Marcinpug Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Chciałbym się dowiedzieć czy mogę nalać oleju Valvoline 80W-90 GL-5 do skrzyni biegów ? a do tylnego dyfra olej Castrol SAF-X 75W-140 GL5 (syntetyk) ? Jeśli chciałbym popełnić profanację to proszę mnie sprostować . Acha i co nalać do układu chłodzenia ? Obecnie mam bardzo zielony płyn przypominający świeżo rozjechaną młodo żabę ( po deszczu ) . Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Nalać możesz, ale istnieje niemalże konsensus że olejem zarówno do skrzyni jak i dyfra Subaru jedynie słusznym jest Shell Gearoil dostępny w ASO Subaru i u niektórych speców od tych aut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kchelm Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 U dystrybutora olejów Shell dowiedziałem sie że dostępne są 2 rodzaje olejów przekładniowych spełniajacych specyfikacje Subaru mianowicie: -Shell Gear Oil S GL-3 75w80 do starszych modeli (Justy, Libero, Rex) -Shell Gear Oil SL GL-5 80w90 do obecnie produkowanych Dystrybutor twierdzi, że wszystkie warszawskie ASO Subaru biorą od kilku lat tylko ten gęstszy olej czyli 80w90 "SL". Producent natomiast zaleca do Justy 1.2 ten rzadszy "S" (w książce serwisowej 75w90). W jednym z serwisów Subaru odpowiedzieli mi, że "ten gęstszy też może być" a maja tylko jeden. Sam bym kupił taki jak trzeba u dystrybutora ale muszę kupić od razu 20L za kilkaset zł. Mam dylemat, czy wlać olej o wiekszej gęstości i liczyć sie z tym, że skrzynia będzie pracować z wiekszymi oporami czy też wlać np. olej przekładniowy Valvoline zgodny lepkościowo ze specyfikacją (co ciekawe Valvoline zaleca inny do skrzyni DuraBlend Gear Oil GL-4 75w90 a inny do tylnego dyfra DuraBlend Gear Oil GL-5 75w90 ). Poproszę o komentarz i sugestie. Właśnie przymierzam się do wymiany olejów w przekładniach a na stronie Subaru stoi że "Subaru zaleca oleje Valvoline" - jak rozumieć przytoczony w poprzednim poscie niemalże konsensus a jednocześnie brak odpowiedniego oleju w ASO? Czy może ktoś wie gdzie można kupić olej "S" do Justy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Wiem że niektóe Justy jeżdża na "tym gęstrzym" i nic sięnie dzieje. Ale Różnica między GL-3 a GL-5 to doścpowazna różnica wi sam bym nie wiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kchelm Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Dowiedziałem się w Shell że oba oleje 75w80 i 80w90 są mineralne. Valvoline też ma w swojej ofercie oleje mineralne do skrzyń HP Gear Oil 75w80 GL-4 oraz 80w90 GL-5 i w stanach zalecają stosować do Subaru Valvoline 75w90 cytuje "non-syntetic". Więcej na stronie http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=514304 Poza tym jest specyficzny olej Valvoline HP Gear Oil PC 75w80 mineralny do samochodów francuskich Peugot, Citroen Renault. Problem dla którego wymyślono ten specjalny olej bardzo przypomina ten z Subaru. Mianowicie chodzi o synchronizatory, które mogą nieprawidłowo działać ze względu na zbyt mały poślizg na zwykłym oleju. W efekcie biegi ciężko wchodzą. Francuzi zamiast przekonstruowywać skrzynię wymyślili specjalny olej o zwiększonym poślizgu i działa. Inne firmy też mają takie olej dla francuzów. W Justy problem z synchronizatorami może się zdarzać właśnie przy gęstrzych olejach - w Polsce standardowy to 80w90 więc jeżeli ktoś chce taki lać to bezpieczniej tylko ten Shell z serwisu. Albo może taki minerał 75w80 Valvoline do Francuza. Problem w Justy podobny do francuskiego i rozwiązanie problemu analogiczne. Co do półsyntetyków i syntetyków szczególnie tych GL-5 to fachowiec z Valvoline osrzegał że może żle działać na starsze uszczelniacze ze względu na wyższą zawartość siarki w GL-5. Od Niego wiem, że w Subaru Impreza z lat 1997-2001 należy stosować Valvoline półsyntetyk DuraBlend GL-5 gdyż przy stosowaniu innych np syntetycznych Valvoline "SynPower" psuły się synchronizatory. Problemy się kończyły po zalaniu tym szczególnym olejem. W obecnie produkowanych Imprezach ten problem ponoć nie występuje. Swoją drogą jest dość dobrze zorientowany. Chyba wleje do swojego Justy ten mineralny Valvoline do francuzów-przynajmniej do skrzyni. Do Dyfra z tyłu chyba Valvoiline mineralny