Skocz do zawartości

Czy to uszczelka pod głowicą ? STI 2,5US


LORDSEQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Spotkała mnie taka sytuacja:

 

Jechałem sobie około 3-4h z Gdańska do Warszawy,

Prędkość 120-160 , ze 2x przyciśnięte do ~240, włączona klima

 

Gdy zajechałem już na miejsce - procedura chłodzenia

- wyłączam klimę, zostawiam nawiew

- siedzę i chłodzę turbo

 

I się zaczęło, momentalnie zaparowała mi przednia szyba i temp silnika wzrosła do 2/3 skali, ;/

Po ogarnięciu sytuacji następnego dnia sprawdzam płyny etc.

 

- w zbiorniczku nadmiarowym bąbelki ;/  dosyć sporawe średnicy centymetra

- w zbiorniczku wyrównawczym maciupeńkie bąbelki , prawie jak malutka pianka :(

 

Dodatkowy objaw to nie chodzi równo na jałowym, wygląda jak by klima była włączona,tj, wchodzi na obroty ~800 i wraca do ~600.

 

PS. po odstaniu dwóch dni przestało bąbelkować

Generalnie już nie wiem co to może być ? A obroty na jałowym dalej jak by się coś załączało i wyłączało.

 

 

Any idea ?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I się zaczęło, momentalnie zaparowała mi przednia szyba

 

Zaparowywanie przedniej szyby po wyłączeniu Klimy wynika z tego że parownik jest wilgotny i wokół niego jest sporo wilgoci ,nawet wody ,jak jest zatkany odpływ.

Nawiew dmuch wilgotne  powietrze na szybę i powstaje para, do tego szyba może być jeszcze zimna

                                                                                    

Edytowane przez Grzesiek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć,

Jak na razie śmigam i nie występują problemy. Co prawda nie miałem okazji jechać kilku h atostradą ale byłem u mechanika i stwierdził mały nalot oleisty w zbiorniczku nadmiarowym.  Dodam, że ów zbiorniczek był pięknie czyszczony przy przebiegu 100kkm.( lipiec br. wymiana rozrządu)

 

 

Czy kiedyś była robiona uszczelka? Nie wiem, możliwe, że tak,(sądząc po opinii silnika 2,5l)

 

Aha i bąbelki nie lecą...

Edytowane przez LORDSEQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekaw jestem. Ja tez mam nalot na korku. I też było myte. Bąbelki słychać ale tylko jak się zimno robi kolo zera i poniżej oraz jak zgasze auto parę razy w ciągu dnia. I potem dzieją się akcje. No i w górnym wezu jakby nie było płynu... Co do lata mogę jeździć i nic ;-) ale to pewnie Upg lub głowica. Nie mam kasy na to teraz więc będę pewnie przez zimę robił podwozie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na padniętej uszczelce można czasem długo jeździć bez żadnych objawów. Taka przypadłość 2,5L, zapewne sporo właścicieli nawet sobie z tego nie zdaje sprawy. Sam gdybym nie zrobił testu, dalej żyłbym w nieświadomości :). Według warsztatów można z tym jeździć często bez większych konsekwencji, ale zawsze lepiej zrobić z tym porządek i przynajmniej psychicznie się podbudować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...