Jump to content

Jaki box dachowy ( Thule, Mont Blanc, Inter Pack)?


Recommended Posts

Witam,

 

Potrzebuje kupić box dachowy. Zastanawiam się pomiędzy firmami Thule, Mont Blanc oraz Inter Pack. W sumie to byłem już zdecydowany na Thule Pacific 780 ale ten test (pomimo, ze z 2006r)

http://www.autocentrum.pl/testy/boksy-dachowe-w-tescie/

dal mi troche do myslenia. Rowniez niektore opinie znalezione na forach świadczą o spadku jakości boxów firmy Thule.

Następny jest Mont Blanc Triton 450, osobiście używałem Tritona 350 i wszystko byłoby dobrze gdyby nie system mocowania. Nie chciał wejść na belki z Forestera (maja 6,5cm), nie chciałbym kupować nowych belek. Czy Tritonie 450 jest ten sam system mocowania? Orientuje się ktoś?

O Inter Packu wiem tylko tyle, że jest...

 

Proszę o wszelkie sugestie. Box do 1700zl, do przewozu głównie bagażu i czasami nart. Długość do 206cm.

 

Z góry dziękuję.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ponieważ w 2014 r. kupiłem i do dziś dobrze służy, szczerze polecam stosunkowo niedrogi a solidny i pakowny Taurus: http://sklep.auto-mont.com.pl/boksy-dachowe/2287-taurus-extreme-400-tytanowy-z-

Również polecam, dobry stosunek ceny do jakości. Do tego cichy.   

Proszę bardzo, załączam. Dla miłośników portalu Wykop.pl jest też zboże w tle, jakby co :-)

Posted Images

Ja mam mały Thule Atlantis (od 2009), używany był w zimie na narty i w lecie na bagaże i nigdy nic się nie działo... także nie wiem skąd te złe opinie w teście, pewnie to tak jak z testami aut w różnych auto-śmieciach... Z praktycznych zalet, w Thule podoba mi się prosty i szybki system mocowania bazy i boxa

Link to post
Share on other sites

Ostatnio tez sie rozgladalem za czyms na dach i znalazlem jeszcze polskiego producenta - http://www.jost.com.pl

Podobno sa trwalsze, bo wykonane z wlokna szklanego. Calkiem mozliwe, ze wlasnie tutaj na forum o tym wyczytalem. Wada jest wieksza waga.

Link to post
Share on other sites

O ile z belkami utknąłem chwilowo (cała historia w odrębnym wątku), to akurat wybór boxa już się dokonał i jak tylko zakupię wreszcie belki, to lecę po Taurus Extreme 400 Tytanowy, o taki:

http://sklep.auto-mont.com.pl/boksy-dachowe/2287-taurus-extreme-400-tytanowy-z-polyskiem.html

Oglądałem na żywo, wydaje się spoko, łatwo podnieść pokrywę, cena dobra, pojemność też OK i system łatwego montażu - to dla mnie akurat najważniejsze. Nie namawiam, bo - jak pisałem - dopiero zamierzam go kupić, więc w praktyce wakacyjnej nie testowałem, ale może gdzieś sobie go znajdziesz w swojej okolicy i obejrzysz?

Link to post
Share on other sites

Chyba wszystkie nowsze modele boxów otwierają się na dwie strony, ale warto zwrócić na to uwagę. U siebie mam otwierany tylko z jednej strony i nie jest to komfortowe rozwiązanie.


 

 

Taurus Extreme 400 Tytanowy,

W specyfikacji podane jest, że otwiera się w jedną stronę. Zastanów się dobrze. Ja jestem niskiego wzrostu i sięgnięcie po coś leżącego po drugiej stronie może przysporzyć problemów, ale jeżeli ktoś jest wysoki, to będzie miał mniej problemów.

Link to post
Share on other sites

podłaczam się do pytania bo właśnie jestem na etapie szukania takiego boxa i też myślałem o Thule 780,800 lub 200 bo też jest pojemny i mają rewelacyjny system montażu bez jakiś kluczyków i całość zajmuje 10 minut.

Narazie chce go dopasować do Imprezy a potem mam nadzieję że będzie wyglądał OK na Outbacku.

Link to post
Share on other sites

Ja od kilku lat uzywam Inter-packa, model prawie identyczny z tym http://www.interpack.eu/product-pol-4204-Box-Traxer-5-6-srebrny-matowy.html tylko trochę starszy i różni sie systemem mocowania, ale także w moim jest takie bez kręcenia kluczami. Ja jestem z jakosci zadowolony, zamki działąja bez zarzutu i przy okazji jest dosć stabilny. W Interpacku mają czasami fajne ceny bo wypożyczają tez boxy i można kupić prawie nówkę po 1-2 wypożyczeniach za parę stów taniej - ja tak nabyłem swojego. Jak wybierałem boxa to nie skupiałem sie na firmie - polecono mi żeby kupować takie ze wzmocnioną podłogą (np szynami metalowymi) bo to zdecydowanie poprawia zachowanie boxa przy sporych prędkościach.

Link to post
Share on other sites

Mam pytanie w kwestii belek. Czy są jakieś belki, które są zbliżone maksymalnie do dachu? Wkurza mnie to, że pomiędzy dachem a dnem boxa jest tak duża pusta przestrzeń. Dlaczego nie produkuje się boxów (a może takie są?) z wgłębieniami na belki. A może tak ma być?

Nie wiem, nie znam się, nigdy nie miałem bagażnika na dachu. -_- Maksymalne zmniejszenie tej przestrzeni wydaje mi się sensowne z powodów aerodynamiki. Tzn. zbyt mała ta szczelina też pewnie nie może być, bo ciśnienie strugi powietrza tak gwałtownie sprężonej by mogło zerwać box, ale czy ta przestrzeń musi być tak duża?

 W ogóle to mi się bardzo nie podoba powszechnie spotykany kształt boxów. Są zbyt mało wkomponowane w bryłę samochodu, za dużo od niej odstają, i stanowią taki jakiś nowotwór przy aucie. Czy nie da się wymyślić czegoś innego?

Edited by suberet
Link to post
Share on other sites

 

 

W specyfikacji podane jest, że otwiera się w jedną stronę. Zastanów się dobrze.

Dzięki, ale zastanawiałem się, przymierzałem itp. - bardzo wysoki nie jestem, ale dla moich celów nie przeszkadza otwieranie na jedną stronę, a cena zdecydowanie niższa. Oczywiście nie każdemu to może pasować, więc trzeba i na to zwrócić uwagę.

Link to post
Share on other sites

ja już dwa razy pożyczyłem od znajomego boxa Thule ... 900 (nie pamiętam modelu) ale jest srasznie długi bo ma 235 cm i niestety nie można przy nim otworzyć w całości klapy w Imprezie, natomiast ma obustronne otwieranie i naprawdę polecam- super rozwiązanie.

Link to post
Share on other sites

Ostatnio tez sie rozgladalem za czyms na dach i znalazlem jeszcze polskiego producenta - http://www.jost.com.pl

Podobno sa trwalsze, bo wykonane z wlokna szklanego. Calkiem mozliwe, ze wlasnie tutaj na forum o tym wyczytalem. Wada jest wieksza waga.

 Mam JOSTa od 1996. Min 3 miesiące w roku jest na dachu. Nic sie nie zepsuło, nie pękł, nie widać skaz na lakierze. Serdecznie polecam.

Link to post
Share on other sites
W ogóle to mi się bardzo nie podoba powszechnie spotykany kształt boxów. Są zbyt mało wkomponowane w bryłę samochodu, za dużo od niej odstają, i stanowią taki jakiś nowotwór przy aucie. Czy nie da się wymyślić czegoś innego?

 

W Skandynawii bardzo popularne rozwiązanie, natomiast głównie do przewozu nart, z racji dość płaskiej konstrukcji:

 

475a946e66f4e7ed23ca61a2d0d3ebcb-image.j

Edit: Znalazłem foto na subaru:

Outback%20forfra%20m%20850_1.jpg

Subaru-Forester-med-860T_1.jpg

Edited by sredniaq
Link to post
Share on other sites

Dziekuje za wszystkie sugestie,

 

 

O ile z belkami utknąłem chwilowo (cała historia w odrębnym wątku), to akurat wybór boxa już się dokonał i jak tylko zakupię wreszcie belki, to lecę po Taurus Extreme 400 Tytanowy, o taki:

http://sklep.auto-mont.com.pl/boksy-dachowe/2287-taurus-extreme-400-tytanowy-z-polyskiem.html

Oglądałem na żywo, wydaje się spoko, łatwo podnieść pokrywę, cena dobra, pojemność też OK i system łatwego montażu - to dla mnie akurat najważniejsze. Nie namawiam, bo - jak pisałem - dopiero zamierzam go kupić, więc w praktyce wakacyjnej nie testowałem, ale może gdzieś sobie go znajdziesz w swojej okolicy i obejrzysz?

 

ten boks też wpadł mi w ostatnio w oko. Dzisiaj podjadę i "przymierzę" kilka boksów do samochodu. Jeśli jakiś zakupię podzielę się spostrzeżeniami...


Szkoda, ze nie ma już "pomukow"...  :(;)

Link to post
Share on other sites

 

W ogóle to mi się bardzo nie podoba powszechnie spotykany kształt boxów. Są zbyt mało wkomponowane w bryłę samochodu, za dużo od niej odstają, i stanowią taki jakiś nowotwór przy aucie. Czy nie da się wymyślić czegoś innego?

 

W Skandynawii bardzo popularne rozwiązanie, natomiast głównie do przewozu nart, z racji dość płaskiej konstrukcji:

 

 

Edit: Znalazłem foto na subaru:

 

 

 

O toto! Czyli, da się. :)

Jakby co, to ja w Polsce pierwszy miałem taka koncepcję. :P

Link to post
Share on other sites

Ja prawie kupiłem kiedyś japońskiego Inno (Interpack Shadow - http://www.interpack.com.pl/produkt,25,Shadow.html). Jest bardzo sztywny, jak na swoją umiarkowaną wysokość pojemny. No i ma płynną (i o dużej rozpiętości) regulację miejsca zamocowania na belkach.

To ostatnie jest w legacu IV ważne bo fixpointy są przesunięte mocno do tyłu dachu i większość boxów "zatrzymuje" klapę bagażnika podczas otwierania ;)

Link to post
Share on other sites

Wczoraj zakupiłem box Taurus extreme 2 450 (czy jakos tak). Kosztował bardzo przyjemne 950zl. Jest to najnowszy model z 2014r ktory otwiera sie na 2 strony. Zobaczymy jak bedzie sie sprawowal...

Dziękuje za wszelkie sugestie.

Link to post
Share on other sites

Jeśli o mnie chodzi, to kupiłem Taurus Extreme 400 Tytanowy (chodzi o kolor klapy, nie o wytrzymałość), tak jak wstępnie planowałem.

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/gallery/album/417-box-dachowy-taurus-extreme-400/

 

Nie mam porównania z innymi boxami, mogę powiedzieć tyle, że jakość wykonania średnia, ale wszystko działa jak należy, a to najważniejsze.

