Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

...znalazlem na stronie intercars tarcze od forysia s-turbo do modelu od 2002w góre nazywaja sie brembo ...

...ło :shock: matko ...

Matej czy Ty zadałeś sobie trud przeczytania tego wątku ? ...

 

no wlasnie nic konkretnego nie przeczytalem:) a skoro jestes taki cwaniak mogles odrazu napisac tak lub nie:)

 

Witam. Zamierzam wymienic tarcze +klocki i znalazlem na stronie intercars tarcze od forysia s-turbo do modelu od 2002w góre nazywaja sie brembo nawet niezla cenka tylko jest pytanie czy one beda pasowac?http://sklep.intercars.com.pl/? dodam ze nie jezdzę jakoś agresywnie bardziej chodzi mi o jakość brembo wydaję sie dobrą firmą a kasa mniej wiecej to co trw:)

 

Jak się już nauczysz formułować właściwie pytanie to nie tylko taki "cwaniak" jak ja ci odpowie ale nawet sprzedawca z intercars'u :idea:

W treści pytania możesz zamieścić dla ułatwienia do jakiego samochodu (model, rocznik, itp) mają pasować "te" tarcze (indeks) :!:

 

nie widac na zdjeciu mojego auta?? ok niech Ci bedzie OBK MY05 wersja usa :) i nie denerwuj sie tak :0

 

Jak podasz numer części to będzie łatwiej Ci odpowiedzieć. Tak to dalej wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jakis indeks z strony inter... 09.5674.24 najgorsze ze nic wiecej tam nie ma jest napisane ze do roku. prod 02.2005 sa jeszcze dane tej tarczy srednica 276mm , grubość 24mm, wysokość 56,8, ilość otowrów 5, srednica otworu centrującego 58.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jakis indeks z strony inter... 09.5674.24 najgorsze ze nic wiecej tam nie ma jest napisane ze do roku. prod 02.2005 sa jeszcze dane tej tarczy srednica 276mm , grubość 24mm, wysokość 56,8, ilość otowrów 5, srednica otworu centrującego 58.

Te tarcze pasują do:

 

http://bremboaftermarket.com/En/Car_Dis ... 09.5674.24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jakis indeks z strony inter... 09.5674.24 najgorsze ze nic wiecej tam nie ma jest napisane ze do roku. prod 02.2005 sa jeszcze dane tej tarczy srednica 276mm , grubość 24mm, wysokość 56,8, ilość otowrów 5, srednica otworu centrującego 58.

 

Za małe. Nie będą pasowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda:( a bosch srednica

Średnica [mm]: 294

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24

Minimalna grubość [mm]: 22

lość otworów wiertniczych: 5

Średnica piasty koła [mm]: 58

Typ tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przewody w oplocie metalowym polecacie?

Black Diamond

Goodridge

SPARCO

a może wszystko jedno

Jeszcze pytanko co do płynu.

5.1 czy rbf600 i czy są jakieś specjalne zalecenia przy wymianie na rbf600.

 

ja wymieniłem na Goodrige i rbf660 ... jest lepiej ... odczuwalnie lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda:( a bosch srednica

Średnica [mm]: 294

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24

Minimalna grubość [mm]: 22

lość otworów wiertniczych: 5

Średnica piasty koła [mm]: 58

Typ tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie

 

A Brembo 09.9077.10 nie mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda:( a bosch srednica

Średnica [mm]: 294

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24

Minimalna grubość [mm]: 22

lość otworów wiertniczych: 5

Średnica piasty koła [mm]: 58

Typ tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie

 

A Brembo 09.9077.10 nie mają?

 

w IC akurat mają 266pln ... gdzie indziej są po 198...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda:( a bosch srednica

Średnica [mm]: 294

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24

Minimalna grubość [mm]: 22

lość otworów wiertniczych: 5

Średnica piasty koła [mm]: 58

Typ tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie

 

A Brembo 09.9077.10 nie mają?

 

w IC akurat mają 266pln ... gdzie indziej są po 198...

