Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

Piosar, na rynku europejskim światła mijania są wykonane w technologii halogenowej w najtańszej wersji (w Polsce ta wersja nazywa się Trend). W pozostałych wersjach światła mijania to soczewkowe LED'y. Drogowe we wszystkich wersjach są halogenowe (jednocześnie świecą też mijania).

 

Też jestem ciekaw, jak te LED'y dają radę. Raju twierdzi, że świecą lepiej niż ksenony.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piosar, na rynku europejskim światła mijania są wykonane w technologii halogenowej w najtańszej wersji (w Polsce ta wersja nazywa się Trend). W pozostałych wersjach światła mijania to soczewkowe LED'y. Drogowe we wszystkich wersjach są halogenowe (jednocześnie świecą też mijania).

 

Też jestem ciekaw, jak te LED'y dają radę. Raju twierdzi, że świecą lepiej niż ksenony.

Świecą super. Właśnie wróciłem z trójmiejskiej obwodnicy. W sobotę porównywałem z FXT 2013 i nowy OBK faktycznie lepiej świeci. Piękne białe światło. Problem jest gdzie indziej. Ledowe pozycje spokojnie mogłyby pełnić funkcję dziennych a zamiast tego są dodatkowe żółte żarówki w przednich przeciwmgielnych. Trochę porażka. Mam nadzieję że w ASO ustawią mi na komputerze aby w pozycji auto zamiast tych dolnych zapalały się te ledowe podkowy....

 

 

Cz@rt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piosar, na rynku europejskim światła mijania są wykonane w technologii halogenowej w najtańszej wersji (w Polsce ta wersja nazywa się Trend). W pozostałych wersjach światła mijania to soczewkowe LED'y. Drogowe we wszystkich wersjach są halogenowe (jednocześnie świecą też mijania).

 

Też jestem ciekaw, jak te LED'y dają radę. Raju twierdzi, że świecą lepiej niż ksenony.

U nas ledy tylko w brewkach, ksenony w głównych tylko w 3.6 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Mam nadzieję że w ASO ustawią mi na komputerze aby w pozycji auto zamiast tych dolnych zapalały się te ledowe podkowy....

Cz@rt

 

Gdzieś czytałem, chyba w folderze SIP, że przeciwmgielne mogą pełnić rolę dodatkowych świateł dziennych. Wnioskuję więc, że brewki ledowe to podstawowe światła dzienne.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gdzieś czytałem, chyba w folderze SIP, że przeciwmgielne mogą pełnić rolę dodatkowych świateł dziennych. Wnioskuję więc, że brewki ledowe to podstawowe światła dzienne.

 

No właśnie chyba nie do końca. Jeżeli ustawisz pokrętło na AUTO świecą się te pseudo dzienne na dole w przeciwmgielnych, jak ustawisz pozycyjne to świecą się  ledowe brewki (podkowy) a jak ustawisz światła mijania to świecą się ledowe brewki i ledowe mijania. Używam pozycji światła mijania ale wolałbym aby w dzień świeciły się tylko brewki.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

No właśnie chyba nie do końca.

 

To jakieś pokrecenie. Przeciwmgłowe świecą jak dzienne, dzienne jak pozycyjny. A są jakieś oddzielne pozycyjny? Przypuszczam, że ASO może to jakoś logicznie skonfigurowac.

Najważniejsze, że ledy mijania dają radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

No właśnie chyba nie do końca.

 

To jakieś pokrecenie. Przeciwmgłowe świecą jak dzienne, dzienne jak pozycyjny. A są jakieś oddzielne pozycyjny? Przypuszczam, że ASO może to jakoś logicznie skonfigurowac.

Najważniejsze, że ledy mijania dają radę

 

No dokładnie. W kloszach od przeciwmgielnych są dodatkowe żarówki od dziennych. Wygląda to makabrycznie. Takie dzienne z dupy, już lepiej wyglądają te z agrotunningu które można kupić w biedronce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gdzieś czytałem, chyba w folderze SIP, że przeciwmgielne mogą pełnić rolę dodatkowych świateł dziennych. Wnioskuję więc, że brewki ledowe to podstawowe światła dzienne.

 

No właśnie chyba nie do końca. Jeżeli ustawisz pokrętło na AUTO świecą się te pseudo dzienne na dole w przeciwmgielnych, jak ustawisz pozycyjne to świecą się  ledowe brewki (podkowy) a jak ustawisz światła mijania to świecą się ledowe brewki i ledowe mijania. Używam pozycji światła mijania ale wolałbym aby w dzień świeciły się tylko brewki.  

 

 

Może jest problem z homologacją tak jest to było w przypadku nowego Forka i brewki nie mogą robić za dzienne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może jest problem z homologacją tak jest to było w przypadku nowego Forka i brewki nie mogą robić za dzienne.

 

Też mi się tak wydaje. W FXT mojego ojca jest tak samo.

 

Cz@rt

Mi Handlowiec z którym podpisywalem zamówienie powiedział, że brewki to światła do jazdy dziennej. Oczywiście to Niczego nie przesądza.

Na jeździe testowej nie sprawdziłem tego, ponieważ wydawało mi się to oczywiste.

Zobaczymy jak będzie. Już niedługo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem, chyba w folderze SIP, że przeciwmgielne mogą pełnić rolę dodatkowych świateł dziennych. Wnioskuję więc, że brewki ledowe to podstawowe światła dzienne.

Pozdro

Nie ma czegoś takiego jak podstawowe i dodatkowe dzienne.

Tak jak w sti tak i w obk ktoś dał d... i chyba zapomniał o światłach dziennych więc wsadzili żaróweczkę do świateł przeciwmgielnych. 

