Jump to content

Wycie z tyłu auta ...


ToLa

Recommended Posts

Koledzy pacjent to impreza końcówka roku 99 2.0 N/A.

Jakiś czas temu coś mi szumiało z tyłu jak łożysko wiec szybka diagnoza i zostało wymienione łożysko z tyłu / prawe.

Cisza nastała w aucie ale nie do końca więc zostało wymienione łożysko z tyłu / lewe .

Niestety nic to nie pomogło a hałas jest jak by to właśnie było łożysko lub wadliwa opona. Opony zostały pozamieniane miejscami ale bez zmian .

Auto trafiło do mechaników na podnośnik i rozpędzone do ok 100 km i na luz i nic większego nie słychać . Więc łożyska raczej to nie są . Olej w moście wymieniony i też nic to nie dało. Wychodzi na to że hałas jest tylko wtedy kiedy auto ma obciążenie czyli jak jedzie po drodze bo na podnośniku w powietrzu cisza . Czytałem na forum że mosty w 2.0 n/a raczej nie padają . Może macie jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny ?

Nie chciał bym w ciemno kupować mostu aby go sprawdzić .

 

P.s

Czy most z gt-a z 96 roku podejdzie do 2.0 n/a z 99 roku ?

Link to comment
Share on other sites

To ,ze zmieniles opony przod na tyl to nic nie daje, pozycz poprostu inne opony i zobaczysz jak bedzie chodzil bo roznica  w db jest ogromna od 67 az do ponad 100 ,tez tak mialem zmienilem opony na inne i naprawde cisza ponadto zobacz lozysko na podporze ;)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję koledzy za rady , na dniach pojadę do mechanika i niech zobaczy tą podporę wału :) Opony zostawię na później ale raczej je wykluczam bo mam 4 takie same opony i hałasuje tylko z tyłu auta .  Może jestem przewrażliwiony ale zauważyłem że po nocy pod blokiem na samym początku jest głośniej  a po jakimś czasie dalej hałasuje ale mniej .

 

Dam znać co udało się ustalić , mam nadzieję że to nie most :)


A oglądał ktoś ten dyfer w środku, czy tylko stary olej spuszczony i zalany nowy?

Olej tylko został spuszczony i zalany .

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie wyją Ci łożyska i bębny, to wyje dyfer. Przerabiałem to, wycie dyfra to inny dźwięk niż łożyska, dość charakterystyczny, dający się rozpoznać.

 

Mi na pierwsze objawy na słuch zapaliła się lampka że taki dźwięk właśnie wydaje łożysko w końcu jedno  wymieniłem słusznie :)  Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić tą podporę wału :) A jeśli chodzi o okładziny w bębnach to raczej podczas wymiany mechanicy by zauważyli że jest coś nie tak , chyba że bęben może jeszcze gdzieś indziej się sypnąć :) Z tego co czytałem to most jest trudno zajechać w N/A :)

Link to comment
Share on other sites

Z tego co czytałem to w NA nie padają panewki i nie leci UPG... a jednak ;)

 

Dyfer w uproszczeniu to zwykła przekładnia zębata, więc zarówno koła jak i łożyska mogą się wysypać, normalna rzecz i na pewno nie koniec świata :)

Link to comment
Share on other sites

Auto znowu trafiło na podnośnik:

-łożyska ok

-podpora wału ok

 

Mechanik posłuchał i powiedział że coś lekko hałasuje w moście ale pewności nie ma , szczególnie że jak auto jest podniesione i rozpędzone nie  słychać tego hałasu tak jak kiedy auto jedzie po drodze .

 

 

No i teraz pytanie co robić ? wymieniać most ? na allegro od 150 do 250 zł i nie wiadomo co się kupi w jakim stanie , a demontaż i montaż  mostu to ok 250 zł  .

 

Czy w n/a z 99 roku były różne mosty ?  czy jak kupię z 2.0 125 kucy to musi pasować ?

