Jump to content

Strojenie wozu na 2 mapy


winko

Recommended Posts

Pytanko,

duzo zachodu trzeba podejmowac aby wystroic woz na 2 mapy : 1-jazda na codzien , 2- upalanie na torze,

jakie to sa koszta i w co trzeba zainwestowac? trzeba jakies zewnetrzen urzadzonka dokladac?

Link to comment
Share on other sites

Ecutek na oryginalnym kompie z STi oferuje taką możliwość bez problemów.

Inwestycja to remap na Ecuteku,koszta to koszt remapu,roboty trochę więcej bo trzeba "ugładzić" dwie mapy.

Jedyny kłopot po remapie na Ecuteku,to zamknięcie Ecu auta i możliwość odczytania map czy programowania kompa,tylko przez licencjonowane oprogramowanie Ecuteka.

Czy taka możliwość istnieje na OpenEcu i oryginalnym kompie STi,tego nie wiem.Na innych sterownikach taka możliwość istnieje.

Ale w tym temacie wszelkie informacje uzyskasz w Mysiadle.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jest sens bawić się w dwie mapy dopiero przy naprawdę grubych modach, gdzie planujemy wypady na tor, inne paliwo.

Można to rozwiązać na jednej mapie, w zależności od doładowania, trzeba tylko zainwestować w jakieś ebc.

Edited by _chester_
Link to comment
Share on other sites

W przypadku Ecutek to jak wyglada przelaczanie owych map?

Myslalem o jednym setupie 300HP do jazdy na codzien i z 340-360 tor, co do niutkow to jeszcze kwestia zastanowienia, nie chce zbyt ostro, poprzedni wlasciciel mial wieksza fantazje, ale po nowym zakuciu, chce aby to troche pozylo.

Co do gratow to nie bede sie tutaj rozpisywal, ale turbo, wtryski, pompa wieksze niz seria, w wolnym czasie zaloze watek w Nielegalu.

Edited by winko
Link to comment
Share on other sites

jeśli motor jest dobrze złożony, to te kilka km czy nm w jedną czy w drugą stronę nie zrobi mu za dużej różnicy - z resztą dużo też zależy od samego strojenia, bo przy niskim obciążeniu auto może być ekonomiczne a dopiero przy większych obciążeniach pokazywać pazur...

Link to comment
Share on other sites

 

W przypadku Ecutek to jak wyglada przelaczanie owych map?

No właśnie, jak to wygląda, bo też się zastanawiałem. Jest jakiś dodatkowy przełącznik?

 

 

np. ogrzewanie tylnej szyby

Link to comment
Share on other sites

Poprawka co do blokady kompa.Ecutek nie blokuje dostępu do sterownika w rocznikach od 06 wzwyż.Nie ma możliwości odczytu mapy,tu jest zabezpieczenie,ale jest dostęp do kompa i możliwość wgrywania map nie tylko za pomocą Ecuteka.

@@winko napisz PW do PKocial będziesz miał wszelkie info o remapie i dostępnych funkcjach z pierwszej ręki. ;) 

A w Nielegalu masz wątek o grupowym remapie,zawsze to trochę taniej wyjdzie. 

Link to comment
Share on other sites

Ok,  dzieki chlopaki, zadzwonie podpytac,

mysle, ze silnik bedzie ready na polowe wrzesnia, dotrze sie do polowy pazdziernika wiec wtedy bede musial juz konkretnie dzialac ze strojeniem.

Link to comment
Share on other sites

W autach z SI drive masz z fabryki 3 mapy, a i tak każdy posiadacz MY08 powie Ci, że po odpaleniu auta od razu przełącza na S#.

 

Dwie mapy mają sens jeśli planujesz mieć strojenie na 98 i na jakimś lotniczym paliwie albo na dodatku metanolu - wtedy takie coś Ci będzie faktycznie potrzebne. Bardziej niż to nie ma to za dużej wartości poza tym, że jest to jakiś tam drogi "gadżet" - po prostu nie depcz do oporu jak nie musisz...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...