Technologia ledowa spokojnie pozwala na stopniowanie natężenia światła i można zaprojektować dwu funkcyjne światła dzienne/pozycyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@szamot,Podejrzewam że jest to rozwiązane tak jak w Foresterze czyli w halogenie są zamontowane 2 żarówki 
1.jako światła dzienne

2.halogenowe 

Światła dzienne działają na auto i świecą tylko one bez "bumerangu" w lampach głównych [czego bardzo żałuję ale homologacja]

Po zapadnięciu zmierzchu lub przełączenie na światła mijania zapala się :bumerang" + ksenon a dzienne w halogenie gasną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@@szamot

Po zapadnięciu zmierzchu lub przełączenie na światła mijania zapala się :bumerang" + ksenon a dzienne w halogenie gasną.

A jak już przy temacie automatyki.

 

Jak zaczyna padać deszcz, zaczynają działać wycieraczki, to światła przelaczaja się automatycznie na mijania? I jeśli tak, to deska tez się ściemnia, nawet jak jest jasno? W obecnym moim aucie jest tak: pada deszcz, wycieraczki się włączają, zapalają się światła mijania, ale jak jest jasno, to deska nadal ma dzienne podświetlenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ak zaczyna padać deszcz, zaczynają działać wycieraczki, to światła przelaczaja się automatycznie na mijania? I jeśli tak, to deska tez się ściemnia, nawet jak jest jasno?

 

tak, podświetlenie deski jest sterowane światłami a nie osobnym czujnikiem zmierzchowym, można ręcznie przestawić/regulować podświetlenie deski w trybie nocnym aż do pełnego jej rozjaśnienia (takie 100 lat za Skodą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Foresterze działa to niezależnie .. światła zapala czujnik zmierzchu i nie ma znaczenia czy pada deszcz ..
Jak zapalą się światła mijania to automatycznie deska przechodzi w tryb oświetlenia nocny który można regulować.

 

ketiv  :facepalm: - po prostu inaczej niż w skodzie to działa ... nie wszystko co w skodzie oznacza zajebistość bądź kierunek którym inny producenci mieli by podążać ..

Zjedz Snickersa bo widzę że wchodzisz w tryb "madox" ...;)

Edytowane przez Fortis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła i wycieraczki działają niezależnie. Jak jest wystarczająco jasno wtedy automat nie włączy świateł. Czasami jednak przy deszczu robi się na tyle ciemno, że czujnik reaguje i włącza światła

To właśnie źle. Zgodnie z przepisami światła mijania powinny włączać się jak pada deszcz, nawet jak jest jasno. Deska w takiej sytuacji powinna nadal świecić jak w dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Światła i wycieraczki działają niezależnie. Jak jest wystarczająco jasno wtedy automat nie włączy świateł. Czasami jednak przy deszczu robi się na tyle ciemno, że czujnik reaguje i włącza światła

To właśnie źle. Zgodnie z przepisami światła mijania powinny włączać się jak pada deszcz, nawet jak jest jasno. Deska w takiej sytuacji powinna nadal świecić jak w dzień.

 

 

Może kiedyś się doczekamy dodatkowego czujnika zmierzchu do podświetlania deski. W niektórych samochodach tak jest  i działa całkiem sprawnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Światła i wycieraczki działają niezależnie. Jak jest wystarczająco jasno wtedy automat nie włączy świateł. Czasami jednak przy deszczu robi się na tyle ciemno, że czujnik reaguje i włącza światła

To właśnie źle. Zgodnie z przepisami światła mijania powinny włączać się jak pada deszcz, nawet jak jest jasno. Deska w takiej sytuacji powinna nadal świecić jak w dzień.

Chyba raczej kierowca powinien włączać. Wszyscy chcieliby by automaty robiły wszystko za kierowców.... chyba to nie jest dobre rozwiązanie, bo zwalnia z myślenia na drodze. Odbiegam trochę od tematu, ale za chwilę auta będą dopasowywać prędkości do znaków (gdzieś już sa takie testy), będą kolejne "automatyzacje", itd. Gdzie w tym wszystkim kierowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ketiv   - po prostu inaczej niż w skodzie to działa ... nie wszystko co w skodzie oznacza zajebistość bądź kierunek którym inny producenci mieli by podążać .

 

 

 

Jak zaczyna padać deszcz, zaczynają działać wycieraczki, to światła przelaczaja się automatycznie na mijania? I jeśli tak, to deska tez się ściemnia, nawet jak jest jasno?

 

 

 

 

tak, podświetlenie deski jest sterowane światłami a nie osobnym czujnikiem zmierzchowym, można ręcznie przestawić/regulować podświetlenie deski w trybie nocnym aż do pełnego jej rozjaśnienia (takie 100 lat za Skodą ) 

 

 

 

 

W Foresterze działa to niezależnie .. światła zapala czujnik zmierzchu i nie ma znaczenia czy pada deszcz .. Jak zapalą się światła mijania to automatycznie deska przechodzi w tryb oświetlenia nocny który można regulować.

 

 

natomiast w "marnej Skodzie" deska ma swój czujnik, który osobno reguluje jej tryb podświetlenia jak i jasność, które to parametry nie są zależne tylko od samych świateł pozycyjnych, krótkich czy długich

natężenie oraz tryby oświetlenia deski zmieniają się dynamicznie w zależności od warunków panujących na zewnątrz, dodatkowo praca samych ksenonów też jest dynamiczna i wiązka zmienia się w zależności od prędkości i oświetlenia zewnętrznego

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...