ZBYCHU-ST Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Witam Posiadam Subaru Legacy 2,0D ( 2008 r ) od nowości pojawił mi się BŁĄD P0107 ( BŁĄD Czujnika Ciśnienia doładowania ) dzieje się tak gdy jest wilgotno , błąd po czasie znika , auto jeździ normalnie . Proszę Szanownych Kolegów o informację czy wystarczy wymienić tylko MAP Sensor czy jeszcze coś więcej ? Ile taki sensor kosztuje jeśli ktoś już miał taki problem Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 czy wystarczy wymienić tylko MAP Sensor czy jeszcze coś więcej ? Podjedź do kogoś ogarniętego na diagnostykę. Błąd czujnika niekoniecznie oznacza jego awarię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 (edited) Witam Posiadam Subaru Legacy 2,0D ( 2008 r ) od nowości pojawił mi się BŁĄD P0107 ( BŁĄD Czujnika Ciśnienia doładowania ) dzieje się tak gdy jest wilgotno , błąd po czasie znika , auto jeździ normalnie . Proszę Szanownych Kolegów o informację czy wystarczy wymienić tylko MAP Sensor czy jeszcze coś więcej ? Ile taki sensor kosztuje jeśli ktoś już miał taki problem Pozdrawiam Tak jak kolega wyżej napisał, nie koniecznie to awaria, tan czujnik lubi się zasyfić bo znajduje się w korektorze dolotowym gdzie cały gnój podawany przez EGR osiada... Mój wyglądał tak: po 18tyś km :] sprawdź też wężyki podciśnienia które idą od prawej strony silnika górą do lewej strony i w dół do turbiny, trzeba też sprawdzić odcinek przy samej turbinie (od dołu). P.S. w twoim przypadku wykręcenie tego czujnika to dwie śrubeczki - 5 minut pracy. Edited August 25, 2014 by slavok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Dobrze @slavok radzi. A gdybyś chcial "się bawić" sam to mogę użyczyć prawie sprawny czujnik (przynajmniej błędu nie generuje). Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Lekkie czyszczenie powinno pomóc Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZBYCHU-ST Posted August 30, 2014 Author Share Posted August 30, 2014 witam Szanownych Kolegów ponownie , dzisiaj czyściłem czujnik . Mój czujnik w porównaniu z tym który widać na zdjęciun Kolegi wygklądał poprostu jak koerk , totalny syf ( ja mam przejechane 130 tys. - jak do tej pory bezawaryjnie !!! ) , kanał w którym był czujnik był cały zapchany , dziwiłem się , że on działał do tej pory , będę zagladał do niego częsciej a na razie będe jeździł i obserwował co sie dizeje . Serdecznie dziekuje Wszystkim którzy odpowiedzieli na mój problem . Podzielę sie z Wami jeszcze kilkoma moimi spostrzezeniami : wczesniej pisałem o Błedzie nr P0638 ( Błąd połozenia potencjometru przepustnicy ) , otóz ten bład pojawiał mi się zawsze po dokładnym ( napewno za dokładnym ) myciu samochodu KARCHEREM , nadkola przednie . Gdy auto wyschło to było potem OK . Przestałem myć nadkola tak nadgorliwie i tego błedu juz nie mam , moim zdaniem któraś wiązka lub czujnik jest słabo zabezpieczona przed wilgocią. Jesli chodiz o diagnostyke samochodową to kupiłem na allegro płytke instalacyjna , dedykowaną do wszystkich modeli SUBARU po 2000r i innterfejs OBD II ( podłaczenie do laptopa przez USB - Windows XP wystarczy ) . działa to w miarę przyzwoicie , jest w języku polskim , mozna odczytac i kasowac kody błędów , sa licznik , wykresy itd.. Dla serwisów na pewno jest tio zbyt prymitywne ale dla amatorów i miłosników ktorzy nie chcą wydac za duzo pieniedzy ( zapłaciłem za to ok 350 zł ) moim zdaniem wystarczy . Jeszcze raz Wszystkich Serdecznie Pozdrawiam i DZIĘKUJĘ za Pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Dla serwisów na pewno jest tio zbyt prymitywne ale dla amatorów i miłosników ktorzy nie chcą wydac za duzo pieniedzy ( zapłaciłem za to ok 350 zł ) moim zdaniem wystarczy . Super. A wystarczy darmowy freessm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Jedno ale. W silnikach spełniających euro5 czyli tych nowszych sbd juz takim kablem z allegro nic nie podzialamy Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Jedno ale. W silnikach spełniających euro5 czyli tych nowszych sbd juz takim kablem z allegro nic nie podzialamy A możesz wyjaśnić dlaczego? Protokół OBDII ma kilka standardów i nie spotkałem się jeszcze, zeby któryś był nieobsługiwany przez Freessm. Aż mam ochote to sprawdzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Jedno ale. W silnikach spełniających euro5 czyli tych nowszych sbd juz takim kablem z allegro nic nie podzialamy Dokładnie po 2010 nie ma komunikacji , trzeba mieć SSM IV lub Ecutek , być moze sa jeszcze jakies inne , ale niesłyszałem o darmowych . Mam również G-scan typowo do japonskich i koreanskich , ale tez nie działa po 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Carfit, tactrix open port 2.0 tez się komunikuje, ale to i tak trza 500zl wyciągnąć zakładając prywatny import z usa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Carfit, tactrix open port 2.0 tez się komunikuje, ale to i tak trza 500zl wyciągnąć zakładając prywatny import z usa. Mam tatrixa , ale przyznam ze nawet nie próbowałem , bo bardzo rzadko korzystam , ale z ciekawosci spróbuje w poniedziałek . Rozumiem że mówsz o ecuexplorer ? bo tactrix to naprawde producent kabla , a chodzi pod tym , romraider , ecuexp. itd ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Akurat miałem na myśli RomRaidera, musisz sobie tylko poszukać definicji ecu do "nowego" sbd ja gdzieś to mam ale dopiero po urlopie będę miał dostęp do lapka w domu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Akurat miałem na myśli RomRaidera, musisz sobie tylko poszukać definicji ecu do "nowego" sbd ja gdzieś to mam ale dopiero po urlopie będę miał dostęp do lapka w domu. Dzieki z ciekawosci porównam jak to działa vs Ecutek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now