Zerd Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Witam forumowicze. Jestem posiadaczem Legacy z 99r z silnikiem 2.0. Przymierzam się do zmiany hamulcy (w zasadzie to chyba wszystkiego) tylko od czego ? Pomożecie ? Jakieś sugestie ? Podpowiedzi ? Fabryczne hamowanie w aucie jest jakąś porażką przednie tarcze jak w fiacie uno a z tyłu bębny plusem jest pytanie odnośnie zmiany kierownicy. Planuje zamontować oryginalne momo i teraz pytanie czy od każdego modelu z podobnych lat mogę spokojnie dopasować ? obecnie mam coś takiego... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Jakieś sugestie ? Zacznij od dobrych klocków. odnośnie zmiany kierownicy. Daj ją do obszycia . Momo nie jest mniejsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zerd Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 Kolego leon, źle mnie zrozumiałeś... zmiana hamulcy i kierownicy jest już postanowiona więc potrzebne są mi rady odnośnie zmian... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Tak więc kolego leon, odpowiadajcie na zadane pytania Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 @@Pan Dziedzic, drugi raz mam powtarzać ? @@Zerd, może tu -> http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7145-hamulce-klocki-tarcze-itp/ coś znajdziesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Przymierzam się do zmiany hamulcy (w zasadzie to chyba wszystkiego) tylko od czego ? Jeśli masz zacisk dwutłoczkowy, to musisz przejść na większą tarczę (z 277 na 294) i zacisk. Niestety, również na większe koła = > 16, czyli robią się koszta. (jeśli masz jednotłoczkowy, to przechodzisz na dwutłoczkowy 277). Z tylnymi bębnami narobisz się, żeby je zmienić, a efekt będzie niewielki (tyły nawet przy tarczobębnach marnie hamują). Lepiej dopilnuj, żeby były w dobrym stanie. Co do kierownicy... Daj ją do obszycia . Momo nie jest mniejsze. Założyłem MOMO i pewnie wyrzucę i wrócę do obszytej oryginalnej... Ma grubszy wieniec, a średnicę chyba nawet minimalnie mniejszą niż MOMO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zerd Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 Przymierzam się do zmiany hamulcy (w zasadzie to chyba wszystkiego) tylko od czego ? Jeśli masz zacisk dwutłoczkowy, to musisz przejść na większą tarczę (z 277 na 294) i zacisk. Niestety, również na większe koła = > 16, czyli robią się koszta. (jeśli masz jednotłoczkowy, to przechodzisz na dwutłoczkowy 277). Z tylnymi bębnami narobisz się, żeby je zmienić, a efekt będzie niewielki (tyły nawet przy tarczobębnach marnie hamują). Lepiej dopilnuj, żeby były w dobrym stanie. Co do kierownicy... Daj ją do obszycia . Momo nie jest mniejsze. Założyłem MOMO i pewnie wyrzucę i wrócę do obszytej oryginalnej... Ma grubszy wieniec, a średnicę chyba nawet minimalnie mniejszą niż MOMO. i to jest konkretna odpowiedź a przy jednotłoczkowym jaka jest średnica tarczy ? obecnie mam założone koła 7x17 ET43 więc miejsca chyba jest wystarczająco... wystarczy zakup zacisków dwutłoczkowych + tarcze 294 ? czy pod zaciski trzeba dać jakieś dystanse ? czy tylne piasty i półosie są takie same przy bębnach i tarczobębnach ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 a przy jednotłoczkowym jaka jest średnica tarczy ? 266 (czy coś koło tego), ale spodziewałem się, że legaś będzie miał już dwutłoczek 277mm... O hamulcach napisałem już TUTAJ a nie Ty jeden chcesz coś poprawić, POPATRZ wystarczy zakup zacisków dwutłoczkowych + tarcze 294 ? Generalnie uważam, że podstawą jest dobra tarcza i klocek, całość na dwutłoczku minimum 277. Tarcza 294 z dwutłoczkiem - budżetowo, lb czterotłoczek - na bogato (ale przepaści pomiędzy nimi nie będzie). czy pod zaciski trzeba dać jakieś dystanse Nie, jarzma się różnią i zaciski. czy tylne piasty i półosie są takie same przy bębnach i tarczobębnach Tego nie sprawdzałem... ale miałem jednocześnie dwie imprezy z tarczobębnami i tarczami z tyłu... Obie na ręcznym zawracały na asfalcie Ważne, żeby wszystko było w dobrym stanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qra_633 Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Można też założyć przedni komplet od Legacy "Spec B", czyli tarcza 316/30mm i dwu tłoczkowy zacisk, wchodzi pod felgi forka 2,5XT, więc z twoimi też nie powinno być problemów. Oczywiście jarzmo, zacisk i klocek inne od reszty dwutłoczków. Brembo to nie jest, ale bilans cieplny wychodzi dużo lepiej niż 294mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Można też założyć przedni komplet od Legacy "Spec B", czyli tarcza 316/30mm Brembo to nie jest, ale bilans cieplny wychodzi dużo lepiej niż 294mm. To wszystko się zgadza... ale wątpię, żeby wykorzystał pełne możliwości przy tarczy 294, dwutłoczku i dobrym klocku, mając Legacy z 99r z silnikiem 2.0 o zawrotnej mocy 125 koni. A finansowo to znów drożej (i hamulce i koła, 17 bodaj, prawda?) Pomimo dość dynamicznej jazdy nie udało mi się przegrzać tego zestawu: + płyn DOT 5.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zerd Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 Qba25 każdy zestaw da się przegrzać ale nie o to chodzi... mogę wiedzieć w czym u Ciebie to jeździ ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 każdy zestaw da się przegrzać Oczywiście, ale na moją jazdę wystarcza: Zestaw używany jak widać w Imprezie kombi z tylnym stabem i STI-ajowym zawieszeniem. Mieszkam w górach, dojeżdżam do pracy serpentynami, często spóźniony, ale jak dotąd hamulca nie zaczęło mi brakować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zerd Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 no może masz rację... przemyślę sprawę. w chwili obecnej waga auta to niecałe 1500kg + wsiądzie kilka osób i robi się wynik. Jadąc autostradką przy oczywiście maksymalnej dozwolonej prędkości wystarczy jedno awaryjne hamowanie do zera aby zagrzać hamulce... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Kuba podpowiedział Tobie chyba praktycznie wszystkie rozwiązania...Oczywiście spełniające oczekiwania i adekwatne do mocy tego autka....wiadomo, ze w brembo itp wynalazki nie ma co inwestować....Albo 4ry tloki na tarczy 294mm...albo ze spec B właśnie...lub spróbuj jeszcze lepsze klocki i tarcze zamontowac...choć jak napisałeś zmiana postanowiona- wiec to co powyżej napisane..zadowoli w pełni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Operacja sie udała? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zerd Posted June 1, 2014 Author Share Posted June 1, 2014 Operacja się nie udała bo jeszcze jej nie było... jak wiadomo wszystko kosztuje a mój gacek dużo potrafi pochłonąć pln zmiana będzie na pewno ale jest zmianą którąś z kolei w kolejce i cierpliwie czeka Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 To czekamy na relację z postępów w pracach Aha a co do kierownicy to spokojnie podpasuje...każda momo...na wieloklin "wejdzie"...i będzie działało...problemem może być jedynie kostka od poduszki...( bo jak rozumiem chodzi o momo z poduszką)u Mnie w Imprezie niestety te kostki nie pasowały a przerabiać ich nie miałem odwagi....Więc moja rada..jak już będziesz szukał kierownicy to proś o fotki kostki od poduszki i porównaj z Twoją...Nic więcej nie potrzeba...Reszta na 100% pasuje Poduszkę można także "oszukać" opornikiem (tak by kontrolka nie świeciła) ale to taki pół środek bo skoro ma sie poduszki to chyba po to by były i działały Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Ja u siebie zmieniałem kolejno: 260 --> 277 --> 294 (dwutłoczek). Kupiłem prawie zestaw z Subaru Tribeca właśnie 316/30, ale wcześniej podniosłem taką tarczę. Jej masa mnie odwiodła od tej drogi - generowałaby zbyt duże straty przy przyspieszaniu. Wydaje mi się to przerostem przy mocy poniżej 180 KM - przynajmniej ja sobie taką granice nakreśliłem. Oczywiście te które mam teraz hamują najlepiej i pozwalają, w przeciwieństwie do poprzednich, w każdym momencie zblokować koło. Co nie jest oczywiste w Subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now