Pan Dziedzic Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Ostatnio był przypadek zasniedziałych styków w kostce alternatora, przeczyść, psiknij wd i falowanie minie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 aby nie wd40 do tego są elektrocleanery! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Sytuacja jest opanowana. Przyczyną był niedoładowany, albo wręcz rozładowany akumulator. Naładowałem przez noc, dziś koło południa odpaliłem i przez chwilę jeszcze było tak samo, popracował jeszcze chwilę aż się dogrzał, delikatna przegazówka i wszystko się uspokoiło. Dla pewności jeszcze raz popołudniu odpaliłem i już wszystko było OK. Kamień z serca :thumbup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 (edytowane) Dupa dupa dupa. Falowanie wróciło po jakimś czasie. Alternator sprawdzony, działa. Kupiony nowy akumulator, bo stary (też całkiem nowy, bo kupowany w marcu) został wyssany do końca przez źle podłączone radio do tego stopnia, że już się go nie udało uratować. Pojechałem do elektryka, żeby mi to w końcu ktoś porządnie zdiagnozował i wychodzi na to, że padła sonda lambda - daje bardzo słaby sygnał, do tego analiza spalin wykazuje, że auto jest mocno przelane. Wstępnie dorwałem używaną sondę od Vagina, która była wyjęta z Ver.6, zobaczymy, czy będzie poprawa. Jeśli nie, to czy ma ktoś numery katalogowe oryginalnej sondy lambda do Type R Ver.5 ? Ewentualnie namiar na miejsc gdzie taką dostać? Edytowane 18 Sierpnia 2014 przez pawlaswrc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Wydaje mi sie, ze to powinno byc to: 22690AA161 Mysle, ze w ASO beda mieli, w Katowicach pewnie tez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 (edytowane) Ostatnia wymiana sondy okazała się skuteczna. Pojeździłem trochę, ale ostatnio auto stało ze dwa tygodnie i padł rozrusznik. Wymieniłem rozrusznik i po złożeniu wszystkiego znów się zaczęło. Falowanie wróciło . Zdejmowałem tylko IC, odpiąłem cienki podciśnieniowy wężyk i gruby wąż z DV. Odkręciem też dwie masy, ale wszystko poskładałem tak jak powinno być. Jutro jeszcze raz sprawdzę, ale jeśli wszystko będzie prawidłowo poskładane, to znów czeka mnie szukanie. AMI, jesteś pewny tego numeru sondy? Przejrzałem katalog Denso : http://www.e-denso.pl/advanced_search_result.php?keywords=subaru&x=54&y=12 i nie znalazłem takiego numeru OEM Edytowane 21 Listopada 2014 przez pawlaswrc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 (edytowane) masz ecu seria z seryjnym programem, bez piggyback? a pompa paliwa i regulator ciśnienia? sprawdź afr to działanie/niedziałenie może zależeć od temperatury powietrza Edytowane 22 Listopada 2014 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 (edytowane) Wszystko seria, pompa Walbro, silnik zakuty, wolny wydech- downpipe z szerokim kołnierzem 3" -> 2.5" Tak się zastanawiam czy sama zmiana DP na szeroki może powodować padanie sond? Bo jeśli się okaże, że znów sonda, to może to będzie trop? Edytowane 22 Listopada 2014 przez pawlaswrc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 i masz niezmienioną mapę przy odepchanym wydechu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 AMI, jesteś pewny tego numeru sondy? Taki wystepuje w Katowicach na stronie. Dla pewnosci po sniadaniu sprawdze w Subarowskim katalogu i Ci dam znac. Ale wyglada dosc poprawnie. Moze posprawdzaj faktycznie jeszcze raz wezyki i te masy. Wezyki nowe czy jakies starawe juz? Moze gdzies pekl w niezbyt widoczny sposob (znam to skads )? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 i masz niezmienioną mapę przy odepchanym wydechu? yyyy... no tak, ale wcześniej też tak jeździł, tylko na seryjnym DP i nic się nie działo. Żeby uściślić - "nową" sondę założyłem używaną. AMI - dzięki. A masz może numer zamiennika DENSO, albo wiesz gdzie szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 (edytowane) AMI - dzięki. A masz może numer zamiennika DENSO, albo wiesz gdzie szukać? Nie bardzo - moge Ci podac tylko numer oryginalu z katalogu (a z tego co pamietam oryginal mial nabite logo Bosch u mnie - no, chyba, ze to tylko taki poloryginal byl, ale faktem jest, ze oryginal dawno juz umarl a teraz szczesliwie od paru lat jezdzi Bosch LS-02 i daje rade) Edytowane 22 Listopada 2014 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 ale seryjny dp miał kata, który najbardziej blokował wydech ja bym pojechał do tunera ustawić sterowanie silnika, nie żeby podkręcać parametry, ale żeby sprawdzić skład mieszanki w całym zakresie doładowania i obciążenia, dodatkowo, żeby posłuchać czy gdzieś nie pojawia się spalanie stukowe mój temat z wolnymi obrotami (mam ecumaster det3 zmieniający zapłon i paliwo + całkowicie sterujący doładowaniem na własnym zaworze, wolny wydech i bov dla ochrony turbiny): po założeniu bov przy szybkim schodzeniu z obrotów przy np. zatrzymaniu do 0 na skrzyżowaniu gasł: powód powietrze uciekające z dolotu przez bov po obniżeniu ilości paliwa na niskich obrotach objaw znikł, ale zaczęła się nierówna praca i gaśnęcie (za mało paliwa) przy okazji nauczyłem się, że silnik na wolnych obrotach jest bardzo wrażliwy na zmiany ilości paliwa, pojedyncze jednostki w mapie det3 decydują czy przygasa, czy trzyma wolne obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Ta moja "nowa-używana" też jest Boscha. Symbole spisane z niej: A24 A71 028 8Z 010 A Bosch LS-02 to jest ogólnodostępna sonda, czy trzeba jej szukać? ale seryjny dp miał kata, który najbardziej blokował wydech Poprzedni nie był seryjny, też był wolny, ale bez szerokiego kołnierza. Być może, rzeczywiście trzeba będzie podjechać do kogoś i to sprawdzić, ale najpierw sprawdzę czy czegoś nie pominąłem przy składaniu, a później tą sondę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 A Bosch LS-02 to jest ogólnodostępna sonda, czy trzeba jej szukać? Bez problemu dostepna i nie jakos przesadnie droga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Aha, jeszcze jedno - ona jest z wtyczką, czy do zaprawienia? Ile przewodów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 (edytowane) Hm, przegladajac teraz katalog znalazlem te 22690AA161 - co siedzi w downpipe, ale - interesujaco - katalog wspomina o niej tylko do wrzesnia 98. Jest jeszcze cos takiego - 22690AA320 - ale wg. katalogu to sonda, ktora idzie w kolektor wydechowy w okolicach downpipe. Wg. katalogu subaru takze od wrzesnia 99, w ej205 i ej207... hmm... taka ciekawostka. O ile mnie pamiec nie myli, to w moim sondy w kolektorze nie bylo, tylko w downpipe. A w kazdym razie tam jest odkad pamietam. Co do LS-02 - 3 przewody - czyli tak jak w TypeR v5 - wszystko powinno grac. Mozesz przelozyc do wtyczki oryginalnej, albo uciac i uzyc skrecanych zlaczek dostarczonych przez Boscha. Niemniej jednak, zanim sie zaczniesz spieszyc z wymiana - moze podlacz sie komputerem i zobacz w ogole jakie sa odczyty z obecnej sondy. Edytowane 22 Listopada 2014 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Właśnie też znalazłem, że to jest uniwersalna. A jak to jest - starą wtyczkę miałbym rozebrać? Skąd mam wiedzieć gdzie, który kabel jak już rozbiorę? W razie czego dam radę to złożyć przy pomocy domowych profi narzędzi - szpilek, małych śrubokrętów itp? Nie mam do takich rzeczy sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Mysle, ze dasz - jak masz watpliwosci co do tego ktora gdzie, to moze zapytaj jakiegos znajomego elektryka. Duzo opcji na pomylke nie ma, ale zawsze sie da cos na odwrot Albo - jesli faktycznie masz sonde walnieta - idz na calosc, kup sobie szerokopasmoweczke z zegareczkiem, podlacz wyjscie 0-1v w miejsce obecnej sondy i w droge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Problem w tym, że ja i tak za bardzo nie ogarniam czym to się je. Jest sonda, nie działa, to trzeba wymienić, ale szerokopasmowa i odczyty z niej to już nie dla mnie. Takie rzeczy wolę zostawiać mądrzejszym. BTW - po co to się montuje i ile kosztuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 (edytowane) Montuje sie, zeby moc monitorowac sklad paliwowo-powietrzny mieszanki. Ale skoro podchodzisz do tego - poniekad rozsadnie - ze i tak nie bedziesz zerkal, to faktycznie lepiej po prostu sonde sprawna miec i cieszyc sie jazda. Inna sprawa, ze niektore auta maja standardowo szerokopasmowki, zeby lepiej kontrolowac mieszanke - ale tutaj komputer musi wiedziec tez co z tym robic. Subarowy JECS nie obsluguje - koryguje tylko miedzy bogato a ubogo przy pomocy zwyklej, waskopasmowej sondy. Niemniej jednak - tak co do kosztow - zalezy od rozwiazania. Jakies Innovate LC-01/02 nie sa szczegolnie drogie, nawet z zegarkiem - pewnie w granicach 800zl da sie zmiescic. Ktos na forum mial AEM tez - z tym, ze nie wiem, czy da sie wyprowadzic 0-1v z tego do emulacji waskopasmowki. Ale pewnie sie da. Ale jak wyzej - nic na sile. Jesli Ci sie to nie przyda, to pewnie nie ma sensu. Edytowane 22 Listopada 2014 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 przy okazji nauczyłem się, że silnik na wolnych obrotach jest bardzo wrażliwy na zmiany ilości paliwa, pojedyncze jednostki w mapie det3 decydują czy przygasa, czy trzyma wolne obroty tylko że det3 nie jest żadnym wyznacznikiem odnośnie strojenia czegokolwiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 przy okazji nauczyłem się, że silnik na wolnych obrotach jest bardzo wrażliwy na zmiany ilości paliwa, pojedyncze jednostki w mapie det3 decydują czy przygasa, czy trzyma wolne obroty tylko że det3 nie jest żadnym wyznacznikiem odnośnie strojenia czegokolwiek. mi nie chodzi o to, żeby stroić na DET3 podałem jako przykład, że zmniejszanie/zwiększanie dawki paliwa (jakimkolwiek sposobem) przy tej samej ilości powietrza na wolnych obrotach mocno wpływa na pracę silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Dziś nie miałem kiedy wyjąć ICka i posprawdzać wszystkich wężyków, ale chociaż odłączyłem akumulator i po paru godzinach odpaliłem auto na nowo. Popracowało aż aż silnik złapał temperaturę, potem się przejechałem bez zbędnych fajerwerków, ale nic się nie zmieniło. W poniedziałek posprawdzam wężyki itp, a jak nic się dalej nie zmieni, to podjadę do warsztatu sprawdzić sondę. Dziś posprawdzane wszystko co było ruszane, zdjęty i założony na nowo IC, dokręcone kilka śrubek masowych, obejmy i wężyki sprawdzone - nic nie wyglądało na źle założone, albo zapomniane. Auto odpalone i w sumie nic się nie zmieniło. Potem zrobiłem trasę do Wrocka i z powrotem, w tym prawie godzinka w korku. Po 20km jeszcze były małe wahania, potem coraz mniejsze, a już w korku zaczęło się całkiem uspokajać. W drodze powrotnej już było całkiem OK, więc nawet pozwoliłem sobie na kilka dmuchnięć, choć było mokro, więc bez szaleństw. Narazie wydaje się być stabilnie ...ufff. Wygląda na to, że jednak to było "procedura adaptacyjna", no chyba, że coś nieświadomie poprawiłem, ale większych zastrzeżeń nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Panikarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się