  1. Mocowanie do belek prymitywne, wygląda słabowicie, ale trzyma bardzo dobrze - są to śruby z zakończeniem (po stronie wewnątrz boxa) mimośrodowym i z klamką, czyli po wstępnym dokręceniu "zapinamy" klamkę, która dotęża uchwyt. Do zaknięcia i otwarcia klamki niestety potrzebna jest dość duża siła, mogli to zrobić lepiej. Same klamki są wsprawdzie z blokadami zabezpieczającymi przed "odkliknięciem", tym niemniej są plastikowe (tak klamki, jak i blokadki) i wg mnie z bardzo słabego plastiku, nie wyglądają solidnie. Taki element powinien być metalowy.
  2. Mocowania dają się płynnie przemieszczać w dość dużym zakresie, są posadowione w szynach, zaś szyny te mają uszczelki gumowe, czyli prawdopodobieństwo wlewania się wody w okolicach uchwytów jest bardzo małe (nie powiem, że żadne, bo w deszczu jeszcze nie testowałem). To zaleta, bo można bardzo swobodnie ustawiać belki i przekładać boxa między różnymi autami.
  3. Centralny zamek jest, wygląda solidnie, działa bardzo dobrze, ale jego metalowe elementy (takie prowadnice wzdłuż boxa) są wykonane w niechlujny sposób i mocno klekocą. Przy czym nie słychać tego wewnątrz kabiny, a klekotanie znika, gdy box jest naładowany (wystarczy, że jakiś element bagażu "dociśnie" te elementy).
  4. Nie ma w zasadzie żadnych punktów mocowania bagażu wewnątrz. Pasy niby dają w komplecie, ale nie ma ich do czego zaczepić. Wyobrażałem sobie rodzaj "relingów" wzdłuż boxa, niestety nic takiego nie ma. Dla mnie to żaden problem, ale komuś może przeszkadzać.
  5. Całość boxa jest dość giętka, box podczas przenoszenia sprawia wrażenie, że się złamie, urwie lub innego psikusa zrobi. Tym niemniej trzyma się skutecznie, nie przesuwa się wzdłuż belek, po zamontowaniu się nieco usztywnia.
  6. Próby autostradowe (pusty) box do prędkości 140 km/h przeszedł i nie odleciał :)  Nie gwiżdże, nie śwista, nie łomocze, ale opór powietrza czuć. Dodatkowym utrudnieniem w teście były wczorajsze dość mocne i porywiste wiatry, a złośliwie jechałem raz pod wiatr, raz z wiatrem, a trochę zawiewało i z boków - specjalnie wybrałem zakręcający fragment obwodnicy ;)  Więc momentami opływ powietrza był na pewno sporo większy od 140 km/h, a i siły boczne miały miejsce.
  7. Ostatni punkt jest wątpliwy: otóż od 125 km/h w górę pojawiły się (i przy 140 km/h były dobrze odczuwalne) drgania nadwozia. Ponieważ jednak dawno nie jechałem po autostradzie, więc nie wiem, czy przypadkiem nie jest to problem wyważenia koła. Sądzę, że to jednak jakieś "sprężenia powietrza" między boxem a dachem tak "trzepały", tym niemniej wyjaśnię sprawę przy najbliższej okazji, gdy będę miał chwilę na wyskoczenie na obwodnicę.

 

Przy tej cenie spodziewałem się dużo lepszej jakości i użytych materiałów - dla mnie okolice 700 zł to bardzo duży wydatek, w dodatku porównywalny z tanią pralką czy lodówką, rzeczami znacznie bardziej skomplikowanymi. Jednak w porównaniu z ceną innych boxów jest to dobry wybór. Problem w tym, że wg mnie ten box wart jest (i powinien kosztować) 400 zł, zaś np. Thule 700 zł zamiast 1400 - chyba za dużo liczą sobie producenci i pośrednicy.

Edited by Tichy
Link to post
Share on other sites

Belki AGURI - czy zna ktoś lub już z nich korzysta? Cena 320 - 350 zł bije na głowę identycznie wyglądające Thule za 950 zł.

Potrzebuję do Forka.

 

Link to post
Share on other sites

@@AllRad jeśli masz już jakiś sprzęt mocowany do belek bagażnika,to sprawdź system mocowania tegoż sprzętu.

Tu masz mocowanie na tzw.jaskółczy ogon,czyli wsuwkę w szczelinę belki,lub obejmę belki.Tu belka ma szerokość 65mm,dość szerokie,przy zakupie osprzętu trzeba to brać pod uwagę.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...