ZBYCHU-ST Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Witam Posiadam Subaru Legacy 2,0D ( 2008 r ) od nowości pojawił mi się BŁĄD P0107 ( BŁĄD Czujnika Ciśnienia doładowania ) dzieje się tak gdy jest wilgotno , błąd po czasie znika , auto jeździ normalnie . Proszę Szanownych Kolegów o informację czy wystarczy wymienić tylko MAP Sensor czy jeszcze coś więcej ? Ile taki sensor kosztuje jeśli ktoś już miał taki problem Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 czy wystarczy wymienić tylko MAP Sensor czy jeszcze coś więcej ? Podjedź do kogoś ogarniętego na diagnostykę. Błąd czujnika niekoniecznie oznacza jego awarię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam Posiadam Subaru Legacy 2,0D ( 2008 r ) od nowości pojawił mi się BŁĄD P0107 ( BŁĄD Czujnika Ciśnienia doładowania ) dzieje się tak gdy jest wilgotno , błąd po czasie znika , auto jeździ normalnie . Proszę Szanownych Kolegów o informację czy wystarczy wymienić tylko MAP Sensor czy jeszcze coś więcej ? Ile taki sensor kosztuje jeśli ktoś już miał taki problem Pozdrawiam Tak jak kolega wyżej napisał, nie koniecznie to awaria, tan czujnik lubi się zasyfić bo znajduje się w korektorze dolotowym gdzie cały gnój podawany przez EGR osiada... Mój wyglądał tak: po 18tyś km :] sprawdź też wężyki podciśnienia które idą od prawej strony silnika górą do lewej strony i w dół do turbiny, trzeba też sprawdzić odcinek przy samej turbinie (od dołu). P.S. w twoim przypadku wykręcenie tego czujnika to dwie śrubeczki - 5 minut pracy. Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Dobrze @slavok radzi. A gdybyś chcial "się bawić" sam to mogę użyczyć prawie sprawny czujnik (przynajmniej błędu nie generuje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Lekkie czyszczenie powinno pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZBYCHU-ST Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 witam Szanownych Kolegów ponownie , dzisiaj czyściłem czujnik . Mój czujnik w porównaniu z tym który widać na zdjęciun Kolegi wygklądał poprostu jak koerk , totalny syf ( ja mam przejechane 130 tys. - jak do tej pory bezawaryjnie !!! ) , kanał w którym był czujnik był cały zapchany , dziwiłem się , że on działał do tej pory , będę zagladał do niego częsciej a na razie będe jeździł i obserwował co sie dizeje . Serdecznie dziekuje Wszystkim którzy odpowiedzieli na mój problem . Podzielę sie z Wami jeszcze kilkoma moimi spostrzezeniami : wczesniej pisałem o Błedzie nr P0638 ( Błąd połozenia potencjometru przepustnicy ) , otóz ten bład pojawiał mi się zawsze po dokładnym ( napewno za dokładnym ) myciu samochodu KARCHEREM , nadkola przednie . Gdy auto wyschło to było potem OK . Przestałem myć nadkola tak nadgorliwie i tego błedu juz nie mam , moim zdaniem któraś wiązka lub czujnik jest słabo zabezpieczona przed wilgocią. Jesli chodiz o diagnostyke samochodową to kupiłem na allegro płytke instalacyjna , dedykowaną do wszystkich modeli SUBARU po 2000r i innterfejs OBD II ( podłaczenie do laptopa przez USB - Windows XP wystarczy ) . działa to w miarę przyzwoicie , jest w języku polskim , mozna odczytac i kasowac kody błędów , sa licznik , wykresy itd.. Dla serwisów na pewno jest tio zbyt prymitywne ale dla amatorów i miłosników ktorzy nie chcą wydac za duzo pieniedzy ( zapłaciłem za to ok 350 zł ) moim zdaniem wystarczy . Jeszcze raz Wszystkich Serdecznie Pozdrawiam i DZIĘKUJĘ za Pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Dla serwisów na pewno jest tio zbyt prymitywne ale dla amatorów i miłosników ktorzy nie chcą wydac za duzo pieniedzy ( zapłaciłem za to ok 350 zł ) moim zdaniem wystarczy . Super. A wystarczy darmowy freessm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Jedno ale. W silnikach spełniających euro5 czyli tych nowszych sbd juz takim kablem z allegro nic nie podzialamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Jedno ale. W silnikach spełniających euro5 czyli tych nowszych sbd juz takim kablem z allegro nic nie podzialamy A możesz wyjaśnić dlaczego? Protokół OBDII ma kilka standardów i nie spotkałem się jeszcze, zeby któryś był nieobsługiwany przez Freessm. Aż mam ochote to sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Jedno ale. W silnikach spełniających euro5 czyli tych nowszych sbd juz takim kablem z allegro nic nie podzialamy Dokładnie po 2010 nie ma komunikacji , trzeba mieć SSM IV lub Ecutek , być moze sa jeszcze jakies inne , ale niesłyszałem o darmowych . Mam również G-scan typowo do japonskich i koreanskich , ale tez nie działa po 2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Carfit, tactrix open port 2.0 tez się komunikuje, ale to i tak trza 500zl wyciągnąć zakładając prywatny import z usa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Carfit, tactrix open port 2.0 tez się komunikuje, ale to i tak trza 500zl wyciągnąć zakładając prywatny import z usa. Mam tatrixa , ale przyznam ze nawet nie próbowałem , bo bardzo rzadko korzystam , ale z ciekawosci spróbuje w poniedziałek . Rozumiem że mówsz o ecuexplorer ? bo tactrix to naprawde producent kabla , a chodzi pod tym , romraider , ecuexp. itd ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Akurat miałem na myśli RomRaidera, musisz sobie tylko poszukać definicji ecu do "nowego" sbd ja gdzieś to mam ale dopiero po urlopie będę miał dostęp do lapka w domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Akurat miałem na myśli RomRaidera, musisz sobie tylko poszukać definicji ecu do "nowego" sbd ja gdzieś to mam ale dopiero po urlopie będę miał dostęp do lapka w domu. Dzieki z ciekawosci porównam jak to działa vs Ecutek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się