Jump to content

Subaru Justy


Pemo

Recommended Posts

Witam! chcialbym sie cos dowiedziec o Subaru Justy z lat 1991-1995, z silnikiem 1.3 4x4. Sa moze jacys posiadacze tego autka na forum?? Jak sie takie autko sprawuje?? Jak z awaryjnoscia, dostepnoscia czesci i serwisowaniem poza autoryzowanymi punktami??

Link to comment
Share on other sites

(oklaski)

 

witam witam! spieszę z opowieścią :)

 

moje (ojca :P) Justy jest z 1991 roku, silnik 1.2 na gaźniku (66KM), z dołączanym napędem tylnym (ale i tak troche mocniej ciągnie przód).

 

na dzień dzisiejszy potworek ma przejechane 234tys. km. po zrobieniu 190tys. poprzedni właściciel (znajomy) wymienił tarczę sprzęgła i oprócz tego nic nie tzreba było przy nim robić. jedyny problem na jaki się czasem natykamy to upalona rura wydechowa (w różnych miejscach), czyli trzeba wrócić do domu z rurą w bagażniku i założyć nową w warsztacie obok :)).

 

wrażenia z codziennej jazdy co najmniej pozytywne. troszkę słabo się buja (70Nm), ale dziarsko pruje przed siebie :) im więcej zakrętów na drodze, tym lepiej! mało kto wyskoczy - sprawdzone :).

 

części niestety trochę kosztują, np. tylna szyba wyniosła nas 800PLN kiedy ojciec w zimie wylądował w rowie (spieszył się do roboty - 140km/h :). problemem jest natomiast dostępność tychże (błotniki/nadkola trzeba było zrobić u blacharza, gdyż nigdzie nie dało się znaleźć gotowych). no właśnie, jest też pewien problem z korozją, ale stare Japońce tak mają podobno (to nie Audi z ocynkowaną budą...). co do serwisu także nie mamy żadnych zastrzeżeń (ASO w Gdyni) - zawsze jest miło i fachowo :))

 

wszystko? hmm...

gdyby coś jeszcze - pytaj :).

 

pzdr!

 

parę obrazków:

 

http://drbom.fm.interia.pl/pics/JustyindaForest01.jpg

http://drbom.fm.interia.pl/pics/JustyindaForest02.jpg

http://drbom.fm.interia.pl/pics/JustyindaForest03.jpg

http://drbom.fm.interia.pl/pics/JustyindaForest01.jpg

http://drbom.fm.interia.pl/pics/mrJ_CleanJusty.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam, napisalem ze chodzi mi o 1.3 , oczywiscie chodzi mi o 1.2 :). To w avatarku niestety nie moje. Czekam na wiecej informacji. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedzi :) Z moim ostatnim postem sie troche spoznilem :). Najblizesze ASO jest w Krakowie, a jestem z Rzeszowa, wiec troche ciezko by mi bylo tam jezdzic czesto. Ja mysle raczej o tym nowszym z wtryskiem o mocy 75 KM chyba, jak sia dolacza ten naped na tyl?? jak szybko mozna z nim jechac??

Link to comment
Share on other sites

od kiedy kolega kupił Audi 80 jeżdzę na zmianę Justy i 80 i muszę Ci powiedzieć, że w Audi czuję się jak w poduszkowcu. Justy nie rozpieszcza, bo twarde jest jak na rajdówkę przystało. w zakrętach bardzo ładnie trzyma się drogi (ojciec mówi na niego "żaba") - natomiast człowiek musi się trzymać kierownicy, bo fotele zbyt dobrze nie trzymają (ale mam wypracowane kilka patentów, które momagają mi nie wypaść :P)

 

wszystko to na suchym i na morym z tą róznicą, że na mokrym boję się szaleć, gdyż kilka razy zdarzyło mi się jechać na zblokowanych kołach (na szczęście nic się nie stało :).

 

gdyby sprytne Japońce nie wymyślili Imprezy, to tym właśnie samochodem w wersji WRC Solberg dowiózłby mistrzostwo świata ;).

 

i do tego jeszcze niezależnie zawieszenie wszystkich kół...

 

pzdr!

 

p.s. przyznać się kto ma Imprę taką, jaka jest u Pema na avatarze, deski WPN, z kosmicznymi halogenami na zderzaku i był w Krynicy Morskiej w wakacje 2003???

