Jump to content

Legacy B12 swap hamulcy, zacisków + kierownica momo


Zerd

Recommended Posts

Witam forumowicze. Jestem posiadaczem Legacy z 99r z silnikiem 2.0. Przymierzam się do zmiany hamulcy (w zasadzie to chyba wszystkiego) tylko od czego ? Pomożecie ? Jakieś sugestie ? Podpowiedzi ? Fabryczne hamowanie w aucie jest jakąś porażką ;) przednie tarcze jak w fiacie uno a z tyłu bębny :)

 

plusem jest pytanie odnośnie zmiany kierownicy. Planuje zamontować oryginalne momo i teraz pytanie czy od każdego modelu z podobnych lat mogę spokojnie dopasować ? obecnie mam coś takiego...

 

1z61.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jakieś sugestie ?

 

Zacznij od dobrych klocków.

 

 

 

odnośnie zmiany kierownicy.

 

Daj ją do obszycia . Momo nie jest mniejsze.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Przymierzam się do zmiany hamulcy (w zasadzie to chyba wszystkiego) tylko od czego ?

Jeśli masz zacisk dwutłoczkowy, to musisz przejść na większą tarczę (z 277 na 294) i zacisk. Niestety, również na większe koła = > 16, czyli robią się koszta.

(jeśli masz jednotłoczkowy, to przechodzisz na dwutłoczkowy 277). 

Z tylnymi bębnami narobisz się, żeby je zmienić, a efekt będzie niewielki (tyły nawet przy tarczobębnach marnie hamują). Lepiej dopilnuj, żeby były w dobrym stanie.

 

Co do kierownicy...

 

 

Daj ją do obszycia . Momo nie jest mniejsze.

 

Założyłem MOMO i pewnie wyrzucę i wrócę do obszytej oryginalnej... Ma grubszy wieniec, a średnicę chyba nawet minimalnie mniejszą niż MOMO. 

Link to comment
Share on other sites

 

Przymierzam się do zmiany hamulcy (w zasadzie to chyba wszystkiego) tylko od czego ?

Jeśli masz zacisk dwutłoczkowy, to musisz przejść na większą tarczę (z 277 na 294) i zacisk. Niestety, również na większe koła = > 16, czyli robią się koszta.

(jeśli masz jednotłoczkowy, to przechodzisz na dwutłoczkowy 277). 

Z tylnymi bębnami narobisz się, żeby je zmienić, a efekt będzie niewielki (tyły nawet przy tarczobębnach marnie hamują). Lepiej dopilnuj, żeby były w dobrym stanie.

 

Co do kierownicy...

 

 

Daj ją do obszycia . Momo nie jest mniejsze.

 

Założyłem MOMO i pewnie wyrzucę i wrócę do obszytej oryginalnej... Ma grubszy wieniec, a średnicę chyba nawet minimalnie mniejszą niż MOMO. 

 

 

i to jest konkretna odpowiedź :)

 

a przy jednotłoczkowym jaka jest średnica tarczy ?

 

obecnie mam założone koła 7x17 ET43 więc miejsca chyba jest wystarczająco... wystarczy zakup zacisków dwutłoczkowych + tarcze 294 ? czy pod zaciski trzeba dać jakieś dystanse ? czy tylne piasty i półosie są takie same przy bębnach i tarczobębnach ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

a przy jednotłoczkowym jaka jest średnica tarczy ?

266 (czy coś koło tego), ale spodziewałem się, że legaś będzie miał już dwutłoczek 277mm...

O hamulcach napisałem już TUTAJ a nie Ty jeden chcesz coś poprawić, POPATRZ

 

 

wystarczy zakup zacisków dwutłoczkowych + tarcze 294 ?
 

Generalnie uważam, że podstawą jest dobra tarcza i klocek, całość na dwutłoczku minimum 277. Tarcza 294 z dwutłoczkiem - budżetowo, lb czterotłoczek - na bogato (ale przepaści pomiędzy nimi nie będzie).

 

 

czy pod zaciski trzeba dać jakieś dystanse
 

Nie, jarzma się różnią i zaciski.

 

 

czy tylne piasty i półosie są takie same przy bębnach i tarczobębnach

Tego nie sprawdzałem... ale miałem jednocześnie dwie imprezy z tarczobębnami i tarczami z tyłu... Obie na ręcznym zawracały na asfalcie ;)  Ważne, żeby wszystko było w dobrym stanie. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Można też założyć przedni komplet od Legacy "Spec B", czyli tarcza 316/30mm i dwu tłoczkowy zacisk, wchodzi pod felgi forka 2,5XT, więc z twoimi też nie powinno być problemów. Oczywiście jarzmo, zacisk i klocek inne od reszty dwutłoczków.