 

Może ktoś z Was ma sprawdzony i pewny most ? :)

Link to comment
Share on other sites

Niby tak ale teraz gdzie znaleźć nie zajechany most :)

 

Pytania z działu kupię :)

 

Czy do subaru imprezy końcówka 99 rok 2.0 N/A podejdzie :

-mod po 2000r

 

czy możę

- z 1.6 kombi 2000 r

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź numer na skrzyni biegów, po tym dojdziesz co to za napęd i jakie ma przełożenie główne.

Wtedy będziesz wiedział jakiego dyfra szukać.

Teoretycznie z tych samych lat od tego samego motoru powinno byc to samo, ale pewności nigdy nie me... W najgorszym wypadku zdejmujesz tylny dekiel dyfra i liczysz zęby ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rady :) czyli znowu czeka mnie wizyta u mechaniora i na podnośnik aby odczytać numer skrzyni :)

Tak z ciekawości zapytam nie można dojść do tego np. po vinie ?

Link to comment
Share on other sites

dziś sprawdzę  ten numer :) a czy np. gt-a podejdzie ? czy to zupełnie inna bajka ?


OK koledzy help :)

Takie oznaczenia na skrzyni

408501

HJ TY754VR1AA

 

Jakie to przełożenie ?


Coś ktoś ? Help


Udało się ustalić że przełożenie mostu to 39:10 czyli 3.9 i tu moje pytanie czy most do mojej imprezy GC będzie pasował z :

-imprezy GC 1.6-1.8

-imprezy GD kombi  2002 rok

-imprezy GD sedan 2004 rok

 

 

Z jakich będzie pasował o przełożeniu 3.9 ?

Link to comment
Share on other sites

Sęk w tym, że dyfry, w przeciwieństwie do skrzyń, prawie nigdy nie mają oznaczeń i w dodatku wyglądają tak samo lub prawie tak samo.

Będziesz pewnie musiał sprawdzić przełożenie, chyba że sprzedający po prostu będzie wiedział co sprzedaje.

Co do wymienionym modeli to nie mam pojęcia :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Wracam do tematu :)

 

Most został wymieniony  objawy dalej takie same  czyli z tyłu coś wyje i narasta wraz z prędkością .

Może opiszę  sprawę co zauważyłem i ułatwi diagnozę .

 

Na samym początku koła 15 ( używane opony )  objaw bardzo głośny . Został wymieniony most ale dalej hałas jest .

Założyłem na auto felgi 17 z nowymi oponami i hałas stał się o wiele bardziej cichy .

Założyłem stalówki zimówki hałas powrócił . Dodam że na 15-tkach letnich przekładałem opony przód tył i nic to nie zmieniło . Łożyska w kołach oba wymienione , na podnośniku  nic nie hałasuje .

 

No i gdzie szukać przyczyny , mechanicy nie za bardzo wiedzą o co chodzi .  Opony raczej wykluczam bo zakasujące jest to że na 2 kompletach 15-ek hałasuje a na 17  mniej .

Link to comment
Share on other sites

A był Ty u kogoś kto dobrze ogarnia Subaru ?

Był  w jednym polecanym warsztacie w stolicy , później jeszcze u innego mechanika . 

Jedyne co im przyszło do głowy to że opony , ale jak widać drugi komplet 15-ek i cały czas to samo .  A most wymieniony ze sprawnego na sprawny .

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest denerwujący szum,przedtem głośniejszy i pomogła wymiana prawego łożyska.Dzisiaj jest lepiej ,ale nadal trochę glośno ,tak od 40km/h do 80km/h. Na podnośniku cisza(prawe na podnośniku było słychać). Wulkanizator twierdzi ze są delikatnie wyząbkowane opony(zamiana miejscami nic nie dała) od wewnątrz i stąd te szumienie.Sosatkowo nie pomaga fakt że to kombi i jeszcze subaru-czyt słabo /wcale nie wygłuszone.Ja czekam do wiosny i zobaczę co będzie na letnich.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...