Link to comment
Share on other sites

Na mokrym z wlaczonym 4x4 chyba bedzie sie lepiej zachowywal niz z napedem na jedna os? :) A na sniegu jak??

Ostatnio z kolegami jezdzilismy Uno 1.4, w zakret to bylo strach wejsc :D, przechylal sie o 20 stopni :D

Link to comment
Share on other sites

ja niedawno w pieniek spruchniały wjechałem przez moje głupie pomysły i się teraz boję testować graniczną przyczepność na zakrętach ale w tamtą zimę na zakręcie 90° trochę przesadziłem i zrobiłem zwrot 180° na swoim pasie (mistrzostwo :), ale przestawiło mnie dopiero przy trzeciej kontrze (gdybym umieł jeździć lepiej nic by się nie stało), czyli margines bezpieczeństwa na śliskim chyba zadowalający :)

 

na mokrym i bez tyłu nieźle się trzyma :)

Link to comment
Share on other sites

A, ze w Subaru jest bardzo dobry naped 4WD to kazdy o tym wie :)

A czy pali wiecej i ma gorsze przyspieszenie jak jest wlaczony 4x4??

Link to comment
Share on other sites

z zapiętym tyłem przyspesza jak turbo (słychać "świst" wału napędowego), ale czy wolniej? raczej czuje się obciążenie na silniku. tutaj ta cała zabawa z 4WD polega na tym, żeby nie siedzieć na nim 24/7 tylko by wygrzebać się ze śniegu/błota (a kiedyś zawróciłem w baaaardzo dużym śniegu), ewentualnie odstawić Mesia ma krętej drodze, czy wyprzedzać na śliskim. kiedy stoi na luzie i z AWD samochód nieprzyjemnie drga, tak samo kiepsko się cofa (gdy ruszysz i nadepniesz sprzęgło) - zamiast spokojnie się toczyć ostro stopuje jakby dmuchało w niego 12 w skali tego pana od sztormów (nie wiem jak się pisze nazwisko a nie chcę przekręcać).

 

a ze spalaniem to powiem tak:

ojciec - 6,5l/100km

obaj - 6,7l/100km

ja - 7,5l/100km

 

:)

 

pzdr!

Link to comment
Share on other sites

Piszac AWD mialem na mysli ogolnie naped na cztery. Ja nie uznaje podzialu na AWD, 4WD itd. Jest to, moim skromnym zdaniem wymysl kretyna, zeby wprowadzic taki podzial.

 

No, a chodzilo mi o to, ze lepiej sie zachowuje pod warunkiem, ze jest to DOBRY naped na cztery kola :)

 

 

TJ

Link to comment
Share on other sites

Nazwisko tego goscia sie pisze tak: Beaufort :)

Ja bym najbardziej chcial miec permanentny naped na 4 łapy jak w Imprezie :), ale za cene Justy ciezko bedzie kupic Impreze :D

Link to comment
Share on other sites

z zapiętym tyłem przyspesza jak turbo (słychać "świst" wału napędowego), ale czy wolniej? raczej czuje się obciążenie na silniku. tutaj ta cała zabawa z 4WD polega na tym, żeby nie siedzieć na nim 24/7 tylko by wygrzebać się ze śniegu/błota (a kiedyś zawróciłem w baaaardzo dużym śniegu), ewentualnie odstawić Mesia ma krętej drodze, czy wyprzedzać na śliskim. kiedy stoi na luzie i z AWD samochód nieprzyjemnie drga, tak samo kiepsko się cofa (gdy ruszysz i nadepniesz sprzęgło) - zamiast spokojnie się toczyć ostro stopuje jakby dmuchało w niego 12 w skali tego pana od sztormów (nie wiem jak się pisze nazwisko a nie chcę przekręcać).

 

a ze spalaniem to powiem tak:

ojciec - 6,5l/100km

obaj - 6,7l/100km

ja - 7,5l/100km

 

:)

 

pzdr!

Wielkie dzieki za informacje :)

Link to comment
Share on other sites

A najwieksza satysfakcja chyba jest, jak czlowiek spieszy sie do pracy a tu sasiad obok np. z Lanosem :D probuje sie wygrzebac ze sniegu, a ty sobie spokojnie idziesz i wsiadasz do niepozornego Subaru i na luzie wyjezdzasz 8) ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...