Skocz do zawartości

Strojenie wozu na 2 mapy


winko

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko,

duzo zachodu trzeba podejmowac aby wystroic woz na 2 mapy : 1-jazda na codzien , 2- upalanie na torze,

jakie to sa koszta i w co trzeba zainwestowac? trzeba jakies zewnetrzen urzadzonka dokladac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecutek na oryginalnym kompie z STi oferuje taką możliwość bez problemów.

Inwestycja to remap na Ecuteku,koszta to koszt remapu,roboty trochę więcej bo trzeba "ugładzić" dwie mapy.

Jedyny kłopot po remapie na Ecuteku,to zamknięcie Ecu auta i możliwość odczytania map czy programowania kompa,tylko przez licencjonowane oprogramowanie Ecuteka.

Czy taka możliwość istnieje na OpenEcu i oryginalnym kompie STi,tego nie wiem.Na innych sterownikach taka możliwość istnieje.

Ale w tym temacie wszelkie informacje uzyskasz w Mysiadle.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sens bawić się w dwie mapy dopiero przy naprawdę grubych modach, gdzie planujemy wypady na tor, inne paliwo.

Można to rozwiązać na jednej mapie, w zależności od doładowania, trzeba tylko zainwestować w jakieś ebc.

Edytowane przez _chester_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Ecutek to jak wyglada przelaczanie owych map?

Myslalem o jednym setupie 300HP do jazdy na codzien i z 340-360 tor, co do niutkow to jeszcze kwestia zastanowienia, nie chce zbyt ostro, poprzedni wlasciciel mial wieksza fantazje, ale po nowym zakuciu, chce aby to troche pozylo.

Co do gratow to nie bede sie tutaj rozpisywal, ale turbo, wtryski, pompa wieksze niz seria, w wolnym czasie zaloze watek w Nielegalu.

Edytowane przez winko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli motor jest dobrze złożony, to te kilka km czy nm w jedną czy w drugą stronę nie zrobi mu za dużej różnicy - z resztą dużo też zależy od samego strojenia, bo przy niskim obciążeniu auto może być ekonomiczne a dopiero przy większych obciążeniach pokazywać pazur...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka co do blokady kompa.Ecutek nie blokuje dostępu do sterownika w rocznikach od 06 wzwyż.Nie ma możliwości odczytu mapy,tu jest zabezpieczenie,ale jest dostęp do kompa i możliwość wgrywania map nie tylko za pomocą Ecuteka.

@@winko napisz PW do PKocial będziesz miał wszelkie info o remapie i dostępnych funkcjach z pierwszej ręki. ;) 

A w Nielegalu masz wątek o grupowym remapie,zawsze to trochę taniej wyjdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,  dzieki chlopaki, zadzwonie podpytac,

mysle, ze silnik bedzie ready na polowe wrzesnia, dotrze sie do polowy pazdziernika wiec wtedy bede musial juz konkretnie dzialac ze strojeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autach z SI drive masz z fabryki 3 mapy, a i tak każdy posiadacz MY08 powie Ci, że po odpaleniu auta od razu przełącza na S#.

 

Dwie mapy mają sens jeśli planujesz mieć strojenie na 98 i na jakimś lotniczym paliwie albo na dodatku metanolu - wtedy takie coś Ci będzie faktycznie potrzebne. Bardziej niż to nie ma to za dużej wartości poza tym, że jest to jakiś tam drogi "gadżet" - po prostu nie depcz do oporu jak nie musisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...