 

:arrow: PeWu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda:( a bosch srednica

Średnica [mm]: 294

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24

Minimalna grubość [mm]: 22

lość otworów wiertniczych: 5

Średnica piasty koła [mm]: 58

Typ tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie

 

A Brembo 09.9077.10 nie mają?

 

w IC akurat mają 266pln ... gdzie indziej są po 198...

 

:arrow: PeWu

:arrow: PeWu zwrotka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przewody w oplocie metalowym polecacie?

5.1 czy rbf600 i czy są jakieś specjalne zalecenia przy wymianie na rbf600.

 

Przewody w metalowym oplocie NIC nie dają, poza większą odpornością na uszkodzenia. O jakiejkolwiek poprawie właściwości hamowania zapomnij - to bajki.

 

Zalej RBF600 bo tani i dobry. A jak masz kasę do spalenia to zalej Castrola SRF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wcześniej pisałem w tym wątku o swoich dylematach dotyczących doboru klocków hamulcowych, które coś miały poprawić w SI 2.0 N/A. Koniec końców stanęło jednak na tym, że zmiana klocków przy tarczy 277 mm da niewiele albo i nic :roll: Wobec tego podjąłem decyzję o zmianie hamulców z przodu na coś większego :arrow: kusiły heble z WRX 4-pot, jednak koszt całej operacji mógł niebezpieczenie wzrosnąć, w związku z czym zdecydowałem się na tańszą alternatywę - zestaw hamulcowy z forka 2.5 XT.

W piątek, po owocnej wizycie w firmie tej, no, jak jej tam, z pewną liczbą parzystą w nazwie :P w moim autku zagościł wspomniany zestaw z forka (tarcze OEM 294 mm, zaciski dwutłoczkowe), nowe klocki ferodo premier (gdyż nie byłem zainteresowany juridem :lol: ), płyn RBF 660 oraz przewody Goodridge. I muszę powiedzieć, że jeśli chodzi o wskaźnik value for money to jest to super opcja do N/A :idea: Cena - zdecydowanie atrakcyjniejsza od 4-pot'ów, pedał hamulcowy stał się odczuwalnie sztywniejszy a i ze skutecznością jest lepiej, chociaż co do oceny tej ostatniej, to muszę zaczekać, aż się klocki ułożą do tarcz.

Konkluzja jest zatem następująca - ja jestem zadowolony z pracy zestawu, żałuję jedynie, że nie mogłem sprawdzić wpływu na hamowanie poszczególnych jego elementów :( W następnej kolejności zagoszczą u mnie nowe tarcze i skuteczniejsze klocki, so stay tuned 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, takie pytanie mnie nurtuje. Gt'99 4 tłoczki, klocki OMP Road & Sport, tarcze gładkie w stanie "jeszcze mogą być", płyn Motul RBF.. chyba 660 (ale głowy bym nie dał, na pewno RBF)?. Jak się przejechałem kolegi WRX'04, te same klocki to u niego zupełnie inaczej auto hamuje. Pedał nie trzeba mocno naciskać, żeby zatrzymać tą bestię. Czy to normalne? Czy można coś wymienić, żeby GT hamował jak WRX?

 

Dla wyjaśnienia - jak wduszę pedał z całej siły (prawie palce się łamią) to hamuje, fakt, staje w miejscu prawie. Ale wolał bym się tak nie wysilać.

 

Podobne pytanie mam co do sprzęgła, w każdej Imprezie musi chodzić jak w traktorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przewody w oplocie metalowym polecacie?

5.1 czy rbf600 i czy są jakieś specjalne zalecenia przy wymianie na rbf600.

 

Przewody w metalowym oplocie NIC nie dają, poza większą odpornością na uszkodzenia. O jakiejkolwiek poprawie właściwości hamowania zapomnij - to bajki.

 

Zalej RBF600 bo tani i dobry. A jak masz kasę do spalenia to zalej Castrola SRF.

