Jump to content

LEGACY 2,0D BŁAD P0107


ZBYCHU-ST
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Posiadam Subaru Legacy 2,0D ( 2008 r ) od nowości

 

 pojawił mi się BŁĄD P0107 ( BŁĄD Czujnika Ciśnienia doładowania ) dzieje się tak gdy jest wilgotno , błąd po czasie  znika , auto jeździ normalnie . Proszę Szanownych Kolegów o informację czy wystarczy wymienić tylko MAP Sensor czy jeszcze coś więcej ? Ile taki sensor kosztuje jeśli ktoś już miał taki problem

 

Pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Posiadam Subaru Legacy 2,0D ( 2008 r ) od nowości

 

 pojawił mi się BŁĄD P0107 ( BŁĄD Czujnika Ciśnienia doładowania ) dzieje się tak gdy jest wilgotno , błąd po czasie  znika , auto jeździ normalnie . Proszę Szanownych Kolegów o informację czy wystarczy wymienić tylko MAP Sensor czy jeszcze coś więcej ? Ile taki sensor kosztuje jeśli ktoś już miał taki problem

 

Pozdrawiam

 

Tak jak kolega wyżej napisał, nie koniecznie to awaria, tan czujnik lubi się zasyfić bo znajduje się w korektorze dolotowym gdzie cały gnój podawany przez EGR osiada...

 

Mój wyglądał tak:

 

DSC_0117.jpg

 

po 18tyś km :]

 

sprawdź też wężyki podciśnienia które idą od prawej strony silnika górą do lewej strony i w dół do turbiny, trzeba też sprawdzić odcinek przy samej turbinie (od dołu).

 

P.S. w twoim przypadku wykręcenie tego czujnika to dwie śrubeczki - 5 minut pracy.

 

manifoldandfueltempsensors.jpg?w=770

Edited by slavok
Link to comment
Share on other sites

witam

 

Szanownych Kolegów ponownie , dzisiaj czyściłem czujnik . Mój czujnik w porównaniu z tym który widać na zdjęciun Kolegi wygklądał poprostu jak koerk , totalny syf ( ja mam przejechane 130 tys. - jak do tej pory bezawaryjnie !!! ) , kanał w którym był czujnik był cały zapchany , dziwiłem się , że on działał do tej pory , będę zagladał do niego częsciej a na razie będe jeździł i obserwował co sie dizeje . Serdecznie dziekuje Wszystkim którzy odpowiedzieli na mój problem .

Podzielę sie z Wami jeszcze kilkoma moimi spostrzezeniami :

wczesniej pisałem o Błedzie nr P0638 ( Błąd połozenia potencjometru przepustnicy ) , otóz ten bład pojawiał mi się zawsze po dokładnym ( napewno za dokładnym ) myciu samochodu KARCHEREM  , nadkola przednie . Gdy auto wyschło to było potem OK . Przestałem myć nadkola tak nadgorliwie i tego błedu juz nie mam , moim zdaniem któraś wiązka lub czujnik jest słabo zabezpieczona przed wilgocią.

Jesli chodiz o diagnostyke samochodową to kupiłem na allegro płytke instalacyjna , dedykowaną do wszystkich modeli SUBARU po 2000r i innterfejs  OBD II ( podłaczenie do laptopa przez USB - Windows XP wystarczy ) . działa to w miarę przyzwoicie , jest w języku polskim , mozna odczytac i kasowac kody błędów , sa licznik , wykresy itd..

Dla serwisów na pewno jest tio zbyt prymitywne ale dla amatorów i miłosników ktorzy nie chcą wydac za duzo pieniedzy  ( zapłaciłem za to ok 350 zł )

moim zdaniem wystarczy .

Jeszcze raz Wszystkich Serdecznie Pozdrawiam i DZIĘKUJĘ za Pomoc

Link to comment
Share on other sites

Dla serwisów na pewno jest tio zbyt prymitywne ale dla amatorów i miłosników ktorzy nie chcą wydac za duzo pieniedzy  ( zapłaciłem za to ok 350 zł )

moim zdaniem wystarczy .

Super. A wystarczy darmowy freessm. :)

Link to comment
Share on other sites

Jedno ale. W silnikach spełniających euro5 czyli tych nowszych sbd juz takim kablem z allegro nic nie podzialamy :(

A możesz wyjaśnić dlaczego?

Protokół OBDII ma kilka standardów i nie spotkałem się jeszcze, zeby któryś był nieobsługiwany przez Freessm. Aż mam ochote to sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Jedno ale. W silnikach spełniających euro5 czyli tych nowszych sbd juz takim kablem z allegro nic nie podzialamy :(

 

Dokładnie po 2010 nie ma komunikacji , trzeba mieć SSM IV  lub Ecutek :) , być moze sa jeszcze jakies inne , ale niesłyszałem o darmowych . Mam również G-scan typowo do japonskich i koreanskich , ale tez nie działa po 2010 :( 

Link to comment
Share on other sites

Carfit, tactrix open port 2.0 tez się komunikuje, ale to i tak trza 500zl wyciągnąć zakładając prywatny import z usa.

 

Mam tatrixa , ale przyznam ze nawet nie próbowałem , bo bardzo rzadko korzystam , ale z ciekawosci spróbuje w poniedziałek . Rozumiem że mówsz o ecuexplorer ? bo tactrix to naprawde producent kabla , a chodzi pod tym , romraider , ecuexp. itd ?

Link to comment
Share on other sites

Akurat miałem na myśli RomRaidera, musisz sobie tylko poszukać definicji ecu do "nowego" sbd ;) ja gdzieś to mam ale dopiero po urlopie będę miał dostęp do lapka w domu.

Dzieki z ciekawosci porównam jak to działa vs Ecutek :) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...