Jump to content

Geometria - niby ok jednak nie


maver

Recommended Posts

Cześć wszystkim.

 

byłem w Gdańsku w pewnym warsztacie na geometrii, bo przy zmianie opon zasugerowano mi, że opony z przodu były bardzo mocno zdarte i ze coś jest nie tak ze zbieżnością. Nie czułem nic niepokojącego w jeździe, nawet już po tej wymianie opon. Pojechałem więc i oto wyniki:

post-16626-0-31422400-1405888011_thumb.jpg

 

Panowie zapewniali że wszystko jest idealnie i że WSZ nie da się w tym samochodzie ustawić. O PSZ nie pytałem (może mój błąd). Wyjeżdżam dziś na obwodnice i powyżej 100km/h zaczyna bardzo wyraźnie drżeć kierownica, a po jej puszczeniu auto delikatnie ściąga w prawo. Faktem jest, że zaraz po tejże geometrii pojechaliśmy z kolegą marhofem trochę pojeździć w terenie ale nie pamiętam, żebym w coś tam uderzył itp.

 

I tak zamierzam do nich jutro pojechać ale pytanie: czy widzicie coś w tych wynikach co może powodować takie zachowanie oraz czy jazda w terenie może rozregulować geometrię?

 

Dzięki za pomoc i pozdro znad morza :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nic dziwnego ze auto ci sciaga, lewe przednie koło w negatywie, prawe w pozytywie (oba koła krzywo w jedna strone) co za nieuk to ustawiał ci?????????????

Daje sie matołom dobrze urządzenia których nie umieja obsługiwać a potem sa takie wyniki. Wiem po sobie ludzie bez pojecia dostaja robote po znajomosci i takie sa efekty. Polecam ustaw sobie max negatyw z przodu -0,45st jesli ci wyjdzie bedziesz bardzo zadowolony. Jesli nie uda sie -0,45St to ustaw tyle ile wyjdzie max ale takie same wartosci na prawym i lewym kole.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzieki wielkie za pomoc! @GRAF, mówisz o Pochyleniu koła z przodu prawda?

 

O wiele bardziej jednak martwię się tymi drganiami na kierownicy powyżej setki, czy widzicie coś w tych wynikach co może powodować takie zachowanie? Te drgania są konkretne, obie ręce się trzęsą na maxa.

Link to comment
Share on other sites

Błota trochę nabraliśmy na tym poligonie :) Mnie ściągnęło do rowu w tym syfie i się starannie oblepiłem, starałem się później wypłukać się się dało z felg, ale też mi bije powyżej 100 km/h, więc coś tam zostało pewnie...

Link to comment
Share on other sites

przy takich niesymetrycznych ustawieniach nawet bez błota w felgach będzie drgać.

Link to comment
Share on other sites

@dzioba: o których ustawieniach mówisz dokładnie? Chodzi o pochylenie koła?


zmycie błota z wewnątrznej strony felg pomogło i już nie bije. dzięki wszystkim za pomoc!

Edited by m4ver
Link to comment
Share on other sites

myśle ze własnie o to pochylenie mu chodziło  ;)

 

aczkolwiek nie widze tam zbyt wielkich róznic i wszystko mieści sie w tolerancji i nie powinno powodować zdzierania opon i ściagania róznice w minutach sa naprawde niewielkie  ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...