 

 

Na pewno ? Wlasnie sie mocno zastanawiam nad zalozeniem w ramach walki z gumowym pedalem hamulca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przewody w oplocie metalowym polecacie?

5.1 czy rbf600 i czy są jakieś specjalne zalecenia przy wymianie na rbf600.

 

Przewody w metalowym oplocie NIC nie dają, poza większą odpornością na uszkodzenia. O jakiejkolwiek poprawie właściwości hamowania zapomnij - to bajki.

 

Zalej RBF600 bo tani i dobry. A jak masz kasę do spalenia to zalej Castrola SRF.

 

 

Na pewno ? Wlasnie sie mocno zastanawiam nad zalozeniem w ramach walki z gumowym pedalem hamulca...

 

Ja bym z tezą dotyczącą przewodów w oplocie postawioną przez elberotha polemizował :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno ? Wlasnie sie mocno zastanawiam nad zalozeniem w ramach walki z gumowym pedalem hamulca...

 

Na pewno. Wejdź sobie na NASIOC lub inne duże forum Subaru, poczytaj.

 

Tam ludzie upalają Subaraki na znacznie wyższym poziomie zaawansowania niż u nas (chodzi mi o dobory opon, ustawienia zawieszeń itd - my jesteśmy puki co jeszcze 100 lat za murzynami w tych sprawach) i opinia jest jednoznaczna. Sam zakładałem sobie przewody do mojego starego A4 i żadnej różnicy nie zauważyłem - wtedy jednak myślałem, że po prostu jestem za słabym kierowcą aby to odczuć :D

 

Jak ktoś ma 600zł do wydania, to lepiej kupić lepsze klocki (Ferodo DS2500 lub przynajmniej DS Performance), albo tak jak kolega, zamontować sobie Forkowy hamulec (to jest ten sam setup co w US models WRX do MY2005).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można coś wymienić, żeby GT hamował jak WRX?

mam bardzo podobne odczucia.

w GT hamowało się ok, ale trzeba było mocno deptać. w WRX u znajomych mam wrażenie, że hamulce łapią przy słabiej wciśniętym pedale hamulca.

w Forku S-Turbo z założonymi 4-tł. z WRX też muszę mocno deptać.

 

może to kwestia pompy hamulcowej, chociaż Carfit pisał, że tylko w STi jest zasadniczo inna.

 

ale to prawda, najlepszym upgradem hamulca jest zwiększenie tarczy, niekoniecznie liczby tłoczków. takie są moje odczucia po zmianie w Forku -> z 294 mm i 2 tłoczków przeszedłem na 294 i 4 tłoczki, różnica skuteczności hamowania b.niewielka (istotna korzyść to pewnie było przejście z 277 na 294).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w GT hamowało się ok, ale trzeba było mocno deptać. w WRX u znajomych mam wrażenie, że hamulce łapią przy słabiej wciśniętym pedale hamulca.

w Forku S-Turbo z założonymi 4-tł. z WRX też muszę mocno deptać.

Od czego zależy siła wspomagania hamulców i czy nie jest ona różna w GT/WRX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim autku zagościł wspomniany zestaw z forka (tarcze OEM 294 mm, zaciski dwutłoczkowe)

Ja u siebie tez mam ten zestaw i powiem ze różnicy nie było :cry: (wczesnej tarcze 266). Może to kwestia klocków nie wiadomej firmy, kopiłem używany zestaw i nie było już oznaczeń.

Zestaw trudniej zagrzać, ale nie udało mi się zablokować kół (opony 205).

Co do przewodów w stalowym oplocie, to będzie różnica jak już gumowe przewody są stare. Ja wymieni się na zwykłe nowe też bedzie lepiej (sprawdzone :wink: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw trudniej zagrzać, ale nie udało mi się zablokować kół (opony 205).

Dziwne. U siebie byłem w stanie bez większych problemów (fakt, na mocno zużytej zimówce Dunlop M3 - 205/55R16) doprowadzić ABS do działania. Po przejściu na komplet z EU-speca jeszcze częściej :-), ale "feel" hamulców zdaje się gorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...