Skocz do zawartości

Przypadkowe zgrzytnięcie podczas zmiany biegów - powód do obawy ?


Machoń

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa dni temu moim autkiem (STI 2.0 MY'04) chciał przejechać się znajomy. Gdy chciał mocno pojeździć to przy szybkiej zmienie z 2 na 3 - trójka mu nie weszła i zgrzytnęło - bieg nie wszedł (tak jakby bił między 1 a 3), po prostu nie trafił... cofnął lewarek na luz i wbił raz jeszcze na 3 i ok. Wszystko odbywało się przy wciśniętym sprzęgle. Pewnie krótka skrzynia spowodowała, że człowiek nie przyzwyczajony i tak się mogło zdarzyć.

Chyba każdemu z nas się zdarzyło nie trafić z biegiem i chociaż raz zgrzytnąć lewarkiem ? Czy taki jednorazowy incydent mógł wywrzeć jakiś negatywny wpływ na skrzynie? Czy to zgrzytnął synchronizator ? Nic nie popsuł ?


Później sam pojeździłem szybciej i biegi zmieniałem dość agresywnie (żeby sprawdzić czy wszystko gra ;)) i jest ok. skrzynia działa jak dawniej, nic nie haczy, nie hałasuje,  biegi wchodzą idealnie, nie ważne czy zimny czy ciepły silnik.

 

PZDR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie na logikę myślę, że jakby od nawet parokrotnego mocnego zgrzytu skrzynie się sypały to pusto byłoby na ulicach... ;)

A jeszcze wyczytałem, że auta z dawnej epoki nie miały w ogóle synchronizatorów.... zmiana biegów to była rzeczywiście niezła "operacja" :facepalm:  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja Wam powiem tak - uważamy, że to najlepsza skrzynia jaką obsługiwaliśmy w życiu (WRX 2006) - toyota corolla nie precyzyjna, problem z 2-ką (prócz tego po 90 000 skrzynia padła), opel taki sobie - toporny, legacy ujdzie. No moze honda civic też była dobra.

Jeszcze ani razu nie było problemu ze wrzuceniem jakiegoś biegu, nic nigdy nie wyskoczyło itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mi zdarzyło się, parę razy zazgrzytać.

Zwłaszcza miedzy 2 a 3 biegiem.

Serce boli jak to się słyszy, i czuje. Zwłaszcza czuje.

Jednak, Foryś jeździ dalej, biegi wchodzą gładko i precyzyjnie.

Oby tak dalej, na dniach w planach zmiana oliwy w skrzyni i dyfrze.

Tak że, ewentualne opiłki i syf, już nie będą pływać w galop-kaście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...