku. Interesuje mnie auto z silnikiem benzynowym, względnie proste w obsłudze i lubiące LPG.

W mojej okolicy jest do sprzedania ww. Forester.

Wspomnę, że przeglądnąłem ten dział do 10 strony - na 122 nie starczyło mi psychiki, korzystałem również z opcji szukaj i natrafiłem na wątek porównujący wersję 173KM do silnika 2.0.

Chciałbym Was prosić o pomoc ponieważ nigdy subaru nie posiadałem i nie wiem z jakimi problemami boryka się ten model. (Jakieś rady przy oględzinach?)

Auto jest sprowadzone, chyba z USA ma mały przebieg i MT. 

Co sądzicie o takim aucie w kwestii instalacji LPG?

Gdzie szukać wycieków? - napęd 4x4

Jak jest z częściami do wersji USA - czy są spore różnice

Za wszystkie informacje bardzo dziękuję

Pozdrawiam

Piotr

Edited by maniek26
Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłbym VIN auta na carFax.com - cała prawda całą dobę o autach z US. Wypadki, powodzie, kradzeże,miep. Silnik 2.5 i LPG polecam. Oba forestera sprawują się dzielnie do dziś: 4 i 5 lat. Wycieków nie powinno być: ani z motoru ani z dyfrów.

Co do części - w dużej mierze EU = US

Link to comment
Share on other sites

Dobra to mniej więcej tak ;

 

- wywala piston slap dość często przy około 130tys km (da się z tym żyć)

- daj najpierw vin do sprawdzenia

- szukaj wersji XS , Premium XS lub LL Bean - są to często wersje równe najlepszym w Europie lub lepsze.

Za to biedna wersja X jest tak biedna że szkoda gadać. Dodatkowo w wyższych wersjach były fajne pakiety dodatkowe.

Ale to już mogę zweryfikować przy konkretnej sztuce.

- do gazu najlepszy silnik.

- co do napędy faktycznie jest początkowo 90:10 do uślizgu. W praktyce chyba zawsze jest więcej z tyłu.

Naprawdę super napęd pomimo braku 50:50 , mam porównanie z CRV , X-Trailem. Ten zestaw bardzo dobrze

sprawuje się w terenie.

- co do odpinania chyba pierwsze słyszę , chyba że chodzi o bezpiecznik ale u mnie nawet tak się nie dało.

Link to comment
Share on other sites

Automaty nie są może cudowne - tylko cztery biegi - ale, jak mówią, dość trwałe. Nie jest to wcale takie złe rozwiązanie... Ani w jednym ani w drugim forku nie zawiodły, także w kontekście przenoszenia napędu przód - tył. 

 

Co ważne, regulacja zaworów, która dotyczy (co 30-45 kkm) aut gazowych jest znacznie tańsza w wersji 2.5, bo nie wyciągają całego silnika jak w 2.0. Redukuje to koszty o połowę albo więcej... 

Link to comment
Share on other sites

Czesc,

Dziękuję za szybką i obfitą odpowiedź. Nie na każdym forum można spotkać się z taką reakcją na nowego użytkownika.

numer vin: JF1SG63678G710352

na allegro jak ktos chce ogladnac to forester II i wpisać miasto krosno, kolor czarny

Wczoraj go oglądaliśmy. Ma wyciek z silnika chyba od tyłu (stojąc frontem do silnika) od lewej, poza tym był po stłuczce z USA o czym właściciel informuje. Jednak podłużnice nie wyglądają za ciekawie i to przesądziło że daję sobie spokój. Niemniej auto fajnie zadbane, i ciekawe w prowadzeniu.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dobra to mniej więcej tak ;

 

- wywala piston slap dość często przy około 130tys km (da się z tym żyć)

- daj najpierw vin do sprawdzenia

- szukaj wersji XS , Premium XS lub LL Bean - są to często wersje równe najlepszym w Europie lub lepsze.

Za to biedna wersja X jest tak biedna że szkoda gadać. Dodatkowo w wyższych wersjach były fajne pakiety dodatkowe.

Ale to już mogę zweryfikować przy konkretnej sztuce.

- do gazu najlepszy silnik.

- co do napędy faktycznie jest początkowo 90:10 do uślizgu. W praktyce chyba zawsze jest więcej z tyłu.

Naprawdę super napęd pomimo braku 50:50 , mam porównanie z CRV , X-Trailem. Ten zestaw bardzo dobrze

sprawuje się w terenie.

- co do odpinania chyba pierwsze słyszę , chyba że chodzi o bezpiecznik ale u mnie nawet tak się nie dało.

 

co do piston slap to nie dotyczy on silnikow 2.5 n/a po lifcie

 

co do napedu i 9i0:10 to totalna bzdura i bylo to walkowan na forum xxxxxxxx razy

 

akurat w tym modelu jest inicjalnie 60:40

Link to comment
Share on other sites

Nadal masz problem ze zrozumieniem , powołujesz się na ulotkę US 2008 w AT.

Ta wersja nie istniała już w Europie bo był już Forek SH z właśnie rozłożeniem 60/40 o czym pisałem wyżej.

Poza tym model 2008 miał już VDC i rozłożenie było inne. Więc czemu twierdzisz że wszystkie pojazdy z lat 2003-2008

miały 60/40 skoro od 2003 do 2007 miały 90/10?

Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Link to comment
Share on other sites

czytaj ze zrozumieniem

 

1. VDC miala TYLKO werscja XT z inicjalnym podzialem 45:55

2. Odnosze sie tylko do wersji po lifcie czyli 2005-2008

 

Przeczytaj takze wyniki podzialu napedu podgladniete w SSM ktore tylko potwierdzaja to na jest w ulotce

 

 

P.S. skat sie bierze 90:10 skoro w przytoczonej ulote przez Ciebie (dotyczy modelu z przed liftu) jest podana wartosc 95:5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...