Karol83 Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Witam mam problem z hałasującym mostem, najbardziej daje znać o sobie przy prędkości 70-90 km/h. Odgłos przypominający dźwięk zużytego łożyska piasty. Mechanik przejechał się samochodem, robiąc slalomy, hałas był cały czas ten sam, więc wyeliminował piastę. Następnie podniósł samochód na podnośnik załączył bieg i zdiagnozował to jako problem z dyferm. Powiedział, że nie warto go naprawiać, że korzystniej będzie kupić używaną część. Co Wy o tym mylicie? Czy ktoś z Was zakładał już używany dyfer, czy mieliście w związku z tym jakieś problemy? Znalazłem taką cześć: http://allegro.pl/show_item.php?item=4371482006 Na starym moście nie znalazłem, żadnych numerów i mam wątpliwości czy ten dyfer pasować będzie do mojego auta: Rok produkcji 2005, model z roku 2006.Silnik 2.0 (1994) moc 116 kW. Skrzynia biegów manualna. Może ktoś z Was będzie mógł mi coś więcej powiedzieć. Drugie pytanie to jaki olej powinienem walć? Czy przy okazji powonieniem też wymienić olej w przedniej przekładni i skrzyni biegów, sprawdziłem historię wpisów do książki i nie zauważyłem, żeby był zmieniany. Czy w ogóle zmienia się olej w skrzyni i przekładni…? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz77b Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Ja wymieniłem kiedyś dyfer na używany i bylo ok. Olej jak najbardziej podlega wymianie i w skrzyni i dyfrze. Ja wymieniam go co 20 tys, na motul 75/90. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karol83 Posted June 30, 2014 Author Share Posted June 30, 2014 dzięki za informację czy wiesz może ile oleju mieści się w przekładniach i skrzyni biegów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Olej : jakiś GL5 75w90 Do skrzyni 4 .0 Litra, dyfer 0.8L. NIe kupuj dyfra bez pewności co do przełozenia -musi grać ze skrzynią. Zapytaj sprzedawcy o to . Jesli nie wie -nie kupuj,. Musisz znać przełożenie skrzyni. najlepiej sprawdź oznaczenie skrzyni, albo mechanik może wie oco chodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emiliano Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 przełożenie w 2.0X jest 4.111 w oryginalnej skrzyni zródło: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2005/2005%20Service%20Manual%20EU.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 nie grzebałem w tym linku, ale nie wiem czy 4.11 może być przełożeniem głównym ,czy wyjściowym na wał do dyfra. MOże byc róznie (róznić sie 1.1 razy). U Ciebie prawdopodobnie będzie faktycznie 4.11 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karol83 Posted June 30, 2014 Author Share Posted June 30, 2014 dzięki za wszystkie odpowiedz Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted July 1, 2014 Share Posted July 1, 2014 W Forkach (SG) masz tylko 2 możliwości, albo 4.111, albo 4.444. 4.444 Było głównie w automatach i "chyba" w manualu 2.5 XT. Większość sprzedawców na allegro nie ma niestety pojęcia co sprzedaje, a jak do tego dochodzi jeszcze kwestia czy w dyfrze jest LSD czy może jest otwarty to niczego się nie dowiesz. Przełożenie dyfra można odczytać po zdjęciu dupki mostu, na głównym przełożeniu jest to wybite, więc jeśli tylko sprzedawcy się "chce" to masz 100% pewności, przynajmniej w kwestii przełożenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now