HP 75w80 albo 80w90 Shell z serwisu. Poproszę o ostrzeżenie jeżeli ktoś zna temat i wie dlaczego ewentualnie takiego "franzuza" nie wolno do skrzyni w Justy. [ Dodano: Pon Wrz 04, 2006 12:18 am ] Na stronie http://www.bazafirm.pl/newbaza/edytorww ... grupy=5888 znlazłem informację o oleju przekładniowym firmy Castrol dedykowanym między innymi do przekładni Subaru. Podjerzewam że może chodzić w szczególności o skrzynie w Justy po 1995 roku, które to produkowane w oparciu o body Swifta posiadały układ napędowy konstrukcji Subaru. A może Swifty miały skrzynie konstrukcji Subaru? Poniżej cytuję specyfikacje (czytaj trzeci akapit!): Castrol TAF-XS Typ: syntetyczny wielosezonowy olej do skrzyń biegów zespolonych z przekładnią główną. Klasa lepkości: SAE 75W-90 Klasa jakości: API GL-4 Zalecany do skrzyń biegów zespolonych z przekładnią główną, zarówno do układów przednio- jak i tylnonapędowych. Przeznaczony do skrzyń biegów, w których konieczne jest stosowanie olej API GL-4. Castrol TAF-XS został opracowany specjalnie dla szczególnych wymagań przekładni samochodów SUZUKI Swift i Vitara, a także zespolonych przekładni SUBARU. Obecnie zalecany przez wielu producentów przekładni. Charakterystyka: - wyjątkowe własności zarówno w niskich, jak i w wysokich temperaturach powodujące łatwość zmiany biegów, - wysoka stabilność oleju i zmniejszenie temperatury pracy przekładni ok. 15 st.C, - zmniejszenie zużycia i wysoka czystość przekładni, - oszczędność zużycia paliwa, zmniejszenie emisji, - do używania we wszystkich warunkach w Europie Własności fizyko-chemiczne: Lepkość w temp. 100 st. C 14,4 mm2/s Lepkość w temp. 40 st. C 76 mm2/s Wskaźnik lepkości 198 Temp. płynięcia (Pour Point) - 54 st. C Gęstość w temp. 15 st. C 865 kg/m3 Lepkość (Brookfield - 40 st. C) 25 000 mPa s Lepkość (Brookfield - 26 st. C) 6 000 mPa s Lepkość (Brookfield - 12 st. C) 1 400 mPa s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 podepnę się pod temat bo jednoznacznej odpowiedzi nie wyczytałem. co wlać do skrzyni i dyfra w moim 2.0 N/A ? sprawa dość pilna bo autko idzie jutro na kanał. niestety w instrukcji nie ma ani zalecanej klasy lepkościowej ani firmy. czyli czy lać koniecznie shell o którym pisze Az czy może coś innego? a jeśli tak to lepiej minerał czy jednak półsyntetyk. dzieki z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekZ Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 Jednoznaczną odpowiedź masz w mailu Azraela. Z ciekawości: po co zastanawiasz się nad innymi opcjami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gorzel Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 Podpinam się z pytaniem - jak często trzeba wymieniać olej w skrzyni i dyfrze? Móje Legacy T ma 142 kkm, nic nie wiem czy i kiedy te oleje były zmieniane. W poniedziałek samochód idzie na przegląd i drobne naprawy, zmienić też oleje? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 Ja wymieniam, raz na 20-30 tys, ale inni robią to dużo dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Brzeg Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Wymieniłem w moim Foresterze '98 olej w skrzyni biegów na olej zalecany w książce serwisowej 75W/90 GL-5 Shell Transaxleoil i czytając wasze linki nie wiem czy dobrze zrobiłem? Zalecacie Shell Gearoil ,który dostępny jest w Serwisie.Czy mógłby ktoś zdradzić jaka jest różnica pomiędzy nimi??? Obawiam się, czy nie wlałem za rzadkiego oleju i czy nie uszkodzę skrzyni?Parametry olejów można znaleźć na poniższym linku: http://www.off-road.pl/index.php?option ... 7&Itemid=2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 W moim zmienili oryginalny olej na VALVOLINE 75V-90W Syntetyk podczas pierwszego servisu bo cos z tylnego dufra zaczynalo swistac przy 140km/h i od tamtej pory cisza i spokoj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabu Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 W moim zmienili oryginalny olej na VALVOLINE 75V-90W Syntetyk podczas pierwszego servisu bo cos z tylnego dufra zaczynalo swistac przy 140km/h i od tamtej pory cisza i spokoj. mój świszcze przy 105km/h. myślisz, że wymiana na valvoline coś pomoże? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi