pawlaswrc Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Wczoraj odebrałem auto od lakiernika i od samego początku mi się nie podoba praca silnika. Auto na wolnych obrotach po odpaleniu, zamiast ustabilizować obroty, zaczyna falować do tego stopnia, że mam czasem wrażenie, że zaraz zgaśnie. Ogólnie lakiernicy nic nie demontowali, jedynie pewnie odłączali akumulator. Była malowana m.in. maska, zdjęte wyloty powietrza i kurnik. IC i osprzęt pod wylotami były przykryte papierem. Papier był mokry bo oczywiście ostatnio "popadywało". Po tym, co widziałem, jak pracownicy odpalali na pych Audi 90 cabrio, mógłbym przypuszczać, że z moim autem mogło być podobnie, choć szef, do którego mam pewne zaufanie, zapewnia mnie, że nie ma takiej opcji, ale wiadomo - kota nie ma, myszy harcują . Jeśli odpalali na pych, jest taka możliwość, żeby przestawili rozrząd? Co ewentualnie innego mogło się stać - wilgoć, woda, zapylone czujniki, przepływka??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 hm, u mnie rozrząd się był przestawił "sam" chyba o 1 czy 2 ząbki, nie przez odpalanie na pych, i efekt był taki że auto w 1-2 minuty od odpalenia (po minimalnym nagrzaniu) zaczynało się krztusić i mało co nie gasło, nie dało się za bardzo jechać (tzn dało się, ale aż "bolało" tak męczyć auto). Po ustawieniu rozrządu jest ok, czasem obroty falują ale minimalnie... to już pewnie nie wina rozrządu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlaswrc Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 Auto jedzie normalnie, czyli zapiernicza aż miło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shabat Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 (edited) Odkręć silnik krokowy od kolektora dolotowego, psiknij w środek wd40 żeby przepłukać i na koniec wymyj benzyną - z tego co pisałeś to auto trochę stało nieodpalane, więc mógł się zastać. Jeżeli odpalasz auto na pych to jest możliwość przestawienia się paska rozrządu, ale skoro auto jedzie normalnie to raczej odpuść ten temat. Edited May 15, 2014 by Shabat Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Zanim zaczniesz rozbierac pol auta dam Ci taka rade z autopsji Sprawdz, czy przypadkiem nie zabezpieczyli filtra powietrza przed syfem owijajac go w jakas szmate i nie zapomnieli jej wyjac A jak juz bedziesz ten silnik krokowy czyscil, to nie wiem, czy dobrym pomyslem jest sprawdzac go w dloni - fajnie ten czopek strzela Ale gdyby cos, to mam chyba nawet jeszcze jeden silnik krokowy w zapasie Nie spawali niczego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlaswrc Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 (edited) Filtr był pierwszą rzeczą, którą sprawdziłem. Nic nie było. Spawania też nie. jest sprawdzac go w dloni To jak go sprawdzić jak nie w dłoni ? Obecnie w garażu mam tylko am nitro i WD40. Wystarczą do wyczyszczenia? Aha, tak dla pewności - który to krokowiec, a który czujnik położenia przepustnicy? Edited May 15, 2014 by pawlaswrc Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 PRZEPŁYWKA! bardzo lubi padać i podobne ma objawy Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 (edited) Aha, tak dla pewności - który to krokowiec, a który czujnik położenia przepustnicy? Krokowy bedzie wygladac tak (numery sie moga nie zgadzac ewentualnie) PRZEPŁYWKA! bardzo lubi padać i podobne ma objawy A w tym przypadku jazda to proszenie sie o stopiony tlok moze byc Wezyki podcisnienia/cisnienia wszystkie szczelne dokola dolotu? Mialem tez taki glupi przypadek, gdzie wezyk pekl przy kroccu map-sensora i troche nie bardzo bylo widac, zanim po prostu sparciala guma nie pekla kompletnie. Edited May 15, 2014 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 wiem z wasnego doswiactczenia w gt 97 jak odlaczysz akumlator to komp sie zresetuje i sterownik sie musi nauczyc na nowo, odlacz aku poczekaj z 15 m potem podlacz zapal zostaw na wolnych z 15m a potem jezdzij za 3 dni sie ustabilizuje a moze nawet wczesniej pozdrawiam jezeli nie to musisz szukac usterki osprzed przepustnicy czujnik polozenia przewaznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 wiem z wasnego doswiactczenia w gt 97 jak odlaczysz akumlator to komp sie zresetuje i sterownik sie musi nauczyc na nowo, odlacz aku poczekaj z 15 m potem podlacz zapal zostaw na wolnych z 15m a potem jezdzij za 3 dni sie ustabilizuje a moze nawet wczesniej pozdrawiam jezeli nie to musisz szukac usterki osprzed przepustnicy czujnik polozenia przewaznie amen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart900 Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Wymień filtr paliwa, u mnie pomogło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Domanski Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Wezyki podcisnienia/cisnienia wszystkie szczelne dokola dolotu? Mialem tez taki glupi przypadek, gdzie wezyk pekl przy kroccu map-sensora i troche nie bardzo bylo widac, zanim po prostu sparciala guma nie pekla kompletnie. Miałem to samo nie dawno. Pod intercoolerem w okolicy krokowca i przepustnicy jest zaworek podciśnienia. Z góry jego w ogóle nie widać. Miałem odłamany jeden króciec. Wężyk nie był założony, więc łapał lewe powietrze. Po wymianie zdecydowana poprawa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlaswrc Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 Wyczyściłem krokowiec, odłączyłem akumulator na ok.3 godziny. Dalej to samo. Odłączyłem przepływkę w czasie pracy silnika i zgasł, więc według sugestii Prema, przepływka jest OK. Falowanie dalej jest. Wężyki raczej wszystkie są na miejscu, bo też ruszane nie były. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kts Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 …a nie pogrzebali cos w zasilaniu paliwem(albo cos sie stalo nie z ich przyczyny), jesli podlaczysz do kompa i korekcja na wtryskach bedzie mocno nierowna to cos z tego. Ja tak mialem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlaswrc Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Chyba rzeczywiście nie ma co szukać po omacku, tylko się podpiąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Masz blow off ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlaswrc Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Nie mam. DV seria. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegasWRC Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Odłączyłem przepływkę w czasie pracy silnika i zgasł, więc według sugestii Prema, przepływka jest OK. U mnie też przy odłączeniu przepyłwki silnik gasł, mimo że ta byla padnięta :-) I stawiam akurat na nią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlaswrc Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Prawdopodobnie dziś uda się sprawdzić błędy, więc trzymajcie kciuki, żeby to było "coś prostego" ......nie rozumiem tylko jednego. Zawoziłem auto, wszystko było OK, przyjechałem po odbiór i jest dupa. Jeśli to rzepływka, to by padła tak sama z siebie od razu? Czy mogło by jej zaszkodzić zapylone środowisko w lakierni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Odłączyłem przepływkę w czasie pracy silnika i zgasł, więc według sugestii Prema, przepływka jest OK. U mnie też przy odłączeniu przepyłwki silnik gasł, mimo że ta byla padnięta :-) I stawiam akurat na nią. Racja. Najlepiej pożycz od kogoś pewną działającą i podmień Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Jeśli to rzepływka, to by padła tak sama z siebie od razu? Czy mogło by jej zaszkodzić zapylone środowisko w lakierni? mogła, nie ma reguły. też tak miałem, jednego dnia było ok, drugiego już nie :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 ja miałem problem taki ze w lato jak pod maską juz było jak w piekle wtedy przepływka sie pier.... a na zimnym itp normalnie. zmieniłem i po kłopocie Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlaswrc Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 (edited) Narazie nie/udało się zdiagnozować: - błędów na przenośnym komputerze, bo nie chciał się łączyć z moim ECU - pomierzyliśmy za to voltomierzem pobory na akumulatorze i alternatorze w rożnych konfiguracjach włączania i wyłączania urządzeń w aucie i jest pewien trop, bo w miarę wyłączania kolejnych rzeczy, falowanie ustawało. Niby prosta rzecz - w czasie jazdy, kiedy prąd idzie z alternatora, wszystko jest OK, a na postoju i podczas wolnego toczenia, kiedy większość prądu idzie z akumulatora, falowanie zaczyna się od nowa. Zaczęliśmy włączać jak najwięcej urządzeń, żeby pobór prądu był większy i alternator zaczął pracować i wtedy falowanie ustawało. Wstępnie celujemy w słaby akumulator. Podłączyłem dziada na noc. Rano się okaże, czy teoria się sprawdzi. Edited May 16, 2014 by pawlaswrc Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 @@pawlaswrc poczyść wszystkie złącza kabelków,kostki w alternatorze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlaswrc Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Fakt, to też można zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now