AllRad Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 (edytowane) Cybel, dzięki za wskazówki! Nie mam jeszcze żadnego sprzętu, zaczynam od belek Czy zatem przy Aguri i 65 mm mogę mieć problem z doborem np bagażnika rowerowego lub boxu? Czy to coś co wykracza poza standardy? No i ten Jaskółczy Ogon:) to również jakiś wynalazek? Wspomniane przeze mnie wcześniej 3x droższe Thule wg opisu ma belkę o szerokości aż 80mm... http://sklep.cubik.pl/sklep/p-3288-Bagaznik_Thule_Wingbar_Edge_9582_na_relingi Edytowane 11 Maja 2014 przez AllRad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Te belki wyglądają trochę jak Whispbar, czy się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Cały osprzęt z mocowaniem typu jaskółczy ogon,jest trochę droższy niż tradycyjne obejmy,cybanty.Szerokość belki eliminuje czasem upatrzony osprzęt właśnie ze względu na brak obejm,cybantów w danym rozstawie,szerokości. Czy zatem przy Aguri i 65 mm mogę mieć problem z doborem np bagażnika rowerowego lub boxu? Nie powinno być kłopotów przy mocowaniu na jaskółczy ogon,to standard w osprzęcie i belkach bagażnika,tylko jak wyżej napisałem,nieco droższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Te belki wyglądają trochę jak Whispbar, czy się mylę? Zgadza się, tylko Whispbar kosztuje 960. Wszystkie 3 w/w mają nośność od 65 do 75kg i 2 do 5 lat gwarancji. Cały osprzęt z mocowaniem typu jaskółczy ogon,jest trochę droższy niż tradycyjne obejmy,cybanty.Szerokość belki eliminuje czasem upatrzony osprzęt właśnie ze względu na brak obejm,cybantów w danym rozstawie,szerokości. Czy zatem przy Aguri i 65 mm mogę mieć problem z doborem np bagażnika rowerowego lub boxu? Nie powinno być kłopotów przy mocowaniu na jaskółczy ogon,to standard w osprzęcie i belkach bagażnika,tylko jak wyżej napisałem,nieco droższy. Super, bo myślałem że jakiś dziwny chiński przedpotopowy wynalazek wyszukałem Czyli wszystko sobie dobiorę Dzięki Cybel! Okazuje się że belki AGURI które nie wystają poza relingi dachowe nie pasują do Forestera IV Otrzymałem dzisiaj odpowiedź od sprzedawcy: "Niestety ten bagażnik do Pana modelu auta nie będzie pasował ze względu na bardzo grube relingi i dolna łapka nie obejmuje dokładnie relingu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 (edytowane) Wczoraj zakupiłem box Taurus extreme 2 450 (czy jakos tak). Kosztował bardzo przyjemne 950zl. Jest to najnowszy model z 2014r ktory otwiera sie na 2 strony. Zobaczymy jak bedzie sie sprawowal... Dziękuje za wszelkie sugestie. Własnie z Taurusem 450 jezdze, bardzo pakowny jakiś wielkich oporów nawet przy ponad 160km/h nie widze a i spalanie równiez nie wzrosło., Bardzo wygodne i dobre zamykanie, jedyne czego brakuje to centralnego Pokrętła jakie ma Thule do zapinania na poprzeczki. Edytowane 13 Maja 2014 przez kubabb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 (edytowane) Belki AGURI - czy zna ktoś lub już z nich korzysta? Cena 320 - 350 zł bije na głowę identycznie wyglądające Thule za 950 zł. Potrzebuję do Forka. Kupiłem i zamontowałem z Taurusem 450. Na tą chwile jestem zadowolony. Edytowane 21 Maja 2014 przez MUrsus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Belki AGURI - czy zna ktoś lub już z nich korzysta? Cena 320 - 350 zł bije na głowę identycznie wyglądające Thule za 950 zł. Potrzebuję do Forka. Kupiłem i zamontowałem z Taurusem 450. Na tą chwile jestem zadowolony. W nowym Forku? Belki faktycznie pasują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Tak w nowym Forku. Górną część uchwytu dosuwasz do relingu a dolna dociska od dołu, takie rozwiązanie pasuje do większości relingów. Mam zmartwienie z montażem boxa. W zestawie otrzymałem uchwytu pasujące do belek stalowych i aluminiowych ( i tu mam wątpliwość ). Bagażnik jest wyprofilowany eliptycznie, a uchwyty boxa mają kształt niepełnego U ... w komplecie brak śrub typu T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Też mam Taurusa, tylko model Extreme 400, ale uchwyty tego samego typu, belki alu, też takie właśnie o przekroju eliptycznym. Zamontowałem, trzyma solidnie, z pustym boxem - tytułem testów - przejechałem się pod wiatr z prędkością 140 km/h. Nie odpadł, więc uznałem, że jest OK , szybciej jeździć nie będę. "Prawdziwego" wyjazdu (tj. wakacyjnego) jeszcze nie zaliczyłem, ale testy wypadły obiecująco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Jechałem już 160km/h na pusto, ale co będzie przy obciążeniu 50kg z gwałtownym hamowaniem? Wpadłem na pomysł zamontowania uchwytów przód i_I - I_i tył powinny trzymać przy dużej prędkości i gwałtownym hamowaniu ... teraz mam i_I - i_I Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Jeśli popatrzysz w mojej galerii na fotki zamontowanego Taurusa, to zobaczysz, że mam właśnie tak zamontowane uchwyty. Z tyłu końcówki są ustawione do tyłu, a na przedniej belce - do przodu. Oryginalnie mi tak zamontowali w sklepie specjalizującym się od wielu lat w przyczepach, hakach, boxach i bagażnikach, a i mnie wydaje się to rozsądne Czyli niby przednie uchwyty trzymają "na hamowanie", a tylne - "na przyspieszanie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Niestety nie miałem tak fachowej pomocy, zamontowałem box według ustawienia fabrycznego uchwytów. Pomysł na zmianę sposobu montażu to czysta logika, Twoja wypowiedź potwierdza że to był słuszny kierunek ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebekian Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Poszedłem grubo kupiłem Taurusa 600, zmieścił się i myślę ze z dodatkowymi 600 litrami teraz łatwo się spakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forekfan Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 A ponizej moj Forek na belkach I mocowaniach thule z boxem Taurusa... Spakowalem 4 osobowa rodzinke na tydzien na Mazurach bezproblemowo... I jeszcze na dach wszedl rower... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Poszedłem grubo kupiłem Taurusa 600, zmieścił się i myślę ze z dodatkowymi 600 litrami teraz łatwo się spakuje Aaaa, rewelacja, 600 litrów! Też bym chętnie kupił, ale mam dwa ograniczenia: 1). kasa - szukałem jak najtaniej, te parę stówek więcej to dla mnie spory wydatek. 2). gabaryty i waga - w ciągu roku leży sobie na balkonie, niedużym zresztą, w bloku, na 7 piętrze. Po prostu by się nie zmieścił, już obecny 450 l. ledwie się tam upchnął i przejść obok niego się w zasadzie nie da. Wreszcie wiem, po co mamy balkon A ponizej moj Forek na belkach I mocowaniach thule z boxem Taurusa Specem z aerodynamiki nie jestem, ale czy w instrukcji bagażnika było narysowane, żeby go montować tą grubszą stroną w kierunku jazdy? Zawsze mi się wydawało, że "rozcinać powietrze" powinny te cieńsze, szpiczaste elementy, wystarczy popatrzeć na myśliwce odrzutowe czy samochody wyścigowe (jak najbardziej spłaszczony dzió. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zawsze mi się wydawało, że "rozcinać powietrze" powinny te cieńsze, szpiczaste elementy, wystarczy popatrzeć na myśliwce odrzutowe czy samochody wyścigowe (jak najbardziej spłaszczony dzió . Właśnie nie wiedziałem, co mi nie bardzo pasuje na tym zdjęciu. Myślę, że kolega ma rację z tym kierunkiem belek. A może po prostu się nie znam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 To jest prawidłowy sposób montażu, zgodny z instrukcją. Dzięki takiemu kształtowi (inspirowany właśnie kształtem skrzydeł) belki są podobno dużo cichsze od poprzednika. Nie mam porównania, ale te ze zdjęcia są rzeczywiście bardzo ciche Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 To jest prawidłowy sposób montażu, zgodny z instrukcją. Dzięki takiemu kształtowi (inspirowany właśnie kształtem skrzydeł) belki są podobno dużo cichsze od poprzednika. Nie mam porównania, ale te ze zdjęcia są rzeczywiście bardzo ciche Aaaa, chodzi o ciszę, nie o opór powietrza? No to może i faktycznie cichszy jest przy montażu zgodnym z instrukcją. Moje przemyślenia dotyczyły wyłącznie oporów. Ciekawe, kiedy są mniejsze: tym cienkim do przodu czy do tyłu, jak na fotce? Czy ktoś się tu specjalizuje w tematyce aerodynamiki i mógłby coś PEWNEGO powiedzieć? Bo z tego, co kojarzę, to np. rakiety mają cienki szpic, a nie eliptyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 W rakiecie nikt nie zawraca sobie głowy ciszą Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forekfan Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 (edytowane) Panowie... 1). Montaz belek jest w 100% prawidlowy i zgodny z instrukcja. 