Brembo to nie jest, ale bilans cieplny wychodzi dużo lepiej niż 294mm.

Link to comment
Share on other sites

Można też założyć przedni komplet od Legacy "Spec B", czyli tarcza 316/30mm

 

 

Brembo to nie jest, ale bilans cieplny wychodzi dużo lepiej niż 294mm.

 

 

To wszystko się zgadza... ale wątpię, żeby wykorzystał pełne możliwości przy tarczy 294, dwutłoczku i dobrym klocku, mając

 

Legacy z 99r z silnikiem 2.0

 

o zawrotnej mocy 125 koni. A finansowo to znów drożej (i hamulce i koła, 17 bodaj, prawda?)

 

 

Pomimo dość dynamicznej jazdy nie udało mi się przegrzać tego zestawu:

post-3635-0-61898600-1400683699_thumb.jpg

+ płyn DOT 5.1

Link to comment
Share on other sites

każdy zestaw da się przegrzać

 

Oczywiście, ale na moją jazdę wystarcza:

post-3635-0-32714900-1400687005_thumb.jpgpost-3635-0-54459600-1400687023_thumb.jpgpost-3635-0-64903600-1400687046_thumb.jpgpost-3635-0-52328900-1400687067_thumb.jpg

 

Zestaw używany jak widać w Imprezie kombi z tylnym stabem i STI-ajowym zawieszeniem. Mieszkam w górach, dojeżdżam do pracy serpentynami, często spóźniony,  ;)  ale jak dotąd hamulca nie zaczęło mi brakować.

Link to comment
Share on other sites

no może masz rację... przemyślę sprawę.

 

w chwili obecnej waga auta to niecałe 1500kg + wsiądzie kilka osób i robi się wynik. Jadąc autostradką przy oczywiście maksymalnej dozwolonej prędkości wystarczy jedno awaryjne hamowanie do zera aby zagrzać hamulce...

Link to comment
Share on other sites

Kuba podpowiedział Tobie chyba praktycznie wszystkie rozwiązania...Oczywiście spełniające oczekiwania i adekwatne do mocy tego autka....wiadomo, ze w brembo itp wynalazki nie ma co inwestować....Albo 4ry tloki na tarczy 294mm...albo ze spec B właśnie...lub spróbuj jeszcze lepsze klocki i tarcze zamontowac...choć jak napisałeś zmiana postanowiona- wiec to co powyżej napisane..zadowoli w pełni :D

Link to comment
Share on other sites

Operacja się nie udała bo jeszcze jej nie było... jak wiadomo wszystko kosztuje a mój gacek dużo potrafi pochłonąć pln :) zmiana będzie na pewno ale jest zmianą którąś z kolei w kolejce i cierpliwie czeka :)

Link to comment
Share on other sites

To czekamy na relację z postępów w pracach :)

 

Aha a co do kierownicy to spokojnie podpasuje...każda momo...na wieloklin "wejdzie"...i będzie działało...problemem może być jedynie kostka od poduszki...( bo jak rozumiem chodzi o momo z poduszką)u Mnie w Imprezie niestety te kostki nie pasowały a przerabiać ich nie miałem odwagi....Więc moja rada..jak już będziesz szukał kierownicy to proś o fotki kostki od poduszki i porównaj z Twoją...Nic więcej nie potrzeba...Reszta na 100% pasuje :)

Poduszkę można także "oszukać" opornikiem (tak by kontrolka nie świeciła) ale to taki pół środek bo skoro ma sie poduszki to chyba po to by były i działały :)

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie zmieniałem kolejno: 260 --> 277 --> 294 (dwutłoczek).

 

Kupiłem prawie zestaw z Subaru Tribeca właśnie 316/30, ale wcześniej podniosłem taką tarczę. Jej masa mnie odwiodła od tej drogi - generowałaby zbyt duże straty przy przyspieszaniu.

Wydaje mi się to przerostem przy mocy poniżej 180 KM - przynajmniej ja sobie taką granice nakreśliłem.

 

Oczywiście te które mam teraz hamują najlepiej i pozwalają, w przeciwieństwie do poprzednich, w każdym momencie zblokować koło. Co nie jest oczywiste w Subaru.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...