2). Ksztalt belek powoduje mniejsze opory powietrza wlasnie w takim ulozeniu 3). Belki sa cichsze od innych tych "prostych". To akurat nie ma znaczenia bo bulgot i tak wszystko zaglusza ale wczesniej te belki mialem w Avensisie i byly ekstremalnie wrecz ciche co by nie powiedziec, ze nieslyszalne... Do 140km/h nawet nie slyszalo sie gwizdow od oporow powietrza. A ponizej przykladowy profil skrzydla samolotu... Dokladnie jak moje belki Thule... Nomen omen nazywaja sie Thule Aero... Ksztalt ten sprzyja powstawaniu sily nosnej co oczywiscie nie spowoduje, iz Forek odleci ale opory czolowe sa mniejsze wlasnie w tej konfiguracji... Chodzi tez o to jak powietrze pozniej oplywa profil itp itd... To jest wariant jaki Thule testowal na roznych autach i nim go wprowadzili do produkcji to wielu inzynierow sie zastanawialo jaki profil bedzie najwlasciwszy... Ten jest i najcichszy (belki nie sa tylko do Subaru ale uniwersalne do roznych aut). Mocowania boczne sa dedykowane do Subaru... Kupilem Thule bo zapewnial wlasnie uniwersalnosc na ktorej mi zalezalo tj abym mogl je wygodnie przekladac miedzy autami... Wystarczylo kupic adapter do Forka za 150zl i po problemie... Ciekawostka... Moje belki ma szerokosc 112cm... Bazowe do Forka powinny miec o 8cm mniej... Moje natomiast dzieki swej szerokosci pozwalaja na montaz dwoch rowerow i boxa w jednym czasie i na tym wlasnie mi zalezalo (na zdjeciu jest jeden chwyt do roweru zalozony). Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Forekfan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 (edytowane) Znam profil skrzydła, ale tam chodzi o zupełnie coś innego. Zastanawiam się nad oporem. Wiem, wiem, inżynierowie z Thule dumali, rysowali, liczyli, ale czy inżynierowie poniższych aut nie umieli tego samego? Specjalnie wybrałem auta o bardzo niskich oporach powietrza Cx, żebyście nie mówili, że patrzyłem na kształt popierający moją teorię Wg mnie ich kształty są "odwrotne" niż tych belek, widać tendencję do jak najcieńszego przodu i wybulonego tyłu. http://img.favcars.com/citroen/xm/images_citroen_xm_1994_1.jpg http://d.motofakty.pl/art/8n/jx/zx7i2uwwgwgs8k04gswk/probe-ii.310.jpg http://bi.gazeta.pl/im/b8/20/de/z14557368Q,Opel-Calibra.jpg Jeszcze koncepcyjny Daihatsu UFE III z rekordowym Cx=0.16 - nie powiecie mi, bardziej przypomina belkę Thule zamontowaną cieńszym końcem do przodu: http://files.conceptcarz.com/img/Daihatsu/2004-UFE2-Hybrid-Concept-manu-hr-01.jpg Edytowane 9 Czerwca 2014 przez Tichy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forekfan Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 (edytowane) Hehe... Jaki ten Citroen XM brzydki jaki sie na niego w dzisiejszych czasach patrzy... I pomyslec, ze kiedys mi sie cholernie podobal . Zgadzam sie z Toba... Ewidentnie inny ksztalt tj bardziej przypominajacy moja belke po odwroceniu... Nie znam sie natomiast na aerodynamice i nie powiem dlaczego taki ich wybor a nie inny tj Thule na ksztalt belek... Tez z ciekawoscia przeczytam wpis kogos kto bedzie mogl odpowiedziec na zadane pytanie... Edytowane 9 Czerwca 2014 przez Forekfan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Hehe... Jaki ten Citroen XM brzydki jaki sie na niego w dzisiejszych czasach patrzy... I pomyslec, ze kiedys mi sie cholernie podobal . Kwestia gustu, mnie się podoba nadal, i to bardzo, gdybym był bogaczem, to bym sobie taki do kolekcji sprawił Niestety nowe auta nie podobają mi się od początku do końca, no po prostu z roczników 2011-2014 (tych, które widziałem) nic mi się nie podoba. Z drugiej strony auto ma jeździć, nie podobać się, więc całkiem na poważnie brałem pod uwagę zakup podstawowej wersji nowej Dacii Logan MCV lub Lodgy, które pewnie wg większości Forumowiczów za ładne by nie uszły Ale jakże praktyczne! Nie znam sie natomiast na aerodynamice i nie powiem dlaczego taki ich wybor a nie inny tj Thule na ksztalt belek... Właśnie o to mi chodzi, mam nadzieję, że jakiś inżynier od aerodynamiki się tu kiedyś zapląta i nam wyjaśni. Póki co nie namawiam do przekładki belek na "drugą stronę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forekfan Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Hehe. XM to juz klasyk... Moze kiedys kto wie... Jak nostalgii nastanie czas to sobie sprawie takiego choc poki co inne wydatki musza wziac gore... Hmmm... Oj Dacia Logan i inne faktycznie brzydkie... Wierze natomiast, ze praktyczne... Dla mnie najbrzydsze auto z tych nowych jakie wychodza z salonu to bezapalacyjnie Renault Thalia.... Cos masakrycznego... Dacia tez w czolowce ale Thalia najgorsza... Oczywiscie to moje subiektywne zdanie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 ... Dla mnie najbrzydsze auto z tych nowych jakie wychodzą z salonu to bezapelacyjnie Renault Thalia.... Coś masakrycznego... Dacia tez w czołówce ale Thalia najgorsza... Oczywiście to moje subiektywne zdanie.... Jestem w 100% zgodny ... brzydal .... Wracając do boxa Maksymalna prędkość jazdy z boxem to 130km/h chociaż przy 160km/h .... jest ok ... ale mam większe spalanie ok. 1-2l/